Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - viktorlc

Pages: [1] 2 3 ... 213
1
Всъщност мрежата в Банишора и по Сливница позволява множество варианти на преминаване. Поне 5-6. Ако има някой ентусиаст да седне и да ги визуализира всичките, ще е добре. Така най-лесно ще можем да преценим.

2
И това е възможно. Аз предложих този вариант заради по-малкото павета по Столетов в тази посока. В обратната - към ул. Охрид като че ли пътната настилка е по-трагична.

3
Трябва да се върти през цялото депо. Не е подходящо за редовна линия, на всеки 7-8 минути в пик.

4
Технически в момента е възможно и следното преминаване:

7
 :arrow:
Тук можете да видите какви простотии са сътворили на стълбите на подлезите, само и само за да може инвалидна количка да се качва на хартия (много е стръмно).

8
Вчера се разходих по трасето по бул. България. Като цяло - изключително посредствен ремонт. Като начало - заварките са електродъгови, а не термитни (като на останалата ремонтирана част) и при преминаване продължават да се чува тракане.
Други слабости:
1) На границата между бетонирано-асфалтираната част и частите на баластрова призма има заварки, което автоматично след време значи скъсване, подобно на това на кръстовището с Каблешков;
2) Кривите в новия участък са направени от къси релси, които са недоогънати в перфектната дъга, зварени са неравно, в резултат на което се усеща странично биене при преминаване, което значи пукнатини в асфалта и бетона след време. Освен това някои части на кривите са заварени накриво, в резултат на което точката на контактуване на колелата на трамвая и релсата постоянно се мени - ту е отгоре на главата на релсата, ту е отстрани откъм вътрешната част, ту е отстрани откъм външната част, което значи неравномерно износване. Ясно се виждат всички кривини като застанеш в началото на кривите при Гешов както откъм Текстилния техникум, така и откъм Ручей.
3) На доста места по новата част по заварките се виждат черти в краищата на заварката, което значи, че ръбовете на релсите не са били почиствани при заваряване, което значи - слабо място и потенциал за скъсване след време.
4) Безпричинно са изместили изолатора след спирката на Гешов към Ручей. Тоест - сега като тръгнеш с трамвая - взривяваш изолатора с тяга и си продължаваш, защото е точно след самата спирка. Преди този изолатор беше точно преди кръстовището на Гешов от страната на Техникума, което беше добре - в момент на спиране преди кръстовището посока Борово или в обратна посока - в момент на спиране, за да спреш на спирката на Гешов, посока център.
5) Поставили са същите малки стъклени навесчета като на останалите спирки, без грам да съобразяват, че там ще става прекачване между МД3 и трамвая и ще има стотици пътници на час. Няма суха връзка между трамвая и метрото. На всичкото отгоре са ги поставили високо навесчетата и дори двуметров човек да седне на пейката - краката му висят във въздуха...
6) Абсолютно никаква приоритизация по кръстовищата. Трамваят по България колкото пътува, толкова време и прекарва в чакане по кръстовищата. Абсолютно безсмислено е да се правят скъпи ремонти, ако времепътуването остава същото, но не по вина на ватманите, а по вина на Дирекция "Управление и анализ на трафика" и на търтеите от НСО.

Извършено е подбиване на останалото трасе, в резултат на което има около 50 изпочупени траверси + разхвърчани скрепления, вълни по релсовия път. Това трябва спешно да се поправи, тъй като представлява опасност при движение с високи скорости. Това трасе трябва да се поддържа в перфектно състояние!
Прикачвам снимки, които ще изпратя на г-н Ганчев. Не трябва да си "експерт", за да видиш мърлявото строителство и некадърното подбиване. Имам чувството че хора с 2,5 промила алкохол в кръвта са подбивали трасето...  :help:

9
Няма въпросителни. Всичко е ясно.

10
В нормалните държави - Чехия, Словакия, Унгария и други, като се строи нова ККМ има проект с изчисления на кривите и проектиране къде точно да се поставят стълбове и кои от заварените по булеварда могат да се ползват. Имат различни шини за кривите за всеки 5 градуса. При нас има два типа - малка и голяма. С които отклоняват от 2,5 до 60 градуса...
На място на обекта, след подробния проект, всичко се поставя чрез употребата на тотални станции, за да няма отклонения в ъглите и мрежата максимално да следва траекторията на превозното средство.
При нас това не се прави и от там идват простотиите при реализацията.

В Плевен го правиха и затова там мрежата е по-добра от тази в София. Там ползваха и съвременен тип, а не такава като в София.

Понеже горното не е направено - в момента по трасето има места, където мрежата е разположена над бордюра между тротоара и пътното платно. В резултат токовземателите ходят наляво-надясно като луди и само благодарение на по-хубавия тип шини, скоростта е прилична и те не се откачат при движение.

11
Днес се разходих да инспектирам построеното ново тролейбусно трасе. Като цяло работата е средна като качество. Похвално е, че са ползвали от по-новия и по-гъвкав тип шини за завоите (трасето е почти само в завои) има недоделки, които едва ли ще се отстранят. Основно по закрепването на носачите на самата мрежа по напречните тръби. Шофьорите още не са свикнали и карат бавно, а самата мрежа позволява по-голяма скорост. По-фрапантни грешки, които забелязах е един почти хоризонтирал се 00 носач на спускането от Младост-2 точно преди кръстовището с Ляпчев, скандалното тъпоумно разположение на стрелката на спирката при старото колело, като на всичкото отгоре изолатора са го поставили по основното трасе от Младост-2. И ако искаш да спреш точно на спиркознака със съчленен тролей - оставаш на изолатора. Браво на електротранспорта - спестили са 1 стълб и 20 метра кабел, а шофьорите и най-вече - пътниците - да мрат...  :help: Освен това за разклонение към Младост-2 и към старото колело са поставили стрелка, явно каквато имат, вместо да поставят асиметрична, за да няма безсмислено отклонение на токовземателите като се движиш към Младост-2 - първо наляво от стрелката и после надясно от шината, за да се върнат пак в правата към Младост-2. Като цяло поспестили са си от някои работи. Трябва да ги поправят. Не знам кой е приемал трасето от страна на Столична община, но това трябва да се преработи.

12
Единствен друг смислен маршрут е до Левски за подпомагане на 1-цата. Но за това трябва да се изгради мрежа по Фритьоф Нансен от Патриарха към Черни връх. Възможна е и мрежа към Раковска - по Любен Каравелов и Раковска, но там паркирането трябва да се регулира, за да може да се взима левият завой от Каравелов към Раковска. Въпрос на желание от страна на СО.

13
Сега по принцип не е подходящо да се кастрят дървета. По-добре късна есен.

Quote
Сезони за резитби:
Извършват се в периода на покой на растителните видове, защото тогава по-голямата част от хранителните вещества се намират в кореновата система. Резитбите не трябва да се провеждат при температури по-ниски от -4ºС. По време на покой се отстраняват и по-дебели клони. Резитби могат да се извършват и през вегетационния период рано пролетта и през есента, но тогава не се правят големи отрези. Направените отрези над 2 см се обработват с овощарска замазка или с блажна боя.
Ранноцъфтящите се подрязват веднага след тяхното прецъфтяване. По този начин те образуват по-бързо нови пъпки.

14
Хора, лято е. Почивайте си. Разхладете се някъде - на море или на планина. Тези жеги водят до прегаряне на някои.

15
Изтрити теми / Re: А 67
« on: 08.08.2018, 11:38:01 »
Щом нещо на теб е полезно, значи е максимално оптимално. Това всички го разбрахме...

16
Други градове / Re: Ямбол
« on: 07.08.2018, 23:16:05 »
Да не говорим, че журналистката са я излъгали и тя повтаря, че са на възраст между 5 и 8 години. А те са на 10-12...

17
Други градове / Re: Ямбол
« on: 06.08.2018, 23:11:07 »
10 годишни изпърдени газови от Виена...

18
Идеи / Re: А 67
« on: 06.08.2018, 16:45:16 »
Да, да. Кажи честно - смяташ ли, че ЦГМ ще кажат - еди-кой-си маршрут "не е оптимален". Да защитаваш една или друга теза с "ЦГМ така казаха" е повече от абсурдно.  :neznam:

19
Идеи / Re: А 67
« on: 06.08.2018, 16:37:53 »
Пътят между Бистрица и Панчарево е стар военен път, който е бил ничий до съвсем скоро. В крайна сметка е предаден на Столична община, но габаритите и наклоните му не позволяват да мине автобус. Маршрутката, която преди минаваше от там отдавна я закриха поради слаб пътникопоток.
Покрай сагата с пускането на нов автобус до Бистрица, от Сдружение ГТИ бяхме предложили автобус 314 да бъде пратен от община "Младост" към жк Експериментален, Горубляне и да върти на детската градина в Горубляне - на ул. Хан Аспарух. Идеята беше да извозва двата квартала до метрото, което се пада в средата на маршрута. Така хем на Горубляне щеше да бъде дадена редовна и бърза връзка с община "Младост" (за разлика от А 4), детски градини, училища, ДКЦ, магазини и др., хем връзката Бистрица - Панчарево щеше да бъде свалена до 45 минути в посока с градски транспорт и едно прекачване.
Ама не - пуснаха 314 да се таралянка безсмислено до Младост 1 и да дублира още куп други линии.

20
Други градове / Re: Враца
« on: 03.08.2018, 18:43:41 »
Няма такъв манипулатор просто! Същото е и медията - ползва се за кметска пропаганда. Второ мнение никъде не може да се чуе.

Pages: [1] 2 3 ... 213