Author Topic: Дунав мост 2  (Read 44609 times)

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост 2
« Reply #40 on: 22.04.2008, 16:14:30 »
Аз не казвам, че е невъзможно, а ми се вижда ненужно. По принцип основите обикновено са на доста по-малка дълбочина от самото съоражение на земята, та по тази логика, че само под земята са 60 метра, то над земята трябва да е още повече. Според мен тези 60 метра са общата дължина - под и над земята. Така предполагам.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3505
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост 2
« Reply #41 on: 22.04.2008, 16:32:02 »
Тъй като физико-механичните характеристики на почвите в коритото на голяма река като Дунав са слаби (самото дъно е от наноси и рядки почви) и имайки впредвид, че Дунав мост2, за разлика от този при Русе ще има само две опори в реката, то дълбочина на фундиране от 60 м е съвсем нормална. Все пак пилотите носят абсолютно цялото натоварване както от собственото тегло на моста, така и от полезните товари, вятър земетръс и др.

Има проектни решения при които пилотите излизат над земната повърхност и се обединяват от пилотна скара - ростверк. Незнам този случай как точно е решен, но при всички случаи колоните на моста (над повърхността на водата) не се включват във въпросните 60 м.
« Last Edit: 22.04.2008, 16:32:49 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

american

  • Guest
Re: Дунав мост 2
« Reply #42 on: 24.04.2008, 10:13:24 »
Да се развие Видин покрай тоя мост.

Видинчани си въобразяват, че като прекарат моста и движенито близо го града, той ще почне да се развива. Много погрешно. Хората, които ще пътуват искат да пътуват бързо, и по възможност без да спират.  Камо ли да се отбиват в града. Колкото повече прилича на магистрала, толкова по-добре. И понеже няма да има граничен пост, няма да има спиране, жалко за младите момичета от региона, няма да могат да се предлагат. Добре е за морала.
То и сега има някакъв поток, както към Видин, така и към Оряхово. И колко хотели има по трасето от Враца на север? Капанчета, ресторанти? Николко. Пустош. Така и ще си остане, там в тоя район много разчитаха на Партията. Никаква инициатива.

А какво ще стане с Димово като тръгнат тировете през центъра по паветата, покрай училището? Кошмар. Тоя път Е79 е напълно негоден да поеме сериозен трафик, жалко за европейските пари дето се хвърлиха за ремонт там. Комай повече каруци минават, и стари лади, отколкото бизнес трафик. Нацвъкали са ограничения на всеки километър, мисля си да платя на някой циганин да ми събере всички знаци 60, по 5 лв на знак, ако има предложения - давайте.
За Е79 като транспортна артерия е смешно да се говори - в лошо време няма къде да изпревариш, влачиш се след някой камион, който за никъде не бърза, и ти прави колата на кал и маскарад. Като дойде баир, можеш да си поплачеш. Да, има лента за изпреварване, но само на едно-две места.  Движението си върви през Арчар, пътя не е съвсем зле, но поне е екзотично - циганския квартал, Дунава, Рациария, гледка.
Ега ти държавата, строят по 10 км магистрала на година, и то като им наливат от Европа с пълни шепи. С тоя темп ще си построим магистралите, които ни трябват след 100 години. За някакви си 250 км (София-Видин) се пътува 4 часа? А би трябвало да е точно 2, ако караш по магистрала. Е как няма да е западнал район.  То си е два дни екакурзия само да идеш да се върнеш. Има хора, дето живеят във Франция и работят в Белгия. Ние не можем дори да отидем до един наш си град. И то оттам минава пътя за Европа?
Най жалкото в, че няма никакво виждане, никакви идеи. Абе сложете линията върху картата и чертайте - това ще е магистрала. Две север-юг и две изток-запад. Колко ще струва - отделно, Резултата си струва.  Европейците ще помогнат. Ние ще помогнем. Кой им е построил на Германците магистралите? Никаква идея не само от политиците, ами от медиите, дето пътуват по Европа и май само цъкат с език. Това ни беше шанса да си уредим държавата - влизането в Европа, както направиха Испанците. Нас ни се изплъзна. Жалко. Медиите ни си дъвчат няколко теми с години - цените на тока, болни деца, министъра - преписват един от друг и каквото им разрешат като тема чорбаджиите. Да, това са важни неща, но те са следствие от липсата на големите цели, генелания план. Майната му на цената на тока, ако трябва, ще внасяме. Искам да знам накъде вървим, как искаме да изглежда България след 10 год. Не, ние сме се свили в темите за оцеляването. Така не отиваме никъде, тъпчем си вече 18 години.

Благодаря ако коментирате.
« Last Edit: 24.04.2008, 10:19:15 by american »

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3505
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост 2
« Reply #43 on: 24.04.2008, 10:55:17 »
Quote from: american
Да се развие Видин покрай тоя мост.

Видинчани си въобразяват, че като прекарат моста и движенито близо го града, той ще почне да се развива. Много погрешно. Хората, които ще пътуват искат да пътуват бързо, и по възможност без да спират.  Камо ли да се отбиват в града. Колкото повече прилича на магистрала, толкова по-добре. И понеже няма да има граничен пост, няма да има спиране, жалко за младите момичета от региона, няма да могат да се предлагат. Добре е за морала.

Tук намирам разсъждението ти за не много правилно.

Всъщност щеше да е така, ако единствената полза от преминаване на транспортния коридор покрай дадено селище (в случая Видин да речем) е обслужване на пътуващите - ресторанти, хотели, мотели, проститутки и т.н.т.

Сигурно знаеш, че икономическото развитие на даден регион е тясно свързано с инфраструктурата му. Добро икономическо развитие - добра инфраструктура. Но обратното също важи. Ако си инвеститор ще търсиш такова място за построяване на твоя завод (примерно), където той ще има добра локация и съответната инфраструктура за транспортиране на суровини и готова продукция. Да вземем пример Русе. Колко много заводи се построиха там в последните години. Включително и първия завод от автомобилната индустрия у нас - този на френската Монтюпе!!! А всички знаем че в автомобилостроенето и съпътстващата промишленост има много пари.

Така че твърдението че моста няма да повлияе на икономическото развитие мисля че е погрешно!
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline naster1

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 183
    • View Profile
Re: Дунав мост 2
« Reply #44 on: 16.06.2008, 14:00:04 »
Quote
Започнаха Дунав мост II

Строителството на Дунав мост II реално започна. Набиха първия пилон на моста, съобщи заместник-ръководителят на звеното за изпълнение и управление на проекта инж. Константин Жипонов. Така започна тестването на фундаментите на Дунав мост II при строителната площадка във Видин, на което присъства и кметът на общината Румен Видов.

С първите пилони чрез ултразвуков контрол се проверяват показателите от предварителните геоложки проучвания, след което следва одобрение на целия проект. Първите пилони остават в жп естакадата на моста. Те се забиват на 24 метра дълбочина, която ще се увеличи двойно, до достигането на носещ пласт земя. В реката пилоните ще бъдат забити на 60 метра под дъното й. За забиването им са доставени 4 установки. На тях ще се работи седем дни в седмицата по три смени в денонощие, за да се компенсира изоставането на строежа.

Набиването на пилоните се извършва от италианската фирма "Тера тест". Българска фирма монтира скелето за установките. С първите пилони са ангажирани и група френски специалисти с ръководител Бенсон Гранж. Един от тях е участвал в прокарването на 700 км тунели по света. Той е автор на технологията и наблюдава работата по набиването на пилоните. По предварителни данни апаратурата отчита показатели, по-високи от очакваните, съобщи още инж. Жипонов.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6845
    • View Profile
Re: Дунав мост 2
« Reply #45 on: 20.06.2008, 13:22:16 »
Пълната история на мостовете по Дунав

Един век не стигна…

Жеко СТАНЕВ

сп. Железопътен транспорт
Железопътният (железничний) въпрос, заради неговата сложност и заплетеност, е един от най-главните, които са тревожели и занимавали в продължение на половин век българската общественост в новата ни история. Две години след Освобождението министър-председателят Петко Каравелов, в реч пред депутатите от Народното събрание, очертава, в основни линии, бъдещите трасета на железницата ни, като едновременно посочва и желаните жп връзки, чрез които тя да се съедини с железниците на съседите, а оттам и с тези на държавите от Централна Европа. За този прозорлив наш държавник било ясно, че бъдещата железопътна мрежа няма да изпълни ролята си на “локомотив” за икономическото развитие на Княжеството и обединението му с Източна Румелия, ако остане затворена в пределите на тази България, осакатена от Берлинския конгрес. Трябвало да се търси възможност за нейното свързване не само в една посока – западната, където по силата на договореностите отпреди 1878 между Високата порта, Австро-Унгария и Сърбия трябвало да се прокара железен път от Цариград за Виена, през София и Белград. Всеки по-сериозен конфликт между България и западната ни съседка обаче би дал повод последната да затвори границата си за нашите стоки, пренасяни с железницата до пазарите на Централна Европа. Необходим бил алтернативен вариант на север – да се съедини българската жп мрежа с тази на Кралство Румъния.

Идеята за железопътно свързване на Европа с Цариград през Букурещ, Русе и Шумен не била нова. За нея се застъпва още през 1857 британското правителство, а по-късно, през 1882, и руското, което тогава държало за построяване на железен път Виена - Цариград, през Букурещ и Велико Търново, вместо през Белград и София. Подобен проект за съединяването на българските и румънските железници, за да се създаде второ алтернативно международно трасе за Цариград, се подема по-късно и от българското правителство. За да стане това обаче, трябвало да се изгради мост на Дунав между двете държави, по който да минават жп композициите. Всъщност, и за него историята започва да отброява времето още от 1867, когато са завършени жп линиите Букурещ - Гюргево и Русе - Варна. Тогава търговската камара на Брашов с протоколно решение настояла пред австро-унгарското правителство да се застъпи за построяването на жп мост на Дунав, между Русе и Гюргево.

В следващите редове ще се опитам да изложа хронологично историята на моста. Веднага правя уговорката, че проблемът не е от вчера, а е със 126-годишна давност. Мостът при Русе и Гюргево не се вдигна над река Дунав в резултат на договореност между България и Румъния. Надали и двете страни, както ще се види по-нататък, са имали желание да бъде точно там. Мястото му е избрано и наложено от генералисимус Сталин (съоръжението е изградено между 1952-1954, за 27 месеца), защото най-добре отговаря на стратегическите и икономическите интереси на създаващия се след Втората световна война източноевропейски “социалистически” блок, доминиран от СССР.

Затова оттук нататък ще става дума само за моста, който е бил обект на разговори и преговори между България и Румъния.

“Ние нямаме нужда от този мост. Вие го искате!”

Думите са на председателя на румънската делегация, строителят на пристанище Кюстенджа инж. Салини, изречени по време на двустранните преговори през 1909 в Букурещ. Но нека не избързваме във времето.

На 10 януари 1881 българският министър на външните работи Константин Стоилов съобщава на дипломатическия ни агент в Букурещ за решението на Народното събрание да се построят няколко жп линии в страната и му дава задача по “частен” начин да узнае дали румънското правителство е разположено за свързването с мостове на новите ни железници с румънските. Агентът трябвало да проучи дали Румъния би приела да се построят два моста над Дунав за свързване на териториите на двете държави – единият между Видин и Оряхово, а другият между Русе и Свищов.

Дипломатическият ни представител Киряк Цанков известява на Стоилов, че румънският външен министър се отнесъл благосклонно за мост при Свищов, понеже международната жп линия Крайова - Свищов - Цариград би била най-къса, а през Русе – много по-дълга от онази при Свищов. Министър Бояреску изказал даже готовност да се започнат незабавно преговори за целта.

Едва ли обаче, това е истинската причина за позицията на северните ни съседи тогава. Те по-скоро са се страхували, че връзката Букурещ - Кюстенджа - Черно море чувствително ще загуби значението си заради по-прякото трасе Букурещ - Русе - Варна - Черно море и единственото им тогава пристанище ще трябва да понася загуби от конкуренцията на варненското и бургаското.

На 3 юни същата година дипломатическият ни агент съобщава, че е говорил и с министър-председателя. Братиану му казал, че всички министри били за строителството на мост, но при Свищов, а на 17 юни предложил да се започнат преговори за сключване на съответната конвенция.

Драматичните събития, настъпили в историята на страната ни малко по-късно – Съединението, Сръбско-българската война, абдикацията на Александър Батенберг и влошаването на руско-българските отношения, провалят този първи опит за постигане на съгласие.

През 1895 дипломатическият ни агент в Букурещ Димитър Станчов, по настояване на външния министър Григор Начович, прави втори опит да заинтересова съседите. Отговарят ни, че за тях въпросът за моста не стои на преден план, тъй като имат да строят големи обекти на своя територия.

Междувременно обаче, въпросът от двустранен става международен. Интересите на Русия, Франция и Италия се кръстосват с тези на Австро-Унгария и Германия, (както впрочем и интересите на България и Сърбия) за надмощие на Балканите.

Русия, Франция и Италия настояват мостът на Дунав да бъде между Сърбия и Румъния (Кладово - Турну Северин), докато Австро-Унгария и Германия държат да бъде между България и Румъния.

През 1908, при среща с румънския крал Карол, Фердинанд заявява, че в резервираното отношение на румънската страна вижда “некоректност към България”.

През 1909 румънското правителство, чрез премиера си Братиану, отправя предложение за строеж на мост между Корабия и Сомовит. В нотата се предупреждава, че “нито при Русе, нито при Видин и дума не може да става, тъй като свързването на двете железници при първия град би се отразило вредно на транспортите през Кюстенджа, а при втория – жп линията би била много ексцентрична за Румъния.”

При преговорите в Букурещ, на българската делегация, ръководена от инж. Лазаров, са дадени указания да отстоява четири възможни местоположения:

-      да се държи на искането мостът да бъде при Свищов - Зимнич;

-      ако румънското правителство не се съгласи на това предложение, да се отстъпи на рубежа Никопол - Турну Мъгурели;

-      при невъзможност да се постигне компромис и по втория вариант, да се съгласим на мост при Корабия - Сомовит;

-      като най-източна точка за моста, до която нашето правителство може да отстъпи, ако и при третия вариант няма съгласие, се посочва Оряхово - Бекет.

Румънците обаче веднага поставят ново условие – свързването на моста с българската жп мрежа да стане по долината на река Искър. Следва наш отказ и преговорите се отлагат за неопределено време.

После идва Балканската, Междусъюзническата, Първата световна война (в последните две българи и румънци воюват едни срещу други) и Голямата икономическа криза през 1929-1933, обхванала целия свят. Кой ти мисли за мост...            

Впрочем мислят, и то румънците. Съвсем наскоро от архивите беше извадена една малко известна история, случила се през 1933. Тогава, на 31 октомври, в Гюргево и Русе, се срещат цар Борис ІІІ и румънският крал Карол ІІ. Последният заявява в прав текст на събеседника си, че Румъния ще подпише споразумение с България за изграждане на мост над Дунав, ако страната ни се откаже от ревизия на Ньойския договор и от териториални претенции към своите съседи, или пък подпише проектираното Балканско съглашение между Югославия, Румъния, Гърция и Турция (т.нар. Малка Антанта).

Борис дипломатично отговаря, че държавата ни е за строг неутралитет и не иска да се обвързва по никакъв начин с пакт или съюз, а колкото до териториалните претенции – България отвсякъде граничи с български земи…

“Примерът с моста на Дунав е характерен в историята с това: как един въпрос, който в даден момент е можело да се реши, с времето израства до дипломатически и международен”. Цитатът е от статията “Мостът над река Дунав между Румъния и България” на полския публицист Владислав Барановски, преведена и публикувана в “Известия и стопански архив” на нашето Министерство на търговията, промишлеността и труда през 1930.

Още от самото начало на диалога между двете държави се открояват релефно българската и румънската позиция за ролята на моста на Дунав. Българската – да бъде в тази част на реката, която “би дала възможност страната ни да спечели свобода на движение по всички направления и да привлече към своите железници голяма част от транзита за Европа и Близкия изток” (инж. Лазаров във в-к ”Слово” от 23.02.1928). Румънската – “гдето и да се построи моста, проектираната международна линия би повлияла вредно върху транзита през Кюстенджа” (инж. Салини в румънския печат).

Нищо ново не е научено, нищо старо не е забравено

В началото на първото югоембарго (в края на 1992), след 83- годишно прекъсване, е направен поредният опит от наша страна за директни преговори със северната ни съседка за втори мост на Дунав. Времето е улучено точно, но последиците от липсата на моста са подценени.

Този път ни отказват с някакво мъгляво обяснение, но истината е, че и ние не сме много настоятелни. В същото време, ако през 1989 през ГКПП на фериботната връзка Видин - Калафат са преминали 400 хиляди пътници, през 1993 те са вече 3,5 милиона.

Загубите за България от югоембаргото са наистина впечатляващи. Това кара правителството, още на 8 юни 1995, чрез тогавашния зам. министър на транспорта инж. Лъчезар Лалов, да постави в Прага, на съвещание на Икономическата комисия на Организацията за сигурност и сътрудничество в Европа, въпроса за втория мост на Дунав, като основен елемент от Паневропейски транспортен коридор № 4.

Стига се до споразумение България и Румъния да поръчат на консултантската фирма “Александър Гиб” да направи проучване за мястото, където трябва да бъде мостът. Специалистите от фирмата са категорични и посочват двата най-удачни за тях варианта: Лом - Раст (ако мостът е железопътен) и Видин - Калафат (ако ще бъде комбиниран).

Съседите ни обаче не се предават – за тях най-удачното решение е мостът да бъде при Белене - Чоара, като идеята им се подкрепя и от наши политици, депутати, кметове на общини и бизнесмени. На 13 октомври 1995, след почти 7-часови разговори между делегациите на двете транспортни министерства в София, румънската страна, чрез министър Аурел Новак, заявява, че за тях “Белене - Чоара” и “Никопол - Турну Мъгуреле” са равностойни. Т. е. компромис може да бъде направен само в източна посока.

Още през 1997 новият български транспортен министър Вилхелм Краус заявява, че за жп инфраструктурата на страната ни се очертават два приоритетни обекта: жп линията Гюешево - Крива Паланка - Беляковци и комбиниран мост в района на Видин/Лом.

Изглежда обаче, че в самото правителство все още липсва единна позиция за необходимостта от втори мост в западната част на река Дунав. Може би затова, през февруари 1998, на семинар, проведен по инициатива на Българската международна бизнесасоциация, на който представители на чуждестранния бизнес са запознати с “Програма 2001” на правителството в областта на транспорта, енергетиката, телекомуникациите и околната среда, се казва, че: “идеята за втори мост в западната част на Дунав остава актуална, но трафикът не е достатъчен за изплащане на инвестициите от 120 млн. долара.”

Въпреки това, през юли същата година, при посещението си в Белгия, нашият президент лобира за моста. Изслушват го учтиво, без да кажат нищо конкретно. Това обаче не го отчайва и четири месеца по-късно, през ноември, при срещата с румънския президент Константинеску, Петър Стоянов отново поставя въпроса за моста на масата за преговори. По принцип му отговарят положително, но на практика позицията на Румъния не се е променила особено в сравнение с тази отпреди 90 години. И има защо – при визитата си в Япония Константинеску кани домакините да участват с капитали в осъществяването на няколко проекта с “европейско и световно значение”: свободната икономическа зона в пристанище Констанца-Юг и магистралата “Изток - Запад” от Виена - Будапеща - Арад - Букурещ за Констанца. След завършването й, Румъния смята да отклони значителна част от транзитния поток от товари, идващ от Централна и Западна Европа, за жп фериботите си от Констанца към турските и грузинските пристанища. От тази гледна точка, строителството на втори мост при Видин или Лом трудно се вписва в румънската стратегия за развитие на националната транспортна инфраструктура.

Видимо недоволни от начина, по който се развиват опитите за постигане на договореност между България и Румъния за изграждане на втори мост на Дунав, висшите чиновници от Европейската комисия (ЕК) в Брюксел решават да вземат нещата в свои ръце. На един от поредните форуми на Пакта за стабилност за Югоизточна Европа в София специалният координатор Бодо Хомбах заявява, че от всички инфраструктурни проекти в портфейла на организацията най-важен за него е Дунав мост 2. Тогавашният еврокомисар по разширяването Гюнтер Ферхойген прави на няколко пъти совалки между София и Букурещ, за да сближи позициите на двете страни. Гърция, която има стабилно лоби в Брюксел, също е заинтересована да има мост на Дунав, и то в най-западната част от граничната линия по реката, защото чрез него се откриват нови перспективи пред Солунското пристанище за привличане на транзитни товари от Централна Европа и Балканите към Средиземноморския регион и Близкия Изток.

ЕК също е изнервена от факта, че един от перспективните паневропейски коридори (№ 4), след Крайова фактически няма продължение на юг към Солун и Истанбул, защото без мост няма как да се премине реката.

Краят на епопеята

В резултат от европейския натиск, на 7 февруари 2000, в Брюксел се срещат отново българската и румънската делегации, водени от финансовия министър Муравей Радев и сегашния президент на Румъния Траян Бъсеску – тогава министър на транспорта. В присъствието на Бодо Хомбах и Гюнтер Ферхойген те подписват споразумение за изграждане на мост на Дунав в района на Видин - Калафат.

На 27 март 2000 премиерите на България и Румъния Иван Костов и Мугур Изъреску подписват междуправителствената декларация.

На 15 март 2000, на срещи във Видин и Калафат, експертната българо-румънска комисия подписва доклада, изготвен в Брюксел. Според него, мостът ще се намира на 4 км от Видин, на км 796 по реката, ще е комбиниран (железопътен и пътен), стоманобетонен и строителството му трябва да започне през пролетта на 2001.

На 13 май т. г. министър-председателят на България Сергей Станишев направи символичната първа копка на така дълго чакания втори мост на Дунав между двете държави.

http://www.jptactis.com/article.php?src=co...7/6/Stanev.html

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13462
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост 2
« Reply #46 on: 20.06.2008, 18:21:27 »
Quote from: CKD
Мостът при Русе и Гюргево не се вдигна над река Дунав в резултат на договореност между България и Румъния. Надали и двете страни, както ще се види по-нататък, са имали желание да бъде точно там. Мястото му е избрано и наложено от генералисимус Сталин (съоръжението е изградено между 1952-1954, за 27 месеца), защото най-добре отговаря на стратегическите и икономическите интереси на създаващия се след Втората световна война източноевропейски “социалистически” блок, доминиран от СССР.
Явно начинът на действие на Йосиф Висарионович не е лишен от резон при вътрешнобалкански спорове.
Въпреки мнението в статията за Свищов, изборът на моста Гюргево-Русе е най-доброто решение след построяването на трансбалканската линия (Горна Оряховица-Кръстец-Дъбово). Все пак по никое време в последните 200-300 години Букурещ, Гюргево и Русе не са съизмерими по важност със Свищов, Зимница. Най-големият град в Княжество България до Съединението е именно Русе.

А мотото “Ние нямаме нужда от този мост. Вие го искате!” е валидно и днес - нали все пак само България е ангажирана с този мост, румънците имат само някакъв подход и ГКПП да направят. Макар че след пускането му жителите на Арад, Крайова, Тимишоара и т.н. изведнъж ще си спестят много време по пътя към най-близките до тях морски (Гърция) и планински (България) курорти.
« Last Edit: 21.06.2008, 00:58:42 by blagun »

Offline JloKyM

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 990
    • View Profile
    • http://skyscrapercity.com
Re: Дунав мост 2
« Reply #47 on: 20.06.2008, 20:39:57 »
На мен винаги ми е било чудно как може само в Будапеща например да има 5-10 моста(не знам бройката), а между две съседни държави да няма.  

Offline PeT

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 93
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост 2
« Reply #48 on: 20.06.2008, 22:11:24 »
Quote from: JloKyM
На мен винаги ми е било чудно как може само в Будапеща например да има 5-10 моста(не знам бройката), а между две съседни държави да няма.  

Не забравяй, че една е река Марица при Белово - друга е при Свиленград и Димитровград; един е Дунава при Пасау, втори при Будапеща, а съвсем друг при Русе ...

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13462
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост 2
« Reply #49 on: 21.06.2008, 01:12:54 »
Quote from: PeT
Не забравяй, че една е река Марица при Белово - друга е при Свиленград и Димитровград; един е Дунава при Пасау, втори при Будапеща, а съвсем друг при Русе ...
Дунавът при Русе и Видин не е съществено по-голям, отколкото при Белград и Нови Сад и по-малък, отколкото при Черна вода и Джорджени (румънски селища след Силистра). А мост над Дунава при Турну Северин е строил император Траян преди 19-20 века, така че в никакъв случай не е технически проблемът за стогодишното забавяне. Когато другарят Джугашвили е наредил, мост е бил построен за има няма 2 години, вкл. двете гари Русе и Гюргево.

Offline Muslon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 533
    • View Profile
Re: Дунав мост 2
« Reply #50 on: 23.06.2008, 17:45:49 »
Quote from: blagun
Когато другарят Джугашвили е наредил, мост е бил построен за има няма 2 години, вкл. двете гари Русе и Гюргево.
А пък и качественият контрол му е бил на ниво

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13462
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост 2
« Reply #51 on: 23.06.2008, 18:21:01 »
Лек оффтопик: Нека си припомним един хубав клип на Киро Маричков, в който все още единственият наш мост на Дунава е главен герой и кръстник. И да си пожелаем след 3 години да снимат продължение на филма "Дунавмост-2", в който Стела (Йоана Буковска), вече е шефка на италианска модна агенция и се прибира с новото си Ферари по Дунавмост-2
« Last Edit: 23.06.2008, 18:25:19 by blagun »

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3505
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост 2
« Reply #52 on: 24.06.2008, 10:20:02 »
Quote from: blagun
в който Стела (Йоана Буковска), вече е шефка на италианска модна агенция и се прибира с новото си Ферари по Дунавмост-2
Амин, така да бъде! Аи  да използват евро вместо долари.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline naster1

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 183
    • View Profile
Re: Дунав мост 2
« Reply #53 on: 04.07.2008, 16:00:40 »
Quote
Технически проблеми бавят строежа на Дунав мост 2

Транспортното министерство иска испанската компания да завърши съоръжението до 2011.




Проблеми, свързани с конструкцията на втория Дунав мост, който трябва бъде построен при Видин - Калафат, забавят испанския изпълнител FCC да започне строежа му, съобщиха от транспортното министерство. Те налагат промяна в първоначалния проект, което ще отнеме още време и ще доведе до забавянето или експертиза, че предложената в момента конструкция след изпитания ще издържи. Транспортното министерство и инженерът по проекта са избрали втория вариант, което ще отнеме още около месец.

Във вторник Дунавският еврорегионален граждански форум обяви, че испанската компания среща затруднения и изпълнението ще се оскъпи. До момента закъснението е 3-4 месеца, но действията на FCC дават основание да се смята, че нещата ще приключат в срок, коментира транспортният министър Петър Мутафчиев. Той се е срещнал с представители на ръководството на компанията и е дал да се разбере, че изпълнителят трябва да приключи до декември 2010 г., когато изтича срокът за усвояване на средствата по ИСПА за строителството на съоръжението. Според него въпросът се политизира, което можело да създаде проблеми. От изпълнителя е поискан график за строителството, обясни още той. Закъснението беше натрупано от отказа на инженера - консорциумът "Инжеро" и британската "Хай-пойнт рендел", да приеме първоначалния проект на испанската компания. Проблеми възникнаха и с геоложките проучвания, както и с отчужденията на терените. Преди две месеца зам. транспортният министър Весела Господинова съобщи, че Европейската комисия иска мостът да бъде изграден за две години. Тогава тя получи уверения от изпълнителите, че закъснението ще бъде наваксано.

Стойността на проекта е 226 млн. евро, като 70 млн. евро са от ИСПА, такъв заем отпуска и ЕИБ. Германската КfW участва с кредит от 18 млн. евро, а бюджетът ще финансира проекта с 60 млн. евро.

Испанската компания вече изгради пристан и бетонова база, за да започне строителството на моста.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13462
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост 2
« Reply #54 on: 24.08.2008, 23:19:16 »
Quote from: dir.bg
Искат още 100 млн. евро за“Дунав мост 2“
News.dir.bg - 24 Август 2008, 16:41
Испанската компания FCC, която е строител на втория“Дунав мост“при Видин-Калафат, е поискала удължаване на срока за изграждането му и увеличаване на цената.
Новината съобщи пред БНТ Симеон Евтимов от звеното за управление на проекта. Към момента закъснението е три-четири месеца, което се дължало на отчуждителните процедури, новите геоложки проучвания и промените в първоначалния проект. По информация на БНТ става дума за нови още 100 млн. евро.Неотдавна транспортният министър Петър Мутафчиев обяви, че изпълнителят ще навакса натрупаното закъснение, но предупреди, че има желание за по-високи цени на интертните материали. В момента материалите, които ще бъдат вложени в моста се изследват.
И тук се започва... :(

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3505
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост 2
« Reply #55 on: 01.09.2008, 13:08:46 »
И тук се започва... :(

Да, но това е неизбежно! Увеличаването на цената на горивата безсъмнение изкривява сметките на инфраструктурните обекти. Лошото е че под този предлог в повечето случаи се искат повече пари от необходимото за покриване на допълнителните разходи за енергия, като така търговете за избор на изпълнител според цена на офертата се обезсмислят.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост 2
« Reply #56 on: 02.09.2008, 01:30:26 »
До дни започва строителството на Дунав мост 2


01.09.2008 / 13:54 - citybuild.bg


В началото на този месец ще стартира фундирането на втория мост на р. Дунав при Видин - Калафат.
 


Това означава, че тръгва реалното строителство на сложното съоръжение, съобщи в.”Пари”.

Изпълнителят на проекта - испанската компания FCC, има готовност да започне изпитанията на първия пилот от моста. Така ще бъде наваксано закъснението от 6 месеца, което в момента съществува.

Закъснението при строежа на втория мост над Дунав е свързано с проблеми, възникнали след извършването на археологическите и геодезическите проучвания от страна на испанската компания FCC, както и на избора на технически решения по време на разработването на проекта.

Според транспортния министър изграждането на Дунав мост 2 обаче ще приключи до април 2010 г.

Това означава, че ще успеем да усвоим средствата по финансовия меморандум с европейските институции, отпуснати за строителството на моста.

Срокът на меморандума изтича в края на 2010 г.
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline naster1

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 183
    • View Profile
Re: Дунав мост 2
« Reply #57 on: 13.03.2009, 13:32:11 »

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост 2
« Reply #58 on: 13.03.2009, 13:37:59 »
Ама че готин проект...  :fan:
Дано преди пенсия да е готов  :D
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Дунав мост 2
« Reply #59 on: 13.03.2009, 15:41:14 »
някой знае ли дали въобще се работи по този проект ?
НЕ на хейтърството!