Author Topic: Дунав мост  (Read 22945 times)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13462
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост
« Reply #40 on: 06.03.2011, 17:52:54 »
Quote from: DarikNeqws.bg
Намаляваме едностранно такса "Дунав мост"
6 март 2011 15:01 / обновена в 16:03 
© DarikNews.bg, архив 

Българската страна ще намали таксите за преминаване на Дунав мост. Предстои решението да бъде взето на заседание на Министерския съвет през следващата седмица, съобщи министърът на външните работи Николай Младенов.
В сряда на МС министърът на регионалното развитие Росен Плевнелиев и министърът на транспорта Александър Цветков ще внесат съвместен доклад, който се очаква да бъде одобрен от останалите членове на кабинета. Той предвижда намаляване три пъти на таксата за преминаване на Дунав мост от леки автомобили, микробуси и автобуси. Така таксата за леките коли ще стане 4 лева, вместо досегашните 12 лева, шофьорите на микробуси ще плащат 8 лева, а автобусите - по около 25 лева. За съжаление намаляването на такса „Дунав мост" засега ще бъде едностранно, обясни външният министър: „Вследствие на много анализи и разговори с румънската страна стигнахме до няколко извода. Първо, че на този етап не е възможно двустранното договаряне на премахването на таксата, тъй като затова няма желание от нашите румънски съседи".
Таксите от румънска страна, които са реципрочни, ще се запазят, както и таксите, които плащат товарните коли за преминаване от България към Румъния. Редуцирането на налога се прави, за да се подобрят икономическите възможности в северната част на страната, обясни Младенов, както и да се доближим до изискванията на Европейския съюз парите, събирани от подобен вид съоръжения, да отиват за тяхното поддържане.
„2007-ма година, тогава поне за последен път правих тази проверка, от 12 милиона евро събрани такси, 17 хиляди са били инвестирани в поддръжката на моста. Пропорцията е далеч несъответстваща", добави министър Младенов.
Според анализ на експерти дългосрочният положителен ефект от намаляването на таксите ще е по-голям от краткосрочните загуби за хазната. Според някои дори се очаква увеличаване на пътникопотока и такава загуба въобще няма да бъде усетена. Младенов допълни, че няма никакъв начин да се въздейства върху румънската страна за намаляване на таксите и от тяхна страна.
„Вярвам, че в перспектива, когато това решение започне да се прилага, нашите съседи от румънската страна на границата ще разберат, че би било добре и те да предприемат същото решение, за да може да се облекчи наистина транспортът и комуникацията от двете страни на река Дунав", завърши с оптимизъм министър Младенов.
За съжаление решението е 50%. Забележете крещящата диспропорция между събраните такси и инвестираните в поддръжката на моста средства.

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3505
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост
« Reply #41 on: 06.03.2011, 19:42:55 »
Поздравления за правителството за това решение! Много се радвам, че се мисли дългосрочно. Със сигурност всички преминаващи границата при Дунав мост ще споменават България с по-добро, отколкото Рунъния!
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5276
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Дунав мост
« Reply #42 on: 06.03.2011, 20:45:18 »
Гадните мамалигари го правят нарочно, за да ходят тировете в Констанца, а да не преминават през България. Да не говорим, че склонихме на варианти за Дунав мост 3 и 4, които са изцяло в тяхна изгода!
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13462
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост
« Reply #43 on: 07.03.2011, 01:09:33 »
И какво ще го правят на Констанца ТИРовете? Повечето са транзитни в направление север-юг (Турция, Гърция), а не за Ро-Ро превози.
Неудобството е за жителите на Русе, Гюргево и Букурещ, за които две еднократни такси (отиване и връщане) са сериозна финансова спирачка при евентуално намиране на работа на отсрещния бряг. Или поне да измислят разумни месечни и годишни такси.

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1891
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост
« Reply #44 on: 07.03.2011, 13:44:13 »
Аз не мога да разбера кой му дава право на кмета на Гюргево тамошната община да събира такси за преминаване през моста при положение, че това е международен междудържавен път, а не общински. Да не говорим, че сигурно една стотинка от тези такси не отива за поддръжката на моста, а в кацата на общинския бюджет на Гюргево, съответно кметът с тези пари осигурява доста "облаги" и го преизбират няколко пъти.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13462
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост
« Reply #45 on: 07.03.2011, 14:52:45 »
Аз не мога да разбера кой му дава право на кмета на Гюргево тамошната община да събира такси за преминаване през моста при положение, че това е международен междудържавен път, а не общински. Да не говорим, че сигурно една стотинка от тези такси не отива за поддръжката на моста, а в кацата на общинския бюджет на Гюргево, съответно кметът с тези пари осигурява доста "облаги" и го преизбират няколко пъти.
Явно и тази такса е в разрез с изискванията на ЕС тя да отива за поддръжка на пътя: между края на моста и 4-лентовото шосе Гюргево-Букурещ все още има неготов тесен двулентов свързващ път.
Но всичко това е нищо в сравнение с обирачите на ферибота Бекет-Оряхово:
такса пристанище Бекет – 30 леи
такса пристанище Оряхово – 12 лева или 6 евро
такса ферибот – 80 леи на кола (при идване от Румъния)
такса ферибот – 10 леи на човек (при идване от Румъния)
4.25 леи=1 евро.
Ако платиш в евро вместо в леи - сложи още 1-2 евро отгоре от закръгления в курса на ВСЯКА такса: примерно 10 леи се закръглят на 3 евро при реални 2.30 евро.

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1891
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост
« Reply #46 on: 08.03.2011, 15:10:44 »
След като е в разрез с изискванията на ЕС, на какво основание я събират? В Брюксел спят ли? Няма ли кой да напише едно оплакване и еврочиновниците да изплющят румънците? Дори и да се допуска от ЕС, Гюргевската община да не е неин мостът, че тя да събира таксата и да си я прибира в джоба, без да влага нищо в моста. Вероятно това противоречи и на румънските закони....Може би има начин да минеш някак си заобиколно, без да платиш таксата.......едва ли има "патарина" като по магистралата Ниш-Белград...
Няма да се учудя, ако когато след две - три години открият моста при Видин, Калафатската община да пробва на същото основание, по някакви си измислени нейни правила да събира подобни такси, ама сигурно няма да им мине номера...
Оряховският ферибот сега не знам как е, но като ходих през 2001-ва, ръководителите на учебната практика се уплашиха от коритото, което представляваше ферибота и ни забраниха да се качим...
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13462
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост
« Reply #47 on: 08.03.2011, 16:53:31 »
Гюргевската община да не е неин мостът, че тя да събира таксата и да си я прибира в джоба, без да влага нищо в моста.
Тя за моста такса не събира. За моста е друга такса - въпросните 6 евро. Събира екотакса за опушване на общината (зер толкова години малко се опушваха с хлор). До 2007 таксата се събираше поголовно, сега май е само за ТИРове и автобуси.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13462
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост
« Reply #48 on: 25.03.2011, 14:02:08 »
Quote from: darikNews.bg
Ремонтират Дунав мост с 1 млн. лева
25 март 2011 13:46 / обновена в 13:48 | Дарик Русе 

Има предвиден бюджет от 1 милион лева за рехабилитация на Дунав мост. Това съобщи в Русе  новият директор на Агенция "Пътна инфраструктура" Сергей Михалев. Предвижда се тази година да бъде направено почистване, поправяне на фугите и ако е необходимо, на някои места ще има и леко преасфалтиране.

Това със сигурност няма да реши основния проблем на Дунав мост, смята Сергей Михалев. Според него един от начините за решение на проблема е чрез европейската оперативна програма "Транспорт". Предстои среща с румънските колеги, със специалистите от румънското министерство на транспорта, за да може да се заложи в програмния период 2014-2020 г. финансиране за основен ремонт и модернизация на Дунав мост. Михалев уточни, че подобен проект не може да се осъществи само от едната страна. Той съобщи още, че се търсят пари и за разширение на пътя към Велико Търново.
Еврофондове ще търсят! А дали в Брюксел няма да ги питат къде отиват събираните с десетилетия големи такси?

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3505
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост
« Reply #49 on: 25.03.2011, 15:40:10 »
Това че ние не можем да направим нищо по моста без взаимодействие с Румъния също не е вярно. Има си точно определена граница до къде е българската и от къде румънската част. Все едно да кажеш, че неможеш да рехабилитираш коридор Но 9 защото той не минава само през България!
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост
« Reply #50 on: 26.03.2011, 21:49:31 »
А според мен е, като да сложиш две рамена PVC дограма, а останалите две да оставиш чамови при ремонта в къщи.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3505
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост
« Reply #51 on: 26.03.2011, 22:11:21 »
По-скоро да си сложиш PVC добрама, а съседа ти да не не сложи. Да не забравяме, че българската и румънската част на моста са две самостоятелни конструкции, работещи като едно цяло. Има си делатационни фуги и пр.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13462
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост
« Reply #52 on: 26.03.2011, 23:21:44 »
То всеки ако се оправдава с комшията, доникъде няма да се стигне. Всеки път в милата ни татковина е разделен между ОПУ-тата в различните области, всяко от тях си знае задачата и не всяко от тях я изпълнява еднакво добре. Същото е на моста.

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3505
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост
« Reply #53 on: 10.06.2011, 11:31:08 »
Quote
До две седмици тръгва цялостен ремонт на Дунав мост

от 10.06.2011, Автор: Строителство.инфо


Фотограф: Мария Съботинова
До две седмици тръгва цялостен ремонт на Дунав мост, обяви министър-председателят Бойко Борисов в по време на посещението си в Русе.

На среща с румънския му колега Емил Бок е постигнато споразумение да бъде ремонтирана и другата част на съоръжението, за която носи отговорност северната ни съседка.

Рехабилитацията на Дунав мост ще продължи около два месеца.

На срещата си в Букурещ преди дни двамата премиери са коментирали и темата за свалянето на таксите за преминаване на съоръжението и от румънска страна. В тази връзка за тази седмица е договорена нова среща между българския и румънския финансови министри.
От наша страна вече се обмисля намаляването на таксите и за останалите транспортни средства, след като от 1 юни налогът за леките автомобили и микробусите стана 2 евро. Очаква се реципрочна реакция и от румънска страна.

За първите пет месеца на тази година приходите от пътните такси, събрани от преминаващите през Дунав мост моторни превозни средства, възлизат на 17 млн. лв., което е с 2 млн. лв. повече от същия период на миналата година.

Сега разбирам че намалението е само за леките коли, бях останал с впечатлението че и таксите за камиони и автобуси са намалени!
« Last Edit: 10.06.2011, 14:27:18 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13462
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост
« Reply #54 on: 10.06.2011, 11:56:42 »
Сега разбирам че намалението е само за леките коли, бях останал с впечатлението че и таксите за камиони и автобуси са намалени!
Идеята беше да се улеснят русенци, гюргевци и букурещлии за ежедневни или ежеседмични пътувания. Може би е добре да се помисли за абонаментни карти за период.
« Last Edit: 10.06.2011, 11:59:56 by blagun »

Offline GTUser

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 527
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост
« Reply #55 on: 14.07.2011, 16:22:08 »
Quote
Днес в 8.30 часа започна ремонтната дейност на "Дунав мост".  Затворено е пътното платно на изход от България. Трафикът в двете посоки ще се осъществява в другото платно с помощта на светофарни уредби.

Вчера на ГКПП – "Дунав мост" е проведено работно съвещание с представители на различни институции и ведомства, имащи отношение към рехабилитацията на обекта. С ОДМВР – Русе са конкретизирани мероприятия за взаимодействие при подхода на автомобилите към ГКПП – "Дунав мост", движението на строителната техника и др. Уточнени са местата за поставяне на допълнителни знаци по мостовото съоръжение и извън зоната на граничния пункт. Чрез Контролния център - Гюргево са уведомени румънските гранични власти.

По предварителна информация е планирано ремонтът да завърши на 28.08.2011 година.
actualno.com

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост
« Reply #56 on: 15.07.2011, 01:15:41 »
Aз пък съм сигурен, че след като ние си ремонтираме нашата част не след дълго и румънците ще го направят за тяхната. Виж обратното е по-невероятно да се случи - сърбите и турците си оправиха КПП-тата с България - ние не.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13462
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост
« Reply #57 on: 15.07.2011, 09:52:12 »
Aз пък съм сигурен, че след като ние си ремонтираме нашата част не след дълго и румънците ще го направят за тяхната.
Ха дано! Защото през последната година румънците карат на яки икономии. Освен половината Дунавмост имат да изкарат и 2-3 км подход между ГКПП и скоростния път Гюргево-Букурещ.

Offline marto193

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 580
    • View Profile
Re: Дунав мост
« Reply #58 on: 15.07.2011, 12:36:11 »
Вчера пътувах към Силистра и си мисля, че трябва да се измисли отнякъде да се отбиват тировете в дясната лента които са към Румъния, защото вчера бяха задръстили цялото кръгово, та имаше уникално задръстване посока моста, та колоната спря някъде на около 1 км от кръгово и така стояхме около 30 минути без да мръднем, след което аз си направих обратен завой и минах през Николово  ;).
Иначе навръщане имаше подобен случай, всичко ставаше заради тирове които се движеха в лявата лента и накрая осъзнаваха, че трябва да се редят в дясната за митницата и разбира се никои не ги пускаше пред тях в съседната лента  :rolleyes:

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13462
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост
« Reply #59 on: 15.07.2011, 17:13:47 »
Вчера пътувах към Силистра и си мисля, че трябва да се измисли отнякъде да се отбиват тировете в дясната лента които са към Румъния, защото вчера бяха задръстили цялото кръгово, та имаше уникално задръстване посока моста, та колоната спря някъде на около 1 км от кръгово и така стояхме около 30 минути без да мръднем, след което аз си направих обратен завой и минах през Николово  ;).
Иначе навръщане имаше подобен случай, всичко ставаше заради тирове които се движеха в лявата лента и накрая осъзнаваха, че трябва да се редят в дясната за митницата и разбира се никои не ги пускаше пред тях в съседната лента  :rolleyes:
Сигурно са изтървали нещо организацията. Преди ги редяха от Сръбчето (пътят Силистра-Дунавмост) надолу в дясната лента.