Author Topic: Airport Express(AE) - наземен транспорт до Летище София  (Read 22463 times)

Offline dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1784
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Трамвайно трасе, но не в концепцията на съществуващите иначе би било еквивалентно да тръгна пеша.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15643
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Последно, предлагате и трамваи да имаме до Летището!?  :eek:

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1677
    • View Profile
    • Email
След като Т1 явно никога няма да получи метростанция, а системи тип PeopleMover са неприложими за софийското летище поради високата цена и капацитет, остава наземен релсов транспорт, или?

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1410
    • View Profile
Може и да не е релсов като за начало. Най-големият проблем в момента е, че връзката между двата терминала, което включва и връзката на Т1 с метрото, е на повече от 15 минути. Според мен най-простото решение за съкращаване на този интервал е да се пусне линия от Т2 през Т1 двупосочно, към МД3 в района на Левски. Считам, че не е необходимо чак до гарата. В бъдеще време ще е и много удобна връзка между двата диаметъра и ще довозва до тях. Да, остава проблема с индийците, но може да се измисли някакъв вариант.
« Last Edit: 06.10.2017, 13:50:16 by dan »

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15643
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Дайте да питаме Илон Мъск за ХиперЛууп... Това от което има нужда летището е от нормална совалка между терминалите на 5-10 минути през цялото време, в което има полети... Това би било най-рентабилно и евтино, дори във варианта в който е на толкова кратки интервали и работи почти денонощно. А ще бъде и достатъчно флексибилно, да се променя според нуждите (наличие или липса на пътници). Трамваи и т.н. са химери...

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4957
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Просто няма да спира никъде в Христо Ботев. Ще има спирки Т2, РВД, Александрия, Т1, Автостанция изток и от там по маршрута на 78 до Вл. Вазов / Черковна.

А иначе и на текущия шатъл между терминалите почивките му са огромни. Спокойно може да е на 15 мин., вместо на 30.
« Last Edit: 06.10.2017, 15:19:48 by Dragon »
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1677
    • View Profile
    • Email
..Илон Мъск ...ХиперЛууп... ...най-рентабилно.... флексибилно, ... химери...

Този трамвай няма да обслужва летището само, а бул. Източна тангента, който се очаква да е гъсто застроен от двете си страни. Значи говорим за далечна перспектива.

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2628
    • View Profile
Изравям темата от прахта с пресни впечатления от А84 и А184. Днес за пръв път ми се наложи да пътувам с автобус след като разделиха А84 и нещо не съм много убеден колко е адекватна услугата. Добрата новина е, че автоматът за билети в зала "Пристигащи" на Т1 работеше и ми върна ресто. Докато си купувах билет, един младеж (французин) зад мен гледаше умно какво се случва, та реших да му помогна и се заприказвахме. Упътих го към спирката на автобусите и му казах, че може да пътуваме заедно до центъра.

След като се позиционирахме на спирката с ужас установих, че А184 щеше да пристигне след 20 мин, а той се учуди, че ще трябва да чакаме толкова. Обясних, че А84 също би свършил работа и вероятно ще е след 10-на минути. Оказа се след 17, а реално двата автобуса дойдоха заедно след около 22-23 минути. Часът е 12:00 на обяд. До тук 1/3 от валидността на билета е изтекла (билетите от автомата не се дупчат и важат 60 мин). През това време мина и шатъла за Т2 и метрото, но вече имахме билети и нямаше смисъл да плащаме и за метро. Отделно спря на различна спирка, така че трябваше да тичаме, ако искахме да го хванем.

Дойде автобусът и се надявах, че е закъснял и ще навакса към центъра. Нищо подобно - обичайното влачене и неработещ климатик. В крайна сметка пристигнахме 10-на минути преди да изтече валидността на билетите, което би било предпоставка за глоба, ако има някое по солидно задръстване.

Не искам да звуча като хейтър, но за мен това не е обслужване на летище. Не случайно бяхме 5-6 души пътници. Ако знаех колко ще чакаме, щях да му предложа на момчето да си вземем легитимно такси и да си разделим по 5-6 лева. Най-вероятно щяхме да сме в центъра преди А84 да се появил. Надявам се, че това е било инцидентно нарушаване на графика и не се случва всеки ден, защото иначе е безумно. Наясно съм, че А84 и А184 са синхронизирани в общата си част, но не обслужват адекватно най-важната спирка от маршрута си, където реално няма алтернатива.

Бих предложил възстановяване на стария интервал на А84 и промяна на маршрута само до Т2, а А184 да се движи като експрес по бул. "Брюксел" до Т1 на всеки 12 минути през деня и на 20-25 минути вечер. При последваща поръчка на автобуси, няма да е лошо да се помисли за такива с обособени места за багаж, защото Ютонгите не са особено просторни.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline wiNt

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 746
  • !<9060>!
    • View Profile
Не е баш инцидентно - на летището положението не знам какво е, но прибирайки се всеки ден през Орлов мост и Цариградско въобще не е рядка гледката да са на интервал 1-2 минути един от друг. Дори се забелязват куриози пакетно тройно придвижване - 2х84 + 184 или обратно, което е тотален абсурд. А където и да се движи Ютонг влаченето ти е сигурно - така че не си ти хейтъра, а на СО хейтенето им е малко. Да не говорим за разтеглените интервали и спирането на всеки 100 метра. Тия линии са пародия и винаги са били.
« Last Edit: 23.06.2018, 01:05:44 by wiNt »

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2628
    • View Profile
Тия линии са пародия и винаги са били.
Само с това изречение от поста ти не съм съгласен. Когато "Карат" обслужваха А84 с маршрут Т2>Т1, автобусите ги настъпваха яко, особено след 21 часа. Имало е случаи да стигна за 20-22 минути до Орлов мост. Отделно, че маршрутът позволяваше да се ползва метро до Т2 и после автобус до Т1, тъй като  се чакаше не повече от 10-на минути през деня. В момента това практически е невъзможно, защото на А84 е значително разреден.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline 2828

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2097
  • 506
    • View Profile
    • Email
Като сме подхванали темата нека и аз да кажа впечатления от транспорта до летището. Наложи ми се да пътувам от центъра до Т1 през ноември и през май. През ноември беше кошмар - пристигнах безпроблемно с метрото на Т2 в 18:40. Валеше доста обилно сняг и до 19:40 не дойде 84,  шатъла дойде към 19:20 и не спря. Нито едно ОК такси не желаеше да вози до Т1 и ако не беше една копърка най-вероятно щях да си изпусна полета в 20:35.
През май като слезох от метрото 84 тръгна малко преди да стигна до спирката и добре, че беше шофьорът на 3606 по 184 да каже на мен и още двама човека, че скоро друг 84 няма да дойде(явно пак се бяха задръстили) и слезохме на Александрия и оттам пеша. Това беше към 19:30. Никъде другаде не съм срещал подобна организация на транспорта.
« Last Edit: 23.06.2018, 02:50:59 by 2828 »

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1901
    • View Profile
    • Email
Тука имаме няколко простотии на едно място. Първата е, че не знам докога при сравнително малко летище, с неголям брой полети, ще продължава да има два терминала, за да има повече работни места за връзкари с хубави заплати. Крайно време е всички полети да ги прехвърлят на новия терминал, а стария да го закрият и да го ползват за администрация, офиси, музей на авиацията, място от което да се гледат самолетите или нещо от тоя род. В Будапеща и Прага имат къде-къде повече полети и въпреки това старите терминали от комунистическо време отдавна ги закриха. А втората е, че откакто се помня, от всички рейсове по бул. Цариградско шосе, 84 е най-бавен, спиращ на всички спирки и с най - яваш-явашко разписание. Сега на всичкото отгоре и с тухлите, с астрономическия разход на гориво, а  влаченето при него си е било винаги. Защо да им се не види и тиквите, закриха 284......Това, че има метро, не премахва необходимостта от бърз автобус до летището. Сега най-добре е 84 да си остане бавен, но да е само до Терминал 1, докато все още съществува, после може да го прехвърлят на Терминал 2, а да има 284, който да минава отгоре, изцяло по новия път, да спира само на Орлов Мост, Плиска и Окръжна, евентуално може да пльоснат някоя спирка малко преди летището с цел да се обслужват работещите в новите офис сгради. И съответно да е с разписание газ до тенекията. Два рейса на интервал 20-25 минути стигат. Дори няма нужда да ходи до Университета и да се вре в задръстванията, може да прави обратен завой на стадиона без пътници.
« Last Edit: 23.06.2018, 04:32:28 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline hufsab

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 17
    • View Profile
И аз имам неприятни преживявания с транспортното обслужване на летището. Преди един месец ми се наложи да посрещна роднина от Т1 и да отидем до центъра. Първо, на будката за билети нямаше никого, при положение, че не беше в почивка или извън работно време. Също така, водачът нямаше билети и се наложи роднината ми да пътува гратис. Двата автобуса спират за около 1 мин. и след това потеглят и се получава дупка от 20 мин без транспорт. А да ме говорим за липсата на каквато и да е информация за пътниците на английски.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7443
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Истината е че преди единия терминал се обслужваше добре, а другия лошо. Сега и двата се обслужват еднакво лошо. На всеки един от двата минават в рамките на 3 мин и двата автобуса и после има дупка от 17 мин. Далеч по-добре щеше да е ако 384 се движи Т1 -> Т2, а 84 Т2->Т1. Интервалите на 384 са сходни с тези на 184. Още по- добре щеше да е да се възстанови 284, но само до Т1. В момента 384 не ми струва ефективен.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13467
    • View Profile
    • Email
Целта е 84 и 184 да са синхронизирани в общата им част, която е от РВД до Гурко. Нали се сещате, че ако ги синхронизирят на Т1, ще се десинхронизират по почти всички останали спирки? Както Радко отбеляза, в играта трябва да влязат други играчи - шатъла и 384
« Last Edit: 23.06.2018, 17:29:48 by blagun »

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4247
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
То пък защото другата част разчита само на А84 и А184 за довозване...... Спират на всяка керемидка по цялото Цариградско шосе, в Дружба има къде-къде по-бързите и редовни А604 и А204, а Цариградско - основните линии по него. В локалното платно има Тб 5, който е на 7 минути в час пик. Помоему другата част на маршрута изобщо не разчита на тях.

В Берлин Х9 и 109 са синхронизирани на летище Тегел и на Зоологическата градина - най-важните им две спирки по маршрутите. Вярно, че след Тегел минават по различни маршрути, докато стигнат до Зоо, обаче тяхната най-важна роля е да свържат Тегел с квартал Шарлотенбург и едва ли има някой, който да ги ползва за вътрешноквартален превоз, за разлика от недоразумението ТХЛ  :laugh:

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13467
    • View Profile
    • Email
Тегел не можеш да го сравняваш с Т1. Както и да го въртиш, транспорт на 20 минути е приличен за терминал с нисък трафик. Повече го отнася Т2, който от равномерен интервал от 10 минути стана на асиметричен - 6-14 (примерно) минути. Но все пак там си е метрото, което е съществен фактор противно на воплите на някои форумисти. 84/184 имат важна роля по Колумб, а около Нова телевизия са безалтернативни. Така че надали Т1 им е най-натоварената спирка. Докато X9, 109 и TXL са безалтернативни на далеч по-голямо и от Т2 летище
« Last Edit: 23.06.2018, 20:40:23 by blagun »

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2628
    • View Profile
Точно защото има метро, съм предложил бързият автобус, който минава по бул. "Брюксел" да ходи до Т1, а бавният до Т2 през Нова телевизия. Смятам, че така се получава равностойно обслужване, като на Т1 има приличен транспорт, който стига сравнително бързо до центъра.

Дори възстановяване на стария маршрут на А84 и обръщане на посоките на А384 би имало повече смисъл от сегашната организация. Просто А184 е прекалено нередовен, за да се разчита да се ходи на Т1 с него. Вероятно пеша от ресторант Александрия е по-малко от времето за чакане между А84 и А184.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775