Author Topic: Възлови метростанции  (Read 47122 times)

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4511
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Възлови метростанции
« Reply #20 on: 27.10.2007, 12:12:36 »
вчера в държавен вестник е излязло това:
http://dv.parliament.bg/?page=a&master...;Document=18069
Quote
Размерът на гаранциите за участие в ограничената процедура е: I обособена позиция: 1 000 000 (един милион) лева или равностойността и в евро по централен курс на БНБ. II обособена позиция: 300 000 (триста хиляди) лева или равностойността и в евро по централен курс на БНБ
Резултатите ще станат ясни чак януари.
Quote
...без проектирането и изпълнението конструкцията на метростанция МС 8-II.
тая станция май е изградена...
« Last Edit: 27.10.2007, 12:14:52 by maniak »
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2016
    • View Profile
Re: Възлови метростанции
« Reply #21 on: 08.11.2007, 18:55:11 »
Quote from: boleroto
Аз ви казвам, че основните конструкции са построени, сигурно само гаражите ще дигат.
Тази станция , било то и в конструкции е построена точно толкова , колкото и останалите ( без да броим тези при НДК и Хемус ) ! Станцията , ако беше изградена , то щяха да кажат , а и никога не са копали котлован , за да се изгради тя констуктивно , та било то и по миланският метод ! Явно за самата станция и гаражите ще има отделен конкурс и поръчка , но ми е много интересно след като тя ще е на 20 метра , как така ще се изградят конструкции за кратък период , като нито отсечката при ЦУМ е затваряна , нито е имало някаква земекопна техника , нито нищо ! Така че станция за момента няма , но ще има  

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4097
    • View Profile
    • Email
Re: Възлови метростанции
« Reply #22 on: 09.11.2007, 02:13:16 »
Зависи какво разбираме под кратък период...
Ако я възложат в момента, в който къртицата/къртиците стигнат до Лъвов мост, котлована ще зее поне година...
Може би не я възлагат сега, за да не парализират изцяло града от раз...
А някой знае ли дали втори диаметър ще се копае с две кътртици... или пак ще се мотат с една?

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3505
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Възлови метростанции
« Reply #23 on: 09.11.2007, 10:08:40 »
Още ли дискутирате МС-8 II. Непрочетохте ли, в Държавен вестик много ясно е казано:
Quote
Описание: Техническият проект да се разработи на база изготвени идейни проекти по части "Архитектура" и "Конструкции" включващи обособяването на подземен паркинг в зоната на метростанция МС8- ІІ и предвиждащ общо конструктивно решение на метростанцията и паркинга и технически проект за археологическо ниво под пл."Независимост".


Държавен вестник точка II.1.5)
http://dv.parliament.bg/?page=a&master...;Document=21024


Незнам обаче защо не ми отваря поръчката. Линка е същия като на коментар No151  на maniak (третия линк)
« Last Edit: 09.11.2007, 10:17:07 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13467
    • View Profile
    • Email
Re: Възлови метростанции
« Reply #24 on: 24.01.2008, 00:34:26 »
Quote from: news.dir.bg
Градят подземен паркинг на 4 нива при ЦУМ
23 януари 2008 / News.dir.bg
В началото на март ще бъде обявен търг за строителството на подземния паркинг при ЦУМ, който ще бъде първият, изграден на принципа на публично-частното партньорство, каза за БТА главният архитект на София Петър Диков.
Заради строителството на паркинга метростанция 8 от втори метродиаметър е извадена от международния търг за строителството на метрото, поясни Диков, цитиран от БТА. Паркингът трябва да е на четири нива, за 900 автомобила и с връзка към метростанцията. Тъй като международният търг за изграждането на втори метродиаметър от надлез "Надежда" до бул. "Черни връх" ще приключи до края на февруари и избраният изпълнител трябва да стигне за 18 месеца от надлез "Надежда" до ЦУМ, паркингът и "кутията" на метрото трябва да са готови дотогава, за да може изпълнителят на втория метродиаметър да продължи към НДК и бул. "Черни връх", поясни главният архитект. Според Диков чрез одобряването на процедурата за строителството на паркинга от Столичния общински съвет "ще бъде отпушено" строителството на останалите обекти от подобен тип на основата на публично-частното партньорство.
Новината е за паркинг, но това е свързано неразделно с МС Сердика на МД2.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4511
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Възлови метростанции
« Reply #25 on: 24.01.2008, 16:04:22 »
Мен ми е странно защо в една точка ще се строи още един паркинг, при положение, че един съществува. На бас, че ако се въведе системата за плащане за вход в централната зона тоз паркинг ще остане да пустее. Най-добре подобни палкинги да ги правят в покрайнините за да може наистина да се разтовари трафика. Аз не разбирам например, защо не изградят подобен преди Орлов мост - на винарово колело.
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3505
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Възлови метростанции
« Reply #26 on: 24.01.2008, 16:31:01 »
Какво лошо има да се построи подземен паркинг в центъра? Не се притеснявай, за всеки влак си има пътници, така че и този паркинг няма да остане празен.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15643
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Възлови метростанции
« Reply #27 on: 24.01.2008, 17:02:50 »
Quote from: LG_
Какво лошо има да се построи подземен паркинг в центъра? Не се притеснявай, за всеки влак си има пътници, така че и този паркинг няма да остане празен.
A кои други са фраш на макс, "че и този паркинг няма да остане празен"  

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3505
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Възлови метростанции
« Reply #28 on: 24.01.2008, 17:46:10 »
Няоколо мога да изброя около това място - откритите паркинги до Шератон, ЦУМ, Халите. Двата малки подземни над Сердика са също полупълни, при тях проблема според мен е друг.

Но мисля че тука въпроса с паркирането (или по-точно с неправилното паркиране) е комплексен. Със сигурност ще се съгласите че наспиралите коли от двете страни на Мария Луиза от паметника на Свта София та чак до Лъвов мост пречат на пропускателната способност на булеварда. От години се получава така че двете колони автомобили в двете посоки имат реално само по една лента. Макар че колите да са паркирали правилно на синя зона, практически втората колона се движи по трамвайните релси. За пълните до козирката малки улички покрай този район, а и не само там, няма да приказваме. Знам че в момента разсъждавам малко идеалистично, но лично аз виждам оправията в центъра по този начин:
 - има завидно количество паркоместа - както платени, така и безплатни (според местонахождението). като това се постига и чрез паркинги като опбсъждания.
 - МД1 и МД2 са напълно завършени.
 - Паркирането на разглеждания участък (Мария Луиза) е забранено и движението на коли и трамваи не се затруднява.
 - разбира се достатъчно добър контрол върху нарушителите.

По този начин шофъорите няма да имат моралното оправдание да паркират в нарушение. А метрото ще е логичната алтернатива, за тези които не искат да плащат за паркинг.

Тука въпроса опира разбира се и до съзнание. По тротоарите на Мол София доскоро имаше напаркирали всевъзможни коли при наличие на безплатен паркинг. Затова казах че тзрябва да има контрол.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4511
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Възлови метростанции
« Reply #29 on: 24.01.2008, 18:11:16 »
Аз предлагам следното.
първо - на мястото на някоя от съборетините на Мария Луиза да се построи многоетажен паркинг, не само подземен, а и надземен. Това трябва обаче да се направи и от двете страни на булеварда, като под него има "топла връзка" за да няма леви, десни и какви ли още не пресичания на мерия луиза отгоре при излизане/влизане в гаража.
второ - на мястото на мавзолея да се "скрие" вход за подземен паркинг, до метрото. ако строителството бъде добре финансирано не виждам пречки за 3-4 месеца паркингът да бъде в готов труб строеж, отгоре ливадката да бъде възстановена, а довършителните работи да са  под земята.
трето - първите две да се копират на още няколко места из центъра и града!
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2016
    • View Profile
Re: Възлови метростанции
« Reply #30 on: 14.05.2008, 19:50:13 »
Ето и напречен разрез на метростанцията при ЦУМ и паркингът над нея !


Offline mgt

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 240
    • View Profile
Re: Възлови метростанции
« Reply #31 on: 14.05.2008, 22:35:36 »
Quote from: ivan krastev
Ето и напречен разрез на метростанцията при ЦУМ и паркингът над нея !
Е това официално инфо ли е,защото някъде из тази тема имаше информация,че Сердика 2
ще е с островен перон,защото така е била проектирана преди време и няма да я променят  

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2016
    • View Profile
Re: Възлови метростанции
« Reply #32 on: 14.05.2008, 23:13:36 »
Quote from: mgt
Е това официално инфо ли е,защото някъде из тази тема имаше информация,че Сердика 2
ще е с островен перон,защото така е била проектирана преди време и няма да я променят  
Да , официално инфо е това !

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13467
    • View Profile
    • Email
Re: Възлови метростанции
« Reply #33 on: 14.05.2008, 23:23:15 »
Quote from: ivan krastev
Ето и напречен разрез на метростанцията при ЦУМ и паркингът над нея !
Къде е бул. М.Луиза?

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2016
    • View Profile
Re: Възлови метростанции
« Reply #34 on: 14.05.2008, 23:56:14 »
Quote from: blagun
Къде е бул. М.Луиза?
Точно над пероните ! Голямата лилава линия

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2016
    • View Profile
Re: Възлови метростанции
« Reply #35 on: 15.05.2008, 00:40:35 »
ПОДЗЕМНИ И НАДЗЕМНИ ИНЖЕНЕРНИ СЪОРЪЖЕНИЯ » МЕТРОПОЛИТЕНИ
Партньори: Столична община, „Метрополитен” ЕАД
МЕТРО СОФИЯ – Първи метродиаметър: „Конструктивен и технологичен проект за МС 8 - ІІ” на бул. „Мария Луиза” при бул. „Тодор Александров”
„Конструктивен и технологичен проект за МС 8 - ІІ” на бул. „Мария Луиза” при бул. „Тодор Александров”
Проектът е изготвен през 2007 г.

Технически данни:
Подземна метростанция с дължина 134,90 м.
Дълбочина на станцията: 25,20 м.
Широчина на станцията: 20,10 м.

Обектът ще се изпълнява от 2008 г.

http://www.rikat.bg/bg/projects/29

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2016
    • View Profile
Re: Възлови метростанции
« Reply #36 on: 15.05.2008, 11:42:23 »
Връзката щяла да се осъществи чрез някакви коридори , които са във вестибюла на Сердика 1 при ескалаторите , част от тях били изградени , но са зазидани и не се виждат ! Много ми е интересно как ще стане прекачването

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4097
    • View Profile
    • Email
Re: Възлови метростанции
« Reply #37 on: 15.05.2008, 15:41:41 »
Отстрани на стълбището на Сердика са зазиданите коридори, които след него слизат на ниво перон на Сердика 2. За това са два - по един във всяко направление, понеже Сердика 2 е със странични перони. Когато я построят, по всяка вероятност ще затворят изхода на Сердика, откъм ЦУМ, за да изкъртят стените и да отворят коридорите. Като гледам широината им обаче най-много един един ескалатор за надолу (от Сердика към Сердика 2) и стълби за на горе и то - теснички.

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2016
    • View Profile
Re: Възлови метростанции
« Reply #38 on: 15.05.2008, 16:54:26 »
Quote from: boleroto
Отстрани на стълбището на Сердика са зазиданите коридори, които след него слизат на ниво перон на Сердика 2. За това са два - по един във всяко направление, понеже Сердика 2 е със странични перони. Когато я построят, по всяка вероятност ще затворят изхода на Сердика, откъм ЦУМ, за да изкъртят стените и да отворят коридорите. Като гледам широината им обаче най-много един един ескалатор за надолу (от Сердика към Сердика 2) и стълби за на горе и то - теснички.
Непозна и този път - коридорите са 2 не защото Сердика 2 ще е с 2 перона ! 2 са кориторите , за да може да се разграничат направленията и те ще са едно посочни - единият коридор ще е в посока от Сердика 1 към Сердика 2 , а другия ще е в посока Сердика 2 към Сердика 1 , т.е аз ако сляза на на Сердика 1 и ако искам да отида на Сердика 2 прекачването ще го направя птез единият коридор , а ако сляза на Сердика 2 и искам да отида на Сердика 1 прекачвамето ще стане през другият коридор ! Това е логиката , за да не се получава така , че да стане някакво "задръстване" когато има час пик или т.н. А вече как точно ще е самта връзка ще се разбере когато излезе и самият проект черно на бяло

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17664
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Възлови метростанции
« Reply #39 on: 15.05.2008, 17:24:08 »
А ще има ли завой от Халите към Опълченска. Аз пак си питам аз оня тунел, който помня, че строиха по времето на строежа на МС Сердика.
мур