Author Topic: Възлови метростанции  (Read 47123 times)

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3505
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Възлови метростанции
« Reply #40 on: 15.05.2008, 17:35:27 »
Quote from: emo
А ще има ли завой от Халите към Опълченска. Аз пак си питам аз оня тунел, който помня, че строиха по времето на строежа на МС Сердика.

Неразбираш ли че от тука пишещите никой няма плановете на МС Сердика 2. Всеки изразява по-скоро предположения.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2016
    • View Profile
Re: Възлови метростанции
« Reply #41 on: 15.05.2008, 17:38:24 »
Quote from: emo
А ще има ли завой от Халите към Опълченска. Аз пак си питам аз оня тунел, който помня, че строиха по времето на строежа на МС Сердика.
Аз предполагах , че ще има такъв тунел , но явно няма да има , защото връзката с МД1 ще я направят в Обеля и по пътя на логиката такава тунелна връзка става безсмислена .

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1131
    • View Profile
Re: Възлови метростанции
« Reply #42 on: 15.05.2008, 18:09:10 »
Тъй като живея срещу м-с Сердика и имах удоволствието да наблюдавам строителството и.
Ще ви отговоря на някои въпроси.
Към Емо:
Quote
А ще има ли завой от Халите към Опълченска. Аз пак си питам аз оня тунел, който помня, че строиха по времето на строежа на МС Сердика
Този тунел е за паркинга при ул. Княз Борис срещу централата на Метрополитен.
Въобще няма изграден коридор към МД-2 (Сердика-2). Най-ниското ниво на тунела е сегашното и на негова основа беше изграден перона и трасето. Ако ще съществува такава връзка то тя може би ще се изгражда сега с подлеза пред ЦУМ.

The Grand Tour

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17664
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Възлови метростанции
« Reply #43 on: 15.05.2008, 18:36:53 »
Quote from: tauri
Тъй като живея срещу м-с Сердика и имах удоволствието да наблюдавам строителството и.
Ще ви отговоря на някои въпроси.
Към Емо:

Този тунел е за паркинга при ул. Княз Борис срещу централата на Метрополитен.
Въобще няма изграден коридор към МД-2 (Сердика-2). Най-ниското ниво на тунела е сегашното и на негова основа беше изграден перона и трасето. Ако ще съществува такава връзка то тя може би ще се изгражда сега с подлеза пред ЦУМ.


ЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕ Разгеле. най-накрая намерих отговор на този въпрос и ще спра да питам - а помниш ли с какви тухлички го правиха?
мур

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1635
    • View Profile
Re: Възлови метростанции
« Reply #44 on: 22.07.2008, 19:19:31 »
А дали ?
Според проекта там са вестибюлите, а не станцията.
Quote
След това трасето променя своята посока и чрез крива е изтеглена в източната част на бул. "Мария Луиза", за да се осигури оптимално разположение на станция 7, която е разположена под Лъвов мост. Западно от тунелите в булеварда е предвидена възможност за изграждане на подземни паркинги. Вестибюлите на станцията са разположени непосредствено до пътните платна на бул. "Сливница". По този начин се осигурява непосредствена връзка между автобусните маршрути по булеварда и метрото.
Но наистина никой нищо не казва кой ще строи станция 8 (Сердика 2)?
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1635
    • View Profile
Re: Възлови метростанции
« Reply #45 on: 18.08.2008, 08:14:14 »
Съмнявам се :
Строителството на Сердика-2 касае цялостното оформяне на централната част, а там вече  тече едно строителство.
Прибави в завършващата му част и оформянето на връзката с  далечния подлез.
Логично е да се побърза с останалото строителставо, за да има едновременност и по-бързо да привърши "голямото ровене" в центъра.
А финансирането тук не играе роля - офертата е концесия за 35 години на изградените подземни паркинги от момента на завършването, така че и инвеститорът е заинтересуван  по-бързо да започне.
По-скоро нещата опират до цялостна организация за пренасочване движението встрани от "Мария Луиза", а това ще касае доста дълъг период от време.
Затова се оглеждам за индикации по въпроса, те поне ще ми дадат яснота води ли се подготовка...
Те, появят ли се крановете - вече всичко ще е ясно. :)
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Възлови метростанции
« Reply #46 on: 18.08.2008, 12:47:18 »
То е логично да стане както го казваш ти-около ЦУМ да се копае ударно и наведнъж. Но нещо ми подсказва, че логиката никой не я гледа и ще стане мазало, което ще си е нормално за нашите географски ширини
НЕ на хейтърството!

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2016
    • View Profile
Re: Възлови метростанции
« Reply #47 on: 02.09.2008, 19:45:36 »
Е ако станцията е била при Съдебната сигурно щяха да я построят по подземен закрит способ ! Което трябваше и да стане , защото като се разкопае центъра ще е много интересно !

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4097
    • View Profile
    • Email
Re: Възлови метростанции
« Reply #48 on: 02.09.2008, 23:13:46 »
Подлезът пред джамията ще се използва точно за изход на станцията. Така понбе пише в сайта на Метрополитен...
Станция под Солунска едва ли някога ще се построи, защото наистина разстоянието е малко - Сердика-Солунска с бавен и спокоен ход се взима за 10 минути...

Offline rebelheartous

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 306
    • ICQ Messenger - 161516830
    • View Profile
Re: Възлови метростанции
« Reply #49 on: 15.09.2008, 23:10:40 »
На мен ми е интересно дали Сердика ще се отваря пак за станцията от МД2 или по някакъв неясен начин къртицата ще копае на юг към НДК? Това се чудя още от началото на проекта.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15643
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Възлови метростанции
« Reply #50 on: 15.09.2008, 23:47:33 »
На мен ми е интересно дали Сердика ще се отваря пак за станцията от МД2 или по някакъв неясен начин къртицата ще копае на юг към НДК? Това се чудя още от началото на проекта.
Уточни за какво отваряне точно говориш.Иначе Сердика 2 ще е пред ЦУМ, и като котлована е там, къртицата може да мине през него и нататък към НДК всичко да си се прави подземно.Кръстовището на Тодор Александров и Мария Луиза едва ли ще бъде засегнато.Едиствено да стане Т-оразно във връзка със затворената Луиза към Халите.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4097
    • View Profile
    • Email
Re: Възлови метростанции
« Reply #51 on: 16.09.2008, 08:56:00 »
Тя ще е отворена докато построят паркингите и вестибюлите. След това е възможно, чисто технически, да я затворят и закопаят, да възстановят улицата и къртицата да мине през станцията без тя да е отворена. Същото важи и за другите станции, но едва ли ще го направят...

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3505
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Възлови метростанции
« Reply #52 on: 16.09.2008, 09:23:00 »
Тя ще е отворена докато построят паркингите и вестибюлите. След това е възможно, чисто технически, да я затворят и закопаят, да възстановят улицата и къртицата да мине през станцията без тя да е отворена. Същото важи и за другите станции, но едва ли ще го направят...

Имайки впредвид че котлована на станцията ще е на паркинга при ЦУМ и ще пречи минимално на трафика, най-вероятно подобно усложнение на изпълнението като преминаване на къртицата през закрита станция няма да направят. Да не забравяме че тя ще е с диаметър 22 м копаеща един двупътен тунел.

Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline eko

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 217
    • View Profile
Re: Възлови метростанции
« Reply #53 on: 16.09.2008, 09:29:03 »
на мен също не ми се вярва да зарият станцията и къртицата само да преминава през нея...

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4097
    • View Profile
    • Email
Re: Възлови метростанции
« Reply #54 on: 16.09.2008, 09:55:54 »
Имайки впредвид че котлована на станцията ще е на паркинга при ЦУМ и ще пречи минимално на трафика, най-вероятно подобно усложнение на изпълнението като преминаване на къртицата през закрита станция няма да направят. Да не забравяме че тя ще е с диаметър 22 м копаеща един двупътен тунел.

Станцията няма да е на паркинга на ЦУМ, а срещу него. Никой няма да проектира толкова остри завои преди и след станцията, за да позиционира в паркинга...

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1635
    • View Profile
Re: Възлови метростанции
« Reply #55 on: 16.09.2008, 09:58:11 »
Всичко зависи от сроковете кога са предвидили да отварят котлованите на станциите. Ако ги отварят поетапно с наближаването на къртицата към тях, тя ще преминава през открития котлован.
Ако, обаче,  (както е на Сердика 2) има много друга работа - строеж на няколко етажа паркинги, е възможно къртицата да премине и през покрита станция. А над нея да си продължава работата...
Във всеки случай котлованът пред ЦУМ ще бъде затворен много преди завършването на целия участък - сроковете, които до сега се чуха са 18 месеца.
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4097
    • View Profile
    • Email
Re: Възлови метростанции
« Reply #56 on: 16.09.2008, 10:24:15 »
За 18 месеца ще се покрие ниво станция и ще се довършват паркингите. А дали е възможно да пренасочат автомобилното движение през паркинга на ЦУМ - там, където той се свързва с Мария Луиза ще са точно ръбовете на котлована, така че би могло движението временно да минава оттам...

Offline eko

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 217
    • View Profile
Re: Възлови метростанции
« Reply #57 on: 16.09.2008, 10:31:38 »
това, че за 18 месеца ще завършат изграждането на метростанцията и паркингите, съвсем не ми изглежда реалистично. Станция Юнак, която е подобна (с няколко нива паркинги) се строи вече толкова години...

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1635
    • View Profile
Re: Възлови метростанции
« Reply #58 on: 16.09.2008, 11:03:58 »
А дали е възможно да пренасочат автомобилното движение през паркинга на ЦУМ - там, където той се свързва с Мария Луиза ще са точно ръбовете на котлована, така че би могло движението временно да минава оттам...
Казва ли ти някой? ;)
Твърде е възможно и под пространството на наземния паркинг да изградят и подземен.Т.е. той също да се разкопае...
Гадаем, защото до сега в публичното пространство не са се появявали скици или макети на станцията.
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3505
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Възлови метростанции
« Reply #59 on: 16.09.2008, 11:42:52 »
Преди време в Строителство и града пишеше, че над и до станцията на гарата ще има паркинг, но за Сердика не помня да се е споменавало.

Споменавало се е и даже в темата сме го коментирали нееднократно. МС Сердика II се отдава на концесия, като концесионера строи станцията гаражите и търговските пло6ти (ако има такива )а  своя сметка а полу4ава правото да експлоатира последните в продължение на 35 години.

Като това безспорно доказва 4е няма как къртицата да мине през покрита станция.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!