Author Topic: A2 Xeмyc  (Read 63989 times)

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3505
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: A2 Xeмyc
« Reply #20 on: 08.03.2008, 15:41:49 »
През 70-те когато е взето решение за изграждане на магистралния пръстен на България е решено трасето Русе-Хасково да е четирилентово 2 платна по две ленти, с разделителна ивица и пътни възли. Целта тогава е била всичко това да се случи до 2000 година. Разбира се колкото магистралния пръстен е готов, толкова и пътя Русе-Хасково е четирилентов. Все пак има някой готови участъци. Като Хасково-Димитровград Стара Загора- с. Ягода. Казанлък - Мъглиж, както и обходните пътища на Велико Търново и Бяла. Следващия участък, който е на дневен ред - 10 тина километра от края на готовата АМ Тракия до околовръстното на Ст Загора и това тази година.
След трагедията при моста край Бяла усилено се заговори за втори успуреден мост (за второто пътно платно) дори се твърдеше че и проекта е бил готов. Но така и досега нищо не се е случило. Явно е било фишек за момента след катастрофата.

Quote from: etnies
На мен ми  много интересно защо по АМ Струма километричните знаци започват от около  300 :днткнв:

Явно нулевия километър е при гръцката граница. Но все пак 300 км от там не са !!!


Quote from: etnies
Хемус ще минава по средата между Търново и Русе.

АМ Хемус минава 20 тина км северно от В.Търново. А до Русе отдалечеността е около 70-80 км.
След като бъде завършена АМ Хемус най-краткия път от София до Русе ще е бъде по АМ до Плевен, а оттам по бъдещата източна дъга на плевенското околовръстно и по стария маршрут до Русе!
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: A2 Xeмyc
« Reply #21 on: 09.03.2008, 03:07:42 »
Quote from: LG_
Явно нулевия километър е при гръцката граница. Но все пак 300 км от там не са !!!

Aми те растат в посока Византия. А и до Видин не са 300 та е много странно.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: A2 Xeмyc
« Reply #22 on: 04.04.2008, 23:05:16 »
28 км от АМ "Хемус" ще бъдат изградени през тази година, заяви в Шумен министърът на регионалното развитие и благоустройството Асен Гагаузов, предаде кореспондентът на радио "Фокус" - Варна. За целта ще бъдат осигурени необходимите средства, които според министъра ще са около 30 милиона лева. Той обясни, че на 14 май изтича срокът, в който концесионерът на автомагистрала "Тракия" трябва да осигури необходимото финансиране и да започне работа. Ако това не стане, концесионният договор ще бъде развален, а министър Гагаузов ще внесе в правителството искане за осигуряване на необходимите за строежа на магистралата средства. Той е сигурен, че ако това се наложи, парите ще се намерят. За започване на строителството на магистралата ще са необходими около 150 милиона лева, а за цялостното завършване на 180-те километра сумата достига до 600 милиона лева.
НЕ на хейтърството!

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2336
  • Sofia Hardcore
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Български Локомотивен Форум
Re: A2 Xeмyc
« Reply #23 on: 07.04.2008, 20:06:00 »
АМ Хемус ще се довършва от Ботевградско до пътния възел с Подбалканската.
АМ Люлин-Струма е адски належаща, също и Пк-Кю ще е хубаво да бъде 2*2 ленти с автомагистрални габарити. Това ще бъде обаче като магнит за Голф 2/3/4 и мантинелите.... Все пак РК и КН са тегави регистрации...


"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline naster1

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 183
    • View Profile
Re: A2 Xeмyc
« Reply #24 on: 14.04.2008, 11:10:06 »
Малко инфо за Хемус от търновската преса ...

Quote
Крият трасето на магистрала “Хемус” - Причините са опасения за злоупотреби със земи

Автомагистрала “Хемус” ще минава между Полски Тръмбеш и Велико Търново, близо до Павликени, над Стражица. Това съобщи във Велико Търново министърът на транспорта и съобщенията Петър Мутафчиев. Умишлено не даваме точните параметри на трасето заради възможните злоупотреби с деактуването на земята, каза той.
Според министър Мутафчиев Хемус ще бъде завършена през 2013 г. Той заяви, че му харесва хърватско-словенският вариант на изграждане на магистрали чрез създаване на Национална компания “Автомагистрали”. Там целият пръстен на аутобаните е изграден за три години, всички активи и пасиви се поемат от единната компания, премахнати са впоследствие винетките и е налице европейската система от бариери и тол-такси.
Ако една магистрала в България влиза в транспортен коридор, който представлява интерес за ЕС, финансирането идва от Кохезионния фонд, както е с аутобаните “Марица” и “Струма”. Автомагистрала “Тракия” е дадена на концесия, а “Хемус” ще се финансира от държавата.Част от парите, които ще бъдат инвестирани в нея, са от иракския дълг, обясни министърът.

Offline mediar

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 980
    • View Profile
    • Mediar's Site
Re: A2 Xeмyc
« Reply #25 on: 02.05.2008, 19:37:23 »
Извинявам се ако ви прекъсвам разговора, но искам да попитам нещо - строи ли се магистрала Хемус от края на новия участък от към Варна ( Шумен -> Търговище ) ?

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13462
    • View Profile
    • Email
Re: A2 Xeмyc
« Reply #26 on: 06.05.2008, 22:29:52 »
Quote from: mediar
Извинявам се ако ви прекъсвам разговора, но искам да попитам нещо - строи ли се магистрала Хемус от края на новия участък от към Варна ( Шумен -> Търговище ) ?
Според мен не е ясно, дали АМ Хемус ще се насочи към Търговище или по-на север - към Лозница-Попово. Трасето Търговище-Омуртаг-Антоново е доста пресечено, също около Търново.

Offline PeT

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 93
    • View Profile
    • Email
Re: A2 Xeмyc
« Reply #27 on: 26.09.2008, 18:16:54 »
"ДНЕВНИК" :

Магистрала "Хемус" не се строи
от Лили Границка
днес, 17:50


Магистрала "Хемус" не е продължена нито метър, въпреки обещанието на строителния министър Асен Гагаузов. Това видяха днес журналисти, отведени да поверят как върви строежа от депутатите от БНД Николай Свинаров и Лидия Шулева. Поводът беше, че във времето за парламентарният контрол на 14 март на питане на Лидия Шулева министър Гагаузов е отговорил, че в края на лятото започва сторителството на 16 - 18 км от магистралата.

Около 40 - 50 млн. лв. от бюджета за тази година са заделени за строителството на "Хемус", казва министър Гагузов през март. С тях трябва да се построят два участъка от двете посоки. Едният от 16 км е в посока София - Варна в района на Ябланица. Другият участък от 18 км е в посока Шумен - София. Днес журналисти видяха, че и от двете страни не се строи и няма изгледи скоро да започне.

Абсолютно нищо не е направено за да започне строителството, каза Лидия Шулева. По думите й не е направено дори проектирането на трасето, не са отчуждавани и терени. Кметът на Ябланица Иван Цаков смята, че в близките 15 години въобще няма да започне изграждането на магистралата, защото в момента се строи мост недалеч от града, който трябва да раздели движението от София за Варна и Русе. Ако се изград магистралата тя ще минава над моста и той на практика няма да се ползва, обясни кметът. Това му давало повод да смята, че в скоро време няма да започне строителдството на магистралата. Съоръжението се строи от "Мострой", контролирана от Васил Божков, каза Иван Цаков.

Строителството на магистрала "Хемус" започна през миналия век по времето на Тодор Живков. Общата й дължина е 423 км. От тях остава да се изградят още 240 км. През март 2008 г. министър Гагаузов е обещал до края на мандата правителството да вземе решение как ще бъде довършена магистралата. Вариантите са два - публично - частно партньорство или със средства от републиканския бюджет.

http://pazari.dnevnik.bg/show/555803/

Offline Deian

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 306
    • View Profile
Re: A2 Xeмyc
« Reply #28 on: 26.09.2008, 18:33:07 »
Аз си мислех, че този мост е за магистралата! За какво го правят тогава?

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3505
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: A2 Xeмyc
« Reply #29 on: 26.09.2008, 18:44:01 »
Аз си мислех, че този мост е за магистралата! За какво го правят тогава?

Не само автомагистралите разполагат с пътни възли. А и пресичания на натоварени първокласни пътища какъвто е при този случай. Моста е поради това че взпросното кръстовище след Шел-а ще става възел на две нива което е похвално.

То няма нищо общо с магистралата.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15641
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: A2 Xeмyc
« Reply #30 on: 26.09.2008, 19:10:02 »
Минавал съм многократно оттам, но не съм наясно с наименованията на местата и затова искам да уточним нещо, а мисля, че ще е в полза от дискусията.Аз знам, че се прави пътен възел Коритна към магистралата.За същото ли става въпрос !? Шелът е малко преди разклона на пътищата за Плевен и Варна.Още преди години там имаше изградени пилони за мостово съоражение около самия разклон, както и малко по-назад преди Шела, идвайки от София, отляво.

А щом според Вълчева трасето не е проектирано(има се предвид, че е избрано мястото на минаване, или че не е изготвен детайлният проект), как тогава се знае, че ще мине точно над новия!? А сегашното кръстовище може да стане и част от по-сложно с магистрала, съвсем нормално.

Малко съм удивен, че Дневник публикуват подобна тенденциозна статия.
« Last Edit: 26.09.2008, 19:11:55 by difian »

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3505
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: A2 Xeмyc
« Reply #31 on: 26.09.2008, 19:41:24 »
Горе долу за това става въпрос. С черната линия е приблизителното трасе на АМ Хемус, което трябва да се построи, а с черната точка е строящия се пътен възел (незнам със сигурност дали се казва Коритна, но мисля че не е) на разклона към Варна и Плевен/Русе.

А относно наличието на проект за 16-те км АМ мисля че някъде бях срещал нещо.
« Last Edit: 26.09.2008, 19:46:25 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline mediar

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 980
    • View Profile
    • Mediar's Site
Re: A2 Xeмyc
« Reply #32 on: 26.09.2008, 20:21:07 »
Нещо не съм убеден в тоя маршерут. Тези завои не са за магистралата.

Offline Deian

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 306
    • View Profile
Re: A2 Xeмyc
« Reply #33 on: 26.09.2008, 21:45:12 »
Мястото е точно където има един пункт - Стрелките май се казваше. Вдясно има разни сгради (май заведение) и паркират коли.

Offline boyo

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 102
    • View Profile
    • Email
Re: A2 Xeмyc
« Reply #34 on: 26.09.2008, 22:29:11 »
Строи се мост на разклона , защото там в пикови дни стават ужасни задръствания - колони по 2-3 км на идване от Ловеч (тъй като идващите от Плевен са с предимство)

Магистралата въобще няма да минава оттам - там е тясно и няма място за магистрала, тя продължава вдясно няколко км по-рано - не знам дали е черната линия от схемата точно, но нещо подобно ще е.

Иначе личното ми мнение е, че тази магистрала не е толкова съществена и може би трябва за сега да се наблегне върху Струма, Тракия, Марица и Черно Море, както и тунел на Петрохан, заради дунав мост 2.

Offline Deian

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 306
    • View Profile
Re: A2 Xeмyc
« Reply #35 on: 26.09.2008, 22:34:36 »
Как да не е важна, ще поеме целия трафик Варна-София, че и Плевен-София и Русе-София. По-бързо ще е да се спусне човек до магистралата, макар и малко по-далеч.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13462
    • View Profile
    • Email
Re: A2 Xeмyc
« Reply #36 on: 26.09.2008, 22:52:12 »
Строи се мост на разклона , защото там в пикови дни стават ужасни задръствания - колони по 2-3 км на идване от Ловеч (тъй като идващите от Плевен са с предимство)

Магистралата въобще няма да минава оттам - там е тясно и няма място за магистрала, тя продължава вдясно няколко км по-рано - не знам дали е черната линия от схемата точно, но нещо подобно ще е.
С малка забележка по маршрута на LG - трасето на магистралата е високо и едва ли ще се спусне до врязаната долина на река Вит (Тетевен-бензиностанция Лукойл в Боаза), струва ми се най-вероятно да я прескочи с виадукт и да се насочи някъде между Плевен и Ловеч, но по-близо до Плевен. Така че краят на черната линия ще е по-вляво, но при всички случаи - далеч от Стрелките и село Брестница.
С построяването на пътен възел Стрелките безспорно ще се облекчи няколкокилометровата немагистрална обща отсечка на главните пътища София-Русе и София-Варна. Но може би една магистрална отсечка до Боаза би била далеч по-полезна:
- русенският път ще продължава по долината на Вит по сегашното шосе Тетевен-Ъглен-околовръстно шосе на Плевен (западен край). Избягват се завоите, 3 села  по долината на Панега: Зл.Панега, Петревене, Румянцево + гр.Луковит.
- варненският път си спестява завоите след Стрелките и предългото село Брестница.
. и двата пътя си спестяват серпентините, свързващи сегашния край на магистралата със стария път.
И доколкото все пак "черната линия" ще се изгради в следващите 5-6 години, малко ми е странна инвестицията в сериозен пътен възел на обикновените пътища.

Уточнения:
"Стрелките" - сегашният разклон в реконструкция на пътищата за Варна и Русе. До него има бензиностанция Шел и катаджийски пункт. На картата на ЛГ - черно кръгче
"Боаза" - местността, където шосето София-Варна пресича Тетевен-Плевен. Има мост на река Вит, бензиностанция Лукойл, капанче и къмпинг. На картата на ЛГ - краят на черната линия.

Offline boyo

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 102
    • View Profile
    • Email
Re: A2 Xeмyc
« Reply #37 on: 27.09.2008, 13:09:10 »
Как да не е важна, ще поеме целия трафик Варна-София, че и Плевен-София и Русе-София. По-бързо ще е да се спусне човек до магистралата, макар и малко по-далеч.

София - Варна по Тракия и ЧМ ще бъде само 20-30 км повече, тоест 10-на минути. А трафикът София-Плевен-Русе не е чак толкова голям към момента и ако част от София - Варна се пренасочи отдолу съществуващите пътища ще са ок за следващите няколко години

Offline mediar

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 980
    • View Profile
    • Mediar's Site
Re: A2 Xeмyc
« Reply #38 on: 27.09.2008, 14:51:05 »
Абе как само 20-30 километра повече бе??? Още малко ще кажеш, че през Малко Търново е още по кратък пътя. Я отвори уикипедия и събери дължините на двете магистрали и ги съпостави с хемус и си направи сметката.

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3505
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: A2 Xeмyc
« Reply #39 on: 27.09.2008, 14:52:28 »
София - Варна по Тракия и ЧМ ще бъде само 20-30 км повече, тоест 10-на минути. А трафикът София-Плевен-Русе не е чак толкова голям към момента и ако част от София - Варна се пренасочи отдолу съществуващите пътища ще са ок за следващите няколко години

Подобни сметки съм ги виждал и по други форуми. Но те устройват по-скоро само варнрнци.
Аз лично смятам, че АМ Хемус за момента е много по-необходима от АМ Черно море, най-малкото защото е единствената за сега АМ преминаваща и респективно обслужваща северна България. В сравнение с южна, там са доста повече: Тракия, Марица, Струма, Рила, Люлин.
А и трафика по АМ Черно море е много непостоянен през лятото е голям, но през зимата пада.

Последното което се чу за АМ Хемус и АМ Черно море е, че ще се дават на концесия. Като трите коментирани отсечки ще се строят независимо от концесията.
« Last Edit: 27.09.2008, 18:05:18 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!