Author Topic: Инвестиционни намерения на СО за пътна и трамвайна инфра  (Read 117275 times)

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Разширяването на Опълченска е първо в списъка
НЕ на хейтърството!

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11882
    • View Profile
Quote from: Repcho
Разширяването на Опълченска е първо в списъка
Да, явно съм гледал и не съм видял...

Идеята за трамвай по Симеоновско също я няма.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4491
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
хахахахаха
Поредните недомислици... Явно Диков не е в крак с нещата, които се случват на подлезите по бул. България. А ето какво става - в подлеза на България/Т. Каблешков усилено се строят магазинчета. Този подлез не е чистен от както е реконструиран, лампите са приятен спомен, а Егида - и тях ги няма.
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13355
    • View Profile
    • Email
Quote from: ozzy
Идеята за трамвай по Симеоновско също я няма.
Аз тук само за булеварди и улици видях, няма нищо за какъвто и да е транспорт.
За подлезите на бул.България е добра идеята. Само ми е интересно, какви пасарелки ще спретнат! Ако са солариуми като на Ал.Малинов, по средата ще трябва да има душове със студена вода или да се продават разхладителни напитки. Мисля също, че е по-добре в подлезите да пъхнат България, а не пресечките. Поначало подлезите са ефективни при интензивно движение направо, а тъкмо такова е по-специфично за България, отколкото за пресечките.

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Това за бул. България според мен си е чисто изхвърляне. Че няма да стане през следващите 4 години е ясно. Нека изпълнят поне на 90% програмата си пак ще е добре. Там е залегнало кръстовища на няколко нива по Цар Борис. Това също не е малко.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15634
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Quote from: LG_
Това за бул. България според мен си е чисто изхвърляне. Че няма да стане през следващите 4 години е ясно. Нека изпълнят поне на 90% програмата си пак ще е добре. Там е залегнало кръстовища на няколко нива по Цар Борис. Това също не е малко.
Засега това включва само пробива Славейков.Подобни програми не трябва да ни правят впечатление.Единственото интересно е, когато се роди някоя нова идея и тя да се обсъди, но не трябва да си мислим, че ще бъдат осъществени в краткосрочен план.

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Quote from: difian
Засега това включва само пробива Славейков.

И Житница със сигурност. Дано и при Каблешков да направят.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13355
    • View Profile
    • Email
Предложения за промени в ОУП от 16.01.2008 г. Естествено, всяка промяна е предпоследна.

Накратко, по-важните моменти:

1. Градски артерии:
- Предложена е промяна на Трансевропейската магистрала в обхвата на Столична община. След сравняване на двете алтернативни трасета – Северна скоростна тангента и Софийски околовръстен път, се предлага в ОУП да се отрази Северната скоростна тангента. Софийският околовръстен път – северна дъга да остане градска магистрала;
- Предлага се промяна на трасето на Западната тангента, тъй като ще обслужи по-добре територията и не влиза в конфликт със Западния парк;
- След подробни транспортно-комуникационни проучвания се променят някои от трасетата на: Околовръстен път – южна дъга, бул. „Рожен”, Чепинско шосе. Предлага се нова връзка от бул. „Н. Вапцаров” по трасето на ж.п. линията и ул. „Сребърна”, вместо преминаването през Южния парк на пробив „Вапцаров”;
- Предложена е транспортна връзка между ж.к. „Овча купел” и ж.к. „Люлин”;
- Предлага се продължение на бул. „Царица Йоана”, което да премине под Околовръстния път и да се свърже с направлението към Драгоман;
- Отразени са северния и южния обходи на кв.Княжево;
- По трасето на отпадналата ж.п. линия от гара Пионер до кв. „Хр. Ботев” предлагаме артерия ІІІ клас от Симеоновско шосе до Източна тангента

2. Транспортни трасета
- Продължаване на метротрасето от Летище София към Кремиковци
- Продължение на далекоперспективния трети метродиаметър по Ботевградско шосе в посока Кремиковци
Трамваен транспорт
- Продължение на трамвайното трасе от Семинарията по Симеоновско шосе, бул. „Никола Габровски” през Студентски град („Акад. Стефан Младенов”) до Малинова долина
- Продължение на трамвайното трасе от ж.к. Дървеница по бул. „Кл. Охридски”, „Проф. д-р Иван Странски” и включване в маршрута към ж.к „Малинова долина”
« Last Edit: 07.02.2008, 14:24:07 by blagun »

Offline alpha_adversativum

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 596
    • View Profile
    • Email
Добре де, има ли някакви що-годе конкретни срокове за започването на Опълченска и Данаил Николаев, или това са поредните благопожелания за неясното бъдеще?

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15634
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Quote
Нови градски артерии
Като основни градски артерии, което включва ново строителство на улици и пробиви, общината планира изграждането на важни рингови трасета на града. Съществуващата в момента радиално-кръгова структура на уличната мрежа не може да провежда нормално непрекъснато нарастващото движение. Затова чрез увеличаване плътността на уличната мрежа и изграждане на тангенти се цели да се постигне извеждане на транзитното движение от центъра, да се намалят задръстванията и натоварванията по улиците с изчерпана пропускателна способност. От особено значение е например изграждането на трасето на бул. "Тодор Каблешков". Според перспективната класификация на уличната мрежа булевардът е определен като "втори клас с габарит от три активни ленти в посока и трамвай". Той има структуроопределяща роля и представлява изключително важна артерия, която свързва югозападните и югоизточните територии на града, като прави връзки с бул. "Цар Борис III", бул. "България", бул. "Симеоновско шосе" и др. Така на този булевард се разчита изключително много за преразпределяне на транспортните потоци и разтоварване на улици от централните части на града.
Бул. "Тодор Каблешков" от ул. "Луи Айер" до бул. "Черни връх" трябва да е готов до 2010 г. Освен него като нови улици са планирани:
->Продължение на бул. "Андрей Сахаров" (от бул. "А. Ляпчев" до ул. "Св. Киприян"), срок 2008 г.
->Изграждане на нова пътна връзка между бул. "Кн. Ал. Дондуков" и бул. "Д. Николаев" (преди моста "Чавдар" до ул. "Силистра" и бул. "Данаил Николаев"), срок 2009 г.
->Пробив на бул. "А. Ляпчев" от бул. "Ал. Малинов" до бул. "Цариградско шосе", срок 2009 г.
->Бул. "Т. Каблешков" - от бул. "Черни връх" до ул. "Симеоновско шосе", срок 2011 г.
->Пробив бул. "Ген. Данаил Николаев" - от бул. "Кн. Мария Луиза" до ул. "Козлодуй", срок 2010 г.
->Пробив бул. "Ген. Данаил Николаев" - от ул. "Козлодуй" до пл. "Сточна гара", срок 2011 г.
->Транспортен възел "Сточна гара", срок 2012 г.
->Пробив бул. "Пенчо Славейков" от бул. "Цар Борис III" до бул. "Сливница", включително кръстовище на две нива на бул. "Цар Борис" III и бул. "П. Славейков", срок 2012 г.
->Източна тангента от ул. "Искърско шосе" до Северна скоростна тангента - ново трасе, срок 2013 г.
->Изграждане ново трасе - ул. ВГЦ, която свързва бул. "Александър Малинов" и бул. "Кл. Охридски", срок 2012 г.
->Пробив "Проф. М. Бичев", срок 2011 г.
->Пробив ул. "202" от ул. "Каменоделска" до ул. "Резбарска" - срок 2010 г.
->Пробив на бул. "Универсиада" от бул. "Цариградско шосе" до ул. "Обиколна" и от бул. "Проф. Цветан Лазаров" до "Искърско шосе" - срок 2009 г.
->Ново трасе - ул. "Бяла Черква" - от бул. "Витоша" до бул. "П. Тодоров" - срок 2008 г.
Значителна част от основните градски артерии се нуждаят от реконструкция и разширение (таблица 2). Техните габарити и пропускателна способност в момента затрудняват движението.

Кръстовища
До края на 2008 г. приоритетно се планира да бъде направена реконструкция на осем кръстовища. Това са на бул. "България" - бул. "Фритьоф Нансен" и бул. "Г. М. Димитров" - Национална следствена служба, както и на бул. "Александър Малинов" и бул. "Св. Киприян", на бул. "Александър Малинов" и бул. "Андрей Ляпчев", на бул."Цариградско шосе" и ул. "Димитър Пешев", на ул. "Димитър Пешев" и ул. "Обиколна", на ул. "Сребърна" и ул. "Луи Айер", на бул. "Цар Борис III" и бул. "Д. Петков". До края на 2009 г. се предвижда да се реконструират кръстовищата на бул. "България" и бул. "Акад. Ив. Гешов", кръговото кръстовище на 4-ти км, кръстовището на площад "Велчова завера", на бул. "Н. Вапцаров и ул. "Симеоновско шосе", на бул. "Пенчо Славейков" и бул. "Цар Борис III", на бул. "Пиротски" и бул. "Вардар", на бул. "Вардар" и бул. "Възкресение", на бул. "Овча купел" и ул. "Обиколна".

Паркинги
Приоритет за общината ще бъде и изграждането на обществени паркинги.  Такъв е паркингът на метростанция 8 от втори метродиаметър при ЦУМ, предвиден за реализация през тази година. През 2008 г. трябва да се изгради паркинг и на площад "Възраждане". До 2009 г. се планира да е готов паркингът на метростанция 11 - втори метродиаметър при кръстовище "Кръста", както и на площад "Батенберг", площад "Македония" и в "Овча купел", до 2010 г. при НДК и в комплекс "Люлин" три паркинга, до 2011 г. на бул. "Витоша", до 2012   г. на метростанция 16 и 17 в "Младост", както и на метростанция 19 на бул. "Цариградско шосе".

До края на тази година приоритетно се планира да бъде направена реконструкция на осем кръстовища, да бъдат изградени два паркинга - при метростанция 8 до ЦУМ и на площад "Възраждане", две нови улици -  ул. "Бяла черква" и продължение на бул. "Андрей Сахаров". Ще бъдат рехабилитирани част от ул. "Опълченска" и от бул. "Тодор Каблешков" , а ул. "Монтевидео" ще бъде реконструирана и разширена. Рeконструкцията и разширението на софийския околовръстен път от Бояна до ул. "Сименовско шосе" е със срок декември 2008 г.
     Има нови неща, не си мислете, че вече сте чели това...
« Last Edit: 10.03.2008, 11:03:52 by difian »

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
ББ, ДВ, ПД ги пускат на час по лъжичка - като няма някаква обективна причина да се спомене нещо за СО се информират журналистите  

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Quote
Подготвя се актуализация на проекта за реконструкция на бул. "Пенчо Славейков" в София. Специализираният общински експертен съвет по устройство на територията към дирекция "Архитектура и градоустройство" (ДАГ) одобри подробен транспортно-комуникационен проект за реконструкция на бул. "Пенчо Славейков". Той е разработен по възлагане на ДАГ и е дело на общинското предприятие "Софпроект - ОГП" с директор инж. Петър Терзиев и проектант инж. Живка Зюмбюлева. Предвижда се Столичната община да обяви обществена поръчка за пълен инженеринг - работно проектиране и строителство.
През 2000 г. е разработен проект за реконструкция на бул. "Пенчо Славейков", при който кръстовището при болница "Пирогов" се третира да бъде на едно ниво. Според сега разработения проект се предвижда пътен възел на две нива.
Проектът предвижда тунелно съоръжение, като рампата за него започва от ул. "Дукатска планина", минава под бул. "Цар Борис III" и излиза при ул. "Добруджански край". Тунелът ще бъде с габарити 9 м ширина и 160 м дължина, в която не влиза дължината на рампите. Заедно с рампите съоръжението достига 500 м. Под бул. "Цар Борис III" таванът на тунела е на кота -1.50 м. По този начин е осигурена възможност за полагане на необходимата инженерна инфраструктура.
Обсъждан е вариант за по-дълъг тунел на булеварда от НДК и до ул. "Добруджански край". Експертният съвет на ДАГ окончателно одобри решението с по-къс тунел.
Надлезът над р. Владайска започва след ул. "Гюешево", насочва се успоредно на р. Владайска и минава над нея с помощта на монолитна конструкция. Надлезът завършва на ниво терен при бул. "Сливница" в квартал "Зона Б-19". Съоръжението е решено с две платна по 10.50 м.
Съществуващите регулационни линии се запазват максимално.
С новото решение пътните платна на бул. "Пенчо Славейков" ще имат ширина 10.50 м (в момента са 6 м). Според проекта габаритът на булеварда става с две платна по 10.50 м и разделителна ивица 1.50 м, или общо около 22 м. В момента булевардът е 18 м широк, няма разделителна ивица и има покритие от паваж. След реконструкцията ще се положи асфалтобетонна настилка.
Бул. "Пенчо Славейков" принадлежи към път клас IIIА и е от важните рингови трасета за централната част на града. Чрез него се осъществява връзка между южните и северните територии.
За облекчаване на трафика в централната част на столицата голямо значение има изграждането на транспортни връзки между различните райони. Напречните връзки на бул. "Цар Борис III" са част от тези трасета. Бул. "Пенчо Славейков" е една от тези връзки, които е важно да се реализират, за да се разтовари движението. По бул. "Цар Борис III" в общия устройствен план са предвидени няколко нови напречни пресичания - пробивът "Пенчо Славейков", "Димитър Несторов", пробив ул. "Пушкин" - ул. "Народен герой" и други.
НЕ на хейтърството!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13355
    • View Profile
    • Email
В последната версия на ОУП за развитието на транспорта: http://sofia-agk.com/esoft/planove/displayImage.php?folder=podrobni/mgt_tramvai_metro/ се забелязват редица новости:
- най-главното - замяната на МД3 с нещо нито риба, нито рак. Общо взето не ми е ясно, как ще се стигне от пам.Левски до хотел Рила и защо тежестта се премества от неформалния център и основна пешеходна зона около НДК към по-малко посещаеми места като зоната около Ал.Невски и Градската градина пред Народния театър. Губи се и удобна връзка с другите метродиаметри, а именно връзките между метродиаметрите са сериозен фактор за ефективността;
- струва ми се, че се върви към силно стесняване на теснорелсовите трамвайни трасета. Изчезва трасето по Стамболийски и значи депо Красна поляна като теснорелсово.
- изчезва и ТМ трасе от Кръста до Хладилника и обръщалото та ТМ10 изглежда че ще е около Енергопроект.
- малко ми е трудно да си представя, откъде ще мине ТМ трасе между гара Подуене и моста Чавдар (края на Дондуков). Много тъпо ще е да свият бул. Данаил Николаев до 2*2 лентов. Интересно е как ще се качи към моста Чавдар.
- много е авангардно метротрасето към Люлин през Кукуш и Мизерно предградие. Вероятно бъдещият вариант на ТМ8 ще е цигановоз №1.
- Надежденските трамваи се прощават с центъра и се насочват към Северната индустриална зона към Вл.Вазов и Враждебна.
- МД2 към Бункера - може би заради връзката със Симеоновския лифт???

Offline mgt

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 227
    • View Profile
Също така го няма и разклонението до Илиенци от МД 2 :annoyed:

Offline Muslon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 533
    • View Profile
Наистина МД3 съвсем губи смисъл. Както са го дали, може би си представят строеж по открит способ от Руски паметник то към ь-л Рила някъде (което не е съвсем неосъществимо но ще блокира напълно движението в центъра). Благун е прав: губи се всякаква връзка с другите диаметри (с 2 дори не е и планирана спирка; с 1 прословутата спирка на Военния Клуб преполагам, която не знам точно как ще се осъществи). Липсата на спирка между Руски Паметник и Раковска също е недостатък... Като цяло абсолютно непрактично решение според мен.
Красивата фльонга накрая на МД2 и свързването с МД1 също ми убягва по смисъл. Всичко Мара втаса и вилните зони свързахме с метро...

Offline vasko456

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3933
    • View Profile
Какъв ще е този трамвай по бул. ПБА и по ул. Резбарска?

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11882
    • View Profile
Като гледам МД3 ще минава през центъра, без да спира никъде - директно от станцията при Пирогов до паметника Левски...доста непрактично решение :rolleyes:
Освен това ще довършат любимия на Благун трамвай през бул. Универсиада до Младост, както и ще има трамвай по Н. Габровски (което го няма в ПУП за Дианабад, публикуван на същия сайт!). Не ги разбирам тия хора...
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1113
    • View Profile
Но според легендата МД3 е скоростен трамвай, а не метро. Ако се вгледате се махат и трамваите по Графа и се местят по Гурко което си е глупост. Явно става въпрос за далечна преспектива, която може и да не доживеем.
The Grand Tour

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4491
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Първо. Темата, в която пишем има доста интересно заглавие. Първата публикация е от 2006г, така че първите 2 години са минали. Какво е реализирано за този период може да прецени всеки (само като си подаде носа през прозореца :P)
Това, което остава да бъде направено :D го четем днес. Ако то бъде извършено със същата прецизност, както и програмата от 2006 ще цъфнем и вържем.
Относно плана на релсовия транспорт - пълна порнография. Метрото ще има спирки на 800м (Надежда), а скоростния трамвай на 1200 до около 3000м - смеххх. Трамваите ги рушат, без да ги обвързват с метрото! Появяват се странни решения - Гурко и северния трамвай, които са мацнати за да има нещо на тая карта.
Е, добре де, вместо да се харчат пари за тъпи и скъпи скици защо никой не посети ТУ и да види какво правят там студентите и какво мислят те за градския транспорт. А има какво да се види! Пример за това е една от дипломните работи на студент (вече инжинер!), представена миналата седмица, в която се предлага А 94 и 280 да бъдат "заменени" с тролейбусни линии. Колегите са смятали броя пътници по различно време на деня и седмицата, на различни спирки. Имат интересни виждания. Ама никой не се интересува...
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline niki88z

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1119
  • Извън релси!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 387296800
    • View Profile
    • Email
Я да питам това окончателен вариант ли е, или ще има още преработвания?
Има ли някакъв приблизителен срок за изпълнение?