Author Topic: Инвестиционни намерения на СО за пътна и трамвайна инфра  (Read 119210 times)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13467
    • View Profile
    • Email
Малко по-подробни описания на бъдещите проекти:

https://infrastructure.bg/news/2018/04/25/3168796_evgeni_krusev_vsiaka_nova_infrastruktura_e_katalizator/

Евгени Крусев: Всяка нова инфраструктура е катализатор на нов инвестиционен интерес
Евгени Крусев, зам.-кмет по транспорт и транспортна инфраструктура на Столичната община, с интервю в бр. 2/ 2018 на сп. "Градът"
от 25.04.2018, Автор: Милена Василева
БР.2/2018, СП. ГРАДЪТ

Г-н Крусев, с какви средства за инфраструктура, включително и за обновяване на публични пространства, разполага бюджет 2018 на София? Колко от тях са за ново строителство, колко са за рехабилитация и облагородяване? Кои са източниците на финансиране? Кои са най-важните инфраструктурни обекти за 2018?
Основните проекти за 2018 г. са свързвани с метрото и с реконструкцията на знакови улици, булеварди и трамвайни трасета.
Инвестициите, които ще бъдат насочени в реконструкция и изграждане на пътна инфраструктура, са малко над 100 млн. лв., като за облагородяване и рехабилитация сме предвидили 26 млн. лв., а за ново строителство и изграждане бюджетът възлиза на близо 8 млн. лв. За ново улично осветление са планирани 2 млн. лева, а за обновяване и модернизиране на съществуващото – 6 млн. лв. Предвидили сме и 38.8 млн. лв. за ремонт и рехабилитация на вътрешноквартални улици. Всички пари по бюджета дотук са собствено финансиране на общината.
Основните булеварди, по които ще се работи през 2018 г. с общинско финансиране, са бул. "Тодор Каблешков" и бул. "Монтевидео". Обявени са процедури за рехабилитация на транспортните тунели под НДК район "Триадица", по бул. "Царица Йоанна" в райони "Илинден" и "Красна поляна" и по бул. "Панчо Владигеров" във "Връбница". Това са много сложни обекти, които не са ремонтирани, откакто са построени преди десетилетия.
Предвидено е и обновяването на ул. "Първа българска армия". Разбира се, и през 2018 г. ще продължим с масирана работа във вътрешнокварталните улици, които са не по-малко важни от основните булеварди на столицата. Тази година бюджетът ни за тях е равен с този за големите инфраструктурни обекти.
С европейски средства се строи метрото от моста "Чавдар" до "Околовръстното при Горна баня. От общо 498.18 млн. евро за 12-те метростанции и 12-те километра трасе тази година подземната железница поглъща 31.5 млн. лева.
С европейски средства ще започне обновяването:
- Зона 2 (през "Граф Игнатиев") и Зона 4 (край "Александър Невски"), като за тази година са предвидени 13.4 млн. лв.
- Трамвайните трасета по "Цар Борис III" (от 48 млн. лв за 2018 г. са предвидени 24 млн. лв.) и "Каменоделска" ( от 8.5 млн. лв. за 2018 г. са планирани 4.3 млн. лв.).

Кога ще започне ремонтът на ул. "Граф Игнатиев"? В какво се състои и колко време ще отнеме?
Ремонтът на ул. "Граф Игнатиев" е част от Зона 2, която се включва в проекта за изграждане, възстановяване и обновяване на публични пространства в Централната градска част на София: ул. "Граф Игнатиев", ул. "Солунска", ул. "6 септември", ул. "Ген. Паренсов", ул. "Цар Шишман", пл. "П. Р. Славейков", пл. "Гарибалди", пл. "Патриарх Евтимий" и градината пред храма "Св. Св. Седмочисленици". На този етап имаме проект, както и разрешение за строителство, единственото, което остава, е да изчакаме приключването на обществената поръчка за избор на изпълнител. Ремонтът е предвиден да започне през пролетта и да завърши преди късната есен, като най-напред "Софийска вода" ще стартира с подмяна на подземната инфраструктура.

За колко време ще бъдат изпълнени двата проекта за релсов път от Интегриран столичен градски транспорт 2014 - 2020, по бул. "Цар Борис III" и по ул. "Каменоделска" ? Какъв е графикът им? А трамваите кога ще пристигнат?
Тяхната реализация ще започне след завършване на процедурите, още през тази година. На 13 март бяха отворени тръжните оферти за релсовия път по бул. "Цар Борис III". Когато работата на оценителната комисия завърши, ще бъде ясно времето за изпълнение, предложено от строителите. Ремонтът на релсовия път по ул. "Каменоделска" ще отнеме 6 месеца, за бул. "Княз Борис III" ще са нужни поне два строителни сезона. Процедурата за доставка на трамвайните мотриси се обжалва и на този етап не е ясен срокът за тяхната доставка.

Какви предизвикателства посреща изграждането на метрото?
Метрото със сигурност е един от най-големите транспортни, но и екологични проекти на града и изисква изключително много работа. При изграждането му се променя изключително много и наземната инфраструктура, изграждат се нови булеварди, кръстовища, градинки. Тунелната машина вече потегли от Медицинска академия към "Петте кьошета". Към началото на април са завършени 56% от изграждащите се тунели и метростанции от централния, най-тежък участък от третата линия на метрото. Този първи етап от трети метродиаметър следва да бъде приключен през август 2019 г. Основно предизвикателство е тежката геология и високите подпочвени води, много са и подземните комуникации, които трябваше да бъдат изместени, към всичко това добавяме и тежкия трафик в централната градска част. До края на тази година булевард "Цар Борис III" ще бъде отворен за движение, а за догодина остава пускането на движението по бул. "Патриарх Евтимий".
Метрото в "Овча купел" върви по график, към началото на април от него са изпълнени 15%. Очакваме в края на 2019 г. и началото на 2020 г. да бъдат пуснати всички 12 км метро с 12 метростанции, които се строят в момента. Така с метро ще свържем Околовръстния път при Горна баня, район "Овча купел", "Красно село" с центъра на града и с кв. "Хаджи Димитър" в източната част. Прогнозите ни са, че с третата линия трафикът да намалее с около 25%, а броят на автомобилите – с 14 хил. дневно.

Какво е развитието на проекта за разклонението на метрото в Студентски град след експертния съвет от началото на тази година?
Експертният съвет избра трасе за разклонението от втора метролиния – дали последната спирка ще е при НСА или към УНСС – тепърва ще се реши. Застрояването в местността "Витоша - ВЕЦ Симеоново" не е от най-интензивните и е възможно впоследствие да се уточни разположението на метростанциите.

Как се подготвя разклонението от трети метродиаметър към кв. "Слатина"?
Още сега, със строителството на метрото в Централната градска част, при входа на Военна академия "Г.С.Раковски" (между МС "Орлов мост" и станцията при Малък градски театър "Зад Канала") ще се изгради шахта, като движението по бул. "Евлоги и Христо Георгиеви" ще бъде реорганизирано. Идеята е да се заложи отклонението и впоследствие там да се изгради тунел към "Ситняково", "Гео Милев", "Цариградско шосе" и The Mall.

Какви средства се отделят за реконструкцията на бул. "Тодор Каблешков" за тази година? Извършени ли са отчуждения при "Черни връх", на каква стойност са те?
През 2018 г. се планира работа в два участъка от бул. "Тодор Каблешков" – довършване на разширението на булеварда от бул. "Братя Бъкстон" до бул. "Цар Борис III", като през 2017 беше реализиран етапът от бул. "Братя Бъкстон" до "Кауфланд". През настоящата година ще се изпълни участъкът от "Кауфланд" до бул. "Цар Борис III". Издадено е строително разрешение, а стойността на строителството е около 1 млн. лв. без ДДС.
Вторият участък е от бул. "България" (Mall Bulgaria) до ул. "Костенски водопад", където ще стартира изграждането на Южното платно. Отчуждителните процедури там са приключили още при изграждането на перловския колектор. В момента завършва актуализацията на работния инвестиционен проект и предстои обявяване на търг. Прогнозната стойност е около 2 млн. лв. За тази година са заделени 500 хил. лв., като довършването на работите може да се извърши и през 2019 г. Планира се догодина да се продължи и до ул. "Луи Айер", включително с изграждането на нова канализация.
За третия участък - от ул. "Луи Айер" до ул. "Емилиян Станев" и бул. "Черни връх", през настоящата година се провеждат отчуждителни процедури и се изготвят работни инвестиционни проекти по всички части. След тях ще започне и строителството на обекта.

Колко струват отчуждителните процедури около "Парадайз"?
Трудно е да се определи точна сума, но около 20 милиона лева.

Колко пари предвиждате за изграждането на Източната тангента през тази година?
Търгът за изграждане на Източната тангента в двете й части вече е обявен - от Северната скоростна тангента до бул. "Владимир Вазов" и оттам до "Ботевградско шосе", стойността му е 9 млн. лв. Инвестиционен проект има за частта до бул. "Владимир Вазов", където сега се провеждат отчуждителни процедури. Поръчката е за инженеринг (работно проектиране и строителство), което позволява проектът да бъде изграден на етапи. Първоначално ще бъде реализиран участъкът от Северната скоростна тангента до бул. "Владимир Вазов". За 2018 г. са заделени 500 хил. лв., а строителството ще продължи и през следващите години. Сега "София проект" завършва проекта на втората част – от бул. "Владимир Вазов"до бул. "Ботевградско шосе", което ще бъде построено във втория етап.

Кога започва строителството на пробива "Дертлиев" и какви проблеми решава този проект?
Изграждането на пробива "Дертлиев" ще осигури нова транспортна връзка на район "Люлин" с магистрала "Люлин" и Околовръстния път. За строителството му се проведе обществена поръчка за инженеринг на база идеен проект за 2.9 млн. лв. Избраният изпълнител "ГБС - Инфраструктурно строителство" завършва изготвянето на работния проект по всички части, включително подземната инженерна инфраструктура и ландшафтната архитектура, като паралелно с това се провеждат и отчуждителни процедури и се чака решение на съда за три имота. Ако то бъде готово до края на лятото, строителството ще започне след издаване на разрешение за строеж. При този оптимистичен сценарий строителството ще завърши до края на годината.

Защо избрахте кръговото за пресичането на бул. "Климент Охридски" и бул. "Андрей Ляпчев"? Кога стартира строителството?
Трафикът на кръстовището на бул. "Климент Охридски" и бул. "Андрей Ляпчев" е доста интензивен и изисква регулиране, като оптималният вариант за това е изграждане на кръговото кръстовище в съответствие с действащата регулация. Избрано е кръгово, защото то се доказа като работещ вариант при неравномерни транспортни потоци – дава предимство на тези, които са в кръга. Изпълнителят ДЗЗД "Сердика" с водещ партньор "Трейс груп холд" ще работи на инженеринг, подготвеният работен проект е в етап на съгласуване, паралелно с това се провеждат отчуждителни процедури. Бюджетът на обекта за 2018 г. е 250 хиляди лева.

Кои други обекти завършвате през тази година?
Ул. "Монтевидео" между "Боряна" и "Никола Петков" (начало на строителството - 1 юли), а впоследствие и улица 763. Приключваме с локалите на Северната скоростна тангента – етап 3. Вероятно строителството ще започне, след като проектите се съгласуват, и ще бъде завършено за месец, бюджетът на проекта е 1 млн. лв.
Обявихме търгове и за основен ремонт на "Първа българска армия"," Коперник", "Щросмайер" и "Кукуш".

Отвориха офертите за ремонт на 4 тунела в София , но подадените предложения бяха само за две – за бул. "Пенчо Славейков" от ул. "Цар Асен" до бул. "Ген. Едуард И. Тотлебен" и за Транспортен тунел по бул. "Царица Йоанна". Тунелът под НДК и бул. "Панчо Владигеров" не събраха кандидати. Какво ще стане оттук нататък?
Срокът за подаване на оферти за тези две позиции е удължен, за да се провери дали няма да бъде проявен интерес към обектите.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13467
    • View Profile
    • Email
продължение

Защо в този търг е включен тунелът под НДК, след като той е свързан с проекта за ново транспортно-комуникационно решение по бул. "Скобелев"?
Двете дейности могат да се съвместят, но трайното решение за "Скобелев" не изключва ремонт на тунела. Обществените поръчки както за тунела под НДК, така и за новото транспортно-комуникационно решение по бул. "Скобелев" са за инженеринг (проектиране и строителство). На работна фаза проектите за двата взаимосвързани, но все пак различни обекта, ще бъдат съобразени един с друг, отчитайки спецификата на избрания вариант за комуникационното решение по бул. "Скобелев".
Тунелът под НДК конструктивно се нуждае от укрепване, хидроизолация, вентилационна и сигнализационна система. Знаете, че там има изход на метростанцията и е необходимо той да бъде безопасен – затова се предвижда ремонт.

Кое е новото транспортно-комуникационно решение за бул." Ген Скобелев" от "Хр. Ботев" до бул. "Витоша"? Кой е проектант? Каква е същността на решението? Обсъдено ли е на експертен съвет? С какво финансиране ще бъде осъществено? На каква стойност е?
Общинският експертен съвет по устройството на територията (ОЕСУТ) избра два варианта, свързани с транспортното обслужване на югозападната част на големия център на столицата, както и в частност с трасето на трамвай № 6, които да продължат към финално обсъждане.
Вариантите се разглеждат на специализирани експертни съвети в НАГ, комисии на Столичния общински съвет с участието на граждани и неправителствени организации, както и се провеждат обществени обсъждания в райони "Триадица" и "Лозенец".
Прогнозната стойност на реконструкцията на булеварда е 7 млн. лв., като след избора на вариант ще бъде направена по-точна калкулация. В бюджета за тази година са предвидени 500 хил. лв. собствено финансиране. Цялостно решение за бул. "Скобелев" все още няма.

Кога ще бъде удължена тролейбусната линия на тролей 5 от "Младост 1" до "Младост 2"?
В момента тече съгласуване на инвестиционният проект, строителството ще започне след издаване на строително разрешение. Изпълнител е "Столичен електротранспорт" ЕАД.

Какви са плановете ви за развитие на инфраструктурата в кв. "Овча купел", след като метрото там ще бъде въведено в експлоатация в края на 2019 г.?
След приключване на третия метродиаметър планираме да продължим разширението на бул. "Монтевидео" и да извършим рехабилитация на ул. "Народно хоро". Предвиждаме и цялостен ремонт на бул. "Президент Линкълн".

Кога ще пристигнат електробусите и газовите автобуси?
На този етап "Столичен автотранспорт" е пред сключването на договор за доставка на 20-те нови нископодови електробуса с пространство за майки с малки деца в колички или колички за трудно подвижни пътници, така че до края на годината те ще бъдат доставени в София. Превозните средства ще бъдат оборудвани и със съответните подходящи ръкохватки, както и със "стоп" бутон.
Първите 60 броя газови автобуси с дължина 12 м се очаква да пристигнат в края на есента на тази година. Поръчката е пред подписване на договор и процедурата е такава, че 6 месеца след подписването те ще бъдат доставени. Що се отнася до 60-те 18-метрови газови автобуси предстои повторно обявяване на обществена поръчка за избор на изпълнител. Тяхната доставка очакваме в рамките на период от една година.

Целогодишен ли ще бъде нощният градски транспорт? Колко ще струва? Откъде ще се вземат парите? Кога приключва пробният период?
От 7 април, Великден, пуснахме експериментално четири нощни линии от градския транспорт, като това се отнася за автобусното движение. Те свързват по-голямата част от крайните квартали с центъра на града, като ще има възможност за прекачване. Автобусите се движат след полунощ до 4:00 часа сутринта. Пътува се с нощна карта за 2 лева. Общата спирка на четирите линии, които носят номера N1, N2, N3 и N4, е на площад "Княз Александър Първи". В края на годината ще се види какъв опит е натрупан, за да се установи бюджетът за въвеждане на нощни линии.

Ще остане ли да действа велоалеята по ул. "Г. С. Раковски" - Наредбата за планиране и проектиране на комуникационно-транспортната система на урбанизираните територии е в сила от 20 февруари 2018 г.?
Да, планираме да остане. Като вторична улица в центъра на града ул. "Г.С.Раковски" има всички условия да даде повече пространство на пешеходците и да се развие алтернативният начин на придвижване за сметка на интензивния автомобилен поток. Тази алея осъществява връзка с други пет велотрасета и е от особена важност – с велоалеите на бул. "Патриарх Евтимий", по бул. "Скобелев", по "Княз Дондуков" към "Хаджи Димитър", кв "Люлин" и южните квартали. По велотрасетата има специална работна града с гражданските организации и обсъждаме всеки проект, докато не достигнем до консенсус. Реализацията започва една след това.
Ул. "Г.С. Раковски" освен това има пряка връзка с част от големите зелени пространства като Градската градина, градината на "Кристал", градината зад Двореца и по-далечната Княжевска градина, както и пешеходната зона на бул. "Витоша". Решението за изграждане на велоалея по ул. "Раковски" следва едни от основните препоръки на проф. Ян Геел от доклада "София – град за хората". Общият устройствен план на града също предвижда промяна в развитието на София от град на автомобили в зелен град с пространства за пешеходци и алтернативни начини на предвижване в центъра. Това е единственият начин столицата да е привлекателна, здравословна и модерна за своите жители и гостите й. Такива цели имат почти всички големи европейски градове.

Какъв е ефектът от "умните кръстовища"? Какъв е техният брой в София сега?
Проектът позволява приоритетното преминаване на коли от градския транспорт и на коли със специален режим на движение – линейки и пожарни. Към момента той обхваща 190 кръстовища в града. Системата позволява адаптивното управление на зеления сигнал, т.е. променлива дължина на зелената светлина, като предварително са уточнени минимални и максимални параметри. Така, ако линейката е в специален режим на движение, тя ще преминава приоритетно през кръстовището. Системата беше тествана и показва много добри резултати. В разговор сме с Министерството на здравеопазването и с Центъра за спешна помощ за оборудване на всички линейки с необходимата електроника, така че те да могат да си кореспондират със светофарните контролери. Паралелно с това се работи и за приоритетизиране на градския транспорт - когато превозните средства закъсняват, да могат да изпращат сигнали към светофарната уредба, която на момента да изчислява кое от тях да пусне първо, така че максимално добре да удовлетвори нуждите на всички участници в движението на конкретното кръстовище. Ще се дава предимство на най-закъснялото превозно средство от градския транспорт. Анализите показват, че въвеждането на системата през изминалата година е намалило вредните емисии във въздуха с до 25% на най-натоварените за града кръстовища.

Има ли проект за нов бул. "Рожен"? Какво представлява той? Време ли е да бъде реализиран?

Идейният проект за новия булевард "Рожен" се изготвя от ОП "София проект". След неговото приключване и приемането му от Общинския експертен технически съвет ще се проведе процедура за избор на изпълнител. Проектът предвижда заобикаляне от изток на кв. "Илиянци" и свързване на сегашния булевард "Рожен" със Северната скоростна тангента.

Кога предвиждате изграждане на бул. "Копенхаген" към "Младост"?
При пускането в експлоатация на високите сгради е добре там да има път и трамвай. Нужни са обаче отчуждения.

Напоследък не се говори за пробива "Данаил Николаев" - какви са намеренията на Столичната община за този проект?

След ремонта на кръговото на Сточна гара и пускането в експлоатация на траншеята на "Лъвов мост" проектът за пробива "Данаил Николаев" остава важен, но не е сред първите приоритети. Това е обект, който е включен в краткосрочната бюджетна прогноза на Столичната община. За да се предприемат строителни работи по пробива "Данаил Николаев", е нужно да приключат всички отчуждителни процедури, процесът все още продължава.

Предвидено ли е продължението на бул. "Царица Йоанна" в инвестиционната програма на Столичната община за 2018 г.?
За тази година – не. Всичко, което се извършва там до този момент, е на ниво градоустройство. По ОУП също така са предвидени 2 метростанции с буферен паркинг. Двата проекта са обвързани. И след време ще бъдат реализирани. На първо време за това място ще се предвидят пътноремонтни дейности.

Г-н Крусев, вече натрупахте опит като заместник-кмет по транспорт и транспортни комуникации. Как инвестициите в инфраструктура влияят на капиталовложенията в сгради?
Видимо е, че всяка нова инфраструктура е катализатор на нов инвестиционен интерес. Добрата инфраструктура действа стимулиращо на инвестициите в сгради. По трасето на метрото в "Овча купел" започнаха да се изграждат високи сгради. Цените на имотите се повишават. Бъдещото метро през кв. "Слатина" към бул. "Цариградско шосе" видимо се отразява на територията там. В "Полигона" се намират основно бизнес сгради – там работят над 20 хиляди души. При определени събития "Арена Армеец" също събира десетки хиляди души. С подобни струпвания на хора най-добре се справя метрото, защото то има най-голяма превозна способност.

Но бул. "Тодор Александров" остана незастроен? По него няма и наземен градски транспорт...
Да е останал незастроен не е и съвсем вярно. Ето на МС "Опълченска" се строят 2 бизнес сгради. В близост до тях се издига и трета. По бул. "Тодор Александров" няма градски транспорт, но под него на всеки три минути минава метро – какво по-добро от това. Реално големите магистрали в София носят тежкия трафик, така е и с бул. "Тодор Каблешков". Всички терени от двете му страни са частни – въпрос на частна инициатива е дали там ще се строи.

Пешеходните зони се увеличават. С каква територия в центъра разполагат пешеходците?
От 3 март разширихме пешеходната зона на бул. "Витоша", към нея се добави и "Георг Вашингтон" - при разкопките на Западната порта. На "Съборна" паркоместата ще бъдат намалени наполовина, след време и тя ще стане пешеходна и ще се свърже с Народния театър "Иван Вазов", а оттам и с ул. "Граф Игнатиев" след реконструкцията й, а също и със зоната на "Попа". Това са все конкретни стъпки София да стане по-чиста и по-зелена, като автомобилите бъдат изведени извън центъра на града, а качеството на градския транспорт се подобри.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13467
    • View Profile
    • Email
анотация

172 млн. лв. в транспортна инфраструктура на София за 2018 година
100 млн. лева за пътна инфраструктура, 13.4 млн. лв. за облагородяване на градската среда в центъра на София, 28 млн. лв. за релсовия транспорт по проекта ИГТ на София и 31.5 млн. лева за трети метродиаметър - общата сума на инвестициите в транспортна инфраструктура на София за 2018 г. възлиза на 172.9 млн. лева.
Те са за :
-Трети метродиаметър – етап 1 и етап 2 – от моста "Чавдар" до "Красно село" и от "Красно село" през "Овча купел" до Околовръстното в "Горна баня".
- Зона 2  (през "Граф Игнатиев") и Зона 4 (край "Александър Невски").
-Трамвайни трасета по бул."Цар Борис III" от Княжево до Руски паметник и по ул. "Каменоделска" от бул. "Константин Стоилов" до трамвайно ухо "Орландовци".
-Реконструкция на бул. "Тодор Каблешков" от "Кауфланд" до бул. "Цар Борис III", от бул. "България" до "Костенски водопад" – южно платно, от ул. "Луи Айер" до ул. Емилиян Станев и бул. "Черни връх".
- Източна тангента от Северната скоростна тангента до бул. "Владимир Вазов" и оттам до "Ботевградско шосе" - търгът е обявен.
-Локали на Северна скоростна тангента, етап 3
-Пробивът "Дертлиев" - нова връзка между жк "Люлин", магистрала "Люлин" и Околовръстен път
- Кръгово на бул. "Климент Охридски" и бул. "Андрей Ляпчев"
- Ул. "Монтевидео" между "Боряна" и "Никола Петков" и ул. 763.
- Обявени търгове за основен ремонт на "Първа балгарска армия", "Коперник", Щросмаййер" и "Кукуш".
- В тръжна процедура са 4 тунела – при НДК, по бул. "Пенчо Славейков от у "Цар Асен" до бул. "Ген Едуард И. Тотлебен", транспортен тунел по бул. "Царица Йоанна".
- Удължаване на тролебусната линия на тролей 5 от "Младост 1 до "Младост 2"
- Проект на нов бул. "Рожен" подготвя ОП "София проект", който предвижда заобикаляне от изток на кв. "Илиянци" и свързване на сегашния булевард "Рожен" със Северната скоростна тангента.
- Проектът за Южната дъга на Софийски околовръстен път от Горубляне до "Младост" се финансира от АПИ, търгът за него вече е обявен.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5287
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Какъв е ефектът от "умните кръстовища"? Какъв е техният брой в София сега?
... Анализите показват, че въвеждането на системата през изминалата година е намалило вредните емисии във въздуха с до 25% на най-натоварените за града кръстовища.

Ей, тея коли на НСО много замърсяват и харчат. По-добре да си купят нови.  :help:
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline qwerty95

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 883
    • View Profile
    • Email
Специално изречението с трамвай 6 е толкова уклончиво, че не му се разбира какво иска да каже.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13467
    • View Profile
    • Email
Какъв е ефектът от "умните кръстовища"? Какъв е техният брой в София сега?
... Анализите показват, че въвеждането на системата през изминалата година е намалило вредните емисии във въздуха с до 25% на най-натоварените за града кръстовища.

Ей, тея коли на НСО много замърсяват и харчат. По-добре да си купят нови.  :help:
Само колите на НСО ли имат дистанционни?

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5287
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Към момента е така. Те командват безусловно светофарите.

EDIT: да поясня - в колите на НСО има дистанционни. С тези дистанционни те командват безусловно светофарите. Когато приближат - натискат дистанционното и светофарът им осигурява зелена вълна, без да спират. В нормалните страни тези дистанционни са за гражданите - в градския транспорт, линейките и пожарните. У нас са в милиционерите...
« Last Edit: 26.04.2018, 23:25:34 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4494
    • View Profile
Служителите на НСО са с интелект един милиционер - 1/1000 от интелекта на еталонната букова талпа както и всички други служители с полицейски правомощия.  :) Съответно създават тежки блокади. :angry:

Offline vaz2106

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 323
    • View Profile
    • Email
Ура колеги, 18 метрови автобуси чак след година, ако се избере доставчик -евентуално.  :angry:Така, че 0 305 -те да заминават за гараж Левски, ако щете на осн. ремонт и да се готвят за дълъг и тежък труд. :devil: Честито на горките хорица от 111 и 204. Ебати.

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2158
    • View Profile
Как ще коментирате тези изказвания?
https://news.bg/regions/tramvay-7-stava-tramvay-strela.html
Quote
В София ще се изгради ново трамвайно трасе. То ще свързва булевард "България" с булевард "Симеоновско шосе". Това заяви столичният кмет Йорданка Фандъкова, която беше на проверка на ремонта на улица "Тодор Каблешков".

Според Фандъкова новото трамвайно трасе ще се движи по дължината на улица "Тодор Каблешков", ще минава южно от "Южния парк", след което ще бъде обособено.

Освен това стана ясно и че предстои ремонт на трамвайното трасе на булевард "България".

От 1 юли движението на трамваи по булеварда се спира. Трамваите ще се заместят с автобуси до края на ремонтните дейности.
Фандъкова заяви, че трамвайните релси по бул. "България" ще бъдат ремонтирани и линията на трамвай №7 ще стане скоростна линия.

По план ремонтът трябва да приключи до средата на месец август тази година.

Относно ремонта на улица "Тодор Каблешков", който се извършва в участъка между булевард "Цар Борис III" и улица "Майор Горталов", Фандъкова съобщи, че дейностите там трябва да приключат до края на месец август.

Проверката на столичния кмет констатира, че ремонтът по "Каблешков" продължава въпреки дъждовното време.

Разстоянието е около 250 метра. С приключването на ремонта и заедно с ремонта, извършен миналата година в участъка между "Цар Борис III" и булевард "Братя Бъкстон", общата обновена отсечка става около 500 метра.

Булевардът "Каблешков" ще бъде с по 2 платна, които ще бъдат с по 2 ленти. При ремонта е сменена ВиК инсталацията, както и ел. инсталацията. Ще се изградят нови тротоари.

След като приключат дейностите, ще предстои и ремонт на "Каблешков" от бул. "България" до улица "Костенски водопад".

В столицата през това лято предстои и ремонт на булевард "Васил Левски". Той ще бъде преасфалтиран в участъка между Ректората на Софийски университет "Св. Климент Охридски" до булевард "Патриарх Евтимий".
« Last Edit: 18.06.2018, 15:21:39 by ooleg »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4494
    • View Profile
Трамвай по Тодор Каблешков до Симеоновско Шосе би бил полезен за южните квартали особено Витоша, който няма читав транспорт, но се очертават проблеми с обособяването на трасето а и между сегашния край на Тодор Каблешков и Хладилника ще се наложат отчуждавания. :rolleyes: За да стане ТМ7 наистина скоростна линия трябва да не се задържа от светофарите на Петко Тодоров, Гоце Делчев и Тодор Каблешков както и ремонтът да е качествен и трасето да позволява по-високи скорости оптимално около 70km/h. :rolleyes: Васил Левски между СУ и Одеон е със силно деформирана настилка с куп неравности и кръпки и определено има нужда от преасфалтиране - ежегодното кърпене и замазване на пукнатини не помага. :rolleyes:

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2158
    • View Profile
Според тебе къде ще излиза на Симеоновско и от там, където и да е това "там" какво ще отива трасето.
Аз нещо не мога да схвана.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4494
    • View Profile
Вероятно от Тодор Каблешков  трамвайното трасе ще продължи към Парадайс Център, по Филип Кутев  евентуално с частично обособяване, през незастроено пространство  и по Тодор Кожухаров до Симеоновско Шосе - изглежда, че има достатъчно място за два трамвайни коловоза и ще се получи доста дълъг обособен участък. Дори едноколовозен участък по  Тодор Кожухаров около 200 метра не би бил голям проблем. Друга възможност е по Могилата и Екатерина Ненчева, но е по-обиколно и без възможност за обособяване - няма място. :rolleyes:
« Last Edit: 18.06.2018, 16:37:12 by V.Peichev »

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2158
    • View Profile
Еми то тогава какво му пречи да мине по ГМ Димитров и да отиде до едноименната метростанция? Иначе просто да излезе на Симеоновско без да отиде или до Семинарията, или до метрото няма да има голяма полза.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4494
    • View Profile
Наистина е смислено след излизането на Симеоновско Шосе трамваят да продължи към Г.М.Димитров - необходими са около 2.5 km допълнително трасе. До Семинарията са нужни около 3km и няма да има удобна връзка с метрото. Така или иначе трамваят ще има спирка на около 250 m от МС Витоша - на кръстовището на Черни Връх и Филип Кутев. :rolleyes:

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2158
    • View Profile
То проблема е, че Симеоновско шосе не е удобно място да започва от него някаква дестинация. Самото то е транзит за голям поток, но тоя пътникопоток не започва от Симеоновско шосе а някъде другаде.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4494
    • View Profile
От друга страна район Витоша определено има нужда от по-добро транспортно обслужване - застроява се доста интензивно в последно време. :rolleyes:

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13467
    • View Profile
    • Email
То от Симеоновско няма друг вариант освен до МС Г.М. Димитров и до Дървеница. Това с улиците из кв. Витоша е несериозно. Ако ще е само до Симеоновско, май  тук е най-добро място за обръщало.
Ако все пак надделее разумът и се преразгледа спирането на трамвая Семинарията-Дървеница, може да се прекара далекопроводът по Симеоновско подземно и да се изпълни линията по Михайловски и Симеоновско. По този начин се свързват южните квартали помежду си, с метрото плюс радиална линия до Семинарията и Попа.
« Last Edit: 18.06.2018, 23:06:43 by blagun »

Offline Lepos_Grim

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 114
  • The Omsi Possessed
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Нали щяха да правят метро до студентски град, което пък обезмисля този проект за трамвайната линия. Незнам откъде ще прекарат тази линия, но ми се струва почти невъзможно :neznam:

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13467
    • View Profile
    • Email
Нали щяха да правят метро до студентски град, което пък обезмисля този проект за трамвайната линия. Незнам откъде ще прекарат тази линия, но ми се струва почти невъзможно :neznam:
Метрото покрива централната и южна част на Витоша и Студентски град, докато трамваят - северната част на Витоша, после - Дианабад, Мусагеница и Дървеница. Мнението ми е, че е по-добре метрото да се насочи в югоизточна посока към Малинова долина, вместо да се затапва завинаги на север при Студентска поликлиника.
Линията ще се прекара по новия булевард, който не съвпада с никой от наличните в момента сокаци в кв. Витоша - по южната ограда на Зоопарка.