Author Topic: Други инфрапроекти от соца  (Read 17040 times)

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11881
    • View Profile
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #20 on: 18.06.2007, 14:23:20 »
Quote from: blagun
- кой знае защо, при наличие на толкова много терен наоколо (и то - отровен от Кремиковските смрадни) трасето е прекарано през Горни и Долни Богров, като даже не е предвиден по един подлез от кумова срама
Да, това е много голям проблем. Доколкото си спомням, за да преминеш от едната в другата част на селото (Долни Богров), трябва да пътуваш 1 км с кола до детелината с Околовръстното, за да обърнеш. Те даже хората протестираха много пъти, не знам какво стана в крайна сметка.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15634
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #21 on: 18.06.2007, 15:31:31 »
Quote from: ozzy
Да, това е много голям проблем. Доколкото си спомням, за да преминеш от едната в другата част на селото (Долни Богров), трябва да пътуваш 1 км с кола до детелината с Околовръстното, за да обърнеш. Те даже хората протестираха много пъти, не знам какво стана в крайна сметка.
Поне този проблем в скоро време има шансове да бъде заличен, защото активно се говори за начало на строителството На КСеверната дъга,Хемус и  Тракия през Кремиковци, Елин Пелин и Равно поле.


Не мога да приема за грандиозни строежи, изброните от Иво магистрали до Симеоновския лифт( та там май и по две ленти нямаше във всяко платно, а просто в средата има голяма зелена площ), до Перник( най-обикновен първокласен път с разделителна ивица в средата, но това не го прави магистрала- такъв е и случая с пътя за Петрохан в началото след кръстовището с Околовръстното).

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #22 on: 18.06.2007, 16:26:26 »
А и Козница излгежда като детска играчка в сравнение с 34 километрвия тунел в швейцарските Алпи
« Last Edit: 18.06.2007, 16:27:30 by borosport »
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #23 on: 18.06.2007, 18:42:45 »
Всъщност ако разширим обхвата и извън София е срамота да не споменем - виадуктът Витиня, най-високият на Балканския полуостров.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #24 on: 18.06.2007, 20:05:24 »
ейййй, Витиня го помня като го строяха, то бяха хоризонтални кранове, вертикални кранове, чудесии, голям кеф ми беше
НЕ на хейтърството!

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #25 on: 18.06.2007, 20:34:40 »
Quote from: Repcho
ейййй, Витиня го помня като го строяха, то бяха хоризонтални кранове, вертикални кранове, чудесии, голям кеф ми беше

Toй е строен по някаква технология използавана за първи (и последен) път в България. Не знам Благун за него ли има предвид че се чуства зле по него.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11881
    • View Profile
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #26 on: 18.06.2007, 20:39:46 »
Quote from: etnies
Toй е строен по някаква технология използавана за първи (и последен) път в България. Не знам Благун за него ли има предвид че се чуства зле по него.
Нормално е да се чувстваш зле, като стъпиш на моста и целият се клати... доста неприятно чувство.

А Репчо как го помни строежа, не ми е много ясно...аз съм по-стар от него с 4 години и почти нищо не помня - освен стърчащите бетонови стълбове на виадуктите.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15634
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #27 on: 18.06.2007, 21:45:02 »
Quote from: ozzy
Нормално е да се чувстваш зле, като стъпиш на моста и целият се клати... доста неприятно чувство.

А Репчо как го помни строежа, не ми е много ясно...аз съм по-стар от него с 4 години и почти нищо не помня - освен стърчащите бетонови стълбове на виадуктите.
E как няма да го помним  Витиня я довършиха преди около 5-7 години( при Костов, май). Иначе преди се минаваше покрай Правец и след това под новите мостове.Спомням си как имаше и едно скеле над пътя да предпазва от падащи предмети.
 А Благун вероятно има предвид и за най-големия дефект на тези мостове- на практика там не е магистрала и по тях са две активни ленти за движение без аварийна- преди началото на мостовете има табели за край на магистралата...

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #28 on: 19.06.2007, 01:26:23 »
Quote from: difian
E как няма да го помним  Витиня я довършиха преди около 5-7 години( при Костов, май). Иначе преди се минаваше покрай Правец и след това под новите мостове.Спомням си как имаше и едно скеле над пътя да предпазва от падащи предмети.
 А Благун вероятно има предвид и за най-големия дефект на тези мостове- на практика там не е магистрала и по тях са две активни ленти за движение без аварийна- преди началото на мостовете има табели за край на магистралата...

E kak при Костов, най-високият виадукт (Бебреш) е пуснат при Тато още и си има аварийна лента. А Костов какво направи 5 км трасе с един мост, дето на втората година започнаха да го ремонтират плюс виадукт без аварийна лента. Ето една снимка от 1982:

« Last Edit: 19.06.2007, 01:28:32 by etnies »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13353
    • View Profile
    • Email
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #29 on: 19.06.2007, 12:30:29 »
Quote from: difian
1. E как няма да го помним  Витиня я довършиха преди около 5-7 години( при Костов, май). Иначе преди се минаваше покрай Правец и след това под новите мостове.Спомням си как имаше и едно скеле над пътя да предпазва от падащи предмети.
2.  А Благун вероятно има предвид и за най-големия дефект на тези мостове- на практика там не е магистрала и по тях са две активни ленти за движение без аварийна- преди началото на мостовете има табели за край на магистралата...
1. Преди 7 години завършиха тунела и моста след Правец в посока Ябланица (Правешка Лакавица ли се казва или нещо подобно), той не е Витиня. Просто проектът е за две ленти без резервна и е съвсем оправдан. И бездруго в тунелът трябва да намалиш, а мостът е непосредствено продължение на тунела. Може би 80 км/ч е леко пресилено ограничение, но в повечето еднопосочни тунели из Европа ограничението е 100 км/ч.
А виадуктът Витиня е по средата на планината.

Последният тунел и виадукт над Правец са си в съвсем добра кондиция. Едва ли някое правителство може да си присвои заслугата за тях, тъй като ги правиха повече от 10 години. Пътят Правец-Ябланица го преасфалтираха основно преди 4-5 години и всичко там си е точно. Но трите тунела в Балкана са в непрекъсната фаза на ремонт. За хубаво или за лошо, при байтошовото строителство на магистралата темпът се оказа за сметка на качеството.

2. Нормално е да няма аварийна лента на някои мостове и тунели (абсурд е да си помислиш даже да спиране там). За много аварийни ситуации в дългите тунели през 500 метра има отбивки, но нашите не попадат в този клас. Но не са нормални обратните виражи и чупката при захождането към тях. Визирам най-вече виадукта в посока София-Ботевград след големия тунел и базата на пътка поддръжка (онзи "паметник" с бетонния трегер).
Типичен и гаден обратен вираж е между Жерково и Витиня - за малко вместо изкачване имаш слизане и там наклонът те хвърля в лявата мантинела. Говоря все пак за скорости от 120 км/ч и повече, и то - за кола.

По АМ Тракия също има грешки на растежа - на спускането от Вакарел има две много сериозни дъги наляво, които след дълъг прав участък започват твърде рязко.

Магистралата не е просто шосе с 2 ленти+резервна във всяка посока. Има си изисквания за дъга на завоите, максимален наклон и т.н. Целта е да се кара с постоянна скорост (може и да не е 200 км/ч) и всяка рязка промяна в профила на магистралата е постоянен генератор на катастрофи.
« Last Edit: 19.06.2007, 12:49:02 by blagun »

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #30 on: 19.06.2007, 18:25:02 »
точно както каза Дифиан долу имаше построено скеле за падащи боклуци  А иначе помня че до всяка колона на виадукта имаше по 1 кран ама кран ви казвам сериозен кран (предполагам и с асансьори за краниста са били) че все пак това са 120 метра. И от всяка колона почваше да се строи хоризонталната част в двете посоки и така насредата между двете колони пътя се съединяваше. А под хоризонтален кран имам предвид едно съоръжение което подхваща съответната бетонна част от здрава част докъдето може да стигне извънгабаритно МПС и по стрелата си я пързаля към участъка и там го снаждат  поне така си го обяснявах тогава  А иначе активните работи по довършването на Витиня (виадукта) започнаха и свършиха при Костов
НЕ на хейтърството!

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #31 on: 20.06.2007, 00:09:27 »
Quote from: Repcho
точно както каза Дифиан долу имаше построено скеле за падащи боклуци  А иначе помня че до всяка колона на виадукта имаше по 1 кран ама кран ви казвам сериозен кран (предполагам и с асансьори за краниста са били) че все пак това са 120 метра. И от всяка колона почваше да се строи хоризонталната част в двете посоки и така насредата между двете колони пътя се съединяваше. А под хоризонтален кран имам предвид едно съоръжение което подхваща съответната бетонна част от здрава част докъдето може да стигне извънгабаритно МПС и по стрелата си я пързаля към участъка и там го снаждат  поне така си го обяснявах тогава  А иначе активните работи по довършването на Витиня (виадукта) започнаха и свършиха при Костов


Уточни за кой от трите виадукта говориш. Иначе четох, че за Бебреш са използвали хеликоптери за изливането на бетона

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #32 on: 20.06.2007, 00:43:29 »
Quote from: etnies
Уточни за кой от трите виадукта говориш. Иначе четох, че за Бебреш са използвали хеликоптери за изливането на бетона
е за 120 метровия виадукт, мисля че Витиня се казва, на него правят бънджи скокове, с 2 ленти, след тунела. На края му откъм София има поставен сегмент от моста, вероятно останал от строителството който е оформен като тераса към долината, по точно от това здраве му кажи
НЕ на хейтърството!

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #33 on: 20.06.2007, 01:37:36 »
Quote from: Repcho
А иначе активните работи по довършването на Витиня (виадукта) започнаха и свършиха при Костов

Aз за последното изречение исках уточнение, но не уточних, че за за него исках уточнение

пфу, много смешно излезе  

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13353
    • View Profile
    • Email
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #34 on: 20.06.2007, 10:59:51 »
Уточнение за тунелите и виадуктите по АМ Хемус: тунелът след Правец в посока София-Варна се казва "Правешки ханове" - Ето тук има вълнуващ репортаж от откриването му от Иван Костов през 1999. Големият тунел (първият в посока София-Варна се нарича "Витиня", следващите два по-малки тунела се наричат "Топли дол" и "Ечемишка". Виадуктите между първия и втория тунел не ги знам по имена, обикновено в сводките ги цитират като "виадукта на километър 34.700". Може би "Бебреш" е виадукта на бънджарите, точно преди втори тунел (Топли дол). На оня след Правешки ханове (без аварийната лента) не съм виждал бънджари - може би заради по-голямата му отдалеченост от София и липсата на резервна лента.

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #35 on: 20.06.2007, 17:35:19 »
Quote from: blagun
Уточнение за тунелите и виадуктите по АМ Хемус: тунелът след Правец в посока София-Варна се казва "Правешки ханове" - Ето тук има вълнуващ репортаж от откриването му от Иван Костов през 1999. Големият тунел (първият в посока София-Варна се нарича "Витиня", следващите два по-малки тунела се наричат "Топли дол" и "Ечемишка". Виадуктите между първия и втория тунел не ги знам по имена, обикновено в сводките ги цитират като "виадукта на километър 34.700". Може би "Бебреш" е виадукта на бънджарите, точно преди втори тунел (Топли дол). На оня след Правешки ханове (без аварийната лента) не съм виждал бънджари - може би заради по-голямата му отдалеченост от София и липсата на резервна лента.

Да, точно той е Бебреш. На другите два виадукта е забранено да се скача. Всъщност на Бебреш се скача до четвъртата колона, която има височина 120 м. Следващия виадукт се казва "Коренишки дол"

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2336
  • Sofia Hardcore
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Български Локомотивен Форум
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #36 on: 21.06.2007, 11:39:42 »
За вентилацията на тунел "Витиня" историята е следната. Баба ми е я е проектирала, но са решили че няма нужда от нея и са и отхвърлили проекта.


"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline bate_vanio

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 202
    • View Profile
    • http://
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #37 on: 02.07.2007, 22:28:35 »
Quote from: AROS
Ископа при химическия факултет за някаква метростанция(???)
Този иЗкоп доколкото знам е трябвало да бъде сграда на СУ  както и металната конструкция между физическия и математическия и химическия.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13353
    • View Profile
    • Email
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #38 on: 03.07.2007, 14:08:02 »
Quote from: bate_vanio
Този иЗкоп доколкото знам е трябвало да бъде сграда на СУ  както и металната конструкция между физическия и математическия и химическия.
Не, изкопът за сграда на СУ (Физически факултет) си стоеше дълго време - зад ФМИ (Факултет по математика и  информатика). Накрая взеха, че го построиха този факултет и освободиха Г-образната сграда - по Баучер след ФМИ.
А другият изкоп, който АРОС споменава е между Химическия факултет и Баучер (спирката на ТМ10)

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1232
    • View Profile
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #39 on: 03.07.2007, 21:59:05 »
Сега се сещам за друг нереализиран проект от 80-те. Широколинейният трамвай от гара Искър до ?? Владая, който е трябвало да върви през трасето в Дружба 2 и Младост 1 и 1а и по бившето на двойката през кат, през тунела под тв. кула, който ще е за метрото , под графа , Алабин, през цар Борис трети до Княжево... или може би дори до Перник.Знам че и до Ботунец се е предвиждал трамвай (продължение на тм 22 още преди да се изгради трасето му до авт.изток).