Author Topic: Специализирана литература, посветена на градския транспорт  (Read 9664 times)

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1752
    • View Profile
    • Email
World Trolleybus Pictorial - от същия автор, малка книжка с хубави чернобели снимки. Има Шкода от Кабул и стар софийски Граф унд Щифт, на кръстовището между Сливница и Опълченска. Засега се намира.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1752
    • View Profile
    • Email
Trolley buses around the World, изд. 2006-та г. Описание на всички тролейбусни системи в света, закрити и съществуващи, заедно със снимки. На този етап няма налична по-добра книга за тролейбусния транспорт. Има информация и за нас, както и доста добра снимка на наш Граф унд Щифт от Линц, преди да дойде в България. Засега се намира лесно.
« Last Edit: 26.05.2011, 11:46:12 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1752
    • View Profile
    • Email
Pabst, Martin: Tram & Trolley in Africa - Трамваи и тролейбуси в Африка, изд. 1989 г. За всеки, който се интересува от транспортните системи в най-скапаната част на света. На два езика - немски и английски. Много трудно се намира.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1752
    • View Profile
    • Email
MAN - 150 Jahre Schienenfahrzeuge aus Nürnberg - МАН-150 години релсов подвижен състав от Нюрнберг. В тази книга са описани всички локомотиви, вагони, мотриси, трамваи и метровлакове, произвеждани от МАН до 1994-та г., когато тази част е закупена от АББ-Адтранц. Много снимки, въпреки че са само черно-бели. Има и снимки на трамваите, произведени за София. За съжаление отново само на немски, много трудно се намира.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1752
    • View Profile
    • Email
Chas S. Dunbar - Buses, Trolleys and Trams - Автобуси, Тролеи и Трамваи, изд 1997-а г. Въпреки, че е препечатка на оригиналното издание от далечната 1967-а, книгата много добре описва развитието на градския и междуградски автобусен, тролейбусен и трамваен транспорт, заедно с първите монорелсови железници. Показани са и разни екзотични експерименти, където другаде просто ги няма описани. Едно 50 % от ретро-снимките в нашата книга "От велосипеда до метрото", са директно взети от тази книга. Има и много описания и снимки на "екзотични" системи. Намира се изключително лесно, в добавка е и супер евтина-в Амазон струва смешните 1.60 лири или 4 лева. Преди няколко години се продаваше и в "Книгомания".
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1752
    • View Profile
    • Email
1000 Schienenfahrzeuge - 1000 релсови превозни средства. Евтина, но много хубава книжка, съдържаща кратко описание, снимки и основни технически данни на над 1000 трамвайни вагони, метровлакове, монорелсови системи, мотриси и локомотиви - исторически и съвременни. На немски, намира се лесно, тъй като е излязла скоро.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1752
    • View Profile
    • Email
Handbuch Straßenbahn - Наръчник по трамваи. Пак само на немски, но иначе много хубава книжка относно развитието на трамваите в Германия и по света. Подробно техническо описание на всички аспекти на трамваите - подвижен състав, релсов път, контактна мрежа, токоизправителни станции..Въпреки, че е излязла сравнително скоро, вече е почти изчерпана и трудна за намиране.

Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1752
    • View Profile
    • Email
Brian Patton - The development of the modern tram - Развитието на модерния трамвай, изд 2007-а г. Много хубава книга, в която е описано развитието и производството на трамваи в цял свят, като се започне от периода след първата световна война и се стигне до наши дни. Подробни описания, много илюстрации и таблици с технически данни. Включени са и скоростните трамваи, т.нар. "леко метро", градски железници от смесен тип и дори автоматизираната железница Доклендс в Лондон. Има и информация за София, както и ретро снимки, които не съм срещал в интернет. На една от тях, още в края на 60-те години, ватманката на една "София" показва среден пръст на снимащия я фотограф....Има дори снимки на трамваите в Хартум, Судан....Засега се намира сравнително лесно.
« Last Edit: 26.05.2011, 13:36:40 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1752
    • View Profile
    • Email
David Voice - Monorails of the world - Монорелсовите железници в света. Книга, посветена на историята на монорелсовите железници, влаковете на магнитна възглавница - Маглев, а също и на съвременните автоматизирани метросистеми с пневматични гуми. Излезе през миналата година и за момента се намира лесно.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1752
    • View Profile
    • Email
Както казах, старая се да показвам само книги, които наистина си струва да се вземат, като се отсее "плявата". Когато се появи нещо интересно и читаво, ще допълвам тук в темата.

Ако имате въпроси, не се притеснявайте да питате, ще се постарая да отговоря.
Веднага се сещам какво може да се появи - дали има книга, посветена специално на трамваите ЧКД. За съжаление, все още не, което за мен е необяснимо :(
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1752
    • View Profile
    • Email
Сега ще разкрия една тайна. Книгата за вагоните, която предстои да излезе, вече я знаете, не съм я включил, защото не е посветена на градския транспорт.

Но Иван Колев, за чиято книга вече знаете, планира веднага, щом събере необходимите средства, да издаде още две книги:

Автомобилът в Народна Република България - 1947-1989 г. - продължение на вече излязлата за периода до края на Втората световна война. Както и вече излязлата книга, така и тази ще съдържа информация относно градския и междуградски автобусен транспорт, а също и относно тролеите.

Български автомобили, автобуси и мотоциклети. Тя ще включва и статистика на годишното производство по години, а също и износа, подобно на книгите за Икарус.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Online mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2701
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Преди години си бях записал де що има из Кирил и Методий за София и ГТ, но в момента няма и следа от тези записки. Въпреки това, с много ровене по картотеките, излизат нещата. Може и да са направили електронен каталог и тогава ще е лесно. Лошото е, че нямам време да ходя да проверя.

Offline Bus_lover

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5417
  • Закривай!
    • View Profile
    • Email
Дали някое от тези творения може да се намери в "Хеликон"-а, например?
Quote from: Анонимен мераклия
искам да започна работа като проверител към Бургасбус имам више образувание!

Чакам, чакам, останах си с чакането...

Монолог, ама всички скришно го четат и обсъждат!

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6462
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Да ,или в някоя друга книжарница, антиквар, например в София?   :rolleyes:

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1752
    • View Profile
    • Email
За съжаление не. "Хеликон" и другите тем подобни търгаши предлагат само боклуци, от които се прави оборот. Кой ти внася в България такава литература? Аз единствено препечатаната книга от 67-а г., си я купих от Книгомания за 17 лева, но беше преди повече от 6 години. Всичко друго е от интернет от Германия, Англия, Австрия, Франция, САЩ...Една от книгите си я купих от Амазон за близо 30 лева, чисто нова, барабар с доставката, а от буукстор бе ге ми я предложиха за 95......

Не е редно тук да се прави реклама, но ще ви кажа как е най-лесно. Почти всички сайтове приемат кредитни карти Виза. Този проблем се решава по следния начин:

1. Отивате в който искате клон на Централна Кооперативна Банка и искате да ви издадат международна дебитна карта Виза Електрон. Изпробвано е, с нея се пазари без проблем, докато за същите карти от други банки чувам, че не всички стават за купуване в международно съобщение по интернет и за теглене от банкомати в чужбина.


2. Попълва се един формуляр и след няколко дена картата ви е готова. Но тази карта е дебитна, не кредитна, следователно, за да я ползвате, е необходимо предварително да внесете пари по нея. В противен случай когато търговецът поиска да вземе пари от картата, банката ще откаже плащането и ще ви кажат "съжалявам, но  плащането е отказано или картата ви не работи". Имайте предвид, че към цената на книгите се добавя и  стойността на доставката - обикновено между 10 и 17 евро.

3. След като получите картата си, обърнете внимание дали отзад на гърба има изписан номера плюс допълнителни три цифри, които отпред ги няма! Тези последни цифри са кода за сигурност на Виза. Така вече имате "кредитна" карта Виза, единственото условие да пазарите с която е съответната необходима сума предварително да е налична по сметката ви.

4. Остава само да си намерите в интернет каквото търсите, да го добавите към кошницата си и да се регистрирате в сайта, като веднага получавате име и парола, ако това е нужно. Някой сайтове позволяват да се пазари и без регистрация.

5. Попълвате си името и адреса на английски, избирате опция за плащане с кредитна карта Виза, въвеждате данните от картата - името, номера и понякога искат кода-последните три цифри на гърба, датата на валидност и сте готови. Остава само да чакате да получите известие за колет от пощата.

Пак казвам, номера на гърба и кода трябва задължително да присъстват в картата ви, за да можете да пазарите по интернет. По този начин търговецът не  прави разлика между кредитна и дебитна карта - номерата и кодовете за сигурност при вашата Виза Електрон са абсолютно същите, като при Виза. Разликата се знае само от картодържателя и от банката. Освен това такса за плащане през интернет няма. Нужно е само по сметката да има необходимата сума или по-голяма от нея. Това е. Можете даже да плащате и през ПейПал.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1282
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Аз съм разглеждал тази книга: http://www.allbookstores.com/Les-Trolleybus-Francais-Pascal-Bejui/9782905447012 , посветена на тролейбусите по френските градове. Издадена е през 1985. Вътре помня, че имаше снимка на прототипен Икарус, който в началото на 80-те е бил на тестове в Гренобъл.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15634
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Извинявам се, ако се отклонявам, снимките от Гренобъл може би ги има тук: http://villamosok.hu/troli/ik-280-proto/e_index.html.

И като давам този линк, искам да отворя още един въпрос. Доколко наличната информация в интернет не е по-богата и достъпна от въпросните книги? С голямо старание Икар ни запознава с редица ценни издания, от които може да се научи доста и има уникална информация, но по редица други, а и като актуалност, човек смятам, че може и от интернет да се образова. Чудя се дали не е редно, може би не точно в тази тема, но който има какво, да сподели за портали със систематизирана и интересна информация по сходните теми като книгите.

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1752
    • View Profile
    • Email
Много хубаво щеше да бъде всичко да го има в интернет, но за съжаление не е така. Абсолютно вярно е, че интернет е едва ли не неизчерпаем източник на информация, обаче въпреки всичко огромна част от информацията, уникална при това, просто я няма. До такъв извод се стига, след като хем се рови из интернет, хем се четат книгите. В интернет се публикуват огромни трудове, има много снимки, чертежи и т.н., които са взети от библиотеки, сканирани и публикувани. Вярно е също, че след издаването на книгата нещата се променят, дори се появява нова информация, което прави книгата остаряла и неактуална. Но пък от друга страна една такава книга се готви с години, събира се информация от много източници, после минава през редактор, рецензенти и т.н. - в интернет това го няма. Не омаловажавам труда на хората, които издирват материали, синтезират ги и ги публикуват в мрежата за свободно ползване, но друго е всичко това да се прави от професионалисти, да премине през съответната редакция.....По форумите информацията определено също не винаги е съвсем вярна и точна. А и друго си е на хартия да го пипнеш...Да не говорим, че за разлика от четенето на хартиена книга, пред компютъра по-бързо човек се изморява и го заболява главата. Накратко, несъмнено в интернет има много ценна и незаменима информация, която я няма написана в нито една книга, но и обратното е напълно вярно - затова без книги не може. Дори ако говорим само за снимки и чертежи - в книгите е пълно с такива, които не съм ги виждал из интернет. Може би защото на Запад публикуването на информация от книги в мрежата е наказуемо заради авторските права, не че не го правят.
« Last Edit: 27.05.2011, 15:00:27 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1282
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Извинявам се, ако се отклонявам, снимките от Гренобъл може би ги има тук: http://villamosok.hu/troli/ik-280-proto/e_index.html.

Да, снимката на моста беше в книгата, но не знам дали не беше цветна :)
« Last Edit: 27.05.2011, 17:37:49 by Balkanton »

Offline ku4eto

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 928
  • Безспир
    • View Profile
Интересно заглавие на немски език, с което се сдобих днес:
В този подпис няма да откриете псувни, нито намеци към някого.