Author Topic: Специализирана литература, посветена на градския транспорт  (Read 9954 times)

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1287
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Чешка книга за Шкода 706 РТО с няколко страници за Чавдар, включително и снимки (с. 126-129) Очевидно книгата се явява част от поредица с различни чешки модели http://books.google.com/books?id=JKH4clelUoQC&pg=PA128&dq=skoda+706+rto++bulharsko&hl=bg&ei=_MzHTt2NJMrqOfGPhd8P&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=8&ved=0CFgQ6AEwBw#v=onepage&q=skoda%20706%20rto%20%20bulharsko&f=false
« Last Edit: 19.11.2011, 17:51:26 by Balkanton »

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1892
    • View Profile
    • Email
В другия форум съм направил актуализиран списък на книги с рецензии:

За МГТ:

http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,4396.0.html

И за железници и ж.п. моделизъм:

http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,4392.0.html

Това е за теглене, някои работи се повтарят и ги знаете. Събрах всичко налично на компютъра, без да следя кое вече го има и кое не. Линкът е валиден до 17-ти октомври.
http://dox.bg/files/dw?a=4eedbb0117
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline София 100

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1556
    • View Profile
    • Email
В специализираното издание "Modern Tramway"брой №305 от май 1963г. е налична статия и за софийските трамваи(виж описанието по-надолу в обявата).Предполагам,че материалът засяга наскоро разработените по онова време мотриси "Комсомолец" и "Космонавт".Изненадващо за мен е вниманието,което чуждестранните издания с подобна тематика са отделяли на ЖП и градският транспорт на България в миналото :rolleyes:.Ако някой е заинтересуван от придобиване на списанието,ето: http://www.ebay.ie/itm/MODERN-TRAMWAY-ISSUE-305-A-NEW-TRAM-FOR-DUBLIN-/370848494849?pt=UK_Magazines&hash=item56584af501
"Никога нищо не изчезва! Животът е кръг. Всичко се повтаря и от всичко има нужда, когато му е време. "

Offline difian

  • Урбанистът
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15641
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Интересните неща за България започват от 9-та страница:

Autobusy a trolejbusy vchodnho bloku
« Last Edit: 09.03.2014, 23:25:03 by difian »

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1892
    • View Profile
    • Email
Поръчал съм я и всеки момент я очаквам да пристигне. В темата за Чавдар я споменах, ама Красен нямаше закъде да бърза, че да трие мнението. Умишлено първо исках да я видя с очите си, за да я представя и да кажа има ли смисъл да си давате парите, респективно да си я купувате. За пореден път чужденците ни навират в кучия гъз по отношение на собствената ни история. Иначе книгата сравнително не е скъпа - излиза между 32 и 40 лева в зависимост от отстъпката, но имах големи ядове с доставката от Чехия, като за нея платих кажи-речи още толкова. Наложи се да изманипулирам системата за въвеждане на адреса - понеже в клетката за държава имаше избор само между Чехия и Словакия. Просто в клетката град написах Sofia, Bulgaria. В последствие нямаше как да ми откажат доставката, защото вече бях платил с карта. Получих едно писмо с извинение, че просто не са имали досега поръчки от чужбина и изпратиха книгата.....

Това в гугъла е изключително орязана версия, в която нашата част просто не се вижда, а и снимките са съвсем умишлено замазани....В допълнение, има и за бившо-югославските и румънските автобуси, за които по другата литература няма абсолютно никаква информация......
« Last Edit: 10.03.2014, 10:49:58 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5240
    • View Profile
Като пристигне книгата си пусни пак мнението.  :rolleyes:

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1892
    • View Profile
    • Email
Книгата най-после дойде. Какво да ви кажа - общо взето съм доволен, въпреки че за тази цена, че и за по-малко, имам доста по-добри неща и като обем, и като съдържание. Голямата дивотия беше с доставката от Чехия - близо 40 лева - от 10 години толкова скъпа доставка съм плащал само два пъти - един път от Испания, където ми изгърмяха 60 евро и просто спрях да купувам от там, нищо, че владея испански, и един път от Италия - 22 евро и си смених доставчика....За 40 лева може още една книга да се купи. Плюс това практически всички книжарници не извършват доставка извън Чехия и Словакия, за разлика от цяла Западна Европа,САЩ или Русия, откъдето не е никакъв проблем, а тези дни очаквам и друга доставка от Хонг Конг. Така че тук за в бъдеще колегите, които са на ти с Чехия, като Цанко и Дифиан, биха могли да помагат.

Сега за самата книга - формат голяма тетрадка, 224 страници плюс още 8 с цветни илюстрации, много хубава хартия, информацията е точна и коректна, обхванати са всички бивши социалистически държави - България, Румъния, Полша, Чехословакия, Унгария, ГДР, СССР, бивша Югославия, а също и кубинските Икаруси-Хирон, но няма за Китай, Виетнам и Северна Корея. Разглежда се периодът до 1990-та година, но е показана и историята на моделите от този период, чието производство е продължено и след това. Няма ги разработваните и пуснати след промените модели. За огромно съжаление, снимките, като изключим 8-те допълнителни цветни страници и кориците, са само черно-бели, въпреки че много от тях в оригинал са цветни. Резолюцията е достатъчно висока.

Главата за нас е достатъчно широкообхватна с точни технически данни и години на производство, но от по-новите модели са изпуснати Чавдар 130 и 330, а 140/141, 410, 420/430 и 530 ги има. Няма го и съвместният модел с Икарус. Снимките практически всичките си ги знаем, без 2-3, които, тия дни, като намеря време, ще ги сканирам и ще ги кача. Всъщност това, което не знаем, е съчленен Чавдар М80 по русенската линия 11, един Чавдар В13-20 на панаира в Лайпциг и съчленен тролей 502 в Пловдив. Единствената цветна снимка съм я пуснал в темата на Ники за неговия Чавдар. Като информация за нас няма абсолютно нищо ново, аз я взех по-скоро не заради Чавдар, а заради полските, румънските и най-вече бившо-югославските автобуси, за които абсолютно никъде другаде няма информация. Има също така специални глави за прототипите, невлезли в серийно производство, но само за Полша, Чехословакия и СССР, за нашите няма. Относно Шкода и Кароса има по-хубава книга от същия автор, която съм описал в началото на темата. Така че преценете си сами.....
« Last Edit: 24.04.2014, 12:07:42 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11965
    • View Profile
    • Email
Звучи интересно. Иначе черно-бели снимки се слагат нарочно, за да изглежда по академично книгата, зори и когато са цветни се правят черно-бели. Също и отпечатването излиза по -евтино така иначе малко хора щяха да могжат да си я позволят.

Дали пък в сериозните големи книжарници, навлезли напоследък у нас ги няма тези книги, аз съм търсил но не съм намирал нищо за сега, а пък има доста неща.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1892
    • View Profile
    • Email
Това, че с черно-бели снимки изглежда по "академично" и "на по-високо ниво" книгата, е пълна простотия и безобразие, въпреки че много мастити и влиятелни учени, и то не само у нас, мислят по този начин. Тяхното мнение е, че цветното е "детска градина". Което, пак казвам, е пълна глупост. Една илюстрация показва много повече от 10 страници текст, а ако е цветна, се възприема къде-къде по-добре от човешкото око. Отделно, че въпросните професори манията за величие така ги е подгонила и пишат така, че трябва едно изречение да го прочетеш десет пъти, за да ти стане ясно. А нали точно това е целта - да е ясно и разбираемо. По тая логика картите, атласите и също медицинските анатомични атласи, отнасящи се за човешкото тяло, които се използват от студентите по медицина, щяха да са черно-бели. Иначе по отношение на цветния печат - по-скъп е, наистина. Но не е както беше едно време. За сравнение, имам по-евтини книги, с много по-голям обем, с много повече илюстрации и повечето цветни. Въпросът за цената зависи до голяма степен от тиража и очакваните продажби, понеже има едни постоянни разходи, които си вървят и са едни и същи, независимо дали се издават 100, 1000 или 10000 броя. И колкото е по-голяма бройката, толкова цената на дребно е по-ниска.

Големи сериозни книжарници у нас няма. Книгомания и Буктрейдинг бяха хубави, но ги развалиха, Хемус/Еврокнига фалираха, а Хеликон и дъска за кочина не става от тях. Няма какво да се търси из тях - кой ще ти внесе такива книги, издават се и се тиражират само боклуци, при които има ширпотреб оборот. Колко хора у нас се интересуват от автобуси, че ще си купят? Не е като из Европа. Затова на мен 99% от нещата са ми от чужбина......
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1892
    • View Profile
    • Email
Има нова книга за Икарус, този път от немски автор - Ikarus: Busse für die Welt - Christian Suhr, за съжаление текстът е само на немски, не е дублиран. 472 страници тухла, формат голяма тетрадка. Навсякъде по описанията и форумите пише, че е по-хубава от издадените преди повече от пет години в Унгария книги на унгарски и на английски, които вече ги знаете. За съжаление и цената е......49 евро, и тъй като е ново издание, не се намира на промоция или по-евтино из и-бей или амазон. Повече информация като дойде.....

Ето тук има описания и примерни страници:

http://speedreaders.info/13148-ikarus-busse-fur-die-welt/

http://www.kraftaktuell.de/ikarus-busse-fur-die-welt/

Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1892
    • View Profile
    • Email
Вчера книгата пристигна. Наистина е много хубава и си заслужава, дори човек да има вече по-старите унгарски книги. Има по-подробна историческа и техническа информация, много повече снимки - над 1500, сканирани рекламни листовки, чертежи. Наистина една много голяма част от снимките се повтарят, много други си ги знаем, понеже ги има в интернет, но има и много, които са непубликувани досега. Много повече снимки вътре в салона и шофьорските кабини. Накрая има по-подробни таблици с технически данни, както и информация относно произведените бройки по години, но за съжаление липсват данните за износ по модели и по държави, каквито са показани в унгарските книги.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4273
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio


По непотвърдена информация, цената на книгата е 45 лв.
"Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща"!
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/

Offline mitakis

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3114
  • 2660
    • View Profile
Толкова е. В темата за Чавдар е обсъждано за тази прекрасна книга.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4510
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Да извадя от прахта тази тема. Разгледайте каква медия са направили румънците! Изданието е плод на сътрудничеството между Club Feroviar и AMM. Има много добри статии, свързани с устойчивата мобилност, тарифиране и др. Съветвам всеки да го следи!
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1287
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
« Last Edit: 04.04.2018, 14:22:34 by difian »

Offline emmm_192

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 15
    • View Profile
    • Email
Интересува ме има ли някаква книга(книги,справочници,списания и т.н.) свързана с историята на градския транспорт в България.Питам от чисто любопитство и разбира се интерес :)
Съжалявам,ако нещо не съм допрочел и невидял,предварително!

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1287
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/

Offline difian

  • Урбанистът
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15641
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
На последната корица има шанс да е някой измежду 1801-1808...  :rolleyes:

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11965
    • View Profile
    • Email
Последната я имам от едно време, има интересни чертежи вътре за Шкода 9ТР, Икарус и др, мостове, карисерии, отделни агрегати.

Едно време като я получих си мечтаехме някой ден след 10 години и в София да видим такива тролейбуси и то верно така стана  :D
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР