Author Topic: Пътуванията ви с влак  (Read 64248 times)

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2627
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Пътуванията ви с влак
« Reply #200 on: 09.03.2018, 08:58:36 »
Разписанието е толкова разтеглено, че дори до 100 км/ч се спазва почти навсякъде.
Но и така трябва, защото за сега не е възможно да се гарантира всеки път и бърз локомотив, и машинист, който може да го кара.

Голяма част от персонала обаче изобщо не е доволен, че на този влак трябва да се поддържа по-високо от обичайното ниво. Повечето превозни бригади например категорично отказват да съобщават гарите по озвучителната уредба и не се намира сила, която да ги накара...

Освен това движението със скорост над 130 км/ч без работеща система за сигурност (ETCS) противоречи на правилника, а точно в най-бързите участъци такава няма.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7287
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Пътуванията ви с влак
« Reply #201 on: 09.03.2018, 09:50:00 »

Но и така трябва, защото за сега не е възможно да се гарантира всеки път и бърз локомотив, и машинист, който може да го кара.
...
Освен това движението със скорост над 130 км/ч без работеща система за сигурност (ETCS) противоречи на правилника, а точно в най-бързите участъци такава няма.

Удебеленото силно ме озадачи. Защо така?

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2627
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Пътуванията ви с влак
« Reply #202 on: 09.03.2018, 10:19:53 »
Локомотивите за 150 км/ч в момента са само три. Има и четвърти, но той може да вдигне толкова само при свободно падане.
Те често са повредени ("ремонтира" ги същата фирма, за която разправяха по Нова ТВ) или са заминали по други направления, поради липса на друг локомотив за някой влак и не винаги сутрин има такъв локомотив за този влак. Не всички машинисти могат да ги карат, а тези, които правят нарядите в момента не са много в час кой машинист на какъв локомотив може да работи и напоследък много често локомотив има, но машинистът не е подходящ и се пуска друг локомотив.

Въпросната ETCS система съществува в бързия участък от Септември до Свиленград, но в БДЖ има точно един локомотив, оборудван с нея за тестове на трасето и само трима машинисти, които са обучени да я ползват. В участъка от Стара Загора до Бургас преди имаше една по-стара версия на същата система, но тя отдавна е демонтирана. Повечето локомотиви са оборудвани за нея, но пък не са съвместими с новата и обратно - единственият, който има нова система не може да работи със старата, която я и няма вече там, където е най-необходима. Липсата ѝ означава, че нищо не спира заблеян машинист да мине със 150 км/ч на червено или през някоя стрелка, където трябва да е с 40. Многобройните опити показват, че над 90 км/ч такива каскади винаги завършват с катастрофа.

За капак, регистриращият скоростомер (този, който има лента, на която се записва движението с цел последващ контрол или разследване) е до 150 км/ч и няма как да покаже повече, съответно превишаване на скоростта над максималната е неконтролируемо.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7287
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Пътуванията ви с влак
« Reply #203 on: 09.03.2018, 10:29:30 »
ОК, вероятно ще задам няколко риторични въпроса, но все пак:

1. Защо не се обучава наличният човешки ресурс за техниката, която ще управлява, сиреч защо не се обучават машинистите да управляват всички налични локомотиви/ЕМВ?

Това би довело до взаимозаменяемост и няма да се налага да се съобразява типа на подвижния състав спрямо квалификацията на машнииста.

2. Защо не се оборудват локомотивите да работят с тази "нова" система по 1ва ЖП линия и защо не е предвидена такава по 8ма ЖП линия?

3. Каква е разликата в спирачният път от 150 км/ч, спрямо 130 км/ч?

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2627
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Пътуванията ви с влак
« Reply #204 on: 09.03.2018, 11:13:28 »
1. Всички това се питаме. За всеки локомотив/ЕМВ се провежда отделен курс, който понякога може да се проточи с години.

2. Ще се оборудват... някога. Това не е проблем на този етап за ръководството, защото там наказателна отговорност за безопасността не се носи. Т. е. ако аз обърна влака, само аз ще съм виновен, а ръководителя на безопасността например не носи никаква отговорност. По 8-ма линия също е предвидена, но тепърва ще се изгражда. Тази система е задължителна за всички нови линии. Не е задължително обаче (за сега) да я има в локомотивите... а някога за старата система беше и необорудван локомотив много рядко стъпваше в оборудван участък.

3. Спирачният път зависи от квадрата на скоростта. При 130 км/ч е 600-700 м, а при 150 е 900-1000 м. Разликата не изглежда много голяма, но при нормална видимост и забелязване на препятствие (или сигнал за спиране или намалена скорост, предупреждението за който е проспано) и като се включи времето за реакция, там, където при 130 влакът ще е спрял, при 150 ще се движи все още с над 100 км/ч.

Offline coast96

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 483
    • View Profile
Re: Пътуванията ви с влак
« Reply #205 on: 09.03.2018, 11:46:18 »
А до кога Слънчев Бряг ще се движи през Димитровград.

Offline Spas237

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 22
    • View Profile
    • Email
Re: Пътуванията ви с влак
« Reply #206 on: 09.03.2018, 20:50:26 »
Тази година цялата със сигурност,но като се има в предвид темповете,с които се ремонтира Скутаре-Оризово, а и като цяло Пловдив - Михайово може да си е дълго време през Димитровград ;)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11825
    • View Profile
    • Email
Re: Пътуванията ви с влак
« Reply #207 on: 09.03.2018, 21:01:33 »
През Димитровград, по новата линия скоростта е по-висока и пътуването по-бързо. Мисля че за Бургас всички са оттам, че дори някои и за Варна и въпреки по-дългото растояние пак е по-бързо.

Не знаех че има само 3 машини за такива скорости, мислех че има повече 46-ци за високи скорости.

Из форума преди време беше писано, че и на Шкодите ходовата част им е за 180км/час, но трябва при ремонт да се сменят редукторите. Впредвид че аварират, надеждни ли са както 46-ците да обслужват експресите със 160км/час след такава смяна или стават само 46-ците? Защото тогава разписанието може да е за 160 и вместо 6+ часа да се пътува за 4 часа, за да има смисъл от вложените толкова пари в тази линия. Разбира се и да заработят системите за сигурност.

И може ли като работят системите за сигурност влака да се кара от един машинист? По този начин може и заплатите да са им двойно по-високи и да се привлекат млади хора за тази работа. Отделно ако се пътува за 4 часа, може за една смяна да свършиш 2 пъти повече работа, отиване и връщане отколкото ако се пътува за 7 само в едната посока и заплатите да станат доста по-високи от сега, защото един човек ще върши работа колко то сега 4-ма.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1500
    • View Profile
Re: Пътуванията ви с влак
« Reply #208 on: 09.03.2018, 23:00:41 »

Този първия на снимката и той мисли същото.

Offline It_s_Real

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 676
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 344034812
    • View Profile
    • extrahost.BG
    • Email
Re: Пътуванията ви с влак
« Reply #209 on: 10.03.2018, 10:59:55 »
ETCS не работи ли само в участъци с АБ?

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2627
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Пътуванията ви с влак
« Reply #210 on: 10.03.2018, 15:11:52 »
ETCS не работи ли само в участъци с АБ?
Едното няма връзка с другото, но е вярно, че всички участъци с настоящ и бъдещ ETCS имат и АБ.
И може ли като работят системите за сигурност влака да се кара от един машинист? По този начин може и заплатите да са им двойно по-високи и да се привлекат млади хора за тази работа.
Аз мисля, че и в момента дори без такива системи, влаковете с пътници трябва да се обслужват от един машинист. Двама човека в кабината имат повече практически недостатъци, отколкото теоретични предимства. При това обслужването на влакове само от един машинист не е нещо непознато у нас. Практикува се от десетки години на мотриси и мотрисни влакове и практиката показва, че грешки се случват изтлючително при двучленни бригади, защото се разсейват взаимно.
Из форума преди време беше писано, че и на Шкодите ходовата част им е за 180км/час, но трябва при ремонт да се сменят редукторите. Впредвид че аварират, надеждни ли са както 46-ците да обслужват експресите със 160км/час след такава смяна или стават само 46-ците?
Серия 46 е в пъти по проблемна. Но Шкодите пък са с твърде малка мощност и ако не се модернизират с асинхронно задвижване, 160 км/ч ще е много трудна задача с повече оп 3-4 вагона.

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3457
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Пътуванията ви с влак
« Reply #211 on: 10.03.2018, 20:55:16 »
Слънчевият бряг в последно време се обслужва основно (но не единствено) от 46221. Всъщност тази машина си беше зачислена на експреса още от доставянето на локомотивите серия 46. Другата - 46020 катастрофира през 1992 година.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6837
    • View Profile
Re: Пътуванията ви с влак
« Reply #212 on: 10.03.2018, 22:21:34 »
Не виждам проблем при 44/45 серия и в сегашното им изпълнение да се преоборудват с бързи редуктори. Все пак и ние и БЖК караме товарни влакове с локомотиви от същата категория само че в бързоходно изпълнение.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4345
    • View Profile
Re: Пътуванията ви с влак
« Reply #213 on: 12.03.2018, 12:43:27 »
Мощността на 44/45 е недостатъчна за продължително поддържане на 160km/h с повече от 3-4 вагона особено при по-съществен наклон.  :rolleyes: С ходовата част няма да има проблеми, редукторите могат да се сменят лесно, но за стабилно поддържане на по-високи скорости са нужни поне около 5000kW. Примерно 109E за 200km/h има мощност 6400kW. :rolleyes:

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2627
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Пътуванията ви с влак
« Reply #214 on: 12.03.2018, 14:37:47 »
Не са верни тези разсъждения. Първо, проблемът не е в поддържането, а в достигането на високата скорост и второ, мощността на 44 не е проблем, ако можеше да се реализира при максимална скорост, както е при локомотивите с асинхронни двигатели.
В сегашното изпълнение с постояннотокови двигатели, с подмяна на редукторите може да се направи по-ефективно използване на мощността при висока скорост, но ще се намали теглителната сила при ниски скорости и ще се ограничи масата на влака в основните нагорнища. При максимални обороти на двигателите (130 км/ч със сегашната предавка) мощността на серия 44 спада до едва 1500 kW.

От същото страда и серия 46 200. В режим на 5-минутно претоварване при около 60 км/ч се достига мощност над 6000 kW, но дори с 5 вагона, максималната скорост от 150 км/ч не може да се достигне и на малък наклон от 10‰.