Author Topic: Локомотиви  (Read 67049 times)

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Локомотиви
« Reply #40 on: 09.06.2007, 12:52:41 »
Браво Лок супер са снимките.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я


Offline marti999

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 59
    • View Profile
    • Email
Локомотиви
« Reply #42 on: 27.06.2007, 17:47:34 »
Ама си личи че 46 не са шкода. Просто не носят типичните черти по които си приличат предишните серии. А май че серия 42 има една шкода изложена в центърна на един град но незнам на кой. Просто съм я виждал на снимка.

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11825
    • View Profile
    • Email
Локомотиви
« Reply #43 on: 26.08.2007, 23:46:51 »
Аз пък  много се кефех на дизеловите локомотиви серия 04, жалко ,че ги бракуваха, бяха невероятни. Те са произведени през 1962-ра год.Имаха по два турбодизелови двигателя 12 цилиндрови всеки с мощност около 1200 коня, или общо 2400 за локомотива, имаха автоматично скоростна кутия на ВОИТ.
Много ми харесваше, особано като потегляха-звукът беше невероятен-все едно 10 Хюлиеза потеглят едновременно с мръсна нафта, разнасяше се красив черен дим над локомотива, и миришеше много приятно на нафта.
Особено приятно беше да си в първият вагон, по възможност в по-предните купета-там най-добре се чуваше старшният рев на двата мегамощни турбодизелови двигателя, и много приятно се усеща, като се превключват скоростите. А при по-високи обороти, преди да превключи на по-висока скорост-е няма такъв рев ,много приятно беше. И в 10-тия вагон да си пак се чуваха двигателяте. Едно време с такива локомотиви са се теглели влаковете до Варна и Бургас, сигурно е било много приятно да се слуша рева на дизеловите двигатели по 7-8 часа, докато стигнеш, и като отвориш прозореца се носи приятна миризма на нафта, особено ако си в тунел.
Помня, че най-много рев се чуваше при потегляне, влакът се понасяше бавно и доста време държеше на 1-ва скорост, като стигне до към 1500 оборота сменя на 2-ра скорост и шума намаляваше, след това като вдигне оборотите пак се чиваше приятният шум. Много шум се вдигаше и при спуксане по наклон, когато се включи двигателната спирачка на локомотива.
 Помня, че по едно време, вероятно заради нечовешкият шум, правеха следното нещо през зимата- пред локомотива серия 04 закачаха обикновено локомотив серия 06, който теглеше влака, а локомотивите серия 04 бяха освободени от скорост,  идвигателите работеха на празни обороти,и като загрее двигателя отопляваха влака, защото локомотивите серия 06 не могат да отопляват влакове.
Иначе, въпросната 04-та серия развиваха скорост до 120 км/ч, имаха дори печка и котлон в кабината, ретардер,предназначени са за обслужване на пътнически влакове, но са ги пускали и на товарни. Доколкото знам, малко преди да ги бракуват, са им ограничили скоростта на 40 км/ч. В момента има два запазени такива локомотива за,като музейни експонати, но и двата не са в движение. Последният е спрян някъде през 2000-2001-ва година. Жалко наистина, сега можеше още да возят влакове.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15634
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Локомотиви
« Reply #44 on: 27.08.2007, 00:03:07 »
Quote from: Ivo
Аз пък  много се кефех на дизеловите локомотиви серия 04, жалко ,че ги бракуваха, бяха невероятни. Те са произведени през 1962-ра год.Имаха по два турбодизелови двигателя 12 цилиндрови всеки с мощност около 1200 коня, или общо 2400 за локомотива, имаха автоматично скоростна кутия на ВОИТ.
Много ми харесваше, особано като потегляха-звукът беше невероятен-все едно 10 Хюлиеза потеглят едновременно с мръсна нафта, разнасяше се красив черен дим над локомотива, и миришеше много приятно на нафта.
...-там най-добре се чуваше старшният рев на двата мегамощни турбодизелови двигателя, и много приятно се усеща, като се превключват скоростите. А при по-високи обороти, преди да превключи на по-висока скорост-е няма такъв рев ,много приятно беше. И в 10-тия вагон да си пак се чуваха двигателяте. ... , сигурно е било много приятно да се слуша рева на дизеловите двигатели по 7-8 часа, докато стигнеш, и като отвориш прозореца се носи приятна миризма на нафта, особено ако си в тунел.... пак се чиваше приятният шум. ... Помня, че по едно време, вероятно заради нечовешкият шум, правеха следното ...
Еххх...Трябва да се замислиш и за рекламен бизнес.С каква лекота обеждаваш хората, че подобни емоции се равняват на пътуването с TGV например...

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5231
    • View Profile
Локомотиви
« Reply #45 on: 27.08.2007, 18:31:53 »
Наистина локомотивите серия 04, бяха добри машини, въпросът обаче е, че са се прецакали щом са започнали да ги пускат на товарни влакове и са започнали често да се палят. До преди електрификацията на линията Волуяк-Драгоман-Калотина, се слагаха локомотиви серия 04 във състава на международните и пътнически влакове само и единствено за отоплението на влака. Ето малко снимки на ДЛ04 от Петко Иванов.

Ето коментара на тази снимка:
Пътнически влак София-Калотина,обслужван от дизеловите локомотиви 06.099 и 04.045.Последния не е в движение и е само за осигуряване на влаково отопление поради липса на такова от дизеловия локомотив 06.В този период тази комбинация бе обичайна за влаковете,обслужвани с дизелови локомотиви.
Централна гара София 04.01.1994 г







За още снимки, не само на ДЛ04 посетете галерията на Петко Иванов
http://foto.bg/showgallery.php/ppuser/2350/cat/500
« Last Edit: 27.08.2007, 18:32:40 by KRAKOMOBILA »

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11825
    • View Profile
    • Email
Локомотиви
« Reply #46 on: 27.08.2007, 22:43:10 »
Не може да бъде. Има снимка, точно от този период, когато закачаха 06-ца и 04-ка едновременно. Снимката трябва да е на Драгоманският пътник, някъде в периода 95-та 97-ма най-късно. Мен ме беше яд тогава, защото не можех да слушам рева на дизеловият двигател на 04-ката.
Иначе локомотивчетата си бяха много добир, според мен ги прецакаха с лоша поддръжка,както и разбира се с това че ги слагаха на тежки товарни влакове, при което двигателя прегряваше, маслото чак закипява и става мазало. Освен това вместо оригинално австийско или немско масло, са слагали руско за по-евтино, абе въобще всякаш нарочно направиха всичко възможно да съсипят хубавите локомотиви. Било е предписано, какви масла да се използват, за какви влакове да се използват, ама не би. Като сипват некачествено масло и нафта, слагат ги на тежки товарни влакове, и резултатът е на лице- от 40 локомотива са останали само два и те в момента не са в движение. Надявам се да възстановят за движение поне един от двата.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5231
    • View Profile
Локомотиви
« Reply #47 on: 28.08.2007, 00:00:51 »
Quote from: KRAKOMOBILA

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5231
    • View Profile
Локомотиви
« Reply #48 on: 26.09.2007, 00:21:19 »
Техническа информация за електрическите локомотиви в БДЖ работещи на напрежение 25kV и честота на тока 50Hz

Електрически локомотиви серия E 41.01-41

Заводско означение 42 E1

Година на производство 1962 – 63

Колоосна формула Bo´Bo´

Максимална скорост 110 km/h

Максимална теглителна сила  320 kN

Мощност на реостатната спирачка  ----

Тип на електрическите двигатели Al 4446 iP
                                                       3,95

Тегло 88 t

Дължина 16 200мм






Очаквайте още.
« Last Edit: 26.09.2007, 12:04:45 by KRAKOMOBILA »

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2336
  • Sofia Hardcore
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Български Локомотивен Форум
Локомотиви
« Reply #49 on: 26.09.2007, 10:24:23 »
Доколкото знам 41 серия не е много сполучлива били са калпаво направени. Може ли информация за ДМВ прозиводсво на GANZ 18 серия и теснопътните (не знам номера на серията)


"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5231
    • View Profile
Локомотиви
« Reply #50 on: 26.09.2007, 12:13:58 »
Eлектрически локомотиви серия E 41.01-39 (модернизирани)

Заводско означение 42 Em

Година на производство 1965-67

Колоосна формула Bo´Bo´

Максимална скорост 110 km/h

Максимална теглителна сила 320 kN

Мощност на реостатната спирачка EDB 1)
                                                   1800kW

Тип на електрическите двигатели Al 4446 iP
                                                      3,95

Тегло 88 t

Дължина 16 200мм


Eлектрически локомотиви серия E 42.01-20

Заводско означение 46 E1

Година на производство 1965-66

Колоосна формула Bo´Bo´

Максимална скорост 110 km/h

Максимална теглителна сила 320 kN

Мощност на реостатната спирачка ===


Тип на електрическите двигатели 2Al 4446 iP
                                                       3,95
Тегло 88 t

Дължина 16 500мм



Eлектрически локомотиви серия  42.21-90

Заводско означение 46 E2-4

Година на производство 1966-70

Колоосна формула Bo´Bo´

Максимална скорост 110 km/h

Максимална теглителна сила 320 kN

Мощност на реостатната спирачка ===


Тип на електрическите двигатели 4)
                                                  3,95
Тегло 84 t

Дължина 16 500мм

Eлектрически локомотиви серия 43.01-56

Заводско означение 64 E1-3

Година на производство 1971 - 74

Колоосна формула Bo´Bo´

Максимална скорост 130 km/h

Максимална теглителна сила 294 kN

Мощност на реостатната спирачка ===


Тип на електрическите двигатели 412Al 4446 iP
                                                       3,348

Тегло 84 t

Дължина 16 500мм



« Last Edit: 26.09.2007, 12:14:46 by KRAKOMOBILA »

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5231
    • View Profile
Локомотиви
« Reply #51 on: 26.09.2007, 22:40:49 »
Eлектрически локомотиви серия 43R.57-145

Заводско означение 68 E1-5

Година на производство 1975-84

Колоосна формула Bo´Bo´

Максимална скорост 130 km/h

Максимална теглителна сила 294 kN

Мощност на реостатната спирачка EDB
                                                   2900

Тип на електрическите двигатели 12Al 4446 iP
                                                        3,348

Тегло 84 t

Дължина 16 500мм





Eлектрически локомотиви серия 43R.146-205

Заводско означение 68 E6,7

Година на производство 1982-84

Колоосна формула Bo´Bo´

Максимална скорост 110 km/h

Максимална теглителна сила 305 kN

Мощност на реостатната спирачка EDB
                                                   2900

Тип на електрическите двигатели 12Al 4446 iP
                                                        3,95

Тегло 84 t

Дължина 16 500мм




Eлектрически локомотиви серия 46.001-045

Заводско означение Le5100

Година на производство 1986-87

Колоосна формула Co´Co´

Максимална скорост 130 km/h

Максимална теглителна сила 410 kN

Мощност на реостатната спирачка EDB
                                                   3410

Тип на електрическите двигатели LJE 108
                                                     3,65
Тегло 126 t

Дължина 19 800мм



Eлектрически локомотиви серия 70.100-003

Заводско означение 28 E1

Година на производство 1982-85

Колоосна формула Bo+Bo

Максимална скорост 65 km/h

Максимална теглителна сила 260 kN

Мощност на реостатната спирачка ---

Тип на електрическите двигатели AD 039115 fT
                                                          5,58
Тегло 80 t

Дължина 14 200мм

Eлектрически локомотиви серия 61.001-020

Заводско означение 56 E1

Година на производство 1991-92

Колоосна формула Bo´Bo´

Максимална скорост 80 km/h

Максимална теглителна сила 212,8 kN

Мощност на реостатната спирачка ---

Тип на електрическите двигатели TE 009
4,055

Тегло 74 t

Дължина 14 460мм

« Last Edit: 26.09.2007, 22:42:51 by KRAKOMOBILA »

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4935
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Локомотиви
« Reply #52 on: 27.09.2007, 11:17:28 »
Тоя последния ми е много странен. Чие производство е той? Веднъж ме вози такъв и добре набираше, но си личи че е по-слабичък.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4490
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Локомотиви
« Reply #53 on: 27.09.2007, 11:21:11 »
Quote from: Dragon
Тоя последния ми е много странен. Чие производство е той? Веднъж ме вози такъв и добре набираше, но си личи че е по-слабичък.
чешки са, доставка, ако не бъркам, 1992-1994 година.
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6837
    • View Profile
Локомотиви
« Reply #54 on: 27.09.2007, 11:33:25 »
Toва е все пак маневрен локомотив предназначен за тежка маневрена и лека влакова служба. По принцип няма проблеми да изкачи 8 пътнически вагона по Владайския баир, които се смята за най-тежък в БДЖ.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4935
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Локомотиви
« Reply #55 on: 27.09.2007, 11:44:40 »
А колко такива има в България. Аз съм виждал само в Перник.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6837
    • View Profile
Локомотиви
« Reply #56 on: 27.09.2007, 12:14:08 »
20 са.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6837
    • View Profile
Локомотиви
« Reply #57 on: 27.09.2007, 12:33:11 »

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5231
    • View Profile
Локомотиви
« Reply #58 on: 27.09.2007, 15:27:25 »
Първите електрически локомотиви в БДЖ серия Е41 са доставени на 13 април 1962 година за първата електрифицирана линия у нас София - Пловдив. Локомотивите серия Е41 (сега 41), са произведени от заводите Шкода Пилзен - Чехия (тогава Чехословакия - ЧССР), доставени са само 41 единици. Локомотивите започват експлоатацията си, и още в началото започват да дават дефекти. След 2 годишно експлоатиране от 1962 до 1964 година локомотивите показват незадоволителни резултати което налага тяхната модернизация, така през 1965 - 1966 година локомотивите са върнати в завода производител, и са модернизирани, направени са следните промени: В началото локомотивите са разполагали с живачни токоизправители, който при модернизацията биват заменени със силициеви, премахва се реостатната спирачка с мощност 1800kW, защото била неефективна при това конструктивно изпълнение локомотиви. Не са изпращани за модернизиране само два локомотива от серия 41, а именно 41 - 21 и 41 - 38, който са бракувани през 1965. Локомотовите серия 41 първоначално са зачислени в локомотивно депо Подуене, а преди модернизацията част от тях отиват в лок. депо Горна Оряховица, след което след модернизацията отново се връщат в Подуене. Локомотивите серия 41 са имали огромни проблеми, до 1985 година са бракувани 9 локомотива от който 7 заради опожаряване. Локомотивите серия 41 са игнитронни локомотиви с шестполюсни електрически двигатели тип Al 4446 iP 3,95 за пулсиращ ток с последователно възбуждане. Локомотивите имат 32 позиций и 3 шунта, максималната им скорост е 110км/ч. и мощност 2800kW, теглителната им сила е 320kN и преди модернизацията са разполагали с електрическа - реостатна спирачка с мощност 1800kW. Локомотивите серия 41 преминават няколко модернизаций и възтановявания по различно време, първата модернизация както споменах се извършва от завода производител 2 години след доставката на локомотивите, следващите модернизаций се извършват през различни години, и те не са просто модернизаций, а и възтановяване на вече бракувани локомотиви. Първият модернизиран локомотив, бива модернизиран през 1969 година в локомотивно депо Карлово и е пуснат в експлоатация на 15.09.69 с юбилеен номер 41 - 100, това е бившият локомотив 41 - 22. Модернизацийте продължават в различни депа и заводи, като депо Подуене, Бургас, ЖПЗ София и др. Модернизираните локомотиви са 13, ето и техните номера - 41.102-5, 41.106-6, 41.117-3, 41.118-1, 41.119-9, 41.120-7, 41.127-2, 41.128-0, 41.129-8, 41.133-0, 41.134-8, 41.136-3, 41.139-7. Последните локомотиви серия 41 модернизирани само 1 път се движат до 1992 година, а последните такива са бракувани на 1 декември 1992 година, а това са 41 008-4, 41 009-2 и  41 013-4. Последните няколко локомотива серия 41 се движи до 27. 12. 1994 година, това са 41 102-5, 41 117-3, 41 120-7, 41 122-3, 41 136-3. До момента са останали два локомотива от серията 41-09 който е преминал само една модернизация и 41 127, преминал възтановяване, и двата са в София, но няма изгледи за възтановяването им, тъй като са само кошове.

Eто чертежи на локомотива преди и след първата модернизация (извинете ме за качеството)

Преди първата модернизация


НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2336
  • Sofia Hardcore
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Български Локомотивен Форум
Локомотиви
« Reply #59 on: 27.09.2007, 23:01:58 »
Аз доколкото знам няма серия 70 както е написал Кракомобила има 60 и те са готини като патките 61, но не мога да намеря снимки
« Last Edit: 27.09.2007, 23:04:04 by NiGhtPiSH »


"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."