Author Topic: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи  (Read 20655 times)

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1565
    • View Profile
http://elektrotransportsf.com/index.php?option=com_content&view=article&id=946%3A-20-1009-&catid=3%3Alatestorders&Itemid=29&lang=bg

Обявена е oбществена поръчка за: “Доставка на 20 броя нови трамваи с нисък под за междурелсие 1009 мм“  :rolleyes:
« Last Edit: 08.09.2012, 01:57:53 by difian »

Offline JloKyM

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 990
    • View Profile
    • http://skyscrapercity.com
Най-сетне нови трамваи.
Като гледам прогнозната цена  и ако не ме лъже паметта за цената на Кончара, то май сме се насочили към дори по-хубави трамваи. Може би Алстом или Бомбардие.
« Last Edit: 08.09.2012, 01:57:23 by difian »

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1620
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Аз бях останал с впечатлението, че ще се поръчват 50 за тясно и 30 за нормално междурелсие=80.
Дано да са за 7, малко и в югозападната част да се подобри транспорта.

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4489
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Сигурно има някаква грешка :D
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4599
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Тм7 след ремонта на трасето? А при бърз преглед на документацията се хванах за главата :help: Кой мангал, с извинение, и пълен неграмотник е писал тая документация?  :help: :help: :help:
Карусериата?!?!?!?!?!?! Мили Боже!!! Изсключена?!
« Last Edit: 07.09.2012, 16:15:53 by mihailo »
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2336
  • Sofia Hardcore
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Български Локомотивен Форум
Има и други производители, които ще се включат в тази цена - PESA, Solaris, Skoda, CAF. Актуалните им модели са с нужната конфигурация на вратите 1x1 4x2 1x1). Като цяло прегледах документацията и като цяло поръчката май не е правена специално за някой и се надявам да има участие от повече фирми и да се закупят читави трамваи.


"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5276
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Разгледах и аз документацията и на пръв поглед всичко изглежда прекрасно. Единствено ми направи впечатление, че изискванията за пробег за ТО са доста занижени, спрямо тези например на берлинските Татри, които са само модернизирани. Тук се изискват минимум 3 500 км пробег, докато на берлинските Татри е 15 000 км. Това не е за пренебрегване, тъй като техническото обслужване също е свързано с допълнителни разходи. Направи ми лошо впечатление отново, че не се мисли за удобството на ватмана - пише само да се регулира ватманското кресло и покритието му да диша. Не пише нито за подлакътници, нито за облегалка на главата, нито за подгряване на врата и гърба, а според мен това е важно!
Според мен за тия пари - около 2,5 млн. евро на трамвай можем да си позволим Кончар, някой на Шкода (не знам дали са произвеждали нещо наскоро за 1000 мм, защото има изискване за това), някаква разработка на Прагоимекс или Траминото на Соларис, което е моят личен фаворит.
Съмнява ме румънският Сименс да отговори на критериите...
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Zerox

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 233
    • View Profile
    • Email
Много хубаво! Дано най-сетне, с изпълнението на тази поръчка, Софиите и Българиите, както и най-скапаните карданни да станат на кошчета. Дано и скоро да имаме избран доставчик. 8)

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4489
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Подлакътниците - не, но облегалката за главата е задължителна по стандарт за безопасност.
А подлакътниците си седят вдигнати, където ги има, та явно не са приревали за тях.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline T1000

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2002
  • Ferrari S.p.A.
    • View Profile
    • www.diecast-utopia.com
Спокойно, накрая пак някой пишман общинар/депутанин ще ореве света, че конкурсът е нагласен и компаниите ще се откажат да участват, както стана преди време.

И е крайно време филолозите да не стават само учители в изпаднали училища, ами и да се наемат като коректори в държавните и общинските институции. Недопустимо е в официални документи да има по 3 грешки в едно изречение, при това фрапантни и видими, че са от незнание, а не от бързопис. Дано са си проверили поне IBAN-а, че гаранциите за участие може да зарадват някой  :D
I'll be back®

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3145
    • View Profile
Аз предлагам безвъзмездна помощ - граматична редакция на труда на инженерите.  :) Изисквам - секретарките на възраст да бъдат пратени в пенсия и да се наемат млади момичета, които да си разбират от работата.
Изискванията към трамваите в тази документация са една мечта, която много от съфорумците имаме. Мисля, че за ремонтираното трасе на трамвай 7, 20 супер модерни шкодички биха се вписали добре. Само че засега всичко е в сферата на вероятностите. Да не изпуснем валидността на програмата. Моите забележки са скромни - към разцветките на трамваите - може би червени.
████████████████████████ Епилог

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5240
    • View Profile
Един малко лайшки въпрос - Шкода правят ли трамваите си за 1000мм или само за 1435 ?

 Аз и на Кончар съм навит - въпреки, че предпочитам Шкода.

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4610
    • View Profile
Аз предлагам безвъзмездна помощ - граматична редакция на труда на инженерите.  :) ...
...

Лошото е, че тези работи не се пишат от инженерите ...  :bag:, Ако се пишеха от тях - нямаше да има проблеми.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15641
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Един малко лайшки въпрос - Шкода правят ли трамваите си за 1000мм или само за 1435 ?

 Аз и на Кончар съм навит - въпреки, че предпочитам Шкода.
Според това (последната страница)- от 950 мм до 1524 мм може да е междурелсието на 15Т. ;)

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5276
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Въпросът е обаче, че в изискванията се иска да е реализирано наскоро серийно производство на трамваи с метрово междурелсие, Шкода май нямат. Именно затова Соларис ми се струва по-вероятен, защото сега произвежда за град Йена 5 бр. с 1000 мм междурелсие и ще доставя през 2013 г., а през 2014 г. ще достави за Брауншвайг 15 бройки за 1100 мм междурелсие.
« Last Edit: 09.09.2012, 21:39:46 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13463
    • View Profile
    • Email
Въпросът е обаче, че в изискванията се иска да е реализирано наскоро серийно производство на трамваи с метрово междурелсие,
Това май мирише на про-кончарско условие.

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4610
    • View Profile
Въпросът е обаче, че в изискванията се иска да е реализирано наскоро серийно производство на трамваи с метрово междурелсие,
Това май мирише на про-кончарско условие.

Защо? В Хале "наскоро" закараха Бомбардие за 1000 mm ... защото ние им взехме старите T4D-та  ;) .
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline Zerox

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 233
    • View Profile
    • Email
Да, но Бомбардие май не се вписват в цената.

Offline mrclyde85

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 100
    • View Profile
    • Email
Шкода доставиха наскоро в Рига 20 и Прага 50, а имат да доставят още 200 за там ;)
Quote
Škoda ForCity won the bidding process of the Prague transport company for 250 new trams in 2005. The order is worth 17 billion CZK (about 68 million CZK per unit (2,3 million € per unit - 1€ 2005=29,6CZK)).

The trials of the first prototype started in 2009, the first rides with passengers started in October 2010 and the last tramcar will be delivered in 2017
http://en.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_15_T

Само не мога да разбера защо трябва да чакаме до края на 2014, за да ги видим в действие?

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8176
    • View Profile
Защото условието е релсовият път да е перфектен и тогава трамвайчетата.