Author Topic: Re: PESA Swing 122NaSF (2301-2325)  (Read 5170 times)

Offline jordan

  • Писател
  • **
  • Posts: 49
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF (2301-2320)
« Reply #40 on: 21.01.2014, 13:05:07 »
Какво не разбра? При разтоварването на първия трамвай са го изтървали и е спрял във влекача на втория. Вината е в транспортната фирма, че не са го обезопасили. Поляците са драпали през това време макари, журналистите са спали и така...

Благодаря за отговора.

Offline pavel75

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 235
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF (2301-2320)
« Reply #41 on: 22.01.2014, 14:12:18 »
Ще си позволя и аз да изложа чисто субективните си потребителски впечатления след първото ми пътуване. Салонът, климатизацията и информационната система са ОК. Возенето е достатъчно меко и за разлика от Кончара не удря бъбреците на всяка заварка по релсите. Обаче виенето и скърцането в крива са умопомрачителни. Не знам какво генерира бръмченето а ла София 60 при скорост под 25 км/ч и не знам в какво се видоизменя при 40-50 км/ч, но определено не подхожда на техника от XI век.

Offline CNN

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 905
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF (2301-2320)
« Reply #42 on: 24.01.2014, 19:17:31 »
Четох за Шкода 15T, че имат гума по колелата, за заглушаване. Това толкова голяма техническа новост ли е консуматив, за който няма на кого да му се занимава да го поддържа и затова го спестяват в песите?
Трябва да четеш повече. ;)

Offline CNN

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 905
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF (2301-2320)
« Reply #43 on: 25.01.2014, 19:51:19 »

Аз много добре знам какво става. Но ти не знаеш ...
Казах, че при достигане на ограничението се изключва тягата, т.е. се преминава в инерционен режим. Не се задейства никаква спирачка.
Не искам да споря с теб допитай се и ще видиш, че съм прав.
« Last Edit: 25.01.2014, 19:53:07 by CNN »

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4610
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF (2301-2320)
« Reply #44 on: 25.01.2014, 19:54:42 »

Аз много добре знам какво става. Но ти не знаеш ...
Казах, че при достигане на ограничението се изключва тягата, т.е. се преминава в инерционен режим. Не се задейства никаква спирачка.
Не искам да споря с теб допитай се и ще видиш, че съм прав.

Кого да питам? Имам пълната техническа документация от производителя.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline CNN

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 905
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF (2301-2320)
« Reply #45 on: 25.01.2014, 20:53:03 »

Аз много добре знам какво става. Но ти не знаеш ...
Казах, че при достигане на ограничението се изключва тягата, т.е. се преминава в инерционен режим. Не се задейства никаква спирачка.
Не искам да споря с теб допитай се и ще видиш, че съм прав.

Кого да питам? Имам пълната техническа документация от производителя.
Ами явно трябва да се повозиш. Аз съм присъствал и съм се убедил лично. Ватмана прибираше трамвая с изключен един задвижваш инвертор като тогава скоростта е ограничена до 30 км/ч . След като мина 31 км/ч трамвая спря доста бързо, а не  се движи по инерция.

Разговорът беше за наложеното ограничение при изправна машина.
Това, което описваш е движение в авариен режим и тогава компютъра предпазва машината за разлика от водача, който те е возил. А кой е водача лесно може да се провери и да се попита защо е возил пътници с неизправна машина.
Ти откъде знаеш че е возил пътници?

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4610
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF (2301-2320)
« Reply #46 on: 25.01.2014, 21:09:34 »

Аз много добре знам какво става. Но ти не знаеш ...
Казах, че при достигане на ограничението се изключва тягата, т.е. се преминава в инерционен режим. Не се задейства никаква спирачка.
Не искам да споря с теб допитай се и ще видиш, че съм прав.

Кого да питам? Имам пълната техническа документация от производителя.
Ами явно трябва да се повозиш. Аз съм присъствал и съм се убедил лично. Ватмана прибираше трамвая с изключен един задвижваш инвертор като тогава скоростта е ограничена до 30 км/ч . След като мина 31 км/ч трамвая спря доста бързо, а не  се движи по инерция.

Разговорът беше за наложеното ограничение при изправна машина.
Това, което описваш е движение в авариен режим и тогава компютъра предпазва машината за разлика от водача, който те е возил. А кой е водача лесно може да се провери и да се попита защо е возил пътници с неизправна машина.
Ти откъде знаеш че е возил пътници?

Ако си присъствал и си се убедил лично значи си бил в мотрисата ... и понеже нито си служебно лице, нито си част от оборудването, то тогава си пътник. ... Или си багаж?
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: PESA Swing 122NaSF (2301-2320)
« Reply #47 on: 27.01.2014, 10:05:55 »
ЦГМ пък какво общо има ?
НЕ на хейтърството!

Offline чук

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 18
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF (2301-2320)
« Reply #48 on: 28.01.2014, 18:36:29 »
Най-после и аз имах възможност да ги пробвам. За шума отвън нищо не мога да кажа, вътре мисля, че не е толкова зле - чува се, но е приемливо, не е, както се казва, болка за умиране. Трамваят също така си потропва, но това е заради "чудесната" инфраструктура. Би могло да се обърне повече внимание на някои други "дреболии".

1. В салона, особено в частите с талигите, си е буквално тесничко. По Христо Ботев общо взето единицата е слабо натоварена дори във върховите часове, ама на НДК, където се прехвърлят хората от метрото, стана кошмар. Бях седнал точно на една от седалките върху талигата и носех със себе си една не много голяма торба, която си я мушнах пред краката - но като дойде една жена да седне срещу мен, трябваше да я махна. Сложих я до мен, но тутакси запуших половината пътека. А като стана време да слизам, с доста зор се добрах до най-ниската врата - просто разминаването между двама човека в тази част е много трудно. Това изпълнение си мисля, че е по-подходящо за крайградски трамвай с по-малко спирки и не много движение из салона - като Баденската линия например.
2. Малко "серсемската" са монтирали облицовъчните плоскости в салона, а и самите плоскости не са от най-хубавата пластмаса, като при турското автобусостроене, е не са разбира се като при метровагоните от фабриката в с. Мытищи, но за сравнение тези при Соларис са къде-къде по-хубави и всичко е направено като цяло по-добре.
3. Боята на дръжките си са я икономисвали и няма да се учудя, ако скоро вземе да се люпи.
Та като става въпрос за цената, явно трябва при подобни търгове нещата да се прецизират малко повече и съответно да се вдигнат прогнозните разходи за проекта - все пак това са европейски пари, общината не ги дава от джоба си, а на еврочиновниците ли пък точно не им е ясно какви са цените на големите производители на такава техника........
е то с. Мытищи е по-голямо от "град" София ама карай...)))) тук нали са най -баш метро автобусо и трамвайстроители ...

Offline hitar_potter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1838
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF (2301-2320)
« Reply #49 on: 30.01.2014, 14:57:14 »
До сега от всички случаи на задръжка на движението причинена от новите мотриси (не повече от 15) само 2 или 3 са от действителна неизправност на машината. Останалите са в следствие на неправилни действия на водачите - и причината за спирането, и причината за отказа на компютъра да задвижи мотрисата отново. Т.е. в следствие на неправилно действие от водача компютъра спира мотрисата и чака да се премахне причината за това, тогава чака да се въведе определена поредност от команди, които да покажат, че в кабината има човек квалифициран да го управлява ... едва тогава разрешава тръгване. Както всеки компютър или смартфон ...
Трябва да се отнесем с разбиране към водачите. Твърде малко време им беше дадено за обучение, а тези машини имат доста разлики от тези, които са досега в движение. От там следва, че има една несигурност или направо страх (преминаващ в паника) да не се повреди машината по тяхна вина. Има грешки, които са в следствие от изграден в годините стереотип у водачите. Както се казва - човек си вземе нов телефон и му свиква седмица, та какво остава за трамвай ...
Въпрос – ситуацията с „динозаврите“ същата ли е (неправилно управление, довело до грешка и съответно некомпетентност при отстраняването на тази грешка) или действително самите трамваи се повреждат?

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4610
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF (2301-2320)
« Reply #50 on: 30.01.2014, 15:04:11 »
До сега от всички случаи на задръжка на движението причинена от новите мотриси (не повече от 15) само 2 или 3 са от действителна неизправност на машината. Останалите са в следствие на неправилни действия на водачите - и причината за спирането, и причината за отказа на компютъра да задвижи мотрисата отново. Т.е. в следствие на неправилно действие от водача компютъра спира мотрисата и чака да се премахне причината за това, тогава чака да се въведе определена поредност от команди, които да покажат, че в кабината има човек квалифициран да го управлява ... едва тогава разрешава тръгване. Както всеки компютър или смартфон ...
Трябва да се отнесем с разбиране към водачите. Твърде малко време им беше дадено за обучение, а тези машини имат доста разлики от тези, които са досега в движение. От там следва, че има една несигурност или направо страх (преминаващ в паника) да не се повреди машината по тяхна вина. Има грешки, които са в следствие от изграден в годините стереотип у водачите. Както се казва - човек си вземе нов телефон и му свиква седмица, та какво остава за трамвай ...
Въпрос – ситуацията с „динозаврите“ същата ли е (неправилно управление, довело до грешка и съответно некомпетентност при отстраняването на тази грешка) или действително самите трамваи се повреждат?

Като цитираш поне прочети цитата ...
Освен, ако не искаш да ти разказвам за всеки случай по отделно.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17575
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF (2301-2320)
« Reply #51 on: 30.01.2014, 15:43:53 »
Давай за всеки случай поотделно, че ми стана интересно. Каква например беше причината вчера 2302 да направи 50 минутна задръжка?
мур

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4610
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF (2301-2320)
« Reply #52 on: 30.01.2014, 15:45:46 »
Давай за всеки случай поотделно, че ми стана интересно. Каква например беше причината вчера 2302 да направи 50 минутна задръжка?

Е ..., това удоволствие няма да ти го доставя ... Съжалявам.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4208
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF (2301-2320)
« Reply #53 on: 05.02.2014, 14:23:05 »
Difficult. At the airport tickets are best to buy from the small supermarket on the right side inside the Arrivals Hall, you will see the sign "Tickets" pointing to it. Beware, however, that not all ticket sellers speak English, so in doubt you could ask a local to help you - the majority of the youngsters speak freely English and are helpful.

If day cards are not available, buy a single ticket of a price of 1 Lev - 0.50 Euro, and then on the major bus stops like Pliska Hotel or Orlov Most (Eagle's bridge) buy a day card. Beware, however, that the most kiosks close at 16:00.

Feel free to ask further questions if help needed.  :)

Offline Stierlitz

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 792
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF (2301-2320)
« Reply #54 on: 26.02.2014, 18:41:17 »
Гарантирам, че средностатистически водач на 305-ца (примерно по 102) ще се научи да кара 'песата' перфектно точно за 5 минути  :D
Освен това съм сигурен, че проблемите с 'песите' са 99% технически.

Offline fgm

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 334
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF (2301-2320)
« Reply #55 on: 26.02.2014, 20:22:52 »
Да живеят "крокодилите"  :devil:

Offline atlantic

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 85
  • Ватман завинаги
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF (2301-2320)
« Reply #56 on: 26.02.2014, 20:29:10 »
Гарантирам, че средностатистически водач на 305-ца (примерно по 102) ще се научи да кара 'песата' перфектно точно за 5 минути  :D
Ако успеят да махнат "компютъро" и за по-малко от 5 минути ще се научат.

Offline lopik

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 164
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF (2301-2320)
« Reply #57 on: 26.02.2014, 21:31:03 »
Голям студ в 2308  :blink:

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8141
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF (2301-2320)
« Reply #58 on: 26.02.2014, 21:33:21 »
Днес всички превозни средства са БЕЗ отопление.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15634
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: PESA Swing 122NaSF (2301-2320)
« Reply #59 on: 26.02.2014, 21:41:23 »
Днес всички превозни средства са БЕЗ отопление.
За сметка на това казах преди 2 дни на една ватманка по 20 да не вземат да я глобят, че парното думка, а всички прозорци стоят отворени и пак не се диша в трамвая... ;)