Author Topic: История на маршрутните таксита  (Read 39900 times)

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1287
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Кой ще каже откога е въведена системата на маршрутните таксита. Преди си спомням, че всичките бяха "Латвия" и като че ли бяха много малко.

Offline bgpower

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 337
    • ICQ Messenger - 166789683
    • View Profile
    • http://
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #1 on: 07.02.2006, 22:45:12 »
1998-1999???

Offline x3m

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1654
    • ICQ Messenger - 319415660
    • View Profile
    • Спирка.org
    • Email
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #2 on: 08.02.2006, 00:11:35 »
ооо... много по-отдавна - със сигерност края на 80-те имаше поне 10ина линии, тогава общински все още, но не знам дали са били към общинското предприятие за ГТ.

мога да ти дам точните им маршрути към 1987-а

Offline bgpower

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 337
    • ICQ Messenger - 166789683
    • View Profile
    • http://
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #3 on: 08.02.2006, 02:53:34 »
А добре?Понеже по света подобен тип транспорт не е разпространен, на кой му дойде наум това нещо?

Понякога е удобно, но трайно смятам, че трябва идеята на маршрутките да се попромени малко...

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1287
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #4 on: 08.02.2006, 09:32:59 »
В бившия Съветски съюз са били разпространени, оттам сигурно сме взели пример.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15643
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #5 on: 08.02.2006, 14:23:43 »
Аз си спомням,че гаражът им беше под моста на Захарна Фабрика.Иначе със сигурност знам(имам и снимки) от Женева,Лозана и Люцерн,където линии също се обслужват с микробуси.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4510
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #6 on: 08.02.2006, 14:58:22 »
От мои преподаватели руснаци знам, че ги има в големите им градове, като и те имат проблеми с поведението на шофьорите по пътищата (визирам скоростта на ПС)
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13466
    • View Profile
    • Email
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #7 on: 08.02.2006, 17:56:11 »
Поне от 1978 г. Но дълги години бяха 5-6 линии, след 1985 пуснаха 7 и 8 до Студентския град. Не бяха толкова популярни, тъй като билетчето струваше 0.50 лв срещу 0.06 лв за МГТ.
А в Русе през 70-те години имаше маршрутки ... обикновени таксиметрови автомобили - Жигули, а после вкараха няколко Волги-комби за 7 пътника.

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1287
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #8 on: 08.02.2006, 18:55:24 »
Да, баща ми, който е от Русе, ми е разказвал как е пътувал с такова такси от Русе до София. Ангажираш го предишния ден и на другия сутринта те взимат от вкъщи и заедно с още няколко човека те закарват до София.

Offline bgpower

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 337
    • ICQ Messenger - 166789683
    • View Profile
    • http://
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #9 on: 09.02.2006, 23:17:52 »
А на едно мнение ли сме, че маршрутките в момента са прекалено много по мой вкус и може би правят прекалено голяма конкуренция на СКГТ, което не е идеята?

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13466
    • View Profile
    • Email
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #10 on: 10.02.2006, 11:07:06 »
Quote from: bgpower
А на едно мнение ли сме, че маршрутките в момента са прекалено много по мой вкус и може би правят прекалено голяма конкуренция на СКГТ, което не е идеята?
Аз не мисля, че са много и винаги приветствам конкуренцията. Мисля, че цената на билетчето за маршрутка играе възспираща функция на безконтролното увеличаване на цената на билетчето за трамвай.

Освен това една маршрутка замества 10-15 коли (и стига почти толкова бързо, колкото кола) с по 1-2 души в тях и това заслужава да бъде поощрявано. Не бива една хубава идея да се свързва с поведението на водачи-нарушители. Че в МГТ няма ли нарушители? Идете на Румънското посолство и ако ми посочите за един ден повече от 5 автобуса, спрели в джоба на спирката, ще ви черпя. За нарушителите си има КАТ.

Мисля даже, че някои неефективни линии от МГТ трябва да бъдат понижени до маршрутни линии - дали СКГТ ще купува маршрутки или малки автобусчета или ще има частни оператори, за пътниците е все едно. Важното е обслужването и цените да са адекватни.

Offline bgpower

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 337
    • ICQ Messenger - 166789683
    • View Profile
    • http://
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #11 on: 10.02.2006, 12:06:41 »
Съгласих се!Прав си...но тогава да контролират пилотите на маршрутките.

Offline bgpower

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 337
    • ICQ Messenger - 166789683
    • View Profile
    • http://
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #12 on: 19.02.2006, 15:00:03 »
Смятате ли, че трябва да работят до по-късно?

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13466
    • View Profile
    • Email
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #13 on: 20.02.2006, 16:51:19 »
Quote from: bgpower
Смятате ли, че трябва да работят до по-късно?
Че кой им забранява? Ще работят по линии, по които има интерес до късно.

Offline bgpower

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 337
    • ICQ Messenger - 166789683
    • View Profile
    • http://
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #14 on: 21.02.2006, 01:04:31 »
Quote from: blagun
Че кой им забранява? Ще работят по линии, по които има интерес до късно.

Да, ама НЕ!Един Пилот(както обичам да ги наричам) ми каза че не им е разрешено да работят до по-късно от 22:00.

Иначе според мен почти всяка линия минаваща през центъра би имала печалба дори до към 12:30-01:00 часа...

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13466
    • View Profile
    • Email
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #15 on: 21.02.2006, 12:02:18 »
Quote from: bgpower
Да, ама НЕ!Един Пилот(както обичам да ги наричам) ми каза че не им е разрешено да работят до по-късно от 22:00.
Ааа, значи такава била работата. Щото иначе ако се заредят пред дискотеките в Студентски град в 4.00 часа, пак ще са на печалба, но и бакшишите са хора, и те семейства хранят.

Online Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4489
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #16 on: 21.02.2006, 13:46:59 »
Quote from: blagun
Не бива една хубава идея да се свързва с поведението на водачи-нарушители. Че в МГТ няма ли нарушители? Идете на Румънското посолство и ако ми посочите за един ден повече от 5 автобуса, спрели в джоба на спирката, ще ви черпя. За нарушителите си има КАТ.


Кога да се видим, да ме черпиш?
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13466
    • View Profile
    • Email
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #17 on: 21.02.2006, 14:16:48 »
Quote from: Kaiser Kar
Кога да се видим, да ме черпиш?
Що бе, тази сутрин минах оттам с кола към 9 часа, един Икарус по А120 се беше разположил като пет пари в кесия - в първа и част от втора лента. А да не говорим, каква част от тролеите ползват най-дясната лента по бул.Левски и П.Евтимий за спиране. То ако им стигаха жиците, и най-вляво щяха да спират!

Online Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4489
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #18 on: 21.02.2006, 22:02:01 »
Quote from: blagun
Що бе, тази сутрин минах оттам с кола към 9 часа, един Икарус по А120 се беше разположил като пет пари в кесия - в първа и част от втора лента. А да не говорим, каква част от тролеите ползват най-дясната лента по бул.Левски и П.Евтимий за спиране. То ако им стигаха жиците, и най-вляво щяха да спират!

Нз, аз доста пъти съм виждал да спират в джоба.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline bgpower

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 337
    • ICQ Messenger - 166789683
    • View Profile
    • http://
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #19 on: 22.02.2006, 22:24:09 »
Май се поотплеснахте от темата...