Author Topic: Т6М-801 (София) и Т8М-730 (София 70)  (Read 120957 times)

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8141
    • View Profile
Т6М-801 "София":


инв.№                          година на производство

801-805                                   1965

806-825                                   1966
 
826-845                                   1967

846-875                                   1968

876-899, 601-604                     1969

605-634                                   1970

635-644                                   1971
   
645-655                                   1976

656-676                                   1977


ОБЩО: 176 бр.



Т8М-730 "София 70":


инв.№                          година на производство

    730                                      1970

731-751                                   1971

752-781                                   1972

782-799, 101-114                     1973

115-134                                   1974

135-165                                   1975

166-176                                   1976

177-193                                   1978

194-201                                   1979

202-211                                   1980



ОБЩО: 182 бр.




Най-добрите Бг трамваи са София 70.
Единствени те изкараха по софийските улици цели 33 години!
« Last Edit: 12.10.2015, 19:48:35 by RADOCVET »

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6153
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-801 (София) и Т8М-730 (София 70)
« Reply #1 on: 06.03.2007, 22:58:33 »
Най-добра София 70 за мен беше 196, която се движеше допреди няколко години по линия 5. Тя имаше италиански двигатели и набираше скорост за секунди. Също добри вагони бяха 138, 151, 188, 211, 789, 795. Много се кефех на зелените седалки - легени
« Last Edit: 06.03.2007, 23:00:26 by tiristor »

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-801 (София) и Т8М-730 (София 70)
« Reply #2 on: 07.03.2007, 02:12:48 »
Quote from: tiristor
Най-добра София 70 за мен беше 196, която се движеше допреди няколко години по линия 5. Тя имаше италиански двигатели и набираше скорост за секунди. Също добри вагони бяха 138, 151, 188, 211, 789, 795. Много се кефех на зелените седалки - легени

211 не беше ли катастрофиралия в Люлин. Те него май направо го нарязаха на място.

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8141
    • View Profile
Re: Т6М-801 (София) и Т8М-730 (София 70)
« Reply #3 on: 07.03.2007, 18:58:56 »
Quote from: etnies
211 не беше ли катастрофиралия в Люлин. Те него май направо го нарязаха на място.
123 , след като влезе в градинката го поизчукаха малко и си тръгна на линия.
614 го нарязаха.
« Last Edit: 07.03.2007, 18:59:56 by София 70 »

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4475
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-801 (София) и Т8М-730 (София 70)
« Reply #4 on: 09.03.2007, 12:59:11 »
Като се замисля, София 65 бяха много симпатични трамваи.

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8141
    • View Profile
Re: Т6М-801 (София) и Т8М-730 (София 70)
« Reply #5 on: 26.03.2007, 18:54:38 »
Quote from: emo
чудесно. Жалко, че не пазят седалките от 632, 633 и 758. Който ги помни знае за какво говоря. Ясно е, че се слагат седалки от София 65, ама от тези, които все пак имат и дунапрен освен кожа.

А какво още свалят - табели, лампи, може би фарове, мигачи. Поне да късат пода, че да съм сигурен, че ще сложат нов - черен на тънки ивици, че на някои бараки от Красна Поляна им оставиха стария - черен на големи кръгчета, ама яко изтъркан.
758 беше с легени.а 632 и 633 мисля , че бяха с малките столчета , като 8-ците.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17575
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Т6М-801 (София) и Т8М-730 (София 70)
« Reply #6 on: 26.03.2007, 19:01:54 »
Quote from: София 70
758 беше с легени.а 632 и 633 мисля , че бяха с малките столчета , като 8-ците.

Е да де. Съжалявам, че не могат именно такива седалки да монтират на 822 и другите трамваи, които се ремонтират в Трамкар.
Иначе до 644 мисля, че бяха с малко столчета, а после трамваите вече бяха с меки.
За 1хх вече помня всичко с точност.

А между другото трамваите 929 и 932-937 са трамваите са най-неудобни седалки.
мур

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8141
    • View Profile
Re: Т6М-801 (София) и Т8М-730 (София 70)
« Reply #7 on: 07.06.2007, 19:02:27 »
Като за начало ще споделя няколко неща :
730 е единствения вагон от серията 65 и 70 , който е с еднакви пет врати На всички останали вагони от серия София 65 и София 70 пета врата е по-широка.
Вагони с номера 737-744 бяха с един апарат - вътре в кабината .Вагони с номера 200-211 бяха с по-голями кабини 745 също .Той беше и единствения вагон в Банишора с таван и страници от плоскости от пресован картон.

Дифиан: Промених заглавието, че беше само София 70.Както е тръгнала дискусията, а и както си е редно, те са свързани и със София 65.  
« Last Edit: 07.06.2007, 19:58:44 by difian »

Offline бушона

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1186
  • MB O 345/G, Citaro, Conecto & Tedom fan
    • View Profile
Re: Т6М-801 (София) и Т8М-730 (София 70)
« Reply #8 on: 07.06.2007, 19:48:49 »
Имам много приятни спомени от детството си с трамвайте София 65 и София 70.Обзема ме носталгия като си спомня

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2336
  • Sofia Hardcore
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Български Локомотивен Форум
Re: Т6М-801 (София) и Т8М-730 (София 70)
« Reply #9 on: 07.06.2007, 22:37:42 »
И аз колкото и да съм млад имам наистина приятни спомени от София 70   Налагало ми се е да пътувам с тях и ми е било винаги кеф. Още мога да си спомня легените за седалки...

Може ли да ни повозят със 174 ако е още жив? :/


"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline 822

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1382
    • View Profile
Re: Т6М-801 (София) и Т8М-730 (София 70)
« Reply #10 on: 07.06.2007, 23:57:04 »
Аз пък 65 не се ги спомням,докато за 70 имам ясни спомени особено от колите по 3,4 и 5 най-вече.Впечатленията са ми много добри за тези трамваи!Кога са бракували последните софий 65?
ЦЕНТЪРА,ЦЕНТЪРА...ОНЯ РУСИЯ И ПЛЕМЕННИКА, ПАК МИ ДИШАТ ОТ ВЪЗДУХА,ВИКАЙТЕ ПАТРУЛКИ И ЛИНЕЙНИ!!!

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-801 (София) и Т8М-730 (София 70)
« Reply #11 on: 08.06.2007, 01:33:50 »
На мен спомените ми от София 70 са ми основно от трите дерайлирания по 21/8 дето ми станаха пред блока   и със зверския зор (чак замирисваше на изгоряло) при изкачването на наклона към последната спирка. Също и с сините и зелени легени за седалки и отоплението от едната страна

Offline бушона

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1186
  • MB O 345/G, Citaro, Conecto & Tedom fan
    • View Profile
Re: Т6М-801 (София) и Т8М-730 (София 70)
« Reply #12 on: 08.06.2007, 08:14:25 »
Последните София 65 са бракувани през 1996-та.

Offline Dimitar Dragnev

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 373
    • View Profile
    • Форумът за класически езици
    • Email
Re: Т6М-801 (София) и Т8М-730 (София 70)
« Reply #13 on: 08.06.2007, 16:04:52 »
Сега в някои Братиславски трамваи още има легени за седалки.

Offline бушона

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1186
  • MB O 345/G, Citaro, Conecto & Tedom fan
    • View Profile
Re: Т6М-801 (София) и Т8М-730 (София 70)
« Reply #14 on: 08.06.2007, 18:49:01 »
Това каква връзка има с темата?

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6837
    • View Profile
Re: Т6М-801 (София) и Т8М-730 (София 70)
« Reply #15 on: 08.06.2007, 19:00:44 »
Quote from: Dimitar Dragnev
Сега в някои Братиславски трамваи още има легени за седалки.
И в някои софийски има.

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6153
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-801 (София) и Т8М-730 (София 70)
« Reply #16 on: 10.06.2007, 15:09:24 »
129 - първия вагон с блокаж на вратите
201 - първия БГ вагон управляем с педали, после пак му върнаха контролера
163? - перденца в салона
196 - италиански двигатели 75 КВ
786? - еднораменен чешки пантограф
101 - различен дизайн на предницата и задницата, различно оцветяване, дървени седалки
146 - рязан за някакъв филм - 3 врати, 4-осен
653 - бутони за отваряне на вратите, различен външен вид от останалите вагони
612 - детски вагон, с празен салон
666 - последния вагон София (65)

Ако се сетя за още ще добавям...
« Last Edit: 10.06.2007, 18:51:10 by tiristor »

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2336
  • Sofia Hardcore
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Български Локомотивен Форум
Re: Т6М-801 (София) и Т8М-730 (София 70)
« Reply #17 on: 10.06.2007, 22:39:39 »
Ако намериш и снимки на 101 ще си златен.


"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8141
    • View Profile
Re: Т6М-801 (София) и Т8М-730 (София 70)
« Reply #18 on: 12.06.2007, 17:30:41 »
София 65 бяха изключително пъргави вагончета .Много се кефех на по-новичките - отвътре с ламперия от плоскости с имитация на дърво.Някак си създаваха чувство за уют - на фона на предшествениците си със сиви ламарини.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17575
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Т6М-801 (София) и Т8М-730 (София 70)
« Reply #19 on: 12.06.2007, 18:50:44 »
Quote from: София 70
София 65 бяха изключително пъргави вагончета .Много се кефех на по-новичките - отвътре с ламперия от плоскости с имитация на дърво.Някак си създаваха чувство за уют - на фона на предшествениците си със сиви ламарини.


Между другото определено София 65 от 646 нагоре май беше, както и София 70 от 181 нагоре са българските трамваи с най-добри салони според мен.
Само 858 май ми харесвапе повече.
мур