Author Topic: Идеи за А213 и производните  (Read 12517 times)

Offline Радо

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 1
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Идеи за А213 и производните
« Reply #40 on: 04.01.2013, 13:55:15 »
Аз имам предложение за автобус 214 да се обслужва от ПАТ " Малашевци " и да тръгва от Централна гара до ж.к. " Младост " 4 по следния маршрут:

1 Централна гара;

=> булевард " Христо Ботев ";
=> Булевард " Сливница ";
=> Сточна гара;
=> прави ляв завой при Театър София и спира пред магазин " Фантастико ";
=> булевард " Мадрид " и десен завой на улица " черковна "
=> улица " Султан тепе ";
=> Румънско посолство и десен завой на пътен възел " Ропотамо " и излиза на булевард " Цариградско шосе " по маршрута си до ж. к. " Младост " двупососчно.

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4352
    • View Profile
Re: Идеи за А213 и производните
« Reply #41 on: 04.01.2013, 14:21:37 »
Пълно безумие!  :angry: Ако 214 се обслужва от Малашевци последната кола посока Младост ще е преди 23ч а първата около 6, а пътникопотока късно вечер е от Центъра към Младост не обратно. От Центъра и Младост към гарата пътникопотока късно вечер е почти нулев. Завоят покрай театър София е безмислен - избягва се задръстването на Орлов Мост, но автобусите се набиват в това по Мадрид. 120 е напълно достатъчен за Черковна, няма нужда от втори автобус още повече, че минаването по Ситняково е определено по-бързо. Улица Султан Тепе е абсолютно непригодна за градски транспорт особено съчленени автобуси - тясна вътрешноквартална улица. Друг недостатък на посочения маршрут е влошаване на обслужването по Е. Георгиев и огромен безмислен дублаж с 305.  :angry: Да не говорим, че 214 е закрита от 01.01.  :angry:
« Last Edit: 04.01.2013, 14:36:00 by V.Peichev »

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2701
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за А213 и производните
« Reply #42 on: 04.01.2013, 14:24:52 »
Късно. 214 е закрита.

Online bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1541
    • View Profile
Re: Идеи за А213 и производните
« Reply #43 on: 04.01.2013, 14:26:05 »
V.Peichev, е абсолютно прав. В момента има 305 за тази работа, а пък и няма смисъл да ходи до Младост при положение, че има метро и дублира другите автобуси към Гарата от Младост (нали точно затова го закриха)  :)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11827
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за А213 и производните
« Reply #44 on: 04.01.2013, 14:45:16 »
Идеята е гаражите да са максимално близко до големите ж.к-та, или "спални" както им викате където живеят най-много хора, така се постига максимално удобство и транспорт до късно вечер и от много рано сутрин. В тази връзка беше голяма грешка закриването на гараж Република. Иначе всичко се връзваше идеално АП Дружба, за спалните Дружба, Младост и региона, АП Земляне за спалните около бул.България, Борово, Гоце Делчев, също Овча Купел и региона, АП Малашевци за северните Хаджи Димитър, Сухата река, Ботунец, Толстой и Свобода, а пък Република за Люлин, Обеля и Надеждите.

По-скоро трябва да се прокара една многократно предлагана идея, 213, 305, 413 и тн. да спират пред самият вход на Централна гара в малката уличка, под покрива на централта гара. Сегашната спирка е крайно недостатъчна за големият съботно-неделен пътникопоток от гарата, а да не говорим, че иначе може да се направи споразумение с БДЖ чакалнята да се ползва при лошо време да чакаш рейса вътре, като се постави табло с идващите линии, коя след колко време пристига. Като станат 2 мин. например направо излизаш и се качваш в рейса става идеално влак->чакане на закрито->градски автобус-> вкъщи.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4352
    • View Profile
Re: Идеи за А213 и производните
« Reply #45 on: 04.01.2013, 14:53:56 »
Улицата пред входа на Централна Гара е прекалено тясна за автобуси особено съчленени. Сегашната спирка е добър вариант. Закриването на Република беше необходимост - в гаража имаше твърде малко автобуси за да работи ефективно и се хвърляха пари на вятъра за поддръжката му - сгради, съоръжения, персонал и т.н.  :)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11827
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за А213 и производните
« Reply #46 on: 04.01.2013, 15:03:22 »
Въобще не е тясна, когато има ремонти по ж.п.инфраструктурата БДЖ замества понякога влаковете със съчленени автобуси, които паркират пред самата гара. Така беше по наводненията докато ремонтират от София до Септември се движеха точно автобусите О 345 Г от 213-та линия и тръгваха от пред гарата, като правеха ремонт на линията до Перник през Волуяк, тогава пък съчленени О 305 Г заместваха влаковете и също тръгваха оттам.

Улицата си е 3 платна, даже според мен навремето е било предвидено там да спират всички автобуси, личи си по инфраструктурата. Иначе за чий е улица до сами сградата?
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Neronov

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2800
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Re: Идеи за А213 и производните
« Reply #47 on: 04.01.2013, 16:31:12 »
Иначе за чий е улица до сами сградата?

Жълто, с тебела на покрива  :P

Ако разкарат такситата, уличката става едно хубаво обръщало,където може да се правят и почивки  :)

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4352
    • View Profile
Re: Идеи за А213 и производните
« Reply #48 on: 04.01.2013, 16:42:23 »
Гарата не е удачно място за почивки особено локалното платно - ако спират да почиват автобуси преминаването ще стане невъзможно. Почивките следва да са на обръщателни колела.  :)

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2763
    • View Profile
Re: Идеи за А213 и производните
« Reply #49 on: 04.01.2013, 18:12:14 »
Може да се правят почивки, достатъчно дълга и широка е уличката. Пък и няма нужда всичките линии да имат почивки там. :) На мен ми харесва идеята да спират там автобусите, но наистина трябва да разкарат бакшишите.

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11883
    • View Profile
Re: Идеи за А213 и производните
« Reply #50 on: 04.01.2013, 20:23:47 »
То сега пак е добре, ами преди 10 години като повечето автобуси минаваха в обратна посока и трябваше задължително да минеш през подлеза... Наистина ако са мислели автобусите да минават в локалното пред самата гара, защо не са го направили?
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2230
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за А213 и производните
« Reply #51 on: 04.01.2013, 20:41:32 »
То сега пак е добре, ами преди 10 години като повечето автобуси минаваха в обратна посока и трябваше задължително да минеш през подлеза... Наистина ако са мислели автобусите да минават в локалното пред самата гара, защо не са го направили?

Без да имам каквато и да било идея за реалната причина бих се обзаложил че корпоративни интереси на таксиметрови компании имат пръст в това...

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11883
    • View Profile
Re: Идеи за А213 и производните
« Reply #52 on: 04.01.2013, 20:47:20 »
Без да имам каквато и да било идея за реалната причина бих се обзаложил че корпоративни интереси на таксиметрови компании имат пръст в това...
По времето на комунизма надали това е била причината...
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline wiNt

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 714
  • !<9060>!
    • View Profile
Re: Идеи за А213 и производните
« Reply #53 on: 05.08.2017, 22:45:04 »
Не знам какви са тея балади по 214, но 213 колкото и пъти да съм го видял, освен в пик е по-празен и от 306. Изобщо на Младост и малкото останал наземен транспорт по Цариградско не се ползва толкова много, пък какво да говорим за нови маршрути. Ясно е че проблема се корени в първоначалното им съкращаване, но вече връщането е излишно.
А линията до Костинброд може и да е 1.50, само че всички ползващи я имат освен нея и карта за ЦГМ. Така че линия до Костинброд би спестила доста мъки, но едва ли някога ще се случи.

Online bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1541
    • View Profile
Re: Идеи за А213 и производните
« Reply #54 on: 06.08.2017, 01:05:54 »
Не знам какви са тея балади по 214, но 213 колкото и пъти да съм го видял, освен в пик е по-празен и от 306. Изобщо на Младост и малкото останал наземен транспорт по Цариградско не се ползва толкова много, пък какво да говорим за нови маршрути. Ясно е че проблема се корени в първоначалното им съкращаване, но вече връщането е излишно.

Следобед посока Плиска наистина е празен, защото в Младост така е направено разписанието, че идват в комплект 213,76 и 305. Съответно хората се качват на първото, което спре. А и забелязвам, че от Младост основно се пътува с 213 до мола/Окръжна или Плиска.

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2763
    • View Profile
Re: Идеи за А213 и производните
« Reply #55 on: 06.08.2017, 22:11:06 »
Не знам какви са тея балади по 214, но 213 колкото и пъти да съм го видял, освен в пик е по-празен и от 306. Изобщо на Младост и малкото останал наземен транспорт по Цариградско не се ползва толкова много, пък какво да говорим за нови маршрути. Ясно е че проблема се корени в първоначалното им съкращаване, но вече връщането е излишно.
А линията до Костинброд може и да е 1.50, само че всички ползващи я имат освен нея и карта за ЦГМ. Така че линия до Костинброд би спестила доста мъки, но едва ли някога ще се случи.
Явно не са ти достатъчни наблюденията...

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4352
    • View Profile
Re: Идеи за А213 и производните
« Reply #56 on: 07.08.2017, 10:34:56 »
Така или иначе съществуването на две автобусни линии 213 и 214 с над 95% идентичен маршрут само заради една спирка, която при това е на около 200-300 метра от двете най-близки е абсолютно неоправдано и е далеч по-добре е да се подсили 213. :rolleyes: За градски линии до Костинброд и Нови Хан трябва съответните общини да се споразумеят със СО и да поемат част от разходите, това надали ще стане в близко бъдеще. :rolleyes:
« Last Edit: 07.08.2017, 17:01:22 by V.Peichev »

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7292
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за А213 и производните
« Reply #57 on: 07.08.2017, 12:09:15 »
Който твърди че 213 се движи празен или няма никакви наблюдения, или лъже. Много често в следобеден пик 213 пристига на Орлов мост от Младост пълен. В обратна посока също се пълни на Театър София.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11827
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за А213 и производните
« Reply #58 on: 07.08.2017, 12:51:09 »
Точно така, 213, 305, 76 са едни от най-силните линии въобще в София. 213 дори е по-бърз от 76, и от 305 ,защото 76 много обикаля. Още повече сега с новите автобуси стават още по-предпочитани, по едно време като че ли имаше малък отлив сега пак почнаха с новите автобуси да се връщат пътниците.

Обаче няма гаранция че ако се върне 214 ще се съкрати интервала на движение, въпреки че курсовете са по-кратки тогава заради едното обикаляне по-малко покрай бизнеспарка.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4352
    • View Profile
Re: Идеи за А213 и производните
« Reply #59 on: 07.08.2017, 13:01:41 »
Курсът се удължава само с  5 минути в посока заради обикалянето край БПС съответно интервалът се увеличава с 1-2 минути също пътникопотокът край БПС е много по-голям отколкото този по проф. Танев. Две линии с различен курс не могат да бъдат синхронизирани ефективно. Единственото читаво решение е подсилване на 213.  Да не говорим, че спирката до блок 465 е на 200-300 метра от двете най-близки на 213 и за особено трудно подвижни хора има 113. :rolleyes:
« Last Edit: 07.08.2017, 17:03:22 by V.Peichev »