Author Topic: Камиони  (Read 96976 times)

Offline София 100

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1556
    • View Profile
    • Email
Re: Камиони
« Reply #440 on: 08.09.2017, 09:17:37 »
Камаз-ите изначално винаги са били дизелови. Първоначално с ръмжащият двигател  "ЯМЗ", а от средата на първото десетилетие на новият век и с вносни мотори, ако не се лъжа Cummins.
"Никога нищо не изчезва! Животът е кръг. Всичко се повтаря и от всичко има нужда, когато му е време. "

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4490
    • View Profile
Re: Камиони
« Reply #441 on: 08.09.2017, 10:39:31 »
Урал-4320 с дизелов двигател ЯМЗ се произвежда от 1977г и на вид почти не се отличава от 375. :rolleyes: В зависимост от желанието на клиента всеки от руските заводи предлага варианти с ЯМЗ или вносни двигатели. :rolleyes:

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4273
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
Re: Камиони
« Reply #442 on: 10.09.2017, 13:08:19 »
МАЗ - 357
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=uXHnP8son2Q" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=uXHnP8son2Q</a>
"Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща"!
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4273
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
Re: Камиони
« Reply #443 on: 18.09.2017, 21:55:20 »
« Last Edit: 19.09.2017, 13:01:49 by difian »
"Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща"!
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/

Offline ZiU-682 Forever

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 109
    • View Profile
Re: Камиони
« Reply #444 on: 26.05.2018, 01:10:34 »
Един от най-удивителните моменти в моя живот:

Пристигам на центъра на Самоков към 8 вечерта в Неделя (18 Август 2013) и гледам работници поправят фонтана !

Стъмни се, но го поправиха и тръгна !

Шапка им свалям, и на работниците, и на Началника !
За екологичен и надежден градски транспорт !

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11965
    • View Profile
    • Email
Re: Камиони
« Reply #445 on: 27.05.2018, 12:04:15 »
Рали със Зилове и ГАЗ-ки 53. Започна от 2.09 нататък. Харсва ми звука в началото при старта. :D

Доста високо качество на запис като за 1973-та година.

http://www.youtube.com/watch?v=7FjWSOZK3Os
« Last Edit: 27.05.2018, 12:14:49 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4490
    • View Profile
Re: Камиони
« Reply #446 on: 24.06.2018, 19:01:02 »
Един чудесен  нов камион. Браво на словeнците от Марибор ETF. :fan: :)
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=ZMiS6EQQwqU" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=ZMiS6EQQwqU</a>
« Last Edit: 24.06.2018, 19:04:02 by V.Peichev »

Offline София 100

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1556
    • View Profile
    • Email
Re: Камиони
« Reply #447 on: 26.06.2018, 21:31:13 »
Кратка информация за първият български камион "Димитровец", който ако се вярва на статията бил направен с голи ръце от къс желязо :) - в. "Труд", бр. 210, 05.09.1984г.
"Никога нищо не изчезва! Животът е кръг. Всичко се повтаря и от всичко има нужда, когато му е време. "

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11965
    • View Profile
    • Email
Re: Камиони
« Reply #448 on: 27.06.2018, 00:16:34 »
Спомняте ли си че навремето бяха доста разпространени тези камиони Роман Дизел, най-вече като този на снимката самосвал, но като че ли имаше и влекач, бетоновоз и други модификации. Завремето си тази кабина ми изглеждаше доста модерно, румънците хубаво са я измислили/изкопирали, но много бързо изчезнаха и не съм виждал от доста време такъв. Виждали ли сте по пътищата скоро такива? Сега чат-пат виждам с подобна кабина, но пише само МАН а не РОМАН.

http://www.motorstown.com/images/roman-diesel-02.jpg

« Last Edit: 27.06.2018, 00:20:48 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1892
    • View Profile
    • Email
Re: Камиони
« Reply #449 on: 27.06.2018, 00:40:48 »
Ами няма как да е друго, Иво, при положение, че камионите (а и автобусите) Роман, са по лиценз на МАН. Питай някой бивш ДАП-аджийски шофьор относно мнението му за камионите Роман, да ти каже какъв боклук са. Кабината всъщност произхожда от френската фирма Saviem, чието отделение за тежки камиони е закупено от МАН в края на 60-те. Тя в последствие се използва както при МАН, така и при унгарските камиони Раба (също по лиценз на МАН), но унгарците в последствие минават към холандски кабини от ДАФ. Двигателят на Роман е добре известния Д2156, само че разликата между произведен в Унгария и Румъния е като от България до Канада. Същият двигател, само че хоризонтален, е и при автобусите ДАК, както и при Чавдар В14-20. Вашият е голям късметлия, че е с унгарски, не с румънски двигател.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11965
    • View Profile
    • Email
Re: Камиони
« Reply #450 on: 27.06.2018, 23:40:16 »
https://www.youtube.com/watch?v=dmaxKeDjeng

И влекач е имало. Ето че дори с този двигател от 180 коня е можело да се движи такъв тежък камион с ремарке. Интересно че има снимки из нета и с немски номера, и в Германия явно на места вместо МАН са си купували РОМАН, а тези от видеото изпълняват международни превози. Освен тези за които спомена РАБА почти същите камиони има с емблеми ДАК и АБ. явно и други са ги произвеждали по този лиценз.

Тия червените дето мязат на ракети зад кабината на влекача за какво са? Да не би да е имало и вариант на този двигател с турбо и това да е за турбините нещо?
« Last Edit: 27.06.2018, 23:45:35 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13463
    • View Profile
    • Email
Re: Камиони
« Reply #451 on: 28.06.2018, 06:52:25 »
Естествено, че в Германия са си МАН, а в Румъния - РОМАН. Няма такива идиоти в Западна Германия, които да си купят РОМАН. Беше лицензно производство, също както Дачия от Рено 8, 10 и 12.
Да, румънците имаха тирове РОМАН и те се движеха отчайващо бавно по баирите между Русе и Бяла.

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1892
    • View Profile
    • Email
Re: Камиони
« Reply #452 on: 28.06.2018, 07:54:45 »
Често се срещаха едно време по околомръсното и по пътя за Кулата някакви тирове, не знам МАН ли бяха или Роман, но ремаркетата им бяха бели, с черни главни букви на жълт фон пишеше "ITIA". Не знам какви бяха, то по тоя път имаше всякакви тирове, много рядко се срещаха такива на СОМАТ. И като някой вземеше да се влачи на Черния кос, Владая или в Кресненския пролом, ставаха страшни километрични опашки.
« Last Edit: 28.06.2018, 07:56:51 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13463
    • View Profile
    • Email
Re: Камиони
« Reply #453 on: 28.06.2018, 09:33:44 »
Често се срещаха едно време по околомръсното и по пътя за Кулата някакви тирове, не знам МАН ли бяха или Роман, но ремаркетата им бяха бели, с черни главни букви на жълт фон пишеше "ITIA". Не знам какви бяха...
Видно от клипа, споделен от Иво, са били на румънското СОМАТ - Естествено - РОМАН.

Offline castrosua

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 15
    • View Profile
Re: Камиони
« Reply #454 on: 29.06.2018, 01:43:21 »
Спомняте ли си че навремето бяха доста разпространени тези камиони Роман Дизел, най-вече като този на снимката самосвал, но като че ли имаше и влекач, бетоновоз и други модификации. Завремето си тази кабина ми изглеждаше доста модерно, румънците хубаво са я измислили/изкопирали, но много бързо изчезнаха и не съм виждал от доста време такъв. Виждали ли сте по пътищата скоро такива? Сега чат-пат виждам с подобна кабина, но пише само МАН а не РОМАН.

http://www.motorstown.com/images/roman-diesel-02.jpg



Im using translator mostly, but I will correct and add a few things.

Roman was built under license from MAN (hence Ro-MAN => ROMAN). It was part of a deal (somewhat secret that Im writing a book about) between Ceausescu and Nixon, that allowed Romania access to certain western licenses as well as products. The truck was a very good truck, and it still exists today, however, it may go bankrupt soon.

Аз използвам предимно преводач, но ще коригирам и ще добавя няколко неща.

Роман е построен по лиценз от MAN (оттук Ro-MAN => ROMAN). Това беше част от споразумение между Чаушеску и Никсън, което позволи на Румъния да получи достъп до западни лицензии, както и до продукти. Камионът е бил много добър камион и все още съществува и днес, но скоро може да фалира.
Coming soon...Autobuzul Works-The Uncensored History about Buses and Cold War Politics