Author Topic: Дискусия относно автобусите и тролеите  (Read 1182 times)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11825
    • View Profile
    • Email
Не знам дали е правилното място за тази тема, и дали заглавието е точно.

Напоследък много се говори за премахването на тролейбусния транспорт и заменянето му с автобуси и елекроавтобуси. Преди бях върл защитник на тролейбусите, като много по-бързи, тихи и комфортни от автобусите, и разликата наистина беше голяма. Но в днешно време градският автобус е толкова усаваршенстван, че комфорта е като при тролейбусите. Бърз, тих, с автоматични скорости, без след него да се носят кълба от дим и миризма на нафта, с добра динамика като на тролей, без рев от двигателя и стържене на скорости, който да се чува от километри. Същевременно 2 пъти по-евтин, не се нуждае от поддръжка на ККМ, и с много по-голямо приложение, защото може да се ползва и на извънградски линии, където няма мрежа.

Тук въпроса е как мислите вие, при тези обстоятелства, и при все че тепърва ще се развиват и електроавтобусите, и ДВГ ще се усаваршенства все повече, доколко има смисъл към момента да се изгражда ККМ където няма и да се развива тролейбусния транспорт, при все че на същата цена има електроавтобуси, които не са ограничени от мрежата и също могат да се ползват навсякъде. Дали не е по-добре усилията да се насочат към развитието на трамваите и автобусния транспорт, за сметка на тролеите при такива обстоятелства според вас?
« Last Edit: 30.08.2017, 20:57:43 by Ivo »
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline stankos

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2493
    • View Profile
Според мен :
Евро 5 или 6 или повече все пак автобусите имат отработени газове , които се отделят в градската среда докато при електровозилата това в голяма степен се извършва някъде другаде ! Я от ТЕЦ или беземисийните ВЕИ и АЕЦ.
Електробусите са бъдещето , но към момента производството на батерии не е от най-екологичните и като сложим и високата им цена и ограниченият срок на експлоатация съм склонен да ги гледам отстрани още известно време !
За София според мен е най-добре да се наблегне на развитието на електротранспорта ! Вярно с по-голяма първоначална инвестиция , но с темповете , с които се обновява подвижния състав си остава най-оптималния откъм разходи за поддръжка и живучест подвижен състав !
« Last Edit: 31.08.2017, 08:54:00 by stankos »
Когато мирогледа на човек се свие до една точка , той казва : Това е моята гледна точка !

Offline kristian40t097

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 875
    • View Profile
    • Email
Като цяло съм на мнение, че електроавтобусите на този етап не са дотам усъвършенствани, че да може да се разчита на тях в смисъл на многобройна подвижна единица в ГТ.
Тролейбусните трасета, изградени до момента, трябва да продължат да се експлоатират, с известна реорганизация на маршрути и разписания от типа на увеличаване на колите по ТБ8, предвид вероятната му атрактивност за западния му клон, както и удължаване на ТБ5 до Младост 2, инвестицията ще се изплати многократно до спирането на тролейбусния транспорт.
Трамваите трябва да се превърнат в пълноценен и високоскоростен транспорт, с максимален % обособени трасета и СМИСЛЕНО разширяване на мрежата(а не от типа на 23 до Младост, защото не виждам съществена перспектива в това), защото в момента много малко от линиите могат да се похвалят с добри интервали, сравнително добра скорост на придвижване, добра инфраструктура и мотриси, като това се отнася за част от маршрутите, защото нямаме нито една линия, която да отговаря на поне 2 от горепосочените условия.
За трамвайния транспорт!!!!!

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2428
    • View Profile
    • Email
Аз също съм се замислял по темата, но няма причина тролейбусният транспорт да не се развива или да бъде спрян изцяло, защото има електроавтобуси. Както бе казано от някой от колегите, това е просто още един вид транспортно средство и не следва да се счита, че ще измести напълно тролейбусния транспорт, както корабният не е изместен от самолетния или влаковият от автобусния. И в този смисъл е желателно, ако ли не да се развива, поне да се поддържа тролейбусният транспорт и вместо да пилее пари за 20 електроавтобуса, които към момента, както stankos посочи, не са чак толкова сполучливи, СО можеше да купи няколко нови тролейбуса.
« Last Edit: 30.08.2017, 22:26:20 by btr95 »
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1410
    • View Profile
Това ми звучи като идеята с махането на трамваите, защото има метро. Текущата инфраструктура трябва да продължи да се ползва, а с минимални усилия може да бъде разширена. Релсовият транспорт трябва да бъде ускорен и да не спира през 300 м., а автобусите един вид да довозват по вътрешноквартални улици и по-чести спирки.
Като за начало електробусите могат да заменят автобусите и като се наложат, чак тогава може да заменят тролейбусите. Между другото все още не съм виждал съчленен електробус.
Даже електробуси от типа на малкия Сор могат да влизат навътре в кварталите, защото на места транспорта е само по периферията.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11825
    • View Profile
    • Email
Има и съчленен вариант от началото на тази година някъде даже поне 2-3 производителя вече предлагат. Например беларуския Булкомунмаш, китайците, дори правят и туристически. Има и 2-3 европейски, както и като нашите Лайнс Сити но сигурно са на баснословни цени иначе изглеждат страхотно. Ето в това видео има съпоставка, техн. данни и тест на различните модели има и съчленени

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=YMYTF-Y5Dig" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=YMYTF-Y5Dig</a>
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2701
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Ей, пак се намериха оправдания за емисиите от производството на батерии. Кое е по-добре, да се бълват газовете из градовете, или на някакво отдалечено място, където няма пряко засегнати хоре?

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1138
    • View Profile
А колко са емисиите от добива, транспорта и рафинирането на петрол? Да не се окажат повече спрямо производството на батерии, че някак удобно се пропускат в сравненията кое колко било екологично?
Икономията е майка на мизерията!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11825
    • View Profile
    • Email
И не само това, ами щетите по природата от добива на нефт?
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2701
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
А колко са емисиите от добива, транспорта и рафинирането на петрол? Да не се окажат повече спрямо производството на батерии, че някак удобно се пропускат в сравненията кое колко било екологично?
Точно това казах - ясно е, че има вредни емисии, но поне не са в града. В града вдишваме всичките гадости от ауспусите на колите.

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2759
    • View Profile

Offline vaz2106

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 303
    • View Profile
    • Email
Отлични ,неотлични, ние нали си се знаеме, че сме по-хитри от всички тарикати и си купуваме само разни пъдпъдъци от незнайни и експериментални марки, дето возят като каруци и се тъпкаме вътре като пилци ,обаче хорицата им се радват ,като им кажат, че са нови и климатизирани. Иначе новината е страхотна и са доста евтини. :taunt:

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15634
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Тези автобуси са използвани в Дубай! ;)

Offline Stierlitz

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 792
    • View Profile
Към момента най-евтино и практично е хибриден автобус на метан (но който не трябва да има много общи неща с недоразумението MAN Lions City G   :P  ).  Вредните емисии са много малко и от практическа гладна точка разликата с електроавтобусите е назначителна.