Author Topic: Чавдар В1420  (Read 8674 times)

Offline Lepos_Grim

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 114
  • The Omsi Possessed
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Звучи като машина!! Браво за свършената работа  :fan:  :D

Offline poly911

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 374
    • View Profile
    • Email

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11935
    • View Profile
Звучи като Икарус
Ами няма как да е иначе, след като двигателят е Раба Д2156, оригинално всички Икаруси бяха с този тип двигател.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1131
    • View Profile
С моделите 13-20 и 14-20 е свързана и българска технология за изпъване на ламарината при висока температура върху скелета на автобуса. С това се избвагват температурните деформациим, наставяне и заварки по скелета на автобуса. Сега се използва масово при автомобилното производство. Тогава завода в Ботевград успява занчително да съкрати времето за производство и значително да подобри качеството.
The Grand Tour

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1908
    • View Profile
    • Email
Проблемите, конкретно при тези модели автобуси, са свързани с:

1.Особено калпавите румънски самоносещи основания, а в последствие и двигатели, мостове, скоростни кутии, кормилни уредби при по-късното производство. В това отношение добре, че разглежданият екземпляр е малко или много "късметлия", с унгарски двигател, заден мост и предавателна кутия. То ДАК-овете, чиято основа е използвана, са си едно калпаво изкопирано от Икарус недоразумение - пародия. Неслучайно по тоя повод има големи скандали между Румъния и Унгария през 80-те (наред с разправиите, свързани с непрекъснатите опити за бягства на румънски етнически унгарци в Унгария), в следствие на което в Румъния повече Икаруси не се внасят до гръмването на Чаушеску. В крайна сметка у нас, за разлика от Гърция, в масовия случай автобусите не изкарват повече от 5-6 години, затова и се прибягва до закупуването в последствие на лиценз от Австрия.

2. Липсата на подходящи части и възли за производството - не е трудно да се убедим, че използваните "сетрови" чаркове навсякъде по каросерията са добре измислени за стария, заоблен немски дизайн, но не подхождат особено на този автобус, обаче тогава друго не е имало. Може би ако бяха внасяли икарусови профили, вътрешни облицовки, седалки, балатум, дръжки и т.н. по-щяха да "паснат", при положение, че дизайнът на 200 серия е малко или много подобен....
« Last Edit: 20.04.2018, 00:47:52 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11935
    • View Profile
В това отношение добре, че разглежданият екземпляр е малко или много "късметлия", с унгарски двигател, заден мост и предавателна кутия.
По какво разпознаваш, че са унгарски, а не румънски? Доколкото ми е известно, само в първите години аквариумите са с унгарски двигатели, след това минават на румънски, понеже унгарците виждат в тях конкуренция на икарусите. А този е произведен през 1989г., т.е. от последните бройки.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1908
    • View Profile
    • Email
Гледах и двете филмчета внимателно. Звукът на румънските двигатели не е съвсем същия, нищо, че уж са идентични. Това си е чист Раба Д2156. Освен това, при румънските  има някакво допълнително приспособление, което периодично изпуска въздуха - не знам точно какво е, но хиляди пъти съм се возил с такъв автобус - тези с румънски двигател на всяка минута, без изключение "съскат" независимо дали е спрял с включен двигател или е в движение.Видеата са достатъчно дълги, вашият не изсъска нито веднъж.

На капачката на главината на задния мост ясно се вижда, че пише "Raba", като надписът е вътре в кръгче-емблема. На румънските пише "AB" с разкрачени букви, няма кръгче.
Кормилната уредба е Чепел - вижда се ясно кормилната колона и воланът - същия, като на Икарус и на Чавдар 11М4. Румънският беше от друг вид пластмаса, много по тънък, с различен диаметър и копче за свирката в средата, на което пишеше "Roman".
« Last Edit: 20.04.2018, 03:22:48 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2784
    • View Profile
Това което "съска" е най вероятно балансьора,не знам колко дълго е работил този автобус но му трябва и да вдигне въздух,за да започне да "съска".

Offline kom6ito

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 615
  • Citaro
    • View Profile
След като от фирмата са наясно с инициативата, не са ли склонни поне да удължат срока малко.

Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5292
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Това зависи как вървим с парите. Ако малко не ни достигат - сигурно ще ни изчакат. Ако много не достигат - не знам как ще реагират.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1131
    • View Profile
Спешно ни трябва компетентно мнение, кои аквариуми са имали кабини и кои не.
The Grand Tour

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1908
    • View Profile
    • Email
Писано е много по тоя въпрос, Стефане. Единичните, независимо от годините на производство и цвета - швепсове, бяло-сини, бяло-червени, бяха без кабини - имаха голямо тъмно стъкло зад шофьора, парапет от гетинакс/фазер отдолу под него с имитация на дърво плюс половин вратичка за шофьора пак от такъв гетинакс. Всичкото това нещо беше направено на конструкция от дръжки. Във филма "Панчо и таласъмите" се вижда идеално. Също и на снимките на оня, с модернизираната предница, в Дупница. Тук-таме се мяркаха такива автобуси с кабина от Икарус стария модел, но боядисана в цвета на автобуса - това по-скоро беше ДАП-аджийска работа - самоделка. Едва в края на производството на единичния вариант, вече само червено-бели, почват да слагат кабини от четири елемента (единият е вратата), боядисани в светлосиво, с голям прозорец отгоре и стандартен гетинакс отдолу. Много такива имаше в Пловдив, другаде си бяха по стария начин, без кабина. Всички съчленени, без прототипа (който беше със същата конструкция псевдокабина, като единичните), имаха същата кабина от четири панела, първоначално светлосива, а от 88-а, вече боядисана в черно, като скелетата на седалките, пантографите и дръжките на вратите.....тогава почнаха да слагат и ония, полиуретановите предпазители на дръжката на седалките, за да не си удари човек тиквата при рязко спиране. Много ги крадяха.......

Иначе на вратата на кабината слагаха стандартна брава, като на апартаментните врати, заключваща се отвътре - като врата на кенеф, а панелът непосредствено вляво от вратата имаше отварящо се отдолу прозорче за продаване на билети. На вашия някой му е свил вратата и предния десен панел.
« Last Edit: 23.04.2018, 20:16:58 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1908
    • View Profile
    • Email
Ето кабината с разтворена врата. Този е от по-късното производство, демек с черно. Вижда се и румънския, в случая, геврек. Вашият, както казахме, е с унгарски.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11935
    • View Profile
В сряда посетихме завод "Динамо" в Сливен, където също има останал Чавдар В 14-20, който е в много по-изгнило състояние и не може да се върне в движение. От него свалихме важни части и елементи, които ще ни послужат за възстановяването на този от ЗММ, който ще откупим.

Вече събрахме 3421 лева. Остават да съберем 5379. Подкрепете ни на: http://trolleybus.bgtransport.org/donate/

Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5292
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Равносметката до момента:

– Добрин М. – 50 лв;
– Юлиан И. – 36 лв;
– Даниел М. Paypal – 9 лв;
– Виктор Ч. – 100 лв;
– Антон А. – 100 лв;
– Любомир Н. – 50 лв;
– Бранимир П. – 37 лв Paypal;
– Дан А. С. – 200 лв;
– Владимир С. – 10 лв;
– Тони П. – 1000 лв;
– Огнян Н. – 220 лв;
– Анонимен epay 0721523954 – 25 лв;
– Благовест Б. – 50 лв;
– Петьо Б. Paypal – 18 лв;

Към момента сме събрали 3734 лева и ни остават 5066 лева да съберем.

Благодарим Ви!

Имаме уверение от ЗММ, че ще ни изчакат докъм средата на май, така че имаме още две седмици.
Включете се на http://trolleybus.bgtransport.org/donate/
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5292
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
До днес:

- Антон А. – 100 лв;
– Стоян Й. Paypal – 18 лв;
– 2MBD Paypal – 22 лв;
– Светлин Г. – 50 лв;
– Анонимен epay 6780733XXX – 25 лв;
– Бранимир П. – 75 лв Paypal;
– Огнян Н. – 1500 лв;
– Стефан Г. – 600 лв;
– Стефан С. – 150 лв;

Към момента сме събрали 6274 лева и ни остават 526 лева да съберем за откупуването и още 2000 лева за връщането в движение и превозване до София.

Благодарим Ви! Спешно трябва да съберем остатъка от 526 лева.

Включете се на http://trolleybus.bgtransport.org/donate/
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Трамвай 17

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 283
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Спасиха ли го автобуса?

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7443
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Ти направи ли дарение?

Offline Трамвай 17

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 283
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Не,защото нямам карта или много пари.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7443
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Не ти трябва нито карта, нито много пари  ;)