Author Topic: Русе - маршрутна мрежа  (Read 72790 times)

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5253
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Русе - маршрутна мрежа
« Reply #260 on: 20.08.2017, 17:29:19 »
25-та тролейбусна линия според мен ще има повече смисъл ако се инвестира в контактна мрежа по бул. Гоце Делчев, бул. Васил Левски и ул. Филип Станиславов, заедно с реконструкция на кръстовището на бул. Гоце Делчев и бул. България. Така, ако имаме маршрут - Чародейка север-Чародейка юг-Дружба 3-Дружба 1-Гарата-Борисова-Кръгово-Рига, без дублаж с автобуси и на адекватен интервал (10-15 мин. в пик), според мен ще бъде доста по-населена. След време трасето по ул. Филип Станиславов може да се ползва и за бъдеща връзка към Кауфланд през жк Родина. Трасето по бул. България не е зле да остане като служебно, за да може да се пренасочват другите тролейбусни маршрути при нужда.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline pesho

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 465
    • View Profile
    • Email
Re: Русе - маршрутна мрежа
« Reply #261 on: 20.08.2017, 18:15:28 »
Ако т25 ходи до рига ще пътува само водача със 1-2 пътника.Така беше през 2012,а11 беше отново фраш което няма смисъл.Т25 трябва да е 08:00,08:20,08:40,09:00 като дупките да се пълнят със т20 и а11 защото съм пътувал около 16часа със 25 и беше пълна като почти всички седалки бяха заети.Когато се ремонтира ккм и имаше 25 също беше пълна поради липсата на т27.
За развитието на общински градски транспорт в Русе и изгонването на частните фирми!!!

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 245
    • View Profile
Re: Русе - маршрутна мрежа
« Reply #262 on: 20.08.2017, 18:36:04 »
Ако т25 ходи до рига ще пътува само водача със 1-2 пътника.

Тогава колко ще бъде по- използван твоят тролейбус Т1 от Чародейка-юг до хотел Рига, който също предлагаш? Става дума само за една спирка!

Offline pesho

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 465
    • View Profile
    • Email
Re: Русе - маршрутна мрежа
« Reply #263 on: 20.08.2017, 18:57:27 »
Т1 не е само 1 спирка,а се прави връзка на чародейка юг със жп и автогарата пък и трябва да се ползва сменената ккм.След ремонта на кея той ще стане още по-хубав,а достъпа до него ще е ограничен защото се затварят 4 улици в центъра които ходят до реката и стават пешеходни.Прочети коментара в снимката и пак ще си говорим.
За развитието на общински градски транспорт в Русе и изгонването на частните фирми!!!

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 245
    • View Profile
Re: Русе - маршрутна мрежа
« Reply #264 on: 20.08.2017, 19:52:59 »
Една е спирката по маршрута от трасето след кръстовището на бул. Цар Освободител с бул. Съединение до хотел Рига и тя е до хотела или са две (поправете ме ако греша). Затова и пътниците там ще са малко.

Offline simo

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 787
  • Живота е като стълба в кокошарник-къс и осран
    • View Profile
Re: Русе - маршрутна мрежа
« Reply #265 on: 21.08.2017, 18:34:51 »
Здравейте отново,

Някой може ли да сподели стар маршрут за 28 линия и дали навремето наистина е била тролейбусна?
А28 винаги си е била автобусна, като маршрута си e от едно време със построяването на блоковете от №40 нагоре в Дружба. Била е с друга номерация и за известен период не е съществувала като през 1994-5г. е възстановена с този номер.

Offline bgdimitrov

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 79
    • View Profile
Re: Русе - маршрутна мрежа
« Reply #266 on: 23.08.2017, 09:56:18 »
https://www.dunavmost.bg/Ruse/Video/93873-100-prevozni-sredstva-bez-klimatitsi-v-ruse

Quote
100 превозни средства, собственост на три търговски дружества, обслужват градския транспорт в Русе.

„ЕГГЕД“ АД отговаря за тролейбусните линии, като разполага с 41 тролейбуса, а автобусите – общо 59 на брой, се осигуряват от „Шанс 99“ ООД и „Геокомерс“ ООД.

След като близо 10 години нямаше общинско транспортно дружество, от април 2017 г. нещата вече са различни. С решение на Общинския съвет общината придоби 100 процента от „ЕГГЕД“, като преди това делът й бе само 35 на сто.

„Искам да подчертая, че във вида, в който е в момента, това не е градският транспорт, който общинска администрация желае да съществува. Така го наследихме, но с придобиването на 100 % от акциите на „ЕГГЕД“ АД сме си поставили като основна цел оптимизиране на градския транспорт в частта тролейбусен превоз“, коментира пред БГНЕС ресорният зам.-кмет Наталия Кръстева.

Проблемите, от които се оплакват гражданите, най-често са свързани с пропуснати курсове на някои разписания, както и липса на транспорт в късните часове, когато работещите се прибират от втора смята. Тъй като общината има възможност за непрекъснат контрол чрез центъра за видеонаблюдение, това се следи ежедневно и на превозвачите се налагат санкции за неизпълнен, пропуснат или закъснял курс.

Другият основен проблем е недоброто отношение от страна на екипите на превозните средства спрямо пътуващите. Там обаче правомощията на администрацията са ограничени. „Това, което ни дава възможност според договорите да налагаме санкции, го правим. Оттам насетне, тъй като става дума за външни фирми, търговски дружества, собственикът има оперативна самостоятелност в своите трудово-правни отношения със самия персонал да изисква норми на добро поведение, на добър външен вид.

Но така или иначе, това, което можем да санкционираме съобразно договорите, го правим“, обясни Кръстева. Необходимостта от по-модерен автопарк е очевидна и за пътниците, и за общината. В момента в превозните средства няма климатици, тъй като при провеждането на конкурс за отдаване на линиите на външни превозвачи не е имало такова изискване.

„Това е обстоятелството и към днешна дата, такива са били конкурсните условия към 2012 г., когато е проведен конкурсът. Съответно тримата превозвачи са разполагали с тези транспортни средства, отговаряли са на конкурсните условия и са били оповестени като спечелили конкурсите“, обясни зам.-кметът Наталия Кръстева.

Договорите изтичат през 2022 г., но в същото време общината вече е обявила обществена поръчка за разработване на нова транспортна схема, въз основа на която да се оптимизират маршрутите и разписанията.

Схемата трябва да бъде готова до края на 2018 г., когато най-вероятно ще се обявят и нови конкурси за превозвачи, с нови изисквания за осъвременяване на автопарка.


Offline nikos74

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 6
    • View Profile
Re: Русе - маршрутна мрежа
« Reply #267 on: 23.08.2017, 10:03:59 »
Здравейте отново,

Някой може ли да сподели стар маршрут за 28 линия и дали навремето наистина е била тролейбусна?
А28 винаги си е била автобусна, като маршрута си e от едно време със построяването на блоковете от №40 нагоре в Дружба. Била е с друга номерация и за известен период не е съществувала като през 1994-5г. е възстановена с този номер.

Преди години - 90-те, (по това време учех в София и не ползвах градски транспорт) маршрутът на 28 линия (тролей) беше Централна гара - Цар Освободител - (тук не се сещам точно маршрута) - гара Разпределителна. Наистина не беше за много време, но я имаше. Имаше и още една кратко съществуваща линия (мисля 29) която се движеше между Зах. завод - Тулча и не се сещам нататък.

Offline nikos74

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 6
    • View Profile
Re: Русе - маршрутна мрежа
« Reply #268 on: 23.08.2017, 10:14:18 »
Русе е един от малкото градове в страната, в който линиите, обслужващи близките села не са с номера и не са интегрирани по никакъв начин с градската транспортна схема. Дори напротив - пречат и отнемат пътници, возят на по-ниски цени и съответно не издават билети. Също едно предложение от мен - какъв е проблемът да се въведат билети с малко по-високи цени (като се запази и социалният елемент, разбира се) за крайградските линии. Също е важно според мен маршрути, които имат разлики с основния да са с различни номера. Например 12 линия да е ЦГ-КАТ, а курсовете до Зах. завод да са например 112. Когато линията е до Метро, когато е до Хиподрума и т.н. Иначе стават големи обърквания, а това не е изобщо сложно. Числата ли свършиха за нас?

Offline simo

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 787
  • Живота е като стълба в кокошарник-къс и осран
    • View Profile
Re: Русе - маршрутна мрежа
« Reply #269 on: 23.08.2017, 10:51:54 »
nikos 74, нещо си забравил, до 1990 е имало автобус по сегашния маршрут на А28, но номерацията е била друга. 28(като номер) и още по-малко като маршрут след Захарен завод не е бил на тролейбуси.

Offline nikos74

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 6
    • View Profile
Re: Русе - маршрутна мрежа
« Reply #270 on: 23.08.2017, 11:41:23 »
nikos 74, нещо си забравил, до 1990 е имало автобус по сегашния маршрут на А28, но номерацията е била друга. 28(като номер) и още по-малко като маршрут след Захарен завод не е бил на тролейбуси.
Дааа! Автобусът беше 1 линия (имаше и 101) само че през бул. България. Най-големият номер на автобус беше 22 линия (по-късно и 23 с маршрут зад "лайното"). Живея в Чародейка, затова знам кой беше единственият автобус, който обслужваше квартала (и 10 линия, разбира се). Даже табелите и на 22 и на 23 не бяха бели цифри на зелен фон, а черни цифри на бял фон. По-късно ако е имало зелени вече. Нямам спомени за такъв автобус по маршрута на сегашната 28. Просто линиите от 24 нагоре си бяха изцяло нови, а тролейните с по-малките номера заместиха автобусните маршрути (с дребни изключения, разбира се). За 9 и 21 нямаме разногласие, предполагам.
По въпроса за маршрута може да не съм бил точен, но не съм имал предвид след Захарната, а от там към града, но пак казвам тя изчезна още по-бързо и от другата. Имаше може би някакви опити за промяна на маршрутите и използване на трасетата около автогарата-мелницата и по "Тулча". Всъщност това мисля, че е единствената линия (29), която се е движила пред автогарата (ако не и 25). Споменът ми е, че бяха интересни решения, но ми правеше впечатление, че почти никой не ги ползваше...

Offline nikos74

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 6
    • View Profile
Re: Русе - маршрутна мрежа
« Reply #271 on: 23.08.2017, 11:49:49 »
Сега ми просветна мъничко, че маршрутите мисля, че бяха точно обратно - 29 ЦГ - Мелницата - Пантеона (?) - Плиска (?) - Тулча (?) - Липник - Разпределителна (може и КАТ да е било), а 28 с маршрута от Захарната. Дали не беше точно 28, която на Олимпа завиваше на ляво по Тулча, идвайки от гарата. Просто не съм ги ползвал и не съм сигурен. Дано се сети някой друг нещо.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13406
    • View Profile
    • Email
Re: Русе - маршрутна мрежа
« Reply #272 on: 23.08.2017, 14:57:27 »
Когато бившето училище "Славейков" в Селеметя се ползваше като втори учебен блок на РУ (тогава ВТУ), имаше 2 линии:
А27: ВТУ-2 - Пантеона - Плиска - до Тулча и обратно по Доростол
А28: ВТУ-2 - Липник - Разпределителна.
Те правеха по няколко курса сутрин, по обяд и вечер и до Симовата мелница не спираха никъде.

Offline simo

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 787
  • Живота е като стълба в кокошарник-къс и осран
    • View Profile
Re: Русе - маршрутна мрежа
« Reply #273 on: 23.08.2017, 16:30:16 »
По разкази на шофьор работещ в ГТ на Русе от 1979 до 1997г говоря нещата, понеже съм бил само илюзия за родителите си през 80-те  :D Впрочем А28 е била с маршрута споменат от blagun, но от Разпределителна е продължавал до Дружба3. Така до 1990г. , за месеци през 1993г е пуснат по днешния си маршрут и е закрита, а през 1997г пак е пусната като се изпълнява от частници. Имало е идея през 1995г. ККМ да се изгради от Захарен завод до Дунав мост, но идва 1996г и пожара в гаража на фирмата и всичко пропада. Всички бързи линии са били с трицифрени номера, а най-оборотна е била е А11 която е била "обиколна" обхващаща маршрутите на днешните А11 и А12 до ЖП гарата.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13406
    • View Profile
    • Email
Re: Русе - маршрутна мрежа
« Reply #274 on: 24.08.2017, 15:00:27 »
Всички бързи линии са били с трицифрени номера, а най-оборотна е била е А11 която е била "обиколна" обхващаща маршрутите на днешните А11 и А12 до ЖП гарата.
Трицифрени бързи линии имаше само две - А101 на А1 и А202 - на А2. 202-ката изкара няколко месеца, а 101-цата загуби бързия си статут и беше само по-къс вариант на А1 - от Захарен завод, вместо от Дунавмост, и двете по Борисова-гарата-Охлюва-Печатни платки-Дружба-3. Сутрин и вечер имаше бързи маршрути без номера към индустриалните зони.
А11 и 12 бяха двойка обиколни линии: А11:гарата-Братя Миладинови-Дунавмост-Олимп-гарата, А12:гарата-Олимп-Дунавмост-Братя Миладинови-гарата.

Offline simo

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 787
  • Живота е като стълба в кокошарник-къс и осран
    • View Profile
Re: Русе - маршрутна мрежа
« Reply #275 on: 24.08.2017, 17:25:41 »
Всички бързи линии са били с трицифрени номера, а най-оборотна е била е А11 която е била "обиколна" обхващаща маршрутите на днешните А11 и А12 до ЖП гарата.
Трицифрени бързи линии имаше само две - А101 на А1 и А202 - на А2. 202-ката изкара няколко месеца, а 101-цата загуби бързия си статут и беше само по-къс вариант на А1 - от Захарен завод, вместо от Дунавмост, и двете по Борисова-гарата-Охлюва-Печатни платки-Дружба-3. Сутрин и вечер имаше бързи маршрути без номера към индустриалните зони.
А11 и 12 бяха двойка обиколни линии: А11:гарата-Братя Миладинови-Дунавмост-Олимп-гарата, А12:гарата-Олимп-Дунавмост-Братя Миладинови-гарата.
Моя грешка при писаното А111(обиколна и бърза) по споменатия от теб маршрут на А11 и А12, с 12 курса дневно, с общо 10 спирки по маршрута, изпълнявана до септември 1990г. С по 6 курса е била А102, тръгваща от обръщалото в "Дружба"3 през "Чародейка-север", покрай ЖП прелеза, през "Родина", след това по "Липник", по бул."България" до КТМ, а на обратно по същия маршрут,като се задържа 2 години.

Offline pesho

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 465
    • View Profile
    • Email
Re: Русе - маршрутна мрежа
« Reply #276 on: 29.08.2017, 03:10:15 »
Предложение за нова транспортна схема на град Русе.Тя е направена според моите идеи.
https://www.google.com/maps/d/edit?mid=1vKt7PlV3FjIVqDX680d5wYxU0kQ&ll=43.808372733256476%2C25.963200793703436&z=14
За развитието на общински градски транспорт в Русе и изгонването на частните фирми!!!

Offline pesho

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 465
    • View Profile
    • Email
Re: Русе - маршрутна мрежа
« Reply #277 on: 31.03.2018, 01:19:13 »
Нова транспортна схема в Русе ще направи обществения транспорт по-удобен
http://news.bnt.bg/bg/a/nova-transportna-skhema-v-ruse-shche-napravi-obshchestveniya-transport-po-udoben
За развитието на общински градски транспорт в Русе и изгонването на частните фирми!!!