Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Metan

Pages: [1] 2 3 ... 61
1
При метана хубавото е, че е по-лек от въздуха и се изнася нагоре.

2
Младост през януари 1996 г. за тези, които не го помнят и за тези, които са го позабравили. Има много кадри на градски транспорт (автобуси и тролейбуси Икарус, Чавдар 2525, някой и друг Мерцедес), Аско Деница (вече Нова Деница) още на голо поле.

3
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 18.01.2018, 12:13:58 »
Ето за тези, които са позабравили, как се стигна до сегашната ситуация на Витоша


Има и предложения за решение на проблема

4
Автобуси / Re: МАN/MANAS SG 262 (2131-2160)
« on: 17.01.2018, 09:21:57 »
Със същите си е и тасовете са се появили.

5
Не, този е Този

6
Общината пуска повече автобуси до Витоша
http://www.segabg.com/article.php?id=889273

7
Аз на тази карта от 1936 не й вярвам много. Вижда се как при настоящото депо Банишора от линията на 6-та излизат някакви маневрени коловози, които приличат по-скоро на влакови и отиват в предшественика на Банишора - Горивните цистерни. Иначе по картата 6 наистина пресича ЖП линията с мост, а на едно ниво минава с маневрения коловоз на Триъгълника.

8
Имаме ли свидетел или снимка от самата кръстоска между трамвай и жп там?
На предната страница Митко е пуснал снимка на такова пресичане там, само че от снимката не става много ясно дали линията на 10 не е по-скоро в строеж, отколкото в редовна експлоатация.

9
Те поляците освен като туристи и спиртисти, друга дейност изпълняват ли в депото?

10
Благодаря много за статиите, наистина са полезни. Архивът на сп. Сердика нещо изчезна от сайта на Столична библиотека, така че който видял-видял.
Митко е прав, Мариан и той. При преброяването през Декември 1935, трамвай 10 е бил с маршрут Булина Ливада - Света Неделя. Ето какво пише за 1936: "През лятото на 1936 започва строежа на новата линия по бул. Орханийско шосе от края на линия 3, през Околовръстната ЖП линия, през новопостроения подлез на ЖП линията за Пловдив, до Слатинска река. Линията е дълга 1,607.22 м. От началото на линията до излизането й на подлеза на самото Орханийско шосе, където пътя е в завой и наклон, линията е двойна, а в остатъка до Слатинска река е единична с два пътя за разминаване. Релсите за цялата линия са стари - изваждани в разни времена от разни участъци на градската мрежа. Същото важи и за стрелките и разменните пътища. Стълбовете за въздушната мрежа са направени в работилницата при Дирекцията от бракувани стари релси. Цялата линия от 1700 м. струва около 1 800 000 лв (стари релси съответно оценени)".
За 1936 не знам, но вече през 1937 трамвай 10 е с маршрут както го описа Митко. Линията е обслужвана от 2 коли, състоящи се от моторен вагон без ремарке, а в пиков момент са пускали допълнително още една кола без ремарке. Интервалът е бил на 11 мин. при 2 коли и на 7 мин. при 3. Средната скорост е доста малка - 8,7 км/ч.
Явно "малката тройка" през цялото време си е била "нормалната десетка" и никога 3 не е продължавал след Подуене на изток. Информацията в справочника ме е заблудила.
Пускам и една карта от 1936. Според нея по ул. Ив. Гешев (бул. Ситняково) от Подуене до ул. Каймакчалан няма влакова линия. На картата от предната година (1935) линия има. В описанието за строежа през 1936 на линията до Слатинска река фигурира и Околовръстната линия.
Ще помоля тази дискусия (частта за кв. Левски) от това мнение надолу да се премести в темата "Нова интерпретация на историята на транспортната мрежа (1901-1957)".

11
Минах по Надлез Надежда онзи ден и ми направи впечатление, че на входа на вагонното депо се мъдрят няколко овъглени вагона. Това влакът за Кардам ли е, който седеше на Червен бряг и сега е докаран в София или е нещо новоподпалило се?

12
Този е М81 - междуградския вариант.

13
Трябва пак да погледна в БИАД - там данните са доста по-компетентно написани и може да им се вярва повече от на сп. "Сердика". Имам спомен, че по това време 10 не ходи натам, ама ще проверя и ще пиша, че има голяма динамика в рамките на 5-10 години.
Ако имаш статията от сп. Сердика (а и не само тази), ще се радвам да я/ги пуснеш. Ако ги нямаш, трябва да си ги търся сам.

14
Доживяхме да видим и Песа с парцал отпред - на 2318 не беше заредила предната табела, та се мъдреше един боклук на челното стъкло.

15
Хора, за мое учудване, след като прегледах всички стари карти на София, които имам, единствено на картата от 1947 г. е отбелязана трамвайна линия след Подуяне и това е номер 10, отиващ по ул. Орханийска до реката. На предишната карта от 1946 г. тая линия я няма, а следващата карта, която имам е от 1956 г. и там също вече я няма. Прилагам изрязък на този участък от 1947 г. Именно на тая линия има кръстосване с жп линия на едни ниво.
В една друга тема правих груба ретроспекция за движението до кв. Левски. Първо пускат автобус за малко през декември 1935 г. - линия Е. След като пускат подлеза под Подуене, пускат "малката тройка", а автобуса го спират. Някъде около войната май има спиране на транспорта натам, след това пускат тази 10-ка (забележи, че на картата 10 го има само там, но не е посочена другата крайна спирка и линията е единична, без ухо. Може и да е грешка на самата карта). От 1951 пускат тролей между Подуене и Левски, а поетапно от края на 50-те и селските линии. През 80-те пускат за кратко и тролей 8 до Слатинска река. С ремонта на Ботевградско през 1989 спират тролите и автобусите. С напредването на ремонта пускат 37,38 и 79 натам, а през 1995 пускат трамвай 21 и 22.

А я кажи, че ми стана интересно, каква карта имаш от 1956?

16
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 13.01.2018, 18:16:27 »
Ех това рязко падане на температурата. Сигурно от +40 е паднала на -30.

17
По повод информацията за катастрофата на 701 и състоянието на модела като цяло, сетих се за едни писания, които май не съм ги пускал. Комсомолецът (701) започват да го правят през 1958, готов е през 1959. 231, който после става 101 и може да се каже, че е прототипа, го правят май някъде към 1954-56. От 1959-60 се правят Комсомолци. Само след 1-2 години започва внедряването на още по-нов модел - Космонавт. Формите са доста близки, но е съчленен. Да кажем, че е някаква еволюция. След още 4 години вече започва да се прави София, която също доста се доближава като форми и състояние. В рамките на 6 години се минава през три различни модела. Какво налага тази промяна? Ето какво пише за смяната на Космонавта със София в една книжка от този период: "В началото на 1961 г. Главната техническа работилница на предприятието започна работа по нов съчленен трамваен мотрис - Серия 901 "Космонавт", който в продължение на 2-3 години бе доусъвършенстван и поради чувствителните изменения в конструкцията му бе преименован в трамваен мотрис серия 801 "София". Трамваен съчленен мотрис серия 801 "София" в общи линии прилича на съчленения трамваен мотрис серия 901 "Космонавт", но има съществени прогресивни конструктивни изменения - дело на конструктивния отдел при предприятието, в резултат на които същият е не само по-стабилен и издържан в техническо отношение, но и разходите на материали и средства са по-малки от колкото биха били тези изразходвани при строежа на трамваен мотрис серия 901  "Космонавт". Поради много добрите технически и експлоатационни качества от 1964 г. насам в предприятието се произвеждат изключително само трамвайни съчленени мотриси серия 801 "София"."
От това, а и от публикуваните от "София 100" протоколи, може да се смята, че Космонавта е прототип на София.

18
Интересно кой ли ще орежат на негово място?

19
1509 по 108

20
Дали заради набъбналите цени на природната газ, този вид отопление така и не става привлекателен в София, а Овергаз са стъпили още преди 20 години.
В Елин Пелин газодоставчикът е общински и цените са повече от привлекателни (доколкото съм чувал са едни от най-ниските в България). Причината в София масово да не се минава на газ е именно Овергаз.

Pages: [1] 2 3 ... 61