Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Metan

Pages: [1] 2 3 ... 76
1
Няколкостотин метра - 17 коли??? Така изписани, шестте тролейни маршрута за откъснати един от друг. Възниква въпросът - къде са домували тролеите, как са стигали до отправните точки на маршрутите си?
Отвори си картата от 1957, там много добре се виждат тролейбусните маршрути (няма голяма разлика между 1955 и 1957). IKAR доста подробно е обяснил маршрута на Пръстена (П), само че това е актуалния маршрут след 1959, когато построяват надлеза над гара Сердика (който беше взривен през март 2001). Маршрутът на П след 1949 е бил (по тогавашните имена на улиците) от Руски паметник по Скобелев, Патриарх Евтимий, Толбухин, Сталинград, Сточна гара, Сливница, Георги Димитров (с чупката покрай гарата, където е крайната спирка на младостките автобуси в момента, не е минавал по Струга), Опълченска до пресечката с Позитано, там е имало колело и по обратния маршрут до Руски паметник. До 1949 тролейбусите са домували по крайните си спирки, депото е било в Красно село и ако се е налагал преглед ги е теглил един влекач дотам (който доста често се е развалял и в по-голямата част от времето е стоял за ремонт). От 1950 пускат тролейбусното депо в Сточна гара и част от линиите имат връзка с него. Остават изолирани Л, И и Т. те домуват по крайните спирки, ако се наложи преглед или ремонт са теглени с влекача. Имало е някакви планове да се построи втори контактен проводник и да се ползва единия трамваен за линия И, но май тази идея не се е осъществила.

2
1955
Удължена е тролейбусна линия Л от моста на р. Слатинска до ул. Летоструй в кв. Левски (1300 м).

Построена е нова пътническа въздушна линия-лифт от Драгалевци до заслона „Бай Кръстьо“ (1800 м) и е пусната в експлоатация на 1 януари 1956 г.

Трамвайни маршрути към края на 1954
1 – Гарата-Иван Вазов със 18 коли със 19 ремаркета
2 – Орландовци-Двореца на пионерите с 23 коли с 22 ремаркета
3 – Подуене-Захарна фабрика с 21 коли с 42 ремаркета
4 – Красна поляна-Слатински редут с 28 коли със 22 ремаркета
5 – Св. Неделя-Княжево с 26 коли с 26 ремаркета
6 – Връбница-Лозенец с 20 коли с 20 ремаркета
7 – Връбница- Лозенец със 8 коли със 8 ремаркета
8 – Павлово-Бояна с 3 коли без ремаркета

Тролейбусни линии
Т – Горнобански път-Горна баня с 5 коли
П – Руски паметник-гара Сердика със 17 коли
С – Орлов мост-кв. Сталин със 7 коли
Л – Подуене-кв. Левски с 5 коли
И – Триъгълника-Илиенци с 9 коли
ХД – кв. Хаджи Димитър-Медицинска академия с 10 коли

3
1954
В края на годината е завършена трамвайната линия по бул. Станке Димитров (613 м) и е изградено трамвайно ухо.

Трамвайни маршрути към края на 1954
1 – Гарата-Иван Вазов със 17 коли със 17 ремаркета
2 – Орландовци-Двореца на пионерите с 23 коли с 21 ремаркета
3 – Подуене-Захарна фабрика с 20 коли с 38 ремаркета
4 – Красна поляна-Слатински редут с 28 коли със 21 ремаркета
5 – Св. Неделя-Княжево с 27 коли с 26 ремаркета
6 – Връбница-Лозенец с 20 коли с 20 ремаркета
7 – Надежда- Лозенец с 8 коли с 8 ремаркета
8 – Павлово-Бояна с 3 коли без ремаркета

Тролейбусни линии
Т – Горнобански път-Горна баня с 5 коли
П – Руски паметник-гара Сердика със 13 коли
С – Орлов мост-кв. Сталин със 7 коли
Л – Подуене-кв. Левски с 5 коли
И – Триъгълника-Илиенци с 9 коли
ХД – кв. Хаджи Димитър-Медицинска академия с 10 коли

4
1953
Построена е нова трамвайна линия по бул. Станке Димитров (Ломско шосе) (2220 м), но не е пусната в експлоатация.

Построена са маневрени тролейбусна линия при ухо Триъгълника (115 м); между трамвайното ухо Подуене и тролейбусното ухо срещу гара Подуене (160 м). Построено е маневрено тролейбусно ухо Народен театър.

Трамвайни маршрути към края на 1953
1 – Гарата-Иван Вазов със 16 коли със 16 ремаркета
2 – Орландовци-Двореца на пионерите с 23 коли с 21 ремаркета
3 – Подуене-Захарна фабрика с 20 коли с 38 ремаркета
4 – Красна поляна-Слатински редут с 27 коли със 20 ремаркета
5 – Св. Неделя-Княжево с 27 коли с 26 ремаркета
6 – Надежда-Лозенец с 19 коли с 19 ремаркета
7 – Надежда- Лозенец със 8 коли със 8 ремаркета
8 – Павлово-Бояна с 3 коли без ремаркета

Тролейбусни линии
Т – Горнобански път-Горна баня с 4 коли
П – Руски паметник-гара Сердика с 12 коли
С – Орлов мост-кв. Сталин с 5 коли
Л – Подуене-кв. Левски с 3 коли
И – Триъгълника-Илиенци със 7 коли
ХД – кв. Хаджи Димитър-Медицинска академия с 6 коли

5
1952
През октомври 1952 е открита нова тролейбусна линия от кв. Хаджи Димитър до Медицинска академия „Вълко Червенков“ (4 930 м). Построена е нов трамваен път през пл. Бански и Веслец/Дондуков за трамвайни линии 3 и 4 и е пуснат в експлоатация на 1 декември 1952.

Трамвайни маршрути към края на 1952
1 – Гарата-Иван Вазов със 16 коли със 16 ремаркета
2 – Орландовци-Двореца на пионерите с 21 коли с 19 ремаркета
3 – Подуене-Захарна фабрика с 21 коли с 38 ремаркета
4 – Красна поляна-Слатински редут с 22 коли със 17 ремаркета
5 – Св. Неделя-Княжево с 25 коли с 25 ремаркета
6 – Надежда-Лозенец с 18 коли с 18 ремаркета
7 – Надежда- Лозенец със 7 коли със 7 ремаркета
8 – Павлово-Бояна с 2 коли без ремаркета

Автобусни маршрути към март 1952:
А – кв. Триъгълника – с. Требич
Б – Горна баня-Суходол
В – пл. Банеш-кв. Хаджи Димитър
Г – кв. Надежда-с. Връбница
Е – Техническо училище-с. Дървеница
Н – Семинарията-Драгалевци
М – Захарна фабрика-с. Филиповци
К – Семинарията-с. Симеоново
Ф – Общински жилища-Факултета
Ж – кв. Подуене-с. Връждебна
О – с. Орландовци-с. Кубратово
З – Слатински редут-с. Слатина
И – кв. Подуене-гара Искър


Тролейбусни линии
Т – Горнобански път-Горна баня с 3 коли
П – Руски паметник-гара Сердика с 11 коли
С – Орлов мост-кв. Сталин с 4 коли
Л – Подуене-кв. Левски с 3 коли
И – Триъгълника-Илиенци с 6 коли
ХД – кв. Хаджи Димитър-Медицинска академия с 3 коли

6
1951
През 1951 е построено трамвайно колело при сп. Горнобански път, 133 м. единичен релсов път.

Построена е 800 м. еднопосочна тролейбусна линия в тролейбусно депо Сточна гара. Пусната е в експлоатация на 30 декември 1951 г.

В края на май 1951 е закрита автобусна линия А –  Княжево до Владая

На 7 ноември 1951 е закрита автобусна линия И – кв. Триъгълника-с. Требич

На 8 ноември 1951 е открита нова тролейбусна линия И – Триъгълника-Илиенци, 3 800 м двупосочна тролейбусна линия.

На 9 ноември 1951 е открита автобусна линия А от кв. Триъгълника до с. Требич.

На 10 декември 1951 е открита нова автобусна линия И – кв. Подуене-гара Искър.

Трамвайни маршрути към края на 1951
1 – Гарата-Иван Вазов с 15 коли с 15 ремаркета
2 – Орландовци-Двореца на пионерите с 22 коли с 20 ремаркета
3 – Подуене-Захарна фабрика с 20 коли с 39 ремаркета
4 – Красна поляна-Слатински редут с 23 коли с 18 ремаркета
5 – Св. Неделя-Княжево с 25 коли с 25 ремаркета
6 – Надежда-Лозенец със 17 коли със 17 ремаркета
7 – Надежда- Лозенец със 6 коли със 6 ремаркета
8 – Павлово-Бояна с 2 коли без ремаркета

Автобусни маршрути към май 1951:
А – Княжево-Владая (7 400 м) с 1 кола
В – пл. Бански-кв. Хаджи Димитър (4 000 м) с 1 кола
Г – Надежда-Връбница (2 300 м) с 1 кола
Е – Игрище Спартак-в. з. Малинова долина (9 000 м) с 1 кола
Н – Семинарията-Драгалевци (6 800 м) с 1 кола
М – Света Троица-с. Филиповци (6 500 м) с 2 коли
К – Семинарията-Симеоново (7 500 м) с 1 кола
Б – Горна баня-Суходол (3 000 м) с 1 кола
И – Техническа секция-с. Мировяне (8 900 м) с 4 коли
Ф – Общински жилища-Факултета (2 600 м) с 1 кола
Ж – кв. Подуене-с. Връждебна (5 800 м) с 3 коли
О – с. Орландовци-с. Обрадовци (3 300 м) с 1 кола
З – Слатински редут-с. Слатина (2 900 м) с 1 кола

Автобусни маршрути към 31.12.1951:
А – кв. Триъгълника – с. Требич
Б – Горна баня-Суходол
В – пл. Банеш-кв. Хаджи Димитър
Г – кв. Надежда-с. Връбница
Е – Техническо училище-с. Дървеница
Н – Семинарията-Драгалевци
М – Захарна фабрика-с. Филиповци
К – Семинарията-с. Симеоново
Ф – Общински жилища-Факултета
Ж – кв. Подуене-с. Връждебна
О – с. Орландовци-с. Кубратово
З – Слатински редут-с. Слатина (2 900 м)
И – кв. Подуене-гара Искър

Тролейбусни линии
Т – Горнобански път-Горна баня с 3 коли
П – Руски паметник-гара Сердика с 12 коли
С – Орлов мост-кв. Сталин с 4 коли
Л – Подуене-кв. Левски с 4 коли
И – Триъгълника-Илиенци с 5 коли

7
1950
Открити са три нови автобусни линии: през юни месец З – Слатински редут-Слатина и Ж – Подуене-Враждебна, а от октомври месец О – Орландовци-Обрадовци. От юни месец е възстановена автобусна линия А, този път от Княжево през Владая до Мърчаево.

Поради павиране на шосетата към Драгалевци и Илиенци, автобусна линия Н не е работила 4 месеца, а автобусна линия И – 6 месеца. Въвеждат се и ограничения в разхода на гориво и по всички автобусни линии броят на дневните курсове е намален.

На 1 май 1950 е открита нова тролейбусна линия Л – Подуене-кв. Левски (1 450 м). С пускането на тролейбусната линия, през май месец закриват автобусната по същия маршрут.
Построена е нова еднопосочна тролейбусна мрежа (450 м), свързваща Орлов мост с Ректората. Пусната е в експлоатация на 20 август 1950.

Трамвайни маршрути към края на 1950
1 – Гарата-Иван Вазов
2 – Орландовци-Семинарията
3 – Подуене-Захарна фабрика
4 – Красна поляна-Слатински редут
5 – Св. Неделя-Княжево
6 – Надежда-Лозенец
7 – Надежда- Лозенец
8 – Павлово-Бояна

Автобусни маршрути към 1950:
А – Княжево-Мърчаево (10 500 м) с 1 кола
В – пл. Бански-кв. Хаджи Димитър (4 000 м) с 2 коли
Г – Надежда-Връбница (2 300 м) с 1 кола
Е – Игрище Спартак-с. Дървеница (5 200 м) с 1 кола
Н – Семинарията-Драгалевци (6 800 м) с 1 кола
М – Света Троица-с. Филиповци (6 500 м) с 2 коли
К – Семинарията-Симеоново (7 500 м) с 1 кола
Б – Горна баня-Суходол (4 000 м) с 1 кола
И – Техническа секция-с. Требич (7 400 м) с 1 кола
Ф – Общински жилища-Факултета (2 600 м) с 1 кола
Ж – кв. Подуене – с. Връждебна (6 000 м) с 1 кола
О – с. Орландовци-с. Обрадовци (3 300 м) с 1 кола
Д – пл. Александър Невски-с. Кокаляне (17 000 м)
З – Слатински редут-с. Слатина (2 900 м) с 1 кола

Тролейбусни линии
Т – Горнобански път-Горна баня
П – Руски паметник-гара Сердика
С – Орлов мост-кв. Сталин
Л – Подуене-кв. Левски

8
1949
Трамвайни линии 7 и 10 са закрити. Релсовия път по линия 7 е демонтиран по цялото й протежение (3 047 м), а по 10 линия между пл. Пирдоп и кв. Левски (1 208 м).
Построена е нова трамвайна линия от пл. Света троица по ул. Цар Симеон през пл. Борец по ул. Хайдут Сидер до бул. Тутракан пред ж.п. линията при сп. Захарна фабрика с дължина двоен релсов път 1 429 м. На 26 ноември 1949 г. трамвайна линия 3 е удължена по новата линия до Захарна фабрика.

След закриването на трамвайна линия 7 от Света Троица до Захарна фабрика, по всичко личи, че се открива нова такава линия 7 с маршрут от Надежда по бул. Георги Димитров (Мария Луиза) до Лозенец. По този начин линията никъде не се споменава официално от 1949 до 1955, но фигурира като генерираща приходи и има движение на коли по нея. В изброяването на трамвайните линии от 1949 до 1955 трамвайна линия 7 ще бъде маркирана в курсив заради неяснотите около нея.

Открита е нова автобусна линия Ф от Общински жилища до Факултета, а след закриването на трамвайна линия 10, през август е пусната на нейно място автобусна линия Л. Автобусна линия И – Техническа секция-Илиенци е продължена до Требич, а линия Е – Игрище Юнак-ж.п. прелез е продължена до с. Дървеница. Закрити са автобусни линии А и Т.

Построена е втората част от пръстена от Сточна гара през Централна гара до гара Сердика (1 250 м) и на 1 май 1949 г. линията влиза в експлоатация. На 15 декември 1949 е пусната в експлоатация тролейбусна линия С между Орлов мост и 4-ти километър на Цариградско шосе (3 150 м). С пускането на тролейбуса се закрива автобусната линия по същия маршрут.

Трамвайни маршрути към края на 1949
1 – Гарата-Иван Вазов
2 – Орландовци-Семинарията
3 – Подуене-Захарна фабрика
4 – Красна поляна-Слатински редут
5 – Св. Неделя-Княжево
6 – Надежда-Лозенец
7 – Надежда- Лозенец
8 – Павлово-Бояна

Автобусни маршрути към края на 1949:
В – пл. Бански-кв. Хаджи Димитър (3 600 м) с 1 кола
С – Орлов мост-5-ти километър (3 150 м) с 2 коли
Г – Надежда-Връбница (2 000 м) с 1 кола
Е – Игрище Спартак-с. Дървеница (4 000 м) с 1 кола
Н – Семинарията-Драгалевци (6 000 м) с 1 кола
М – Света Троица-Модерно предградие (1 500 м) с 2 коли
К – Семинарията-Симеоново (5 500 м) с 1 кола
Б – Горна баня-Суходол (3 000 м) с 1 кола
И – Техническа секция-с. Требич (6 500 м) с 1 кола
Ф – Общински жилища-Факултета (2 500 м) с 1 кола
Л – Подуене-кв. Левски (2 000 м) с 3 коли

Тролейбусни линии
Т – Горнобански път-Горна баня
П – Руски паметник-гара Сердика
С – Орлов мост-кв. Сталин

9
1948
Изваждат се трамвайните линии от ул. Бирюзов и ул. Молотов и движението на трамвайна линия 2 се премества по ул. Алабин.
Демонтирана е маневрената трамвайна линия по бул. Константин Величков.

На 10 май е открита  нова автобусна линия К от Семинарията до Симеоново (6 000), през юни е открита автобусна линия А от Княжево до Александров мост (2 500)(закрита е през септември месец същата година), през септември е пусната автобусна линия  И от Техническа секция до с. Илиенци (5 000), а през декември месец е разкрита автобусна линия Б от с. Суходол до Горна Баня (3 500). От февруари месец е възстановена линия Е.

Построен е част от тролейбусния пръстен от Руски паметник до Сточна гара, а на 1 май по този маршрут е пусната тролейбусна линия П.

Трамвайни маршрути към края на 1948
1 – Гарата-Иван Вазов с 10 коли с 15 ремаркета
2 – Орландовци-Семинарията с 12 коли с 10 ремаркета
3 – Подуене-Света Троица с 12 коли с 24 ремаркета
4 – Красна поляна-Слатински редут с 12 коли с 12 ремаркета
5 – Св. Неделя-Княжево с 12 коли с 22 ремаркета
6 – Надежда-Лозенец с 12 коли с 12 ремаркета
7 – Света Троица-Захарна фабрика с 3 коли с 3 ремаркета
8 – Павлово-Бояна с 2 кола без ремарке
10 – Подуене-кв. Левски с 4 коли без ремаркета

Автобусни маршрути към края на 1948:
А – Княжево-Александров мост (2 500) с 1 кола
В – пл. Бански-кв. Хаджи Димитър (3 050 м) с 1 кола
С – Орлов мост-5-ти километър (3 500 м) с 1-2 коли (в различните месеци)
Г – Надежда-Връбница (5 800 м) с 1 кола
Е – Техническо училище-ж.п. прелез (2 500 м) с 1 кола
Н – Семинарията-Драгалевци (6 000 м) с 1 кола
М – Света Троица-Модерно предградие (2 500 м) с 2 коли
К – Семинарията-Симеоново (5 500 м) с 1 кола
Б – Горна баня-Суходол (3 000 м) с 1 кола
Т – Горнобански път-Горна Баня (3 200 м) с 1 кола
И – Техническа секция-с. Илиенци (8 000 м) с 1 кола

Тролейбусни линии
Т – Горнобански път-Горна баня
П – Руски паметник-Сточна гара

10
1947
На 28 декември 1947 г. се пуска в експлоатация новопостроената трамвайна линия по бул. Христо Ботев и Скобелев, 2520 м. двойна линия, 5040 м. единичен релсов път. С пускането на отсечката се променят и маршрутите на трамвайни линии 1, 2 и 6.

От юли възстановяват движението по автобусна линия В, а от август е възстановена и автобусна линия Н. През август е открита и нова автобусна линия М – пл. Света Троица до общинския дом в Модерно предградие.

Трамвайни маршрути към края на 1947
1 – Гарата-Иван Вазов с 10 коли с 15 ремаркета
2 – Орландовци-Семинарията с 10 коли с 10 ремаркета
3 – Подуене-Света Троица с 12 коли с 24 ремаркета
4 – Красна поляна-Слатински редут с 10 коли с 10 ремаркета
5 – Св. Неделя-Княжево с 12 коли с 22 ремаркета
6 – Надежда-Лозенец с 10 коли с 10 ремаркета
7 – Света Троица-Захарна фабрика с 3 коли с 3 ремаркета
8 – Павлово-Бояна с 2 кола без ремарке
10 – Подуене-кв. Левски с 4 коли без ремаркета

Автобусни маршрути към края на 1947:
В – пл. Бански-кв. Хаджи Димитър (3 050 м)
С – Орлов мост-кв. Царица Йоанна (3 500 м)
Н – Лозенец-Драгалевци (5 000 м)
М – Света Троица-Модерно предградие (2 500 м)
Т – Горнобански път-Горна Баня (3 200 м)

Автобусите са обслужвани от по 1 кола на линия, а през летните месеци линия Т е обслужвана от 2 автобуса.

Тролейбусна линия
Т – Горнобански път-Горна баня

11
1946
През април спира движението на автобуси по линия Е, през юли се спира линия В, а през ноември се спира и линия Н.

Трамвайни маршрути към края на 1946
1 – Гарата-Семинарията с 10 коли с 10 ремаркета
2 – Орландовци-Лозенец с 10 коли с 10 ремаркета
3 – Подуене-Света Троица с 12 коли с 24 ремаркета
4 – Красна поляна-Слатински редут с 10 коли с 10 ремаркета
5 – Св. Неделя-Княжево с 12 коли с 18 ремаркета
6 – Надежда-Иван Вазов с 12 коли с 12 ремаркета
7 – Света Троица-Захарна фабрика с 3 коли с 3 ремаркета
8 – Павлово-Бояна с 1 кола без ремарке
10 – Подуене-кв. Левски с 2 коли без ремаркета

Автобусите са обслужвани от по 1 кола на линия, а през някои месеци линия Т е обслужвана от 2 автобуса.

Автобусни маршрути в началото на 1946:
В – пл. Бански-кв. Хаджи Димитър (3 050 м)
С – Орлов мост-кв. Царица Йоанна (3 500 м)
Е – Техническо училище-ж.п. прелез (2 500 м)
Н – Лозенец-Драгалевци (6 000 м)
Т – Горнобански път-Горна Баня (3 550 м)

Тролейбусна линия
Т – Горнобански път-Горна баня

12
1944
Автобусни линии:
С – Орлов мост-кв. Царица Йоанна (3 500 м)
Са-Орлов Мост-с. Горубляне (11 000 м.)
Т – Горнобански път-Горна Баня (3 550 м)

1945
От май месец е възстановена автобусна линия Н, а от ноември месец – автобусни линии В и Е.

Трамвайни маршрути
1 – Гарата-Семинарията
2 – Орландовци-Лозенец
3 – Подуене-Света Троица
4 – Красна поляна-Слатински редут
5 – Св. Неделя-Княжево
6 – Надежда-Иван Вазов
7 – Света Троица-Захарна фабрика
8 – Павлово-Бояна
10 – Подуене-кв. Левски

Автобусни маршрути:
В – Полицейско училище-кв. Хаджи Димитър (1 500 м)
С – Орлов мост-кв. Царица Йоанна (3 500 м)
Е – Техническо училище-ж.п. прелез (2 500 м)
Н – Лозенец-Драгалевци (6 000 м)
Т – Горнобански път-Горна Баня (3 550 м)

Тролейбусна линия
Т – Горнобански път-Горна баня

13
Към 1 май 1932 г. има следните трамвайни линии:
1 – Гарата-Семинарията със 7 коли със 7 ремаркета
И тук е весело, защото линията е до семниарията чак от декември 1933.
Това май съм го взел от книгата "Тридесет години трамваи в София", щом има и линия 5а. Не би трябвало да е вярно, не знам дали броя на колите поне не отговаря на истината. Ще го махна като информация.

В неделя, на 3 декември 1933 г. се откри за редовна експлоатация новопостроената трамвайна линия от пл. Руен до Семинарията, която е като удължение на трамвайната линия 1 Гарата-Семинарията. Новата линия има дължина 998,35 м. двойна или 1996,70 м. единична трамвайна линия и започва от сегашния край на линия №1 на пл. Руен в началото на ул. Мосул с височина 559,65 м. и завършва на площада при северозападния ъгъл на Семинарията в края на ул. Мосул при височина 595,71 м. Понеже улица Мосул има на места много стръмни участъци, достигащи до 85/1000, което не позволява полагането на една трамвайна линия с голяма превозоспособност, каквато е линия №1, трасето на новата линия се развива в боровата гора между ул. Мосул и семинарското шосе и завършва на площада на Семинарията с едно ухо. Най-големите наклони по линията са 55/1000 на дължина 100 м. между пл. Руен и ул. Борова гора и 46,1/1000 на дължина 234 м. между сп. Вишнева и ухото, а най-малкия радиус на закръгленията е 30 м. Поради големите наклони и малки радиуси, този участък се явява в експлоатационно отношение като най-трудния участък в градската трамвайна мрежа и може да бъде обслужван само от най-новите ни мотриси, разполагащи с по два от по 60 к.с. мотори. Линията има три спирки: на Семинарското шосе, спирка „Борова гора“, срещу улица Вишнева градина – спирка „Вишнева“ и накрая при ухото – спирка „Семинарията“.

На всякакви чертежи и схеми поне до 1950 г. линията е двойна и завършва с ухо при Семинарията. Говорил съм с хора за периода през 50-те години как е било - линията си е била двойна, но е имало "малко трамвайче", което е вървяло между Журналист и Семинарията. На Журналист е изчаквало да дойде редовната двойка, която е завъртала там, а пътниците са били прехвърляни на "малкото трамвайче", което ги е карало до колелото на Семинарията. Единична линия по това време (50-те) е имало само по 8 за Бояна и малък участък от 4 между Университета и по Иван Асен.

14
Започнали са някакъв строеж непосредствено до него и колите, които паркираха на това място сега са върху едната линия.

15
Колелото според съобщението би трябвало да е на ограденото с червено място.

16
Аз не можах да разбера къде в рамките на настоящето колело искат да строят, като там място вече няма, освен да тупнат нещо на първа линия и да отрежат гледката на изток на блокове 478 и 479. От задната страна на двата блока има огромна празна поляна, но там никой не се натиска да строи нищо. Новото колело трябва да е някъде над строежа на училището от другата страна на бл. 480.

17
Няма къде да го остави на Иван Вазов. Единият коловоз е неизползваем сега.

18
1911 - 83
При това май изкара до края на смяната. До 20:00 още беше на линия.

19
P.S. "... малкото трамвайче, което скоро щеше да стане голямо - удвояваха линията за Двореца на пионерите"

P.P.S. Малкото трамвайче беше толкова романтично. То имаше само три спирки, средната бе спирка"Вишнева". Големият трамвай - двойката, обръщаше в началото на улица "Елин Пелин", където липите цъфтяха с тежката си и замайваща миризма всяка пролет. А тези, които искаха да прекосят гората по тесните му релси и така да почувстват боровия дъх на гората, бяха малки и големи. Мотрисите бяха две и се изчакваха, за да се разминат.
От самото си начало линията от Журналист до Семинарията е двойна по цялата си дължина и завършва с "ухо" при Семинарията (това е една от първите линии, които имат обръщателен кръг по това време). Линията е построена поради разрастването на Долен Лозенец и най-вече заради планираното тогава преместване на някои от казармите от центъра в района на погребите и увеличаващия се пътникопоток. Още тогава линията е трябвало да превозва голямо количество пътници в тази си част от маршрута и затова е планирана по този начин. Поради големите наклони и малките радиуси, този участък се е явявал най-трудния в градската трамвайна мрежа и е можело да бъде обслужван само от най-новите тогава мотриси, разполагащи с по два двигателя по 60 к.с. (възможно е и да е грешка и да става въпрос за KW) и възможност да теглят ремарке. Трамвайната линия е трябвало да бъде изградена с нови релси, но тъй като предвидената доставка на такива не е могла да се реализира, линията е положена със стари железопътни релси, взети от Дирекцията на железниците в замяна на релси от по-лек профил, с каквито в общината разполагали от постройката на Рилския водопровод. Железопътните релси в кривите участъци е трябвало да бъдат подменени при първа възможност.
Не знам от къде и от кой период са цитатите, но използването на "Двореца на пионерите" предполага, че става въпрос за след 1951 г. За този период е възможно линията между Журналист и Двореца на пионерите да е била обособена като отделна, още повече, че по спомени на хора от 50-те години е имало трамвай 2, който се е използвал в тази си част от маршрута именно по този начин - с прекачване и отделен трамвай (или два такива) само между Журналист и Двореца на пионерите. За периода между 1933 г. и 1943 г. липсват такива данни и доста категорично се подчертава почти навсякъде, че линията се обслужва по цялата си дължина без прекачване.

20
На кое са казвали новото и на кое старото депо Красно село?
Строежа на депо Красно село става на два етапа. В момента Трамкар изглежда по доста по-различен начин, отколкото през 1935 г., но все пак ориентировъчно - заграденото с лилаво (като пространство) е старото депо, а с червено е новото. По-късно през годините го разширяват още.

Pages: [1] 2 3 ... 76