Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Ivo

Pages: [1] 2 3 ... 558
1
Е няма що, това дето го мислят ми звучи като професия "клюкар" Някой дето не иска да се хване на някаква полезна работа щото му е "тежко" цял ден да се вози в ГТ и да клюкари кой как работи. Що не подемат кампания да обучат тези хора, които искат да наемат за водачи, или за монтьори, ще са в пъти по-необходими и ще вършат много по-полезна работа, отколкото да вървят да клюкарят тоя или оня. Ама друго е вместо да караш, или да се вреш в каналите да поддържаш ПС цял ден само да клюкариш някой а?

Или пък с тези пари вместо да назначават клюкари, да вземат да ги раздават като бонуси на добрите водачи.

2
Не достигат автобуси явно, защото напоследък почти всеки ден виждам и от старите къси Конекта, онзи ден пак имаше 302-ка.

3
Въжени линии / Re: Витоша
« on: Yesterday at 11:20:40 »
Винаги има начин и вратички държавата да влезе във владение, това е власт все пак, още повече ако има силен обществен натиск. Нали се сещате че един човек, който не си поддържа съораженията е нищо пред силата обединено общество от 100, 200, 300 000 човека, пък какъвто и ще да е.

Историята помни случаи, времена в които сме имали наистина силна държава, която си гони интересите и чрез непопулярни мерки си е постигала своето. Спомнете си времената след освобождението, когато е имало частни ж.п.линии, държавата не е могла да се справи с частниците и е приела закон, че ж.п.линиите са изключителна държавна собственост и ги завземат. Да, и това става в демократичен период, не по време на диктатура. Начини винаги има, желание трябва.

Най-малкото държавата може да поиска собсвеника на съораженията да си ги разкара от нейната земя, а едва ли ще му се дават милиони само за демонтаж и би станало интересно тогава.

4
Отново има 302-ка на 111.

5
Ехее, върнахте ме в ученическите години с това видео. Моя квартал. Много хубав беше тогава, дивотия, но наистина нямаше къде да излезеш, нямаше заведения още, а като откриха макдоналдс стана атракцията на квартала  :D

Не е много вярно това че не се познаваха хората, познавахме се аверчетата от половината квартал, ходеше се на гости без покана, а на някой като му доскучае извика някой познат и след 20-тина мин. се събере цяла група дечурлига с колела, или със шейни зимата, или пък да играем футбол или баксетбол.

6
Трамваи / Re: T8К-503 (503-511)
« on: 18.01.2018, 20:56:54 »
 :eek: Е, че то пневматичната система е бонус, и е добре че нашите трамваи я имат, а пък чешките нямат. А дали вратите са пнемватични като на Българските и Швейцарските трамваи или пък електрически не е ли все тая?

Почти всички ж.п. возила имат пневматична система.

А пък и точно този модел талиги имат изключително мека возия, хубаво са ги измислили навремето.

7
Разни / Re: Топло
« on: 18.01.2018, 00:33:34 »
То парното е само един щранг и един радиатор и го оставям почти винаги пуснато докрай. Установих нещо интересно, че дори да го оставя на 2 или 3, или да оставя само на тръби разликата в сумата която плащам е сравнително малка до нищожна и оттогава си го оставям пуснато докрай. Не знам как го смятат и защо се получава така.

8
Други градове / Re: Сливен
« on: 17.01.2018, 20:55:43 »
Чак пък да е грозен. По-добре ли е да им докарат китайски автобуси? И това според мен е автобус за крайградски линии сигурно ще се движат до селата и градовете около града, а пък чисто градските линии ще са с тролеите.

9
Разни / Re: Пловдивският панаир
« on: 17.01.2018, 20:19:36 »
Последния път като ходих имаше само украински и руски тролейбуси и автобуси, а и един СОР. Не помня 2010-та ли беше или 2011-та, и онзи тролейбус който е произведен в Дупница. Нито някакви автобуси , трамваи от водещи марки, камо ли пък вагони, локомотиви. Явно големите производители знаят как правят обществените поръчки транспортните компании по критерий най-ниска цена и за това не участват.

Да предположа ли че тая година ще има само ВМС-та, Ютонги, Темси, тролеи на Белкомунмаш и подобни.

А наистина ли през СОЦ-а за да посетиш панаира е трябвало да си искараш специално разрешително и е можело да те отрежат?

10
Излезнала е карта с по-подробни данни от сензорите за замърсяване. Като цъкнете на някой излизат данните, цветовете са като на предината карта. Днеска е доста чисто междудругото. https://airbg.info/map/

11
Снимки / Re: Снимки (автобуси)
« on: 16.01.2018, 23:04:00 »
ОФФ: Това някакъв майтап ли е или от кога 54 отива чак до Калотина, какво съм изпуснал? :eek: Преди беше до Божурище само, защо е нужно чак до границата?!

12
Трамваи / Re: T8К-503 (503-511)
« on: 16.01.2018, 22:53:08 »
Ако е бил с управление като на Т6А2 с джойстик или педали и после са го преправили с контакторно управление това е било някакъв абсурд тогава-защо да преправят трамвай с по-удобно и модерно управление, към по-примитивното и неудобно за работа?

Ето че можело да произведем и хубав и модерен трамвай за времето си.

13
Трамваи / Re: T8К-503 (503-511)
« on: 16.01.2018, 21:51:00 »
Мда, седалките бяха като в туристически автобус, много удобни. Мисля че бяха от Чавдар. Обърнати една срещу друга и между всяка от тях имаше печки. За времето си беше много хубав, и беше с луминисцентно осветление. Плоскостите под прозорците бяха някакви тъмнокафяви или почти черни. Стъклата бяха затъмнени като на китайските автобуси.

Чувал съм че преди да му добавят средната секция е бил още по-хубав и управлението е било с педали вместо с контролер.

14
Похвално! Сега остава да видим дали има достатъчно здрави коли от този модел, които могат да работят на тези линии, и дали има персонал. Ако при хубаво време вместо 3 коли са 6 или 7 мисля че ще се справят с пътникопотока, и ако първата кола се напълни на зоопарка направо да изпуска следващите спирки.

Попринцип при необходимост ако няма достатъчно здрави коли от този модел, могат ли да се дърпат от Дружба МАН-ове от тези с ръчните скорости? Все пак на 314 мисля че може и автоматици, виждам че и ВМС пускат там. Проблем ли е ако дойде кола от друг гараж на помощ, все пак има ГПС и веднага може да се отчете това и да се заплати курса.

Видяхме, че автоматици по 66 не стават, а на 314 май може.

Все едно някой чете форума, браво че полека-лека предприемат мерки да се оправи положението.

Около зоопарка намира ли се достатъчно свободно място, хората да си оставят колите и оттам да се качат на 66?

15
Не знам, нашия рейс дойде сравнително празен на манастира и там се натъпка колкото може да събере хора. Успя да се изкачи до горе но много бавно, с 10-15 тина мин. закъснение. Но освен това имаше и голяма поледица,а пък нагоре и постоянно трупаше сняг на пътя. Ако на паркинга е имало спрени 30-40 коли можем да приемем че всички са успели, не знам дали са пускали допълнителни автобуси, защото ние слезнахме от друго място. Тъпото беше, че повечето май бяха гратис, чувах ги да си говорят че не знаят кой да им продаде билети и с какви билети е този рейс, че за пръв път се качвали на градски транспорт. Учудиха се, че никой не им поискал пари :eek:

В рейса имаше и други от форума, които снимаха тъпканицата която стана и ситуацията, ако им се занивама да качат снимки.

Абе сега като се замисля, целия тоя калабалък дето става горе се събират сумарно около 100-150 автомобила. Всичко това може да се избегне, ако тези хора се превозят с 2-3-4 рейса и няма всичко да се задръсти от автомобили и всеки път да има някой забил се в канавката.

16
Много ясно че с тролея ще е по-бързо и по-удобно. Сега по разписание с него се стига за 12 мин. от Хаджи Димитър до СУ, и за 13-15 мин. до попа, зависи от коя спирка ще се качиш. Силно съмнително с прекачване на метрото да е по-бързо. Имаш влизане в подлез, чакане поне средно 5-6 мин .за прекачване, после излизане от подлез. При всички положения ще излезе повече време. Да приемем, че стане както очакват-при откриването на МД3 голяма част от трафика да се облекчи, и пътуването с тролея да се ускори със средно 2-3 мин. до центъра и остава съвсем без конкуренция.

Още повече, че в тролея не се тъпчеш чак така, има парно( в метровагоните няма отопление, само в някои има климатик)

По същия начин някой си беше въобразил, че с метрото 88 ще стане излишен и че с метрото ще е по-бързо. Ако си направиш експеримент например да пътуваш от станция Малинов до станция Витоша с 88 и метро може да се обзаложа, че в голям процент от случаите с 88 въпреки заобиколиня маршрут ще стигнеш за същото време, дори и по-бързо. А пък да не говорим за Малинов-Искърско шосе, там 88 винаги бие по времепътуване.

17
Относно замърсяването-абе може наистина проблемите на толкова хора като астма и тн. да идват от колите. Днеска в трамвая се заприказвах с един възрастен човек на малко над 80 години. Заприказвахме се за замърсяването, и той каза че по негово време всичко било на въглища, отопление, транспорт, като си простреш прането зимата бялото потъмянало, а пък по улиците и то дори в центъра на София било нормално да се хвърля сгорията от въглищата върху снега. Напролет пък разказва, че това се разнасяло като прахоляк от вятъра.

Въпреки това обаче, нито той, нито неговите приятели набори ( края на 30-те началото на 40-те родом) не страдали от хронични заболявания, и каза че повечето и сега не страдат и били здрави и прави. Като попитах според него защо сега има толкова много хора с такива хронични заболявания като астма и тн. той каза, че според него това е защото сега хората твърде много време прекарват на затворено, вкъщи, в офиса, в колата, на климатици. Също според него и заради лошите строителни материали в днешно време, образуването на плесени които климатиците и вентилацията разнасят. Вкъщи, в офиса, в колата. Разправя, че имал няколко внука и 2-ма от тях имат такива хронични заболявания вече. Според него хората твърде много се изолират и затварят, а едно време прекарвали доста повече време на открито, в разходки, движение пеша из града, било нормално едва ли не всяка седмица да се излиза някъде на планина, на природа независимо от времето, дали са виелици, дали са жеги, ако ще дори и нормално да се прекарва известно време в парка. Каза, че било нормално сутрин при -20 да си се ходи пеша на работа, да водиш пеша децата на уличище и градина, да се спортува, а сега ги гледа при -5 всеки се ушубил и разглезил и от вкъщи директно в колата. Дори при -20 още от долните класове започвали училище с физзарядка.

Според него може би дори сега въздуха е по-чист от преди, но колите, прекарването много време на затворено и твърде многото изолиране от външната среда разболявали много хората, не толкова ФПЧ. Може би човека е прав аз донякъде споделям тази теория също. Подобни неща съм чувал и от други възрастни хора.

18
На това сняг ли му викате, 1 пръст не е натрупало. Спомнете си как беше миналата зима по това време.

19
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 15.01.2018, 12:19:14 »
Така беше вчера във високите квартали-Младост, Овча Купел, Драгалевци, Симеоново и селата нагоре, Бистрица Железница. Видях и доста увъртели се катастрофирали коли, всичко беше в лед. Интересно че рейсовете по тия линии, 314, 98 си се движеха въпреки това. Дори и по 66, макар и с малко закъснение.

Познат разправя, че в Драгалевци като си оставил колата на един наклон сама тръгнала по леда надолу да се пързаля. И горната част на Малинов, както и по Атанас Москов беше така, можеше да се пълзаляш по пътя с обувки все едно караш ски  :D Рейсовете се пълзаляха като спираха.

20
Наистина не във всички автобуси са изправни стоп-бутоните обаче, видях вчера в един зелен Мерцедес, че до 2 от 4-те врати бутоните бяха свалени. Но все пак такива бутони могат да се купят и да се възстановят много лесно. Не е нещо кой знае колко скъпо.

Но и хората трябва да са малко по съобразителни. Навремето, особено на слабонатоварени спирки по селските линии, когато чакат по 1-2ма човек но идва рейс който не ги устройва правеха жест на шофьора да не спира. Също така си спомням, и че на слабонатоварени спирки по селските линии пътниците се обаждаха предварително къде ще слизат. Тогава възрастните хора ми обясняваха че това се правило с цел пестене на време и енергия.

 Отново всичко е до манталитет, култура и мислене. Умният и интелигентен човек веднага ще "загрее" че така е правилно да се прави, простия и невеж селяндур ще седи до вратата прав, облегнат на стъклото ако ще и да има свободни места и заради него ще се спира на всяка спирка и ще се губи време, ще се хаби нафта и ще се губи топлината от салона. Просто защото не може да направи връзка с главния мозък и да мисли логично какво се получава.

Понеже работя с много хора и винаги ми е парвило впечатление това, някои хора имат способността да мислят, разсъждават, друга част пък всякаш са като стадо животни и трябвавинаги да бъдат подканвани, да им се подвиква, някак все едно не могат да установят връзка с главния мозък да си осмислят действията и да вложат логика кое е правилно и кое не. Ама вместо да си вземат поука, такива са първите които се обиждат като им се каже че имат ай-кю на шимпанзе.

Pages: [1] 2 3 ... 558