Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - fafan

Pages: [1] 2 3 ... 74
1
Ако са 4 линии (8 радиуса) ще трябва да се нареждат 8 автобуса на Батенберг. Малко ми е чудно как ще се събират...

2
Никъде не виждам летището като дестинация за нощна линия - а това един от най-сериозните генератори на нощен пътникопоток.
И да, и не. От 00:00 часа нататък има само на Т1 2 полета към 02:00 и после ранно излитащите към 06:00. Тук по-скоро трябва да се увеличи работното време на А84/184, а кацащите към 2 часа надали оправдават линия на 30 минути.

Както вече коментирахме в съответната тема, не са само пътниците които се нуждаят от 24-часов транспорт до там, а и служителите. Смените им започват и приключват между 2 и 4.

Като цяло тенденцията е полетите на летище София да се увеличат. На 23.02. последният кацащ е в 2:40, като реално е кацнал в 2:50. Дали биха успяли пътниците да хванат евентуален автобус в 3ч.? По-скоро не. От друга страна има излитащ за Аликанте в 5:20.

Официално такива полети изобщо не би трябвало да има, защото летището е с разрешение за полети от 6:00 до 24:00. Но по неясни причини обаче все пак ги има.

Иначе аз изобщо не подкрепям Света Неделя като централна станция.

Май най-подходящо е свързващата централна спирка да е на някое кръгово кърстовище като Паметника Левски или Руски паметник, така автобусите могат да се наредят в една хубава редичка по кръга и после да се измъкнат.

3
Разкриването на специални спирки само за нощните линии ще увеличи разходите по проекта бая - спиркознаци, пейки, навеси. Още по-лошо е, че линиите ще са почти сигурно в началото експериментални със срок от 6 месеца. Така че най-вероятно в началото ще се търси начин да спират само по съществуващи спирки от дневната мрежа.

4
Шегата настрана, но май си прав. Днес мисля че го засякох в dnes.bg, там пише с псевдоним "vlady" и стилът е много подобен на този тук, все едно пише някакъв робот, който не разбира съвсем какво са му казали  :laugh: .

5
Първи груби щрихи по идеята "нощен транспорт" - 2, 3 или 4 линии и 2 лева за билет с неограничен брой прекачвания. Разбира се това са само начални идеи и няма нищо окончателно.

Quote
...

В общината са решили да въведат експериментално нощни линии през пролетта.

"Ще направим съответната координация както със СДВР, така и с общинска полиция, съответно ще разчитаме и на видеонаблюдение, така че услугата да бъде максимално сигурна както за пътниците, така и за водачите", каза зам.-кметът по транспорта Евгени Крусев.

Все още не е ясно колко ще са нощните автобусни линии. Обсъждат се няколко варианта - 2, 3 или 4. Те ще имат обща спирка в центъра, уточни пък общинският съветник Зафир Зарков.

Нощното билетче на цена от 2 лева ще е за неограничен брой пътувания в интервала от полунощ до 4:00 ч. сутринта, когато ще се движат линиите....

https://www.dnes.bg/sofia/2018/02/21/sofiia-skoro-noshtni-avtobusi-s-bilet-2-lv-po-niski-globi.368672

6
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 18.02.2018, 10:47:28 »
Te вървят в пакет обикновено, като пуснат Лале-2, пускат и Черни връх. Но да видим колко ще издържи горкия, миналата година му изгърмя захранването след 2 дена. :fan:

7
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 18.02.2018, 10:26:21 »
Oт днес са пуснали и Горно Лале най-накрая. Да видим колко дена ще работи този сезон изобщо.

8
Така е, тук никой не беше обявил, че ще има такова обсъждане вчера. Лично аз разбрах някъде около час преди събитието, и вече имах други планове. Все пак не всички четат другия форум.

Аз бях го написал още преди няколко седмици. Който се интересува от темата е отишъл или е изпратил представител. Да се пише постфактум защото не са успяли да съберат достатъчно подгласници, които да вдигат достатъчно шум в залата както им се е искало е една от заучените методи на тази "организация".

По същество: нещата се развиват точно както бях предвидил, трамвая през тунела явно ще бъде махнат. Жалкото е че парите са малко, и обещания тролей може да не се осъществи паралено с промяната на тунела.

9
Браво, общината не се е подвела по акъла на псевдоорганизацията и тя плюе и обижда сега по всички налични канали хората, които не и танцуват по свирката  :D :D. Позната картинка  :help: :help:

10
Трамваи / Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« on: 14.02.2018, 19:19:55 »
Въпросът ми беше дали наистина има такива (или някакви изобщо) планове, или наистина са ги пратили в почивка (разбирай да гният и ръждясват на плаца) докато "умуват". Този умствен процес може да продължи с години, и тогава трамваите наистина вече няма да стават за нищо. Ако няма да се използват и няма да се ремонтират да ги пуснат за продажба, да се избият поне част от доста високата им цена която беше платена.

В горните сметки може да се добави, че и 10 състава само от Динозаври също са възможни, а състави по тм10 са си повече от необходими.

11
Трамваи / Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« on: 14.02.2018, 14:58:33 »
Какво са замислили за Динозаврите, след като ги махнаха всички от линия така ненадейно?

12
Трамваи / Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« on: 12.02.2018, 12:35:37 »
Тук може би не е походящата тема, но от това което чета изолаторите са поставени на най-невъзможните места. Защо не са в близост до спирките, за да се минават на инерция, когато така или иначе трамвая спира заради спирката?

13
Автобуси / Re: Електроавтобуси
« on: 11.02.2018, 01:51:20 »
Аз предполагам, че ще ги пуснат по 84 и 184/384 и до там.

Предположението ти вероятно е вярно. 20 къси автобуса са точно колкото за една представителна линия. А в София представителните линии са 84, 280 и витошките. Никакво сериозно покриване на други линии или някакъв екологичен ефект не може да се постигне с 20 бройки.

14
Тук проблемът според мен е, че в един момент ако се запълни паркинга от хора, които не ползват метро, няма да има място за тези, които ще го ползват. Редно е вторите да са приоритетни. А и защо да не е в правомощията на ЦГМ да проверява спазени ли са всички условия за предоставената преференция.

Само дето това никога не се е случвало, паркингът никога не е достигал пределния си капацитет. А чисто юридически си се квалифицирал за префернцията заплащайки за услугата, това ще го потвърди всеки съд. Странно че юристконсултите в общината не са му го напомнили на зам.-кмета това.

15
Това си плаче за атака в съда, да се проверява дали се ползва дадена услуга, за която вече е платено не влиза в правомощията на ЦГМ. Да не говорим за отстъпването под масата на паркинга от Метрополитен , платен над 80% с европейски пари, на ЦГМ, една конструкция която отказва даже данни за себе си по Закона за достъп до обществената информация. Май заместник-кмета е сътворил голяма боза този път. Интересно какво ще кажат от контролиращия орган на програма "Транспорт" за това нерегламентирано отстъпване на финансиран от него инфраструктурен обект на търговско дружество и вдигане на цените с 40%.

Quote
Центърът за Градска мобилност в София се готви да въведе санкции за онези, които купуват карта за паркинг и метро, но не пътуват с влакчетата.

Абонаментната карта "Паркирай и пътувай" дава право за безплатно паркиране в буферните паркинги в работното време на метрото. В извънработно цената е по 0.50 лв. за всеки следващ час след края на работното време на железницата.


От Центъра за Градска мобилност обаче са установили, че повечето от закупилите преференциалните карти всъщност изобщо не ползват метрото, а само паркинга. Затова общината смята да въведе по-висока тарифа за паркинг за тези, които ползват паркинга, но не и метрото.

От центъра са категорични, че буферните паркинги трябва да се ползват преди всичко от хора, които пътуват с метрото, пише "Сега".

За целта оттам проверяват как е ползвана картата, която дава право на евтин паркинг. Ако се установи, че клиентът не е пътувал с метрото, трябва да плаща почасово на редовна тарифа - по 1 лв. на час.

Нововъведението на ЦГМ по същество означавапромяна в правилата за ползване на буферните паркинги, за които само преди дни се обсъждаше обратна политика - да стават безплатни при мръсен въздух, за да се стимулира пътуването с градски транспорт, допълва вестникът. Сега вместо стимули ЦГМ избира санкции.

"Понеже не е ясно дали картите се използват, за да се пътува с метрото или само за паркиране, ЦГМ иска да затегне контрола на тези паркинги и те винаги да имат свободен капацитет, да могат да се използват от хората, които пътуват с метрото, а ако има свободен капацитет за ползване и за нормално паркиране, без ползване на метрото, тогава ЦГМ следва да организира такъв тип паркиране", подкрепи идеята зам.-кметът по транспорта на София Евгени Крусев.

Източник: https://www.dnes.bg/sofia/2018/02/09/imate-karta-no-ne-ste-v-metroto-moje-da-vi-nakajat.367558


16
Депо Красна Поляна е даже още по-далече от Искър, така че това не е извинение.

Извинение не е, но е обяснение. Имало е пари само за ремонт на трасе по Симеон, не и за разширяване на депо Красна поляна и осигуряване на нормални условия за домуване на нормалнорелсови състави, съответно е ремонтирано като 1009 мм. Нормалнорелсови маршрути през целия град само с едно депо в източните покрайнини на София не става, няма как да се обслужват стабилно.

Трасето до Захарна фабрика добре би се свързало с бъдещото по ул. Манчо и към метростанция Вардар по ул. Божурище. Тогава няма да е затапен клон и може да се обслужва смислено и на по-кратки интервали.

17
Аз още не мога да разбера, защо при ремонта на трасето към ЗФ, то не беше преустроено за нормалнорелсови трамваи. 20-та щеше да си пасне идеално там.

Защото нормалнорелсовото депо е на другия край на града. За да се осигури първа кола в 5 часа сутринта от Захарна фабрика трябва колата да излезе от Искър в 4 или още по-рано.

18
Автобуси / Re: Електроавтобуси
« on: 08.02.2018, 16:49:26 »
A66 e 19,7 км и 1180 метра денивилация, А63 17,9 км и 950 метра денивелация. Проблематично е даже, дали ще стигне до горе. Може би междинна зарядна по средата на маршрута.

Един друг въпрос, каква е идеята зад това да се поръчват 15 зарядни станции за 20 автобуса. Нощно време трябва да се превключват от един на друг автобус.

19
Автобуси / Re: Електроавтобуси
« on: 08.02.2018, 13:55:21 »
В момента не са доставени, а като дойдат ще са 99% за други линии. Единствено 1701 е в София, него могат да го пуснат на тестове до Морените, но му трябва зарядна станция и горе, а горе не може да се строи току-така, т.е. цялата работа е малко сложна.

20
Окрадени са, всички от страната на махалата са с прерязани панти и са вдигнати, на някои места са успели да изкъртят и рамките от асфалта. Ако са заварени как ще се чистят? Пък и пак няма гаранция че няма да им намерят цаката и тогава. Единствения вариант са врадените в бордюрите канали, в тях няма достатъчно метал за крадене.

Pages: [1] 2 3 ... 74