Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Topics - Ivo

Pages: [1] 2
1
Изтрити теми / Re: Електроавтобуси
« on: 12.09.2017, 17:27:02 »
Вместо скъпоструващо метро, от което 3 диаметъра са ни достатъчни, направленията с много пътникопоток спокойно могат да се поемат от трамваи като линия 20 например. Те се движат със скоростта на метрото по обособените трасета и имат огромна вместимост. Хем се спестява неудобството от слизане под земята през разни подлези, ескалатори, хем ще излезе много по-евтино от метро а ефектът щее подобен или същият ако е на 80-90% обособено, и го няма неприятното изживяване да пътуваш под земята, демек ще е и по-привлекателно.

Каквито и да е било основни големи пътникопотоци да се поемат от автобуси е грешка и води до постоянни тъпканици, претоварване и закъснения. Видяхме години наред как беше когато "метрото" на Младост бяха 76, 305 и 213. Макар че времепътуването до Орлов мост беше същото като с метрото тъпканицата беше невероятна.

Quote
Няма икономическа обосновка защо ще си поръчваме електроавтобуси. Няма и екологична такава. Няма смислен отговор с каква технология на задвижване и зареждане точно ще бъдат, нито защо. Харчиме си едни пари, че нали и без това са ни в повече.
The Freshmaker
явно не им се дават постоянно пари за нафта, масла консумативи и за това са решили да са електрически. Все пак нали експоатацията излиза между 4 и 6 пъти по-евтино от дизеловия такъв.



2
Не знам дали е правилното място за тази тема, и дали заглавието е точно.

Напоследък много се говори за премахването на тролейбусния транспорт и заменянето му с автобуси и елекроавтобуси. Преди бях върл защитник на тролейбусите, като много по-бързи, тихи и комфортни от автобусите, и разликата наистина беше голяма. Но в днешно време градският автобус е толкова усаваршенстван, че комфорта е като при тролейбусите. Бърз, тих, с автоматични скорости, без след него да се носят кълба от дим и миризма на нафта, с добра динамика като на тролей, без рев от двигателя и стържене на скорости, който да се чува от километри. Същевременно 2 пъти по-евтин, не се нуждае от поддръжка на ККМ, и с много по-голямо приложение, защото може да се ползва и на извънградски линии, където няма мрежа.

Тук въпроса е как мислите вие, при тези обстоятелства, и при все че тепърва ще се развиват и електроавтобусите, и ДВГ ще се усаваршенства все повече, доколко има смисъл към момента да се изгражда ККМ където няма и да се развива тролейбусния транспорт, при все че на същата цена има електроавтобуси, които не са ограничени от мрежата и също могат да се ползват навсякъде. Дали не е по-добре усилията да се насочат към развитието на трамваите и автобусния транспорт, за сметка на тролеите при такива обстоятелства според вас?

3
Ще правим ли 2-те традиционни национални срещи тази година, на 13.01.2015-та по случай рождения ден на форума, както и тази в Перник за кукерския фестивал със запиването в заведението на обръщалото на тролеите после?

4
И аз се надявам да се запази такъв за бъдещия музей на транспорта, защото и на мен са ми сантиментални и аз много съм пътувал с тях.

5
Всяка година по различни медии се провежда конкурс за най-добрия град за живеене у нас. Според вас кой ще е тази година и какво е вашето мнение по въпроса? До сега са печелили Варна, Бургас, София и Стара Загора, като Варна и Бургас по няколко пъти.

Според мен и тази година ще е или Варна или София, струва ми се че в тази два града стандарта е най-висок и са насочени най-много инвестиции, някак доста се доближават до големите европейски градове. Стара Загора е добре, но няма планина, няма море наблизо. Пловдив също е доста добре, но като че ли позападна малко напоследък, няма тролеи, няма екологичен транспорт, далеч от морето до планината е горе-долу наблизо. Но пък имат уникален старинен град и градски център. Бургас напоследък изглежда доста модерно, но пък някак Варна е по-социален и разнообразен град, има по-голяма и екзотична морска градина, по-разнообразен релеф, мисля че и пристанището е по-голямо.

Аз лично харесвам също Русе и Плевен, Плевен особено изглежда доста модерно, има инвестиции , работа, Русе пък изглежда много приятно за живеене, като цяло в Северна България градовете ми допадат повече, не знам защо, някак по-добра визия имат.

Дразни ме това, че се получава някаква централизация, почти всички инвестиции отиват в 3-4 от най-големите ни градове и всичко се бута там, докато многоприятни и красиви за живеене градове се обезлюдяват, вместо да ги развиват.

Та, какво е вашето мнение по въпроса, по критерии инвестиции, работа, доходи, природни ресурси, инфраструктура, градски транспорт, цени на наеми и продажби на апартаменти, културни мероприятия, образование, места за отдих и тн.

6
Изтрити теми / Re: Габрово
« on: 29.03.2014, 02:06:48 »
Красиви автобуси са, от 2000-та година, за съжаление някои от тях вече ги бракуват. Вижте тази снимка как ги нарязват http://fotobus.msk.ru/photo/1014805/

Можеше докато ни докарат новите автобуси да ни дадат 10-20 такива да заместят за няколко месеца-година 3551, 3698, 3691 и тн. и после да си ги нарежем тука  :D Щяха да са атракция и малко гъзария с този дизайн.

7
Интересувам се от информация, актуално разписание и тн. на ферибота в град Белослав Варненско. Ферибота се използва като ГТ, някъде чета че се движи на интервал 15-30 мин.,в различните часови зони има часове за профилактика, но актуално разписание не откривам. Дори в това клипче, пише че ферибота е безплатен, може би е част от градския транспорт на града? Мога ли да се кача пеша на него, вместо с автобус на ГТ или кола, гледам на клипа има и салон за пътници. Всякаква информация е от полза, впечатления всичко.

http://www.youtube.com/watch?v=7cZW3tNEP5w

8
Дали някои линии които са със Шкоди нямат нужда от триосни в час пик, как мислите? http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2e/Solaris_Trollino_15AC_in_Vilnius_15.08.2006_rear.jpg

9
Други градове / Шабла
« on: 07.07.2013, 13:19:00 »
Шабла, ГТ Шабла, разписание ГТ Шабла, Автогара Шабла

10
Помня ги тия маршрутки, бяха една от най-големите глупости в ГТ навремето. Возил съм се само 2-3 пъти, веднъж точно на такава кола, като тази от корицата на снимката, веднъж на едно автобусче Мерцедес О 309 с автоматична врата по 6-цата и още веднъж на някакво Пежо и май друг път не съм се качвал. Качвал съм се и то само по изключение, когато съм бързал много за някаква среща.

Добре че почти изчезнаха тия недоразумения. Нямаше никакъв смисъл от тях, защото дублираха почти навсякъде маршрутите на автобуси, трамваи и тролеи.

11
Перник по данни от Преброяването 2011 г. има население от 79 169 души, а Радомир - 14 317. Не давай данни ангро, защото подвеждаш хората!
http://www.nsi.bg/otrasal.php?otr=19&a1=376&a2=377&a3=381#cont

12
http://www.panoramio.com/photo_explorer#view=photo&position=29&with_photo_id=38136549&order=date_desc&user=531969 А ето тук намерих още една интересна снимка, по-новите панелни блокове в Норильск. Може би и те имат фабрично топлоизолация, защото при минус 60 градуса надали са оставени така само на панел и никой да не си направи. 1-вите етажи са повдигнати доста високо, на около 3 метра за да не ги затрупва снега през зимата, а застрояването е на квадрати, за да спират ураганните ветрове през зимата. На снимката не си личи но и дограмите са някакви двойни.

13
наклона на отсечката по Отец Паисий е от порядъка на около 18 - 20 %, като точно преди този голям наклон има и гърбица, т.е тролея няма да може да се засили предварително. Всъщност едва ли ще му е проблем де, но все пак и улицата е тясна в тази част и не е подходяща за градски транспорт, поне според мен.

Съмнявам се наклона по шосе да е 18-20% Принципно най-стръмните наклони по шосе не се правят повече от 12-15% най-много да кажем, и все пак всички превозни средства са така направени,че да могат да го преодоляват.

Виж 18-20/1000 ако си имамл предвид може, ама 18-20/100 това е много и ми се струва нереално.

14
У нас, има уникални по архитектура и красота ж.п. гари и спирки, някои от тях запазили духа на годините, в които са строени от преди 1 век, други привнесли западна архитектура, трети комунистическа, но запазили се и до днес. Например много красиви са ж.п.гарите из Северна България по 7-ма линия за Видин и Лом, с характерните извивки над прозорците, като Криводол, Медковец, Брусарци и др. по линията за Свищов, гарата в Русе, изоставената сграда на спирка Трапезица. Красива е гарата в Трявна, възстановена и модернизирана, а в чакалнята на плазма се прожектират забележителностите на града. В Лом пък са съчетани в едно старата гара, предполагам от 20-те или 30-те години, заедно с новата сграда, архитектура от 70-те.
Също интересни са Велинград, Велинград ЮГ прилича на сградите в Швейцария, в Разлог и Банско са много добре ремонтирани и санирани, също и тази в Плевен е модернизирана. Не е задължително да гласувате точно за някоя от горните, дал съм ги като пример повече, но ако имате любима от тях гласувайте. Кажете кои според вас са най-красивите и уникални гари у нас, аз лека по-лека ще качвам снимки, на тези които съм снимал и са ми харесали.

15
Днес БВ 8612 в състав от 12 вагона теглен от една 45-тица(даже не можах да го хвана целият) до Пловдив 15 мин.закъснение, до София около 30 мин.закъснение. Причината доколкото разбрах е заради много горещото време в Горнотракийската низина, според мен на слънце над 40 градуса, което оказва влияние на релсовият път, за това се движехме доста бавно на някои места с около 40 км/час. Преди години, пръскаха релсите с някакъв препарат при такива жеги а сега от доста време не съм виждал да се прави.

16
ЛИНК КЪМ АРХИВИРАНАТА СТАРА ТЕМА:http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=176.2300

Не е колаж, видях го този автобус, такава си е рекламата. Добре му седи. Само че не можах да разбера какво точно рекламира.

17
Автобуси / МАN/MANAS SG 262 (2131-2160)
« on: 13.02.2008, 11:51:00 »
Първа доставка - 10.02.1999 г.: - 10 бр.
 
 Инв. номер       ДК Номер     Нов ДК номер               VIN номер
  и досие в                               (03.2006г.)         
transphoto.ru    
           
   2131              C 9602 КК      СА 1562 АМ        NMAA610030T001295
   2132              C 9606 КК      СА 1553 АМ        NMAA610030T001299
   2133              C 9610 КК      СА 1575 АМ        NMAA610030T001300
   2134              C 9605 КК      СА 2042 АМ        NMAA610030T001298
   2135              C 9601 КК      СА 2027 АМ        NMAA610030T001294
   2136              C 9609 КК      СА 1570 АМ        NMAA610030T001301
   2137              C 9607 КК      СА 1560 АМ        NMAA610030T001303
   2138              C 9608 КК      СА 7706 АХ        NMAA610030T001302
   2139              C 9604 КК      СА 1549 АМ        NMAA610030T001297
   2140              C 9603 КК      СА 8374 АМ        NMAA610030T001296



Втора доставка - 30.04.1999 г.: - 10 бр.
 
 Инв. номер       ДК Номер     Нов ДК номер     Нов ДК номер             VIN номер
  и досие в                               (03.2006г.)         (10.2014)
transphoto.ru  
 
   2141              C 9549 КН     СА 2025 АМ                                  NMAA610030T001340
   2142              C 9556 КН     СА 5450 АМ                                  NMAA610030T001343
   2143              C 9551 КН     СА 5447 АМ                                  NMAA610030T001341
   2144              C 9557 КН     СА 8367 АМ                                  NMAA610030T001342
   2145              C 9552 КН     СА 8358 АМ                                  NMAA610030T001344
   2146              C 9550 КН     СА 1546 АМ                                  NMAA610030T001339
   2147              C 9554 КН     СА 1572 АМ                                  NMAA610030T001346
   2148              C 9553 КН     СА 2046 АМ                                  NMAA610030T001345
   2149              C 9561 КН     СА 1556 АМ         СА 7074 ХР        NMAA610030T001338
   2150              C 9532 КН     СА 8378 АМ                                  NMAA610030T001347



Трета доставка - 12.07.1999 г.: - 4 бр.

Инв. номер       ДК Номер     Нов ДК номер               VIN номер
  и досие в                               (03.2006г.)         
transphoto.ru    
         
   2151              C 9803 РТ      СА 5448 АМ       NMAA610030T001453
   2152              C 9804 РТ      СА 1550 АМ       NMAA610030T001452
   2153              C 9802 РТ      СА 1566 АМ       NMAA610030T001451
   2154              C 9801 РТ      СА 8371 АМ       NMAA610030T001450



Четвърта доставка - 06.08.1999 г.: - 6 бр.

Инв. номер       ДК Номер     Нов ДК номер               VIN номер
  и досие в                               (03.2006г.)         
transphoto.ru    
                     
   2155              C 4358 РН      СА 1569 АМ       NMAA610030T001467
   2156              C 4360 РН      СА 1567 АМ       NMAA610030T001468
   2157              C 4356 РН      СА 2037 АМ       NMAA610030T001469
   2158              C 4361 РН      СА 1564 АМ       NMAA610030T001470
   2159              C 4357 РН      СА 1542 АМ       NMAA610030T001471
   2160              C 4359 РН      СА 8375 АМ       NMAA610030T001472

ОБЩО: 30 бр.


Съчленените немски МАН-ове и аз ги помня. Бяха бели на цвят, може би от края на 60-те, началото на 70-те години, двигателят беше разположен отпред, 3-тият мост беше управляем, като при Икарусите. Имаха 3 врати, като в ремаркето 3-та врата беше в началото на ремаркето. Отвътре бяха с по 2 реда двойни кожени седалки, имаха седалки и в съчленението, бяха автоматици, мисля че повечето им прозорци бяха отваряеми.
Такива МАН-ове все още могат да се видят тук-там из България, по междуселски  и междуградски линии. Аз например видях такъв единичен в Своге.
Хубави автобусчета са, все пак са МАН.

Иначе в Пловдив имаше и малко по-нов вариант, приличаше много на О 305 Г, беше със задно разположен двигател и управляем 3-ти мост като и при Икарусите. Само че ремаркето му беше по-късо от на О 305 Г.

18
Други градове / Карлово
« on: 09.12.2007, 16:51:22 »
Вчера и оня ден бях в Карлово. Ето няколко снимки на автобуси от там, май са общо 6 автобусни линии, като дори по малката тясна уличка пред хотелът в който бях минаваше автобус, като цяло изглежда мрежата е доста всеобхватна, а в автобусите пътуваха и правостоящи. Имат автобуси Сетра, МАН-нископодови, Мерцедес О 405 и др.в отлично състояние.На последната снимка е БОВА по линията Карлово-Пловдив
[attachment=3865:O_405.jpg]
[attachment=3866:MAN.jpg]
[attachment=3867:Setra.jpg]
[attachment=3868:Bova.jpg]
Карлово е чист и красив град, на ж.п. гарата също е много чисто, но градът не е подминат от масовото засстрояване-започнали са да строят сума ти нови блокове и хотели.

19
Снимки / Снимки (тролейбуси)
« on: 27.10.2007, 21:24:21 »
Градски транспорт София
Снимки (тролейбуси)

Моля не качвайте нискокачествени снимки в темата!  Ще бъдат изтривани!




20
Снимки / Снимки (трамваи)
« on: 04.09.2007, 21:56:29 »
Градски транспорт София
Снимки (трамваи)

Моля не качвайте нискокачествени снимки в темата!  Ще бъдат изтривани!







Галерия за качване на снимки: transphoto.ru

Pages: [1] 2