Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: [1] 2 3 ... 602
1
За катастрофата на Горнобански път: тук.
Снимки: тук.
Ударът е от дясната страна на буса и изглежда, че той е минавал от локалното към главното на ЦБ3 и трамвай, идващ откъм Павлово, го е подбрал и запратил върху околни коли и спирката.

2
Кое ще е по-екологично, да правят просека за още един лифт, или да пуснат излетна линия с няколко курса на ден, а като станат опашки да пускат рейсове един след друг?
Съдейки от опита в разни неекологични държави като Австрия, Швейцария, Италия и Франция - първото. Прекарването на лифт вреди на природата колкото прокарване на електропровод и по-малко от прокарването на жп или трамвайна линия (която би пречила на придвиждането на животни, би наложила отводняване, претрасиране на потоци и т.н.). Замърсяването с изгорели газове и прахови частици е нулево. Шумовото замърсяване по трасето без околността на станцията с машината - нулево. Комфортът за пътуващите - несравнимо по-голям.
Кабинката в Банско е част от ски-лифтовете и се ползва повече от 1 път - хората се спускат по ски пътя и пак нагоре (след като отшумят опашките долу).

3
Не съм вещ в проектирането на въжени линии, но смятам, че капацитетът на лифта може да бъде повишен посредством по-големи или повече кабинки, както беше направено на Боровец с лифт "Ястребец експрес".
Смяташ, защото не си виждал положението на място. Кабинките са 8-местни, но рядко се качват повече от 4-5 души. Станцията е сбъркана като проект и площадката за "кацане/излитане" не е толкова дълга, че да могат 8 човека да си сложат/вземат ските/бордовете в джобовете и да се качат/слязат в кабинката. И в същото време след турникетите да има достатъчно място, за да може персоналът да подреди следващата осмица пътуващи. Непрекъснато има хора, които отстъпват назад, за да са заедно с компанията си, и по този начин кабинките тръгват ненатоварени.

Ако изобщо нещо може да стане, то е да се съборят станциите (вероятно и последните стълбове), да се препроектират и построят наново. Или поне долната, защото слизащите не са много, освен като няма сняг до долу.

Утежняващо обстоятелство е, че целият ски район се захранва от 1 лифт (в Пампорово - 4, в Боровец - 2 за Маркуджиците + 3 - откъм хотел "Рила"). От Бъндеришка поляна нагоре имаш 2 четворки, но ако Томба е затворена за състезания (самото състезание + седмица преди него, в която обработват пистата), всички увисват само на едната. Според мен вторият лифт трябва да стига до района на Шилегарника, откъдето тръгват 3 лифта нагоре.

В крайна сметка претоварването на лифта е крайно неекологично, защото паркингите на Бъндеришка поляна и Шилегарника се пукат по шевовете, отделно десетки бусове возят нагоре за по 5 лева. Може да сложат камера на входа на Народния парк, за да се преброи трафикът на коли и бусове, преди да се твърди смехотворно, че някакви електробуси щели да уредят нещата! Как пък от толкова ски райони по света ние в България открихме топлата вода и ще спъваме лифтовете! Недостигът е факт и са безсмислени разните манипулации с ненатоварен лифт в 8 часа или следобед в делничен ден. Все едно да наснимаш празни автобуси и трамваи в 6 часа сутринта и после да искаш да се закрият линиите. Подобна "екологичност" прилича на случая с храсталаците до Пионер, стопирали трамвая в Дианабад. По същия начин А63 и А66 не се пълнят 7 дни * 24 часа, но недостигът им сутрин и следобед в уикендите създава проблеми. Затова и определено неекологичното само по себе си решение да се пускат повече автобуси на Витоша, става екологично, ако се намалят колите. Не може за Витоша да искаме едно, за Банско - тъкмо обратното.

Иначе не виждам причина да се правят нови писти. Ако по сегашните има натоварване, то е от заниженото поддържане: раг тракове вървят само след края на деня и при слънчево време пистите бабунясват до обед и се пускат по-бавно.

За хотели горе е несериозно и абсурдно. Първо, че трудно се качват строителни материали до 2000 метра н.в. по 17-километров неширок планински път. Второ, самите банскалии надали ще са ентусиазирани да им се конкурират и бездруго незапълнените хотели. Трето, надали са много атрактивни за туристите хотели в гората - вечер няма какво да правят там, докато долу в града има сума заведения.

Нека припомним, че хотели в Народен парк "Пирин" има от соца - Чалин валог (станцията на Комитета по планиране), "Никола Вапцаров" и "Академика" - над Бъндеришка поляна. Изграждането на нови около Чалин валог за мен си е сериозна грешка. И най-голямото безумие - лифтът до Църна могила, довеждащ до район, лавиноопасен даже за ходене, нежели за спускане със ски или бордове. Да припомним, че подяждането и на Пирин, и на Витоша най-вече се прави не от концесионерите на пистите, а отдолу с благословията на общинските управи, вкарващи в регулация все повече паркови територии: в Банско цял квартал изникна зад "Мотиката", в София - над Бистрица, Драгалевци, Бялата вода...

4
Да, но по онова време А66 беше на час и 10 минути, до Златните нямаше нищо, а цената на лифтовете Бай Кръстю беше съразмерна с тази на А66.

5
Ехааа, супер колекция!!  :fan: :fan: :fan:

И аз имам проблема на qwerty95

6
Фирма с малко автобуси не може да бъде гъвкава и да включи повече коли, когато има натоварване. Все пак нито Автото, нито частен превозвач ще държи техника и водачи само за инцидентна работа в събота и неделя.
По редица линии през уикенда движат по-малко коли, така че резервите са нарисувани.

7
Разни / Re: Кварталите на София
« on: Yesterday at 11:08:08 »
Същински кошмар с адресните регистрации е в Стрелбище. В началото на 80-те той не съществуваше като ж.к. и адресите, с които са построени доста от блоковете, са улица ****, блок № ***. В резултат на това има по няколко блокове с малки номера на различни улици. По-късно са правени опити за частично преодоляване на това, като на някои блокове са добавени букви А и Б. В резултат на това GPS програмите се побъркват, тъй като не се справят с допълнителна индексация. Още по-зле е, че има дублаж на блок № и само № - примерно ул. Хайдушка гора №17 е в Белите брези, а ул. Хайдушка гора бл.17А е в Стрелбище при Бадемова гора. Тук се дънят Garmin, Google Maps и Sygic, само bgmaps се справя, но той няма навигация. Търсенето на адрес ж.к. Стрелбище бл.17А също не дава нищо. Ад настава, когато поръчаш доставка или ремонт на адрес и доставчиците се щурат с часове.
Изобщо индексацията на номерата на блокове с букви носи объркване, тъй като едно е блок 7 вход А, а друго - блок 7А. Още повече, ако оригиналният и индексираният блок не са съседни. И е безсмислена, тъй като естествените числа са безброй и няма начин да се изчерпят.

8
Нека Щирлиц каже, кои от автобусите е добре да се пуснат по Витоша. При всички случаи е абсурдно това да са единствено най-старите автобуси в автопарка и след 1992 четвърт век да не е произвеждан автобус, способен да преодолее неособено стръмен планински път. Митът с непригодността на автоматичните скоростни кутии е несъстоятелен, тъй като винаги може да се премине в ръчно превключване - било на качване, било на слизане.

9
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: Yesterday at 00:23:14 »
Автобус  ЗИС-155 пред Народния Театър, заснет през 1958г. Любопитен е надписът на ливреята отстрани : per esperanto por mondpaco. Може би е по повод на проведен международен конгрес по есперанто, въпреки,  че не намирам данни  това да се е случило през същата година.
През 1958 е основан Български есперантски театър: http://espereto.com/1958-esperanto-godina-72/. Изобщо соцлагерът лансираше есперанто като някакъв опит един мъртъв изкуствен език да стане световен в противовес на английския.

10
Разни / Re: Топло
« on: Yesterday at 00:05:49 »
Та тия газове и пушеци дето излизат отиват право в апартамента на горния етаж. Нещо хич не ми хареса тая работа, като отвориш прозореца и дишаш тези пушеци и газове.
Иво, Ивоооо! Спал си в часовете по химия! От горенето на въглеводороди се получава CO2 и H2O! През отдушниците не може да влезе нищо в друг апартамент, защото тягата е от апартаментите към отдушника нагоре и се осигурява от вертикалния градиент на атмосферното налягане.

11
Разни / Re: Кварталите на София
« on: 20.01.2018, 21:58:26 »
Както се спомена по-горе, в настоящия момент официално адресно съществуват само квартали Гео Милев и Христо Смирненски с гранична улица между тях - Коста Лулчев.

С изненада установявам, че Мусагеница отново е станала Младост и даже - Младост-1! Нищо че не е даже към район Младост!

12
http://btvnovinite.bg/article/bulgaria/machitelno-patuvane-do-vitosha-avtobusna-linija-edva-pobira-turistite-prez-uikenda.html
"Зам.-кметът на София по транспорта Евгени Крусев увери, че ще се вземат съответните мерки за това пътуването да стане по-комфортно.
„Към момента извършваме постоянни наблюдения и когато се констатира завишен пътникопоток, се пускат резервни автобуси в рамките буквално на минути”, подчерта той"

Някой има ли наблюдение днес "буквално след колко минути" са пуснали резервен автобус по А63? И имало ли е резерви и на Златните мостове следобед при рязко влошилото се време?

13
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 19.01.2018, 17:05:40 »
Има един детайл, който убягва: Хубаво, Витоша ски са собственици на Симеоновски, Драгавевски и (тленните останки на) Княжевски лифт. Но никой не е казал, че имат ексклузивно право да строят лифтове на Витоша, още по-малко върху транспорта до планината.

Може общината да инвестира в нови лифтове по нови следи - особено за зона Златните мостове споминалият се лифт не е с удобни долна и горна станции. Разбира се, трябва да се промени планът на Витоша, но какво по-екологично от един лифт. Изобщо трябва да се прави разлика между крайградска планина и дива необитаема планина. Времената от края на 19-ти век няма да се върнат (до момента, когато Алеко е открил планината за столичани), както няма да се върнат файтоните. При построени лифтове и забрана за навлизане на коли инвестицията ще се изплати.

Другият по-прост вариант е: още тази година идват 60 автобуса на газ плюс още 22 заради предните 30 дизелака. Така че несъчленени екологични автобуси ще има и може да се пренаситят витошките линии както някога: има регулярни курсове, но при пълни автобуси тръгва допълнителен втори, трети, докато се поемат всички чакащи. За да няма загуби от това за ЦГМ, може да се промени популисткото решение за билетче 1.60 (примерно да са две единични или от десетка), като остане зачитането на всякакви абонаментни карти за ЦГМ.

14
Въпроси / Re: Как да стигна до ... ?
« on: 19.01.2018, 16:06:20 »
Ако си недалеч от Лъвов мост, оттам с А404 до Кап.Списаревски е 25-28 минути. Метрото върви доста по-на изток и трябва да се връщаш няколко спирки с ТМ20.

15
Разни / Re: Топло
« on: 19.01.2018, 10:07:11 »
Ти сам си даваш отговор на въпроса - защото голяма част от топлината, която се отдава, е от тръбите.

16
Разни / Re: Пловдивският панаир
« on: 17.01.2018, 21:55:25 »
Пловдивският панаир не може да е това, което беше.

При соца популярността му беше голяма - и за изложители, и за търсачи на оборудване, и за граждани-зяпачи:
- при липса на интернет и крайно ограничени задгранични пътувания директорите на нашите заводи имаха един от малкото шансове да видят някакво модерно оборудване, да установят контакти, а ако случайно ДСО-то имаше някой излишен долар, току закупили нещо
- през 80-те имаше директива да се създават смесени предприятия. Панаирните палати - в Източна или Западна Европа са удобно място за проучване и свързване с подходящи фирми.
- освен за бизнес-контакти панаирът беше и отдушник хорицата да видят нещо, което не са виждали. Затова от 1982 панаирът се раздели на пролетен - потребителски и есенен - индустриален панаир. На пролетния нашите захарни заводи излагаха шоколади и бонбони, които никога не са виждали магазин. Някои експозиции си бяха за чист политически имидж - нима Даймлер-Бенц са си правили илюзия, че ще продадат и един автомобил Мерцедес в България (освен правителствените на високо ниво, които със или без участие в панаира си бяха Мерцедеси и рент-а-карите на Балкантерорист)? Но просто демонстрираха превъзходството на немската техника.
- нашите заводи също представяха прототипи, които никога не влязоха в производство - всякакви Чавдарки, роботи на старозагорското и търновското ЗЗУ и т.н. Но директорите трябваше да покажат през Партията, че модернизацията не им е чужда.
- за ограничен достъп поне от края на 70-те нататък не съм чувал. Напротив - за панаира се преустройваха общежития временно на хостели, за да се поеме наплива на посетители. Нали идеята беше народът да види, че нашите предприятия могат и нещо читаво да направят (примерно шоколадови бонбоно "Троен лешник")? През панаирната седмица имаше половин ден, в който панаирът беше затворен, докато минат официалните партийно-правителствени делегации.

През първия период на демокрацията повечето големи предприятия бяха все още държавни. Те, както и бюджетните, купуваха по договаряне. Така че, ако искаш да продадеш нещо (в нашия случай - софтуер) на министерство, банка, държавно предприятие, община и т.н. - трябва да демонстрираш присъствие и атрактивност на продуктите си наживо.

В ерата на обществените поръчки това си губи смисъла. Нещо друго ли щеше да се случи на обществената поръчка, спечелена от Ютонг, ако всички автобуси бяха изложени на панаира? Както и да са се представили изложителите, определящи са критериите на ОП. А и едва ли някой директор на завод ще ходи на панаира да си търси оборудване. Нали има Интернет, а и пътуванията до производителя не са недостъпни.

17
ТБ 6 до СУ със схема ляв завой по „Дондуков“
Най-малко 99999999999999999 пъти е казвано във форума, че това е невъзможно. А и безсмислено.

18
1. Аз не оспорвам медицината, антибиотиците и т.н. Аз съм се занимавал със здравеопазване от 2010та до 2016та година професионално. Просто твърдя, че във войните са оцелявали хората, които са носели на студ, глад, бактериални инфекции и след войната са правили деца и са предавали генетично на децата си силния си и устойчив имунитет.
2. Децата също са оцелявали само при силен организъм.
1. С малката подробност, че въпреки "силния и устойчив имунитет", придобит в окопите, испанският грип през 1918 тръшка повече хора от снарядите на бойното поле.
2. Да, оцелявали са - от 10 родени деца - 3-4 достигат пълнолетие.

19
Трамваи / Re: T8К-503 (503-511)
« on: 16.01.2018, 21:39:40 »
Колко хубаво би било да му сложат 1435 талиги, за да помага на гаснещите Дювази по стратегическата ТМ23  :D

Pages: [1] 2 3 ... 602