Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Ivo

Pages: [1] 2 3 ... 570
1
Въобще не е вярно това, зависи колко от хората имат и къде имат работа. То може и 5 000 човека да живеят на това място и никой да не пътува, може в това село да живеят 1000 човека и всеки ден да пътуват до града. Ами по 50-70 човека в рейс, докато се извозят не прави ли това интервал от 5 мин? Така че не бройна на населението, ами броя на пътуванията определят интервала.

2
2007-ма година беше това, аз тогава работех в района и си го спомням. Проблема не беше в стрелките, а в спускането на баира който е много над нормата за трамваи. Имаше инцидент при който една София при изкачване и изгоря двигателя, остана без спиране и се хлъзна надолу по баира, като се удари в предишната. Не помня дали имаше пострадали, май бяха реаргирали навреме.

Ако е въпрос следи от дерайлиране има и на Мария Луиза и Клокотница и там се е случвало, и на Ботев и Струга и на оше поне 1-2 места в София има такива следи.

3
Такова свръхпредлагане има, че в 63 перди около 2 седмици трудно можеше да се качи човек на НИМ към 11.30 посока Златните Мостове  :D

За 122 и 93 съм съгласен, при неработещ лифт ми се вижда логично колите да отиват на 66 и 63.

4
Трамваи / Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« on: 23.04.2018, 23:09:54 »
Има ли гумени ремъци на този компресор? Ако да възможно е ремъка например да е чисто нов и докато се раздвижи отначало издава такъв звук.

5
Трамваи / Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« on: 23.04.2018, 22:08:48 »
674 издава някакъв ужасен звук от последната секция, все едно металорежещ инструмент работи. Каква може да е причината?

Вероятно компресора за въздух, нали е с ел.моторче за това се чува такъв звук.

Възможно е и някъде наблизо някой да си е сменял винкелите на балкона и в този момент да ги е рязъл с флекса.

6
Така де, но не мога да разбера при модерния ПС кому е нужно да е толкова сложно, като просто могат да се направят един настройки на температура в салона, която системата да си поддържа целогодишно. Сам си преценява компютъра като е настроен примерно на 20 градуса дали да пусне климатик, отопление, вентилация. Защо са нужни такива нареждания, печати итн. като тези автобуси си имат компютър и система за поддържане на температурата в салона? Къде е логиката не мога да схвана?

7
Според официалната версия на ЦГМ, в летен режим климатиците трябва да се пускат при външна температура над 27 градуса. През останалото време - прозорци (където ги има и където са отворени).

Абе тия с извинение мозък в главата имат ли? Все едно от гората ги хваща човек и не са виждали как е устроено ПС с климатик. Тия не знаят ли, че температурата се настройва например вътре да поддържа 23 градуса, независимо от външните условия, и системата на ПС сама си преценява дали да включи климатик, отопление или само вентилация. БРех бива 1-2 ма да са невежи, ама толкова пък никой да не го знае това? Може да се направят едни настройки и със запалването на автобуса си се активира системата и да не се пипат, така се прави.

Няма ли толкова някой поне малко технически грамотен да ги светне, че тия неща стават абсолютно автоматизирано и няма нужда от разни такива наредби вече. Все едно си живеят в 50-те години :D Пак ще кажа тука, трябват ни хора с акъл, не с дипломи.

8
Явно е дете, на което от училище са му дали да пише някакъв проект и история на ГТ. Само че едно време като ни даваха разни такива поректи си искарвахме карти за библиотеки, читалища и там ис намирахме информация. Като се поразровиш така ще намериш много интересни неща. Ще видиш че е много по-интересно и заинтригуващо, отколкото всичко да става виртуално по интернет.

9
Стори ми се че и на Искърско шосе където спира само нощния автобус има от новия дизайн. На спирката след Кауфланда посока Дружба на уширението, попринцип тая спирка не се ползва от много години и нямаше спиркознак, където да закачат табелката на новата линия. Ползва се само когато има заместващ 20ТМ в момента и вече за нощните.

10
Други градове / Re: Плевен
« on: 18.04.2018, 22:55:37 »
Пиар, атракционни пътувания, реклама, имидж как да не носи. То ако не носеше нямаше по цял свят да ги търсят и реставрират. И ако на скрап струва 5-6 000 лева то реставриран с времето може да струва няколко десетки дори стотици хиляди лева.

Като знаеш за какви глупости се дават пари, винаги може да се намерят за това.

11
А тези с ремаркетата кои линии са обслужвали, и те ли въпросната 13-ка  :) По стари снимки за съжаление от София никъде не се виждат с ремаркета, явно е било по-рядко или са били на селските линии.

То е било интересно, М80-ките са били с тежка каросерия, с този малък двигател в тогавашната тъпканица като му сложиш да влачи и ремарке. Сигурно при по-голям баир скороста е била като на пешеходец, но определено е било интересно да се возиш в ремаркето.

Има ли и някакви данни и спомени за тези ремаркета? Като мащабирам странична снимка, като дължина излиза че е било дълго точно колкото ремаркето на Икарус или Чавдар аквариум. Интересно и какво е било разположението вътре на седалките, най-отпред и най-отзад е имало 5-ца обърнати с гръб към челата. Но по навътре, дали са били по дължина като в метрото, или 2Х2 стандартно? По снимки от чужбина има и двата варианта, но нашите са различни. Също така как е било решено и дали въобще е имало отопление в тези ремаркета, или зимата при -20 са си пътували така и вътре е било толкова. Би трябвало да е имало и нещо за връзка с водача все пак ако стане нещо.

Питам в тази тема, защото нямаме тема за автобусните ремаркета.

12
И друго много противоречива информация, за която не мога да намеря точен отговор но едва ли тука някой от вас помни- в София имаше ли ремаркета, които прикачаха най-често към Чавдар М80 и по-старите М65? Също така и въпросните прототипи на първият съчленен български автобус М80? Много противоречива информация, според някои които питам е имало и едното и другото, според други не. Става въпрос за това и това.

Според един човек който е бил професионален шофьор през 70-те сме имали и едното и другото, според друг каза че по провинцията имало такива композиции при нас не, защото още 68-ма нали мнасят Икарус 180. Някой помни ли нещо такова да е имало при нас? Евентуално второто може да е било само на тестове?

ЕДИТ: спомена ми и нещо интересно, че тези М80-ти са ги взимали чистак нови от Омуртаг, а не от завода в Ботевград и са им казвали осман-Чавдари.

13
Трамваи / Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« on: 17.04.2018, 21:33:42 »
Абе все точно тези трамваи ми изглеждаха доста по-добре поддържани и надеждни от останалите в София. То вярно че вече са на 30 години, ама според мен при един добър ремонт като няма пари за ново може да искарат още доста години.

14
Разни / Re: Кварталите на София
« on: 17.04.2018, 21:27:27 »
Евала така се прави то  :D То от много работа само се гърбавее не се богатее. Ето така как човек може да се уреди да си купи апартамент, за какво цял живот да плащаш... После се чудите как се продават почти веднага имоти по 200 000 и отгоре при средна заплата в София малко над 1000 лева.

15
Други градове / Re: Плевен
« on: 17.04.2018, 21:25:20 »
И на това му свърши времето, защото един тролей на скрап е 5-6 000 лева, с тия пари не апартамент, ами дори за първоначална вноска няма да ти стигнат и вече няма изгода да се дава на скрап. Като нищо скоро ще се усетят че е по-изгодно и ще им носи повече пари да се реставрират като музейни експонати.

16
Трамваи / Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« on: 17.04.2018, 21:22:25 »
Стана ми интересно, днес като се качих на един току-що прясно ремонтиран такъв вагон-покрива около шибидасите течеше, като около тях вече се бяха раздули плоскостите, на още 2-3 места също течеше. Самите плоскости на тавана не бяха оригиналните, а някакви все едно са от картон, чак леко се люпеше боядисаното отгоре.
Отделно най-отзад, където са чупките плоскостите бяха хванати с някаква ламарина по ъглите, ама все едно обикновено парче изкривено и зачукано с нещо отгоре. Иначе като салон изглеждаше доста добре.

Странно такива дефекти да се появяват на току-що ремонтиран трамвай. Не се проверяват преди да излезнат от ремонт колко са уплътнени, за разни такива дефекти и кривонапаснати плоскости?

Също така капаците на автоматите на вратите все едно бяха боядисани върху старата ожулена боя, някак много грубо и грапаво седеше. Бре, 1-2 ма да не са го забелязали това ама все някой който го приема не му ли е направило впечатление?

17
Интересно, не подозирах за такава линия 400.

Значи човека правилно ми е описал горе-долу. Каза че тогава са били ученици и са се возили нарочно за кеф на 13-ката и 400, най-отзад в рейса където много друсало, защото там пускали най-големите антики по негови думи. Той не знае моделите, на всички тези 706 РТО, М80 и 11Г5 им вика само старите Шкоди. Каза нещо от рода на "едни заоблени, с двигател отпред, дето много друсаха"

Интересно защото тогава 11Г5 са били чисто нови, ама те и трите са на едно шаси и возят еднакво.

18
Актуална информация / Re: Трафикът
« on: 17.04.2018, 11:13:57 »
Вчера вечерта прекапа малко дъжд и трафика пак се блокира тотално. Беше доста задръстенто по Евроги Георгиев, започваше малко след спирката при НДК чак до Орлов мост, на Малинов също беше блокаж.  Заради това се събраха 2 автобуса на линия 76, 2 на 305 и на 213 всичко в колона един след друг към Младост. Първия 76 не можеше да тръгне от спирките от хора, защото не можеха да се натъпчат навътре и попадаха в обсега на вратите. Назад бяха почти празни всички останали в колоната, после един ни изпревари и обра хората.

19
Възможно е и така да е, по-малък съм и няма как да помня. Но защо тогава има снимки на които се виждат такива автобуси, Чавдар М80 на линия 76 например, ето тук на бул.Гоце Делчев преди Южния парк https://www.facebook.com/AvtobusiChavdar.ChavdarBuses/photos/a.10153294527538036.1073741850.56223208035/10153299417848036/?type=3&theater

Също имам 2-3 стари снимки от района на пазара на Младост 1 където се виждат такива на 13-ката, както и Шкода пак в района. Хммм.... Не изключвам разбира се и варианта това да са били резерви, както сега чат-пат пускат къс автобус на 76, 213 идр, или това да е примерно средата или края на 70-те, по-ранен период, преди да пуснат линия 400.

20
С един човек от квартала се заприказвахме за линия 113, и ми разказа, че едно време когато е строен Младост 4 и всички автобуси са стигали до Младост 1, но все пак е имало вече някакви заселници в квартала за 2-3 години са пуснали нещо като довозваща линия номер 400 от Младост 1 до новостроящите се блокове в Младост 4. Каза че маршрута е бил почти същия като сега на 113.

Може ли някой да потвърди това, имало ли е наистина линия 400, с какви автобуси се е обслужвала. И от колекционерите, ако имате може ли да снимате табелки на тази линия, ако имате запазени разбира се.

Също друго интересно, че по 13-ката май са се движили последните в София Чавадри М80, Шкоди и такива автобуси от старото поколение, някъде началото на 80-те Нищо чудно и на 400 да са били такива, защото човека каза че са пускали "най големите останали антики" там според него.

Pages: [1] 2 3 ... 570