Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Ivo

Pages: [1] 2 3 ... 578
1
Разни / Re: Aвтомобили
« on: Today at 11:41:25 »
Хммм, значи като извод и от това което слушам вече от доста хора най-здрави и читави са автомобилите от началото, средата на 90-те до към 2000-та година. Марки като Фолксваген, Ауди, Опел, Рено, Пежо от тия години освен консуматив и обслужване друго почти не искат. Май ще се окаже че не са съвсем митове, че съвременните и тези след 2000 и някоя година са по-проблематични.

Попитах този колега с полото на колко км. е от любопитство и каза че също е на към половин милион километра и сега го е подарил на сина си, който хич не го жали и пак нищо му няма и си работи като часовник.

Възможно ли е Пасат от 93-та и Голф от 98-ма да отговарят при тест на Евро 3, при положение че тогава не са били влезнали тия стандарти? Разказваха ми за такива случаи.

Май от екологични съображения колкото и да са хубаво правени е време да си ходят масовите коли от край на 90-те.

2
Аз това си го обяснявам с усаваршенстването на градския автобус през последните 15-тина години, което донякъде обезсмисля тролеите. Вече градския автобус има също толкова добра динамика, тих е, екологичен ЕВРО 6. Докато в момента разлика в комфорта почти няма, едно време не беше така, спомняте си разликата в ускорението, шум, возия при един тролей и един автобус от 70-те или 80-те години например. Отделно драстичното поскъпване на електроенергията, възможността за много повече и разнообразни маршрути с автобус, отколкото с тролей. Тролея може да го ползваш само под мрежата по няколко линии, докато автобуса може да го ползваш буквално навсякъде, и по редовни линии, и да се дава под наем, и извън града, и за ученически и работнически превоз, персонална и тн.

По-голяма сбирщина от глупости скоро не бях чел. Браво, Иво, скоро те правим теб заместник кмет по транспорта!

Хаха не така с лошо де разсъждавам малко вероятните причини да правят така. Впредвид че на много места възкресяват трамвайния транспорт, и тестват повсеместно електроавтобуси, може да се предположи какви са тенденциите и че в бъдеще, примерно близките 20-30 години ще се залага на развитието на тези неща. Не е задължително автобуса да е дизелов, като нищо след 20-30 години електрическите да са масови. Или на газ-метан. Може да си направим една тема за насоки за развитието на обществения транспорт в бъдеще. Но в това за маршрутите и приложението на едното и другото има донякъде логика да е така.

А назад из темата все чета мнения как уж все давали някакви ядове, студени били, тропали, виели не били издръжливи, а са нови на 200 000км. Аз сега на кое да вярвам? Ако е вярно това дето се пише  в темата а не са пресилени оплакваници. Или сега да очаквам някой да се искаже, че това че тролея има по-дълъг ресурс от автобуса не важи в наши условия :)

3
Това не си спомням, но май бяха обикновени иначе щеше да ми направи впечатление. Спомням си нещо друго интересно, 90-те години при ходения на гости в Пловдив имаше освен Икарусите от нашите си доставки и много такива внесени втора употреба, всякакви варианти. Та тези които бяха втора употреба уж бяха със същия стария двигател, но бяха много по-тихи и почти не излизаха пушеци и не миришеше на нафта, това веднага правеше впечатление, а от нашите доставки пушеха като парни локомотиви и ревяха много повече. Дали не е имало разлика в двигателите все пак?

Спомням си че отново на тази линия 37 имаше един къс Икарус 260, внесен втора употреба с врати хармоника и бели дръжки вътре който беше много тих почти не се чуваше двигателя. Не бях виждал дотогава толкова тихи Икаруси и да не пушат така. Може звукоизолацията да им е била друга също.

4
Абе тия не знаят какво искат-ореваха света от скапаните ВМС-та, че са студени, вратите им зеят, прехвърлиха в Дружба и пуснаха що-годе читавите бели МАН-ове, малко се поуспокои положението и сега пак. В репортажа някой се провикна " какво му е на автобуса, добре си е"  :)  Няма как навсякъде всички да се возят на чисто ново, нали и новите автобуси ще остареят. Все пак имат ресурс поне 15 години.

За 302-ките съм съгласен иначе, дано намерят до есента хубави туристически 50-местни автобуси. Не че са лоши 302-ките ама не ги поддържат много вече, под вратите зеят луфтове, имат прозорци от плексиглас, не всички стъкла се отварят и затварят, някои са с прецакано парно и студени зимата, някои не са уплътнени хубаво и постоянно се пълнят с прах вътре. Иначе са доста здрави машини, щом все по такива тежки линии работят.

5
Вярно е, обаче защо тогава продължава, не само у нас, закриване на тролейбусни системи, и за разлика от трамваите, където навсякъде има ренесанс, то при тролеите нещата хич не са розови. Електробусите са нова, скъпа и все още недоказала се технология с куп детски болести, освен това тяхната цел е да заменят точно обикновените автобуси, не тролеите. И не само 204, 76, а също 310, а защо не дори 83, 88, 120....

Аз това си го обяснявам с усаваршенстването на градския автобус през последните 15-тина години, което донякъде обезсмисля тролеите. Вече градския автобус има също толкова добра динамика, тих е, екологичен ЕВРО 6. Докато в момента разлика в комфорта почти няма, едно време не беше така, спомняте си разликата в ускорението, шум, возия при един тролей и един автобус от 70-те или 80-те години например. Отделно драстичното поскъпване на електроенергията, възможността за много повече и разнообразни маршрути с автобус, отколкото с тролей. Тролея може да го ползваш само под мрежата по няколко линии, докато автобуса може да го ползваш буквално навсякъде, и по редовни линии, и да се дава под наем, и извън града, и за ученически и работнически превоз, персонална и тн.

Тенденциите и бъдещето са наистина в трамваите и автобусите. Като особено трябва да се наблегне на първото.

6
Аз съм се возил на този с 2-те врати по линия 37 и си спомням че даже му работеха тонколоните и имаше музика по уредбата :D Това е било някъде 2001-2002-ра може би и изглеждаше като чисто нов.

7
Снимки / Re: Снимки (автобуси)
« on: Yesterday at 19:39:08 »
302-ка vs бял МАН, нещо което май след 2-3 месеца вече май няма да може да виждаме вече.

8
И това не се знае, зависи дали ще се навдигнат хората на протест и ще го позволят.

9
Не мога да се сетя къде наскоро виждах такова светофарче, май на 5-те кьошета.

10
Интересно че това "мрежовидно напукване" започна да се появява на доста места по Цариградско, а него го ремонтираха преди 3 години. Не разбирам от пътно строителство но това в рамките на нормалното ли е или е твърде бързо?

11
Което не пречи да се направи реорганизация на тези линии, и да тръгват и двете от Зоопарка само с начална спирка, а пък 63 да си е отделно само за Бояна и няколко курса до Златните евентуално през седмицата. Ще разберем наесен като дойдат. На 66 мисля че са 4 коли в момента, понякога пускат и по 1-2 допълнителни като има повече хора след едни скандали дето станаха зимата.

Иначе не пречи да има и през седмицата или ако няма с тези автобуси да си докарват допълнителни доходи-да ги дават под наем за екскурзии, да возят ученици и работници, туристически автобус под наем е доста търсена услуга.

Quote
604 май имаше някаква драма с някакъв завой. За другите си абсолютно прав.

ОФФ: Завоя на ЦБ3. Аз отдавна мисля че тази линия трябва малко да се оптимизира в този район. Дублира ТМ5, много тролеи, освен това за да отидеш към центъра трябва да се качиш наобратно и се забива в най-големите задръствания по Гешов. Далеч по-бързо е от това кварталче там да хванеш трамвая и линякой тролей посока центъра. Мисля че е по-добре 604 да отива в рамките на същия пробег към Борово да помага на 204, там има далеч повече пътници. Или поне да върти както 64, така ще се спести пробег и ще стане по-начесто.

12
3 е абсурдно да е с дълги автобуси при тия интервали, просто ѝ трябва още 1 кола. 5 и той така. 604 май имаше някаква драма с някакъв завой. За другите си абсолютно прав.

Е че то преди 3-ката си беше със съчленени дори на по-малък интервал. Първите топли дни пролетта като ходих на риба с 3-ката беше такава тъпканица вътре че си спомних добрите времена когато бяха само съчленени. Трябват си и за там.

13
То ако питаш мен дълги трябват поне още не 60 ами 120. За 1, 3, 5, 204, 604, 86, 111, 78, 280. Айде да кажем Конектата и част от  О 345 Г може да избутат още няколко години на 88, че там е много лош пътя.

Иначе предполагам защо са им толкова къси. Или искат да си взимат от Карат линиите и да направят мизерията да останат на къси, или да разкарат и всички стари ВМС-та които вече са много разколачени и едва ли могат още да движат в такъв вид. Старите къси Конекта и бели МАН-ове като че са една идея по-добре и може да откарат още някоя година ама тия ВМС-та...

Отделно че сигурно им е по-евтино да купуват много автобуси, вместо да се инвестира в развитието на тролейбусна и трамвайна мрежа. Хем пътниците получават нещо ново, бързо и комфортно, хем значително по-евтино и по-лесно да се правят нови маршрути. Доколко това е правилния метод е много спорно обаче.

14
Супер добра новина за МАН-овете, най-после пак ще имаме хубави автобуси след 4 години. А дано всички основни линии полека се обновят с такива МАН-ове и да станат гръбнака на транспорта, и малко да и м се пообособят трасетата където е възможно. Жалко за линии като 72 и 604 които не можаха да намажат толкова годинти с нещо качествено.

Ето че можело да се поръчват и втора употреба автобуси, това също е похвално за 10-те туристически. Дано вземат някакви Сетри или Неоплани втора употреба. Значи може да се поръчат и 20-30 градски втора употреба, до 7-10 годишна възраст да закърпят положението с най-разколачените ВМС-та. Иначе най-хубаво ще е 60-те нови ВМС-та да сменят 60-те стари ама надали.

15
Във ВМС-тата като работи климатика, между 2-ра и 3-та врата става такъв конденз навсякъде, че чак почва да капе и целите плоскости са влажни. А пък после някой да разправя, че били също толкова комфортни като МАН.

16
А те да се опитат пък тогава да видят що е са протести. Да не са ги те слагали че ще ги махат? То да руши всеки може. Навсичко отгоре по Черни връх наскоро бяха ремонтирани, ще е абсолютна простотия ако ги махнат. Нека седят, таман ако не станат нещата с тролея или излезе неуспешен да може пак да се мисли за някакъв трамваен вариант, например покрай канала до Графа.

17
Причината най-вероятно е, че ако бяха сложили 3-тата релса отвътре, трамваите с нормално междурелсие може на места да не могат да се разминават или да са твърде наблизко. Има все пак стандарти какво да е отстоянието между тях.

18
То дали 76 и 111 ще минават през спирка блок 202 или не е все тая. Времето е напълноеднакво, дори парадоксално понякога през блок 202 и по-бързо заради по-малкото трафик и по-бързото минаване на светофара. Така че по-добре да си минават, еднакъв брой спирки и светофари има и при двата варианта.

19
Загледах се че отделните партиди МАН-ове имат минимални разлики. Например в предната част решетките на въздуховодите на скосената част са разположени по различен начин. При някои има една дълга плоскост с решетка веднага след 1-ва врата, при други са 2 малки и решетката е по-назад. Има и други минимални разлики.

20
Според мен колелото в Младост-2 е тясно за дълги Солариси. Трябва да има дежурен паяк, за да могат да обръщат нормално. Другите варианти са тб 5 да мине на къси или да разделят линията на 2 - дълги Солариси по сегашната линия и къси по нова линия от Младост-2 по маршрута на тб 5, която да върви, както беше 5Б - през Димитър Петков и подп. Калитин.

А много по-лесно е вместо да се дават пари за дежурни паяци или да ги разкаравт постоянно да се сложи по една бариера с дистанционно. Не е въобще скъпо, хората са го измислили.

Pages: [1] 2 3 ... 578