Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - fafan

Pages: [1] 2 3 ... 81
1
Десните ленти са пълни с дупки, шахти или паркирали коли, а дори да не са, рискът да те отнеше някой майстор, изпреварващ отдясно, е огромен.
Има ли градове и страни, в които да има специална велоинфраструктура с високо ниво на защита и организираност, която да може да те отведе отвсякъде навсякъде?

Има, Копенхаген. После идват градове в Швейцария и Холандия. После Германия, Франция. Нашата велоинфраструктура, даже чисто новата е на ниво тъмна Индия.

Добре, ще бъда малко по-конкретен. Сигурен съм, че първото нещо, което бихте коментирали е дисциплината на паркиране, но когато става дума за водачи идиоти какво точно се случва? Как да опазиш велотрасе в рамките на платното? Не казвам, че не го виждам като възможно, просто бих искал да видя някакъв конкретен пример за ограничители и практика на ограничаване, която да осигурява необходимата безопасна дистанция.

Най-добрата организация и най-спокойно се кара по велоалеята ако е отделена с бордюр и да е разположена между паркираните коли и тротоара, като на кръстовищата се изнася навън и около кръстовищата няма паркиране - там е важно към велоалеята да има добра видимост от всички страни.

2

И сега има такива автомати в електротранспорта. Те са идеални за трамваите, където лично според мен ватманът не трябва въобще да се занимава с билети.


Защо ватманите трябва да бъдат щадяни повече от водачите на автобуси? Натоварването им е еднакво.

Ако водачите ще приемат кеш, билета продаван от тях трябва да бъде с драстично завишена цена, за да мотивира хората да си купуват билети през телефона или безконтактно с карта.

Това е дискриминация и ще падне веднага по съдебен път. Билетът е винаги на една цена, която отразява себестойността на пътуването, каналът за продажба не може да влияе върху цената.

3
Става дума не за това колко хора притежават банкова карта, а че превозвачът трябва да осигурява възможност да се купува винаги билет със законното платежно средство в страната когато някой иска да бъде превозван. Все пак билетът е и застрахователна полица. Така че автомати за билети само за банкови карти могат да бъдат само допълнение към услугата, а не основен канал за продажби.

4
В съкращението Мл.4 има точно две грешки по действащите правила за пукнтуация и правопис и това, че не знаеш кои са говори лошо за теб в позицията ти на модератор на форум, но няма да продължавам да обяснявам, защото реакцията ти ще бъде да ми пратиш отново предупреждение през системата на форума, както направи и миналия път когато направих забележка на "ИБИС екипа" че не може да се пляка по табелите както им дойде и че трябва да се спазват определени правила. С други думи мога само да кажа: браво, дерзайте, и без това смисъл няма, каквато и забележка да им се отправи, те знаят всичко по-добре.

5
Вярно е, а и автоматите по спирки и перони са от епохата, когато машините бяха големи колкото хладилници и не можеха да работят автономно. В днешно време са смалени до такъв размер, че по-правилното им място е в превозното средство.

Един друг въпрос: какво се случи с безумната идея да се поставят турникети в подлезите на бул. България? Надявам се идеята да са я погребали окончателно.

6
При автомат за билети на спирката нищо от това няма да е така. Съвсем лесно ще е дори да се открадне целият автомат.

Ако автоматът работи само с дебитни карти и няма в него пари няма никакъв мотив да го крадат.

7
Всяка дума може да се съкрати, като се спазват правилата, които пуснах по-назад в темата. Освен това има и възможност да се използват общоизвестни съкращения. В любимата на някои тук Виена твърде дългата дума U-Bahnhof би трябвало да се съкращава според правилата на немския език на U-Bf. или U-Bhf. но на табелите се изписва само с U.

8
За мен също е неинформативно, но ЦГМ така са кръстили спирката, а табелата не позволява да се изпише пълното наименование. Ако го напиша "Младост 4"

По-уместно при липса на място да е съкратено "Технополис", а "Младост 4" да е изписано без съкращения вместо абсолютно грешното Мл4. Подобни проблеми се наблюдават и по други табели - например съкращение "метрост." вместо просто МС и т.н.

9
Тролейбуси / Re: Ikarus 280T
« on: 06.05.2018, 12:38:28 »
Защо не се предприемат действия срещу тези ремонти?

Отговорът е прост и е същия, поради който не се предприемат и действия срещу некачествените ремонти на улици и изобщо по всички други звена, където така добре се "усвояват" средства напоследък - нямаме функционираща съдебна система.

10
Трамваи / Re: ČKD Tatra T4D-M/B4D-M (1435мм)
« on: 06.05.2018, 12:31:01 »
В Дрезден да, в Лайпциг стрелките са модернизирани след модернизацията на Татрите и за това нашите Т4Д-М могат да се движат и само с един пантограф:


11
Аман от пишман-разбирачи.. В Швейцария по такива трасета ли са се движили? И как знаеш, че има части достатъчно, като са на привършване доколкото знам?

По договора за дарение бяха доставени части за една година напред. Освен ако не са получили крака и не са се разбягали от склада.  :neznam: :/

12
А предвиди ли, че трябва да останат мотриси за подмяна? Вчера следобяд бяха сменени 3 краставици за 1 час. Според мен са доста подходящи за 11ка - има обособени участъци, където да си развиват потенциала от към скорост, само по Илиянци е трагично трасето и се чупят предимно там.

Не. Мислех, че като трамваи пристигнали все пак най-скоро са все още 100% в работно състояние, а и се писа, че по договора сме получили всички необходими резервни части да ги поддържаме в движение всичките поне една година. Но щом вече ги подменяме с темпото на динозаврите явно нещата са тръгнали на зле.

13
Въпросът е, че остават 4 излишни краставици - тм8+тм11 са 24 коли. А много възможности за другаде няма - тм1 и тм6 не могат както се каза по-горе, тм10 не искат, остава по тм5 и тм7. Или 4 броя да киснат в депото неизползвани.

14
Тролейбуси / Re: Ikarus 280T
« on: 05.05.2018, 11:44:46 »
Има сериозни недостатъци в тези планове:

-30 нови Шкоди на мястото на Икарусите ще са в пъти по евтини от този нов завод в Левски
-ремонтът на ходовата част на Шкодите може да се осъществи без проблем и от Шкода, тролея се качва на една платформа и след 3 дена е в Чехия.

15
Тролейбуси / Re: Ikarus 280T
« on: 05.05.2018, 10:41:02 »
Това първо, второ как го виждате тролей да влезе в метродепо „Обеля“ като толкова сте хвърлили око на бояджийският ми цех и трето как виждате успеха си с тези защитавани тези предвид....Моля отговорете ми на тези въпроси ако можете, макар че силно, много силно се съмнявам, че бихте могли. Вие можете само да пишете мнения, които да събират харесвания, конкретно визирам последното преди моето.

Как да отговорим, след като си си създал мнение и то е непоклатимо? Да, няма проблеми да влезе тролей в метродепото на колички и боядисан на една платформа да излезе. Който си мисли, че във всеки град със тролейбусен транспорт има оборудван завод за ремонти от-до не знам как може да му се обясни, че такова нещо в днешния ден просто няма никъде. Има си специализирани предприятия, които извършват една услуга, други друга, и така по веригата всеки свършва това, за което има персонал и техника и накрая се получава готов продукт. Работа на СО е да организира тази верига от изпълнители, а не да храни старите звена при положение че явно вече не са в състояние да извадят качествено свършена работа. Завод за основни ремонти? При положение че са останали 30-ина Икаруси, които се нуждаят от такива - просто няма какво да се отговори на подобна глупост.

16
Но няма проблем да се движат по тм5 например?

17
Трамваи / Re: Дюваг
« on: 04.05.2018, 22:41:18 »
И пак, отново, за милионен път, опираме до родната олигофрения: заради безхаберие не могат да поддържат в адекватно състояние трамваи, които реално могат да се движат и сто години.

Могли са, ако са поддържани както трябва, но моментът е изпуснат. Ако визираш австрийски или немски градове с Дювази - там трамваите не седят най-малкото на открито, а си имат покрити депа. Били са и на редовни основни ремонти, а не на мазане с боя само. Така трамваите издържат 100 години. На открито на плаца на дъжд, сняг, студ и пек и с нашите интервали и качество на ремонтите вече са за брак.

18
Трамваи / Re: Дюваг
« on: 04.05.2018, 14:45:39 »
Говорим за линия на 25-30 минути. Два трамвая на час да обръщат на Левски не е толкова голям проблем. Явно поддържането на 5 пенделни Дювага в работещо състояние не са по силите на депо Искър, максимум 4, ако не и по-малко е реалистично.

19
Тролейбуси / Re: Ikarus 280T
« on: 04.05.2018, 11:19:41 »
Е отиди ти им кажи, че трябва да се боядисва професионално и всички лайсни трябва да се подменят и то да се поставят нормални, а не да се кривят ламаринки. В този ход на мисли си спомням, че четирите ремонта от 2010 г. - 2715, 2702, 2712 и 2115 имаха страхотна подова настилка и 2715 още я има, тъй като не е минавал втори ремонт. При тях за правите ъгли бяха ползвани много хубави лайсни, които издържаха до следващите им ремонти и можеха да издържат и още, но никога повече не ги ползваха при нито един друг ремонт. От интериора не съм доволен, че боядисват плоскостите, но пак са ги правили и значително по-зле отколкото ги правят сега и трябва да се подчертае, че от доста време вече не ползват онези разпадащи се гниещи шперплати.

Нормален бояджийски цех има Метрополитен, платен с европейски пари и доста слабо натоварен. Ако имаше някакво минимално сработване между общинските дружества кошовете на трамваи и тролеи можеха да минават през качествено боядисване там и после да отиват за окабеляване и дооборудване в Левски. Обаче в СО лявата ръка не знае какво прави дясната.

А защо 2915 е така видимо клекнал отзад?

20
И 4 и 10 ще са с интервал 9 минути.

Това е подобрение за клона към Илиянци, 12 беше на 12 минути.

Pages: [1] 2 3 ... 81