Author Topic: Еврокоридори  (Read 37955 times)

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Еврокоридори
« Reply #20 on: 16.07.2008, 11:14:47 »
Quote
Коридор № 10 - приоритет за Сърбия
Profit.BG - 16 Юли 2008, 09:20

На Сърбия са й необходими 5 млрд. евро инвестиции за изграждането на инфраструктурата в страната. Построяването на Коридор № 10 е сред приоритетните проекти за републиката. Това каза сръбският вицепремиер и министър на икономиката и регионалното развитие Младжан Динкич. "В Националния съвет за инфраструктурата ще изработим план за инвестиции за следващите четири години, където основен приоритет ще бъде изграждането на Коридор № 10", каза още сръбският вицепремиер в интервю за вестник "Блиц". "Според нашите преценки приключването на този проект ще струва 1.7 млрд. евро. Вече започна изграждането на отсечката от 11 км от Прешево, която трябва да бъде готова до края на тази година. Веднага след като приемем плана за инвестиции ще се свържем, още през месец септември, с гръцкия министър на финансите и икономиката, за да може той да отпусне 100 милиона евро за "Хеленик план", каза още Динкич. Вицепремиерът уточни, че Сърбия вече е започнала преговори с представителите на Световната банка (СБ) за отпускането на кредит за изграждането на коридор № 10. След като получим и статут на страна кандидат за членство в Европейския съюз, ще поискаме средства и от предприсъединителните фондове на ЕС и част от тези пари да бъдат предназначени за този проект. "Коридорът трябва да бъде изграден до 2011 г. и това е един от приоритетите на правителството", каза още Динкич. Източник: БГНЕС

Сръбските власти винаги са били организирани що се касае за строителството на инфраструктурата. И в условията на война и ембарго успяваха да се справят с проблемите си. Пример  бомбандираните мостове при Нови сад.
Ако ние имахме една политика ориентирана към интересите на държавата а не към собствения си джоб, при положение чее отдавна имаме достъп до предприсъединителните фондове на ЕС, ФАР и ИСПА, както и големи биуджетни излишъци, досега да сме построили основните трасета от нашите АМ.

А как ме издразни Гагаузов, когато вчера по бТВ каза че живота не свършва с Фарове и испи и че сами ще си финансираме строителството.   :boxing:
« Last Edit: 16.07.2008, 11:58:12 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13402
    • View Profile
    • Email
Re: Еврокоридори
« Reply #21 on: 16.07.2008, 16:49:00 »
Сръбските власти винаги са били организирани що се касае за строителството на инфраструктурата. И в условията на война и ембарго успяваха да се справят с проблемите си. Пример  бомбандираните мостове при Нови сад.
Абе нямат кой знае какъв напредък. Вярно, че воюваха 10 години, но магистралите им са малко напреднали от времената на Югославия. Но все пак полагат задоволителни усилия по поддръжката им и това е обяснимо - всеки пресякъл чуждестранен автомобил им носи 20 евро.

Мостът на Нови сад го реконструираха цели 7 години: 1999-2006. Околовръстното на Белград не е много по-напреднало от околовръстното на София. Даже във форумите им псуват кмета, който вместо да завърши някое начинание, им излиза с нови бомбастични проекти! Защо ли ни е познат този похват?

Както забелязваме от цитата, за Ниш-Цариброд никой не говори, уви. Да не стане така, че докато направят магистрала до южната си граница, Прешево ще е присъединено към Косово!
« Last Edit: 16.07.2008, 16:51:29 by blagun »

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Еврокоридори
« Reply #22 on: 16.07.2008, 17:11:40 »

Мостът на Нови сад го реконструираха цели 7 години: 1999-2006.

При Нови Сад по време на бомбандировките бяха раzру6ени всичките три моста. Спомням си че някоко месеца след края на бомбандировките Мило6евич тсржествено откри един от всзтановените мостове. Може би да е бил този на магистралата Белград Суботица до Нови Сад. Иначе справката в Wikipedia сочи че мостът на Свободата в zентъра на града е открит на 11.10.2005

Друг красноречив пример е построяването на zала Белград Арена с капацитет от 23 000 места. Там се проведе тазгоди6ната Евровизия. Пуска и е през 2004 година. Пак в следвоенния период, без помо6т от ЕС или някъде другаде.
« Last Edit: 16.07.2008, 17:23:45 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15636
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Еврокоридори
« Reply #23 on: 16.07.2008, 18:00:04 »
Друг красноречив пример е построяването на zала Белград Арена с капацитет от 23 000 места. Там се проведе тазгоди6ната Евровизия. Пуска и е през 2004 година. Пак в следвоенния период, без помо6т от ЕС или някъде другаде.
Залата мисля, че беше открита за световното по баскетбол през тази година- така че определено начинанието е подкрепяно от няколко фактора, както и финансирането не е било без участието на федерацията по баскетбол.Да не забравяме и като цяло силата на югославските народи като става въпрос за колективните спортове с топка- волейбол, баскетбол, футбол, водна топка...Залата се използва за мачовете а местните отбори в евролигите и т.н.
Разбира се няма как да оспоря фактът, че все пак залата си я имат, а нашата все още е действителност единствено в обещанията на политиците.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13402
    • View Profile
    • Email
Re: Еврокоридори
« Reply #24 on: 22.07.2008, 18:42:32 »
Залата мисля, че беше открита за световното по баскетбол през тази година
... за европейското по баскет през 2005 г. Тази година имаше Евровизия.
Мостът на магистралата Белград-Суботица, слава Богу, не бе разрушен. Простотията с разрушаването на Моста на свободата в Нови сад причини повече главоболия не заради самия мост, а заради прекъсването на корабоплаването по Дунава, от което си изпатихя България и Румъния, тъй като сърбите имат плавателни канали за вътрешна употреба, изградени от техния "поробител" Австро-Унгария. А защо Нови сад има 3 моста над Дунава (4 с този на магистралата), а Белград - само 1 - ами виж една карта отпреди 1918 г. и ще разбереш.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13402
    • View Profile
    • Email
Re: Еврокоридори
« Reply #25 on: 06.10.2008, 18:37:09 »
Европейската инвестиционна банка ще отпусне кредит в размер на 540 милиона евро за изграждане на два участъка от 10-и коридор, които ще свързват Южна Сърбия и Македония и Южна Сърбия и България. Детайлите по финансиране на договора ще бъдат обсъдени на среща в Белград през ноември. Световната банка ще отпусне за проекта 285 милиона евро."

Ще ги отпуснат, но на Сърбия:

Quote from: www.lev.bg - 02 октомври 2008
"Европейската инвестиционна банка ще отпусне на Сърбия заем на обща стойност от 540 милиона евро за изграждането на отсечки от трансевропейския коридор номер 10, съобщи сръбското Министерство на регионалното развитие, цитирано от АНА-МПА.

240 милиона евро от общата сума са предназначени за строежа на отсечката Лесковац–Прешево, а останалите 300 милиона евро са за отсечката Ниш–Димитровград. Споразумението за заема е било постигнато от сръбския министър на икономиката и регионалното развитие Младжан Динкич и ръководителя на отдела за Югоизточна Европа на ЕИБ Доминик Кербин, се казва в съобщението на сръбското министерство, пише БГНЕС.


Делегация на ЕИБ, която ще посети Сърбия в средата на ноември, ще уточни техническите подробности по заема. Очаква се той ла бъде за срок от 25 години с гратисен период от 5 до 7 години и благоприятна лихва.


Финансирането на двете пътни отсечки ще се осъществи в сътрудничество със Световната банка и Европейската банка за възстановяване и развитие, се казва още в съобщението на сръбското Министерство на регионалното развитие. "

Това е много добра новина и реализирането на Ниш-Димитровград (Цариброд) за нас е по-добро от Дунавмост-2. Другата отсечка е от Лесковац на юг до македонската граница. Макетата имат да доизкарат 50-60 км и Солун ще се свърже с магистрала с Европа.
« Last Edit: 06.10.2008, 18:40:03 by blagun »

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Еврокоридори
« Reply #26 on: 06.10.2008, 18:55:01 »
Интересното е че юли месец беше обявено, че за дострояването на коридор номер 10 са нужни 1.7 мрд евро! Тук го коментирахме
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13402
    • View Profile
    • Email
Re: Еврокоридори
« Reply #27 on: 06.10.2008, 19:13:42 »
Интересното е че юли месец беше обявено, че за дострояването на коридор номер 10 са нужни 1.7 мрд евро! Тук го коментирахме
Португалците искаха 2.7 млн евро на километър и нашите медии ореваха света, че била баснословна цената. Сърбите имат да построят 100 км с 300 млн евро заем и вероятно тяхно съучастие, което не е нереалистично. Теренът не е благоприятен, но магистралата ще се строи не в клисурата, а над нея - по левия южен бряг над клисурата на река Нишава. Сравнимо е с АМ Люлин, само че при тях не се налагат шумозащитни прегради, тъй като горе няма много населени места - те са в долината. Сложни пътни възли са необходими само при Бела паланка и Пирот. На българската граница има необходимата инфраструктура.
Ако те приключат с този участък преди ние с Калотина-София, може министърът на строителството направо да се гръмне!

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1232
    • View Profile
Re: Еврокоридори
« Reply #28 on: 14.11.2008, 14:43:14 »
A1 цитирах българската част от магистралата София - Ниш. Ясно е че А1 в България е АМ Тракия и северната дъга на околовръстното и продължението до Калотина. Инак В Сърбия незнам кой номер ще носи. Но е изградена част от нея до края на Ниш на север от града.

hive

  • Guest
Re: Еврокоридори
« Reply #29 on: 14.11.2008, 18:36:52 »
Сърбите май към 2010 ще са готови до Калотина, но бг не се знае кога, а и простата северна дъга ако не почнат да я правят ще стане като южната една камара пари и бавения. Просто се искат инвестиране в инфраструктура това движи икономиката, всички от чужбина казват лоша инфраструктура. Да теглят пари на заем, ще се печели то само на година умират по 1000 човека. Дето викат войната с Ирак американците не са дали толкова жертви, а правителство и осо бенно министъра които все лъжи коя магистрала кога ще се прави. По добре да мълчи и да не говори много много, че само лъже Гъгагъз


Offline burtan

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 375
    • View Profile
Re: Еврокоридори
« Reply #30 on: 14.11.2008, 21:36:02 »
Сърбите май към 2010 ще са готови до Калотина, но бг не се знае кога, а и простата северна дъга ако не почнат да я правят ще стане като южната една камара пари и бавения. Просто се искат инвестиране в инфраструктура това движи икономиката, всички от чужбина казват лоша инфраструктура. Да теглят пари на заем, ще се печели то само на година умират по 1000 човека. Дето викат войната с Ирак американците не са дали толкова жертви, а правителство и осо бенно министъра които все лъжи коя магистрала кога ще се прави. По добре да мълчи и да не говори много много, че само лъже Гъгагъз

Сърбите изобщо няма да са готови до 2010г. поради простата причина, че още нищо не са започнали. Единственото, което направиха до сега е да обновят малко асфалта, да подобрят хидроизолацията и разширят малко многобройните тунели преди Ниш. Пътят си остана двулентов. Те и това нямаше да направят ако не бяха парите от ЕС, дадени преди всичко заради големия брой гастарбейтери преминаващи през Сърбия.

hive

  • Guest
Re: Еврокоридори
« Reply #31 on: 16.11.2008, 20:22:22 »
Точно мога да ти кажа, че сърбите от догодина почват да правят двете магистрали, ЕС им отпуснаха пари за доизграждането.

Сърбия започва да строи магистралата Ниш - Калотина от септември
Спас Стамболски

Строителните работи по магистралите част от Европейски коридор 10 ще започнат от първи септември тази година, заяви Милутън Мърконич, министър на инфраструктурата на Сърбия, предаде агенция ТАНЮГ. Изграждането обхваща отсечките от Ниш до българската граница с Калотина, както и Хоргош - Нови Сад и от Лесковац до македонската граница. Страната вече разполага с необходимите за старта 250 млн. EUR, като по изчисленния на правителството ще се необходими общо 1.7 млрд. EUR за заплануваните досега дейности. Контрукцията на магистралите могоже да бъдат поверени на концесионер или правителство само да започне да изгражда посочените трасета, заяви още Мърконич. Той добави, че само сръбски фирми ще участват в този процес.


Очакваме Световната банка да ни помогне със значителна сума за този проект, тъй като от необходимите 1.7 млрд. EUR  сръбската държава досега е осигурила 250 млн. ЕUR., заяви Биляна Хронеос-Красавац представителна Сърбия в Световната банка. Тя предупреди, че Сърбия трябва да завърши колкото е възможно по-скоро Коридор номер 10, защото и съседните страни ускорено осъществяват собствени инфраструктурни проекти.


Отпускат 300 млн. EUR на Сърбия за магистрала до страната ни
Спас Стамболски

ЕИБ ще даде още 240 млн. EUR за изграждането на отсечката Лесковац-Прешево
Още по темата
Сърбия започва да строи магистралата Ниш - Калотина от септември

Сърбия ще усвои заем в размер на 540 млн. EUR от Европейската инвестиционна банка за реализиране на трасета по Трансевропейски коридор 10, предаде Министерството на икономиката и регионалното развитие в западната ни съседка (МИРР). За изграждането на отсечката Ниш-Димитровград, който е в близост до българския граничен пункт Калотина са предвидени 300 млн. EUR от този кредит.

Частта от коридора между Лесковац и Прешево, който е не далеч от Македония, ще погълне 240 млн. EUR, след постигнатото споразумение между Малджан Динкич, министър в МИРР и Доминик Ербин, директор на ЕИБ за Югоизточна Европа.
« Last Edit: 16.11.2008, 20:24:20 by hive »

Offline burtan

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 375
    • View Profile
Re: Еврокоридори
« Reply #32 on: 16.11.2008, 20:39:16 »
Quote
Точно мога да ти кажа, че сърбите от догодина почват да правят двете магистрали, ЕС им отпуснаха пари за доизграждането.


Нека не спорим. Много неща се пишат в пресата, малко стават реалност. 

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13402
    • View Profile
    • Email
Re: Еврокоридори
« Reply #33 on: 16.11.2008, 20:43:18 »
Отпускат 300 млн. EUR на Сърбия за магистрала до страната ни
Спас Стамболски

ЕИБ ще даде още 240 млн. EUR за изграждането на отсечката Лесковац-Прешево
Не сме я пропуснали тази новина - виж темата на 02.10.2008. Ние всички с нетърпение чакаме тази отсечка, с по-голямо нетърпение от Дунавмост-2 и стискаме палци на сърбите в най-скоро време да започнат проекта не с документи, а с багери.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13402
    • View Profile
    • Email
Re: Еврокоридори
« Reply #34 on: 17.11.2008, 22:42:52 »
Quote from: news.bg
Гърция строи пътищата до новите гранични пунктове до 2013 г.
news.bg

До 2013 година Гърция ще построи пътищата до новите гранични пунктове, за които има подписани ясни спогодби между двете правителства.

Това стана ясно на среща в Солун между зам.-министъра на регионалното развитие Димчо Михалевски и директора на фирмата, ангажирана със строителството Апостолос Гулас, съобщи БНР.

В момента усилено се строи по трасето от Комотини до прохода "Маказа", където е изпълнена по-голямата част от земните насипи и техническите съоръжения. Според разчетите на гръцката страна този път ще бъде изцяло готов след 2 години.

До тогава България ще завърши втория етап от строителството на шосето на своя територия. Това е най-сложният участък. Там ще има 5 тунела и 2 моста.

Стойността на обекта е 84 млн. евро. 6 са новите гранични пунктове, които се предвижда да бъдат открити по южната граница.

Очаква се в средата на идната година да бъдат отворени два от тях край Ивайловград и Златоград.

От своя страна България е готова да обяви конкурси за строежа на два участъка от автомагистрала "Струма", от Кулата до Сандански и от Горна Диканя до Дупница.
Догодина, до амина! Много са тежки гърците по новите ГКПП-та в районите с турско население от двете страни на границата.

Колкото до приоритетните отсечки по АМ Струма - от тях ще са доволни гръцките секс-туристи до Сандански. Според мен отсечката Дупница-Благоевград има много по-голямо значение и натоварване от Сандански-Кулата. Още повече, че обслужва областен град и ски-курортите около Банско.
« Last Edit: 17.11.2008, 22:44:38 by blagun »

Offline popov.dinko

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 286
    • View Profile
    • Email
Re: Еврокоридори
« Reply #35 on: 09.03.2009, 23:22:28 »
       Хайде, колеги, малко да съживим "Еврокоридори" !!!

Сега да дам малка справка за еврокоридор 9. Знаете ли го !
Започваме: Хелзинки - Санкт Петербург - Москва - Киев - Букурещ - Русе - Стара Загора - Кърджали - Подкова  -  Кирково /Маказа-границата/- Комотини - Александруполис.

И знаете ли, че част от този коридор е с нов път от около 20 км започва от Подкова /село, южно от Кърджали / до Маказа. Предстои втората отсечка да се построи от Подкова до Кърджали, за да се получи чисто нов път за Гърция.
Пътят минава през много труден терен и е изпълнен отлично, но засега той не се използва, а служи за разходки  на родопчани  :D
Все още гърците строят своя участък от Комотини към Маказа /границата с България/. Техният участък е още по-труден, като са построени почти 5 тунела с обща дължина 1.700 км.
     Очаква се отварянето на границата 2010 година. И така Бяло море ни очаква !
Сега ще ви постна само една снимка на която е нашият път посока Маказа с последното селце - Лозенградци. По-късно ще направя още снимки на пътя и виадукта, който е вторият по височина  в България след виадукта на Витиня. На втората снимка е Гърция, гледана от Маказа.

Offline sharkb

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 321
    • View Profile
Re: Еврокоридори
« Reply #36 on: 10.03.2009, 02:04:30 »
На втората снимка е Гърция, гледана от Маказа.

Хубава гледка. Много ми хареса и годината на тази снимка  :P

Offline popov.dinko

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 286
    • View Profile
    • Email
Re: Еврокоридори
« Reply #37 on: 11.03.2009, 00:04:17 »
      Не бях настроил годината на фотоапарата - не зяпай там, а ми кажи защо първата снимка не се увеличава като втората.
Какво е трябвало да направя - да не би пикселите да са малко. Не съм много на "ти" с тези неща.  :(
   Ето още една снимка на гранична пирамида 31, встрани която ще мине пътят за Комотини / Гюмюрджина/ и Бяло море. А на втората снимка е гръцка застава, край която също ще мине еврокоридор 9.

Offline sharkb

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 321
    • View Profile
Re: Еврокоридори
« Reply #38 on: 11.03.2009, 01:21:32 »
Какво е трябвало да направя - да не би пикселите да са малко. Не съм много на "ти" с тези неща.  :(

Май ако е по-голяма, примерно 1024x768 и нагоре се отваря в нов прозорец. А ако е по-малка, примерно 640x480 и надолу се уголемява в рамките на страницата. Затова е необходимо в браузъра да е раздрешен Javascript. Ако не е разрешен, малките снимки се уголемяват в същия прозорец, заменяйки страницата.

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Еврокоридори
« Reply #39 on: 11.03.2009, 10:14:11 »
И знаете ли, че част от този коридор е с нов път от около 20 км започва от Подкова /село, южно от Кърджали / до Маказа. Предстои втората отсечка да се построи от Подкова до Кърджали, за да се получи чисто нов път за Гърция.

За съжаление или не Кърджали-Подкова не е изместен по приоритетност от СОП по оперативна програма Транспорт на ЕС. Може би точно поради важността му за трансграничното сътрудничество с Гърция за ЕС

Quote
Независимо от намеренията на пътната агенция проектът за строителството на Кърджали – Подкова да бъде заменен от Околовръстното на София, от предварителното обявление става ясно, че обектът си остава титуляр за оперативна програма "Транспорт". Проектът включва рехабилитация на 12 км първокласен път Кърджали - Джебел и 16.5 км ново строителство на път Джебел - Подкова. Това е второто предварително обявление на проекта, след като първият търг беше спрян заради съмнение в коректността на процедурата.

източник: http://sg.stroitelstvo.info/show.php?storyid=686181
 
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!