Author Topic: Еврокоридори  (Read 37851 times)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13361
    • View Profile
    • Email
Re: Еврокоридори
« Reply #40 on: 30.03.2009, 08:21:23 »
Това е идейният проект за магистрала Ниш-Пирот-българска граница:
http://www.mi.gov.rs/putevi_files/Autoput%20E-80.pdf
Подробна схема има на стр.10. Червеното е бъдещата магистрала, жълто - действащият път. От Бела паланка до Пирот има два варианта - по долината на река Нишава (близо до сегашното шосе) и през баирите.
В момента фиксираният срок за цялостно завършване е декември 2011 г. Тъй като се строи от запад на изток, завършването на първия етап: Ниш-Бела паланка ще е добро облекчение за преминаващите

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Еврокоридори
« Reply #41 on: 30.03.2009, 10:06:45 »
Действат Сърбите, не се помайват. А парите за строителството от предпресъединителните програми на ЕС дали са осигурени вече? Щом 2011 е крайния срок трябва вече доста да са разкопали
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13361
    • View Profile
    • Email
Re: Еврокоридори
« Reply #42 on: 30.03.2009, 12:33:51 »
А парите за строителството от предпресъединителните програми на ЕС дали са осигурени вече?
Май че са осигурили - от Европейската централна банка - вж постингите около 06.10.2008 в тема "Магистрали".

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13361
    • View Profile
    • Email
Re: Еврокоридори
« Reply #43 on: 25.11.2009, 14:04:46 »
Quote from: news.dir.bg
Проходът ”Маказа” отваря през 2010 г.
25 ноември 2009 / News.dir.bg
Усилено се строи участъкът от трансевропейския коридор номер 9 на гръцка територия. Вече са пробити всичките пет тунела по трасето, включително и този до гранична пирамида номер 31, съобщи БТА.
Магистралният път ще свързва Централна и Южна България с пристанищата на Средиземно море. Изграждането на пътната връзка през "Маказа" беше договорено между двете страни преди 12 години и проходът трябва да се отвори през 2010 година.
Отсечката от международния път Кърджали-Подкова ще бъде готова едва през 2013 година, съобщи депутатът от ГЕРБ Цвета Караянчева след разговор с министъра на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев. Заложено е до края на тази година да приключат отчуждителните процедури за земите по трасето, както и тази по ОВОС.
През следващата година ще приключи подготовката на тръжната документация за избор на строител и консултант, както и на формуляра за кандидатстване за финансиране по оперативна програма "Транспорт" на МРРБ.
Предвидено е договорът за изграждането на отсечката да бъде подписан в началото на 2011 година.
Оставям цитата, заедно със заглавието му. Очевидно съдържанието се разминава здраво със заглавието, и то пак - от нашите безхаберници. Сто години дигаха шум, че гърците бавели прохода, а сега излиза, че гърците ще са готови догодина, а ние даже не сме започнали да отчуждаваме!

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Еврокоридори
« Reply #44 on: 26.11.2009, 01:49:09 »
Не си противоречат - проходът ще отвори през 2010, когато гърците завършат пътя от тяхна страна, докато от наша страна път има - макар и през села и по-скоро приличащ на черен (преди Подкова)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13361
    • View Profile
    • Email
Re: Еврокоридори
« Reply #45 on: 26.11.2009, 12:29:05 »
Преди месец и нещо минавах от Златоград към Момчилград. Пътят Златоград-Бенковски-Джебел-Кърджали е чистак нов, широк и ... празен! Вероятно правен за хатъра на верни кметове от коалиционния партньор. Вместо разточителството в 3-то и 4-тостепенната мрежа можеха да напреднат с Подкова-Маказа  :angry:

Offline popov.dinko

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 286
    • View Profile
    • Email
Re: Еврокоридори
« Reply #46 on: 01.12.2009, 22:00:15 »
Част от пътят Кърджали - Маказа е готов от октомври 2006 година и "отлежава" вече 3 години. Това е отсечката Подкова- Маказа, 18 километра. Втората отсечка Подкова - Кърджали - пак 18 километра уж всичко било готово и аха да почнат, и тя потъна в неизвестното.
Гърците протакаха умишлено тяхната отсечка преди време, но световната криза ги понатисна яко и сега наваксват така мълниеносно, че почти няма пример някой друг да го е правил...
   И това е еврокоридор 9 - Москва - Александруполис, не е шега работа. Та цяла южна България ще пътува за Бяло море през Маказа и дори по магистралата "Виа Игнатия" ще стига най-бързо до Солун, отколкото през Кулата.

   Скоро ще постна малко снимки от строителството на пътя в Гърция и от нашия участък, да видите колко многообещаващо изглежда.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13361
    • View Profile
    • Email
Re: Еврокоридори
« Reply #47 on: 05.12.2009, 13:40:25 »
Аз започвам много да се притеснявам, защото Сърбия вероятно до 2012 година ще приключат с Коридор 10 и ще стигнат до границата с България много преди нас, призна Плевнелиев. И допълни, че ние нямаме проект за магистрала до Калотина, както и осигурено финансиране, така че тепърва трябва да се мисли в тази посока. В началото на 2010 година ще започне актуализацията на проекта за Коридор 10 и оттам нататък ще се търси финансиране.
Пак глупости на търкалета от министъра. Тясното място не е магистрала от самата Калотина а участъкът от Божурище до Милево ханче и Северната дъга.
Вместо да се ослушват, да я изпроектират тази отсечка и да отчуждават земи между МЕТРО и Костинброд, че каквито са ми бързи в отчуждаването...
« Last Edit: 05.12.2009, 13:42:00 by blagun »

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1156
    • View Profile
Re: Еврокоридори
« Reply #48 on: 05.12.2009, 19:20:07 »
......... Тясното място не е магистрала от самата Калотина а участъкът от Божурище до Милево ханче и Северната дъга.
Вместо да се ослушват, да я изпроектират тази отсечка и да отчуждават земи между МЕТРО и Костинброд, че каквито са ми бързи в отчуждаването...
Не става въпрос къде е "тясното място", а за необходимостта от магистрала за целия участък от София до Калотина. Все пак това е най-прекият път към централна и западна Европа.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13361
    • View Profile
    • Email
Re: Еврокоридори
« Reply #49 on: 06.12.2009, 00:49:35 »
Не става въпрос къде е "тясното място", а за необходимостта от магистрала за целия участък от София до Калотина. Все пак това е най-прекият път към централна и западна Европа.
Естествено, че е нужен. Но не е включен в програмата за финансиране от еврофондовете до 2013 г. Мисълта ми е, че ако изпълнят лот Калотина-Драгоман, няма много да подобрят положението. А между Божурище и околовръстното не е чак толкова много като трудност, само отчужденията ще са по-дебели.
А Северната дъга на околовръстното (или лелеяната северна Дикова тангента) по-лесно може да влезе по-напред във времето. Поне така излиза, като насложиш приказките на Плевнелиев и на Диков.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13361
    • View Profile
    • Email
Re: Еврокоридори
« Reply #50 on: 12.01.2010, 20:53:49 »
И докато ГКПП-тата на големите коридори се протакат от година на година, едно малко коридорче ги изпревари: Смолян-Златоград-Термес-Ксанти. Браво за най-хубавия родопски град - Златоград! Дано сезонът потръгне в Пампорово:

Quote from: focus-news.net
Мирослав Янчев: Отварянето на пътя към Термес е най-голямото събитие в историята на община Златоград
 
12 януари 2010 | 18:42 | Радио "Фокус"-Смолян
 

Мирослав Янчев, кмет на община Златоград, пред радио „Фокус”-Смолян

Фокус: Г-н Янчев, вече е подписана спогодбата за откриването на ГКПП и път Златоград-Термес, как приемате новината?
Мирослав Янчев: Подписването на спогодбата за отварянето на пътя Златоград-Термес е едно важно събитие, както за жителите на община Златоград и Родопите, така и за съседните на област Смолян - Кърджалийска и Пловдивска области. Подписването на междуправителствена спогодба за отварянето на граничния пункт Златоград е най-голямото събитие в неговата история. От години община Златоград е нямала пътна връзка с никой друг, освен със Смолян и Кърджали. Този път ще бъде нашата европейска връзка с Гърция и Бяло море. Началото на тази транспортна връзка свързваме с далечното минало, тъй като под настоящия модерен път е имало стар, византийски, който нашите прадеди са използвали, за да стигнат до Беломорието, а нашите съседи са стигали по него до Горнотракийската низина. Ние сега ще станем свидетели на официалното откриване пътя, което ще стане на 15 януари.
Фокус: Каква програма сте предвидили?
Мирослав Янчев: Програмата ще бъде кратка с оглед на това, че все пак откриването ще бъде от министър-председателите на двете държави. Предвидена е едночасова церемония по самото откриване, включваща кратки слова на министър-председателя Бойко Борисов и гръцкия му колега Георгиос Папандреу. Самото място, където ще се пререже лентата, разполага с ограничено пространство и ще бъде малко неудобно за по-сериозни програми. Самият акцент по този начин пада само върху откриването.
Фокус: Значимостта на пътя за България и Гърция е почти еднаква – промяна на икономическата ситуация от двете страни на границата. Какви са вашите очаквания?
Мирослав Янчев: Убеден съм, че този нов път означава развитие не само за Златоград, но и за целия регион от двете страни на границата, по-добра интеграция в европейските структури, по-тясно сътрудничество с гръцките ни партньори в области от взаимен интерес, както и развитие на икономиката, особено в туризма от двете страни. Очаквам да започне и развитие на инфраструктурата от двете страни на границата, защото ние вече ставаме един европейски коридор между България и Гърция. Очаква се обаче, този път да се използва не само от българи и гърци, но и от представители на други държави, които ще идват с цел туризъм. Очакванията ми са само за добро, но не бива да се заблуждаваме, че с отварянето на пункта ще се случат чудеса. Все пак един отворен пункт има и недостатъци, тъй като оттук насетне ние трябва да приведем инфраструктурата на Златоград във вид, който да осигури безопасното придвижване на гражданите от двете страни, което в момента не е решено на 100%. Хубавото в случая е, че аз и моят екип сме подготвили всички необходими проекти, които очакват финансиране, за да създадат удобството за всички. Самият път аз го виждам повече като културна ценност, а не просто като възможност за търговски обмен и начин за бърза комуникация. Разбира се, това е един ключов път, четвъртата пътна връзка между България и Гърция.
Фокус: Какви са техническите параметри?
Мирослав Янчев: Самият път е проектиран така, че да може да поеме туристическия поток между двете страни на границата. Всъщност той няма да е класическият коридор, както се предвижда да бъдат „Маказа” и „Рудозем”. Това е един туристически път, с подобен пропускателен пункт. Разстоянието между Златоград и Ксанти е 55 км, които като време се изминават за един час. Разстоянието между Златоград и Бяло море се изминава за един час и 15 минути. Най-близкият курорт на Бяло море след границата е Порто Лагос. Този пункт ще развие туризма между двата региона. Лятно време ще се възползват всички родопчани, които ще имат плаж и море само на 100 км. Този път ще е удобен и за жителите на Пловдив и Кърджали, които също ще имат достъп до Бяло море само след 150 км. В момента всички хора от този район пътуваха по четири часа, за да стигнат до Бургас например. В същото време нашите съседи ще имат възможност да почиват през зимата в Пампорово, като по този начин курортът ще развие още повече туристическия пазар. В същото време се очакват и други туристи, тъй като в Хрисуполи, който град се намира на час и половина от Златоград, разполага с летище, което е много удобно за чартърни полети от всички европейски държави. Това превръща пункта в едно стратегическо място за връзката Бяло море – Златоград - Пампорово.
Фокус: На колко възлизат инвестициите, вложени в пункта?
Мирослав Янчев: Инвестициите от българска страна са на обща стойност около 10 млн. лева. От гръцка страна няма точна информация, но мисля, че пътят от гръцка страна е малко по-скъп. Километрите на новоизградените пътища от двете страни на границата са приблизително еднакви, като от гръцка страна пътят е малко по-дълъг. 3,67 км е пътната отсечка от Златоград до границата, а от гръцка страна разстоянието е 4,2 км.
Фокус: Когато говорим за развитие на туризма, Златоград и районът също са привлекателни?
Мирослав Янчев: Наистина ние трябва да работим в това направление, да се създаде един общ продукт, който да предложат Родопите. Този продукт трябва да се рекламира подобаващо във всички съседни държави. Продуктът трябва да покаже и нашите културни ценности. Златоград също е една от водещите туристически дестинации за региона и за гърците като цяло. С отварянето на пункта интересът от гръцка страна към Златоград ще бъде много голям. Това все пак е град с богата история и култура, които трябва да се рекламират. Градът ни е със запазена автентичност и инфраструктура. Златоград е включен и в 100-те Национални туристически обекти под номер 86.
Фокус: Какви са инициативите на златоградчани? Увеличават ли се ресторантите, хотелите?
Мирослав Янчев: Преди да отговоря на въпроса, искам да кажа, че за да говорим за реализацията на пункта днес, трябва да споменем, че за него изключителни заслуги имат настоящите правителства на Република България и на Република Гърция. Те съумяха да разберат каква е значимостта на този път за живота на хората в региона и затова, че премиерът Бойко Борисов съумя да изтегли този подход към Гърция като отделно споразумение от общото, което бе подадено през 2005 г. още. Това даде сериозен тласък върху преговорите, които се водеха в рамките на четири-пет месеца преди това с г-н Папандреу. Това една заслуга, която трябва да се признае, тъй като иначе щеше да си има един път, който е изграден, без да се отвори. Колкото до вашия въпрос, каквото и да правим в момента ние, няма как да сме подготвени на 100%, защото не знаем какво ни чака, но като кмет и председател на Консултативния съвет по туризъм инициирах събрание, на което поканих всички членове на съвета. Една от точките бе вземането на превантивни мерки по спазване на Закона за защита на потребителите. Практиката показа, че там, където има граничен пункт, се получава изкуствено завишаване на цените, което не се приема и от двете групи хора. За гръцките гости няма да има двоен стандарт и да плащат цените си в евро, а ние в лева. Цените задължително ще са в български лева, както е изискването на Закона за всички граждани. Така ще предпазим и жителите на Златоград да не се променя техният стандарт на живот. Цените може и да се повишат, защото все пак сме в пазарна икономика, но не бива да се нарушава законът. Отправих апел всички търговци и ресторантьори да си напишат менютата и стоките на гръцки, защото все пак ще разчитаме на гръцки туристи, най-близо до тях. Призовавам и за едно толерантно отношение към туристите. Ние ставаме по-специален район за това трябва да станем по-отговорни, за да можем сами да си запазим туристите и да развием икономиката, а не да чакаме някой друг да направи това.
Здравко БЕШЕНДЖИЕВ

 
Всички мнения, оценки и твърдения в текста са лични и не ангажират Агенция „Фокус”. 
 
 
 
© 2009 Всички права запазени. Позоваването на Информационна агенция "Фокус" е задължително!
« Last Edit: 12.01.2010, 20:57:30 by blagun »

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Еврокоридори
« Reply #51 on: 01.02.2010, 21:03:43 »
 Един колега вече изпробва краткия път към морето. Обаче гърците съвсем умишлено от другата страна имат едно тясно пътче, което чак сега започнаха да разширяват. Въобще района срещу Златоград е доста зле. Хората са доста години назад, иначе говорят някакъв български диалект. След като разширят пътя ще стане доста удобно. Те и затова пункта го отвориха само за леки коли и остана незасегнат от протестите. КАмион и автобус е абсурд да мине в гръцко.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline slimarkov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 366
    • View Profile
    • http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=616936
Re: Еврокоридори
« Reply #52 on: 01.02.2010, 22:36:41 »
Quote
Транспортната политика по време на испанското председателство

Набляга се на външния обхват на Трансевропейската транспортна мрежа и връзките й със средиземноморските страни

Автор: СГ

25/01/2010






От началото на януари до края на юни развитието на политиката на Европейския съюз ще става под ръководството на испанското председателство. Сектор транспорт беше обявен като основен приоритет.
Той ще играе главна роля за икономическото възстановяване  на Европа по време и след кризата и за приетата от континента тенденция за устойчиво развитие на Европа.

В програмата на испанското председателство в сектор транспорт е записано, че ще бъдат наложени принципите на устойчиво развитие, иновации и сигурност, които трябва да бъдат водещи в транспортната политика. Нещо повече, Испания има амбицията да ги заложи в новата Бяла книга за транспорта 2010 - 2020 г. и в новата методология на ЕК за преразглеждане на посоките на Трансевропейската транспортна мрежа. Ще се засили външният обхват на тази политика и ще се поощрява сътрудничеството с южните средиземноморски страни.

Най-устойчивият транспорт, какъвто е железопътният, ще бъде подпомогнат и разширен чрез подходяща инфраструктура и услуги и подобряване на интермодалността и логистиката.

Испанското председателство поставя темата за безопасността, като акценти там са морският и въздушният транспорт. Заради морската безопасност ще бъдат направени промени в Европейската агенция по морска безопасност. Въздушната сигурност ще се превърне в приоритет, като ще се отделя повече ресурс за разследване на авиационни произшествия.Насърчава се използването на морските магистрали, като се преразглеждат критериите за разполагането им, говори се за улесняване на развитието морски транспорт на кратки разстояния.

Според приоритетите на Испания за периода януари - юни 2010 г. ще бъдат поощрявани и зони за транзитно преминаване в урбанизирани територии. Приоритет е планът за по-зелени автомобили и либерализацията в товарните превози.  Остава като приоритет внедряването и използването на интелигентни транспортни системи.

Прави впечатление, че не се говори за корекции в директива 1999/62 за таксуване на тежкотоварните превозни средства за ползване на пътната инфраструктура.

Още през юни 2008 г. беше разработено предложение за изменение на Директива 1999/62/EО относно заплащането на такси от тежкотоварни автомобили за ползване на определени инфраструктури.

В него са дефинирани важни понятия, като: "такса за изминат участък", "такса за инфраструктура", "такса за външните разходи", "разходи, причинени от замърсяването на въздуха от превозните средства", "разходи, причинени от шумовото замърсяване от превозните средства", "разходи, причинени от задръстванията", "среднопретеглена такса за инфраструктура", "среднопретеглена такса за външните разходи".

По въпроса за включване на външните разходи в директивата за таксуването на тежкотоварните превозни средства бяха проведени обсъждания и страните се разделиха на две по този въпрос. Сред противниците на включване на външните разходи в директивата за таксуване на тежкотоварните автомобили е и Испания.

http://sg.stroitelstvo.info/show.php?storyid=847120

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Еврокоридори
« Reply #53 on: 16.03.2010, 11:35:26 »
Quote
Сърбия ремонтира мост над р. Сава с 58 млн. евро

от 16.03.2010, Автор: Строителство.инфо



Снимка: yugoslavian.blogspot.com
Сърбия и австрийската компания "Щрабаг" подписаха договор за реконструкция на моста "Газела" на река Сава, който е най-натовареният в Белград.

Реконструкцията на съоръжението, строено между 1966 и 1970 година, ще струва 58 милиона евро. Населението на Белград е 2 милиона души, а градските пътни артерии пресичат двете големи реки, преминаващи през града, Дунав и Сава, по седем моста.

По-рано през тази година пукнатина принуди белградските власти да затворят част от пътните платна на моста, което предизвика хаос в движението в сръбската столица.

Реконструкцията трябва да започне до една седмица и ще продължи 22 месеца, обяви директорът на държавната фирма "Пътища" Зоран Дробняк.

Основният ремонт на 40-годишния мост се отлага с години поради липса на средства и защото градските власти не могат да се справят с преместването на хилядите роми, които живеят под моста.

По него в момента минават по 165 000 автомобила дневно. Съоръжението е строено като част от скоростната мрежа на Югославия, която е свързвала Словения, Хърватия, Сърбия и Македония.
Името на моста отговаря на елегантните и деликатни форми на 1505-метровата метална конструкция, състояща се само от една арка.

Това е моста по който минаваме по път за Европата  ;)
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13361
    • View Profile
    • Email
Re: Еврокоридори
« Reply #54 on: 16.03.2010, 17:43:38 »
И оходни маршрути ниама ли да има как ся ше си доида до бг за великден **** ше треа да обикалам сигорно **** белград.
Надали е възможно затварянето на Газела, това би парализирало тотално Белград. Мостовете над Сава и Дунав може и да са 7, но заедно със старите и нови железопътни. Шосейните над Сава са само 2 в града и 1 - далеч на юг на бъдещия околовръстен път, а над Дунава - един единствен.
Вероятно ще има стеснявания на платната или минаване през едното платно, което ще увеличи и бездруго немалките задръствания.
Иначе идвайки от Загреб, след плащането на магистралата може да продължите направо по стрелката "Чачак" по т.нар. "Београдска обилазница". Само че обходът е готов само в югозападната си част плюс моста над Сава. След като оставите пътя за Чачак, трябва да търсите път към Авала и пътя Белград-Ниш. Ако имате GPS, може да ви помогне, иначе нямам представа, как се преминава. Може и по източния бряг на Сава да подходите към сегашната магистрала и да излезете на нея вече след Газела.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15634
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Еврокоридори
« Reply #55 on: 16.03.2010, 20:10:09 »
Над Сава се строи нов мост, но още не е завършен. Явно състоянието е аварийно, или са намерили средства.


http://www.savabridge.com/news.htm

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13361
    • View Profile
    • Email
Re: Еврокоридори
« Reply #56 on: 17.03.2010, 12:25:06 »
Над Сава се строи нов мост, но още не е завършен. http://www.savabridge.com/news.htm
Доста внушително съоръжение! Но ми се струва, че повече трябва да заложат на околовръстния си път. Транзитният трафик през Белград е ужасяващ, когато гастарбайтерите тръгнат на път - тези, които минават през Калотина плюс другите, които минават през Македония. Това е все едно трафикът по Цариградско шосе да се прибави към трафика през Милево ханче.
Новият мост би изтеглил доста белградчани от Газела, но по-добре е транзитно преминаващите да не минават през Белград.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13361
    • View Profile
    • Email
Re: Еврокоридори
« Reply #57 on: 19.04.2010, 07:53:58 »
Започната е работа по обходния път северно от Димитровград (Цариброд) в Сърбия. Лотът е 8.5 км, обхожда Димитровград от север и срокът на завършване е 2 години. Изпълнител - Alpine Bau Австрия.
През май се очаква да бъде финализиран и другия лот Димитровград-Пирот-изток и работите да започнат през това лято. И неговият срок е 2 години.

Ето карта на целия проект Ниш-бългаска граница:

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15634
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Еврокоридори
« Reply #58 on: 19.04.2010, 08:58:29 »
Ще разширят околовръстното на Пирот до магистрален габарит, а при Димитровград ще изграждат изцяло ново околовръстно, като ще се продължи магистралния габарит, запазен няколко сто метра след самия граничен пункт Градина.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13361
    • View Profile
    • Email
Re: Еврокоридори
« Reply #59 on: 19.04.2010, 10:31:59 »
Учуден съм, че го почват от границата навътре. Очаквах най-напред да ни спестят 13-те тунела в Сичевската клисура (отсечки 1, 2 и 3 на картата), още повече че така биха свързали областния им град Пирот с магистрала.
Пирот-Цариброд не е тежка отсечка, досадно е минаването през много села. Проблеми стават, когато опашката с чакащите ТИРове се източи още преди западното отклонение за Цариброд.
« Last Edit: 19.04.2010, 19:03:45 by blagun »