Author Topic: Обновяване на трамвайния парк  (Read 29964 times)

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6445
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Обновяване на трамвайния парк
« Reply #140 on: 11.06.2017, 22:40:38 »
Свържи първото и края на второто изречение.

И да, всеки иска ново и хубаво, а аз съм далеч от мисълта, че сме боклукчии. По-добре да се движат запазени по-нови мотриси, от колкото да се движат стари и грохнали наши. А ако може да се купят нови, още по-добре.

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4116
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Обновяване на трамвайния парк
« Reply #141 on: 12.06.2017, 00:18:58 »
Нека задам въпроса така: TRAMS SOFIA, я попитай родителите си дали искат да плащат данъци и осигуровки в размер на 40% от брутната си заплата? Е, ако отговорът е Да, то тогава ще може да има и по-нови трамваи. В Прага се возят смесено на нови трамваи Шкода и стари Т6А5 и KT8D5, а си дават също около 30% от заплатата под формата на данъци.

Аз в момента подлежа на 39% данъчна тежест в Берлин и, о, каква изненада, возя се на 8-годишни двуетажни МАН-ове, 10-годишни Солариси, че дори на метровлакове от 1976г. (на ползваната от мен U9 най-новите влакове са от 2006г.). Като живущ в западен Берлин дори нямам достъп до трамваи, просто защото ги няма в тази част на града.

Така че на харизан кон зъбите да не се гледат и също така да гледаме малко по-реалистично. А най-добре се поинтересувай как функционира икономиката на даден град, сравни БВП на София, специално частта за транспорт, и прочети колко пари струва един нов трамвай от Бомбардие, Алстом, Сименс или Шкода. Преди това, моля те, недей се изказва толкова неподготвено.

Offline bahner

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 786
    • View Profile
Re: Обновяване на трамвайния парк
« Reply #142 on: 12.06.2017, 11:09:26 »
Освен това провери какво е качеството на трамваите, които получаваме - с изключение на динозаврите, останалите се държат прилично и повишават комфорта на пътници и ватмани осезаемо.
Галерия за градски транспорт - https://www.flickr.com/gp/127247218@N05/qB017P

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11593
    • View Profile
    • Email
Re: Обновяване на трамвайния парк
« Reply #143 on: 12.06.2017, 11:23:53 »
Така е, аз не мисля че сме боклукчии, просто имаме нужди като във всеки голям европейски/световен град, а нямаме пари като другите. И транспортни и във всяко отношение е така. Същото е и при автобусите, за това има такива в движение, защото спряха да внасят втора употреба. Иначе сега можеше вместо О 305, О 302 Т, ВМС да има съсвем прилични втора употреба Ситарота с климатици и всички екстри които да вършат работа няколко години.

По-добре така, отколкото нищо нали? Дювазите колко години вече ни вършат работа, превозват хиляди пътнци на ден, и са доста здрави. Значи определено покупката/подаръка си е струвал. Ще видим сега и Т6А5-ците. Доста комфортни са, като може би обаче трябваше да минат ремонт в Трамкар преди да ги пуснат, много са извандализирани. Да им сменят стъклата, тапицериите на седалките, да пообновят малко салона, може би и да ги пребоядисат като Т6Б5. Аз лично обаче харесвам повече Т6Б5, по-просторни са , имат доста повече места и след ремонтите в Трамкар салона изглежда доста по-свежо и добре от на Т6А5.

Не знам като електроника и ходова част как са Т6А5, дали евентуално и там можеше да се пипне малко в Трамкар, който има поглед над експоатацията може да сподели. Все пак са били изведени от експоатация по някакви причини и е възможно да са имали проблеми.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6971
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Обновяване на трамвайния парк
« Reply #144 on: 12.06.2017, 12:07:36 »
Нека не забравяме че и там където си купуват нови трамваи, си поддържат и 40 години стари - в Прага си карат Т3, във Виена Дюваг и пр... Така че това че получаваме стар трамвай не означава че получаваме боклук.

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2345
    • View Profile
    • Email
Re: Обновяване на трамвайния парк
« Reply #145 on: 12.06.2017, 12:47:15 »
Какво значи боклуци?  При условие, че в Западна Европа трамваите, които се бракуват са като излезли от завода, не виждам нищо лошо да си купим стари трамваи, да им изцедим експлоатационния ресурс и да ги нарежем, даже ни излиза и по-евтино.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1468
    • View Profile
    • Email
Re: Обновяване на трамвайния парк
« Reply #146 on: 12.06.2017, 13:14:46 »

 дали евентуално и там можеше да се пипне малко в Трамкар,

По-добре да не пипат.

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1941
    • View Profile
Re: Обновяване на трамвайния парк
« Reply #147 on: 14.06.2017, 10:28:09 »
Нека задам въпроса така: TRAMS SOFIA, я попитай родителите си дали искат да плащат данъци и осигуровки в размер на 40% от брутната си заплата? Е, ако отговорът е Да, то тогава ще може да има и по-нови трамваи.

Малко е оффтопик, ама да внеса малко разяснения като се повдига. По принцип осигуровките са си по предназначение и пряко касателство към трамваите нямат. Осигуровките си остават в НОИ и не ходят по общинските фирми. Ако приемем, че понеже са малко осигуровките и държавата компенсира - то да имат касателство! Обаче, далече не са малко парите за осигуровки и в България. Не са 23.5% от брутната заплата както си мислят повечето, защото осигурителната вноска се разпределя между работник и работодател в съотношение 40:60. Или грубо казано, ако взимаш 1000 лв. брутна заплата се дължат 500 лв. за данъци и осигуровки, като 60% от тия 500 лв. ги плаща работодателя, 40% работника, от които му намалява брутната заплата.
Ако си мисли някой, че това са малко пари ?!!?! Да вярно е, че в Европа са им по-високи данъците, ама тука първо да накарат работодартелите да согуряват на пълно възнаграждение работниците, пък после да мислим като се плаща всичко реално малко ли са или много! Това, че държавата не е направила нищо от времето на правителството на тройната коалиция по тоя въпрос е най-малко наша вина. Затова ние трябва да си искаме всичко като хората, а те като не могат да си съберат приходите - да си ходят!
Не малко пари от ЕС идват в България, просто всичко се опрасква по леката и безконтролна част!
Ние сме европейци и имаме право като си плащаме да си искаме първокласно качество! Работа на управляващите е да намерят как да го изпълнят.

Нека не забравяме че и там където си купуват нови трамваи, си поддържат и 40 години стари - в Прага си карат Т3, във Виена Дюваг и пр... Така че това че получаваме стар трамвай не означава че получаваме боклук.

Предполагам ние българите искаме да видим трамваи, които след като са били по улиците на София са отишли за следващ живот в някоя друга страна. Обикновено следващото място след нашите улици е претопяването. Т.е. имаме нужда от усещането, че и ние сме някой в тоя свят, а не последна инстанция.
« Last Edit: 14.06.2017, 11:25:24 by ooleg »

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2345
    • View Profile
    • Email
Re: Обновяване на трамвайния парк
« Reply #148 on: 14.06.2017, 11:55:58 »

Предполагам ние българите искаме да видим трамваи, които след като са били по улиците на София са отишли за следващ живот в някоя друга страна. Обикновено следващото място след нашите улици е претопяването. Т.е. имаме нужда от усещането, че и ние сме някой в тоя свят, а не последна инстанция.

Ами няма как да видим такова нещо, имайки предвид, че Песите вече и новите тролейбуси са доста разбити.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4116
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Обновяване на трамвайния парк
« Reply #149 on: 14.06.2017, 12:47:31 »
Разбира се, и тук си има дял на работодателя - който вдига прага с още 15%. Но е факт, че част от данъците отиват за мястото, където си адресно регистриран. Например докато бях студент, около 10 Евро на месец ми отиваха целево за квартала, където имах адресна регистрация в Хамбург. Улично осветление, събираемост на боклук, сибсидия за ГТ. Опитай да предложиш да се събира такава такса от записаните студенти в софийските ВУЗ-ове, или където и да е в България като цяло, да видиш какъв рев ще настане насреща. И в София се плащат местни данъци и такси, но очевидно е, че не достигат. Съвсем друга тема е как се пилеят парите на софиянци.

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1941
    • View Profile
Re: Обновяване на трамвайния парк
« Reply #150 on: 14.06.2017, 13:04:21 »
Ами не достигат щото е бъчва без дъно. Пък и това с данъчната оценка и местния данък върху нея също прави абсурди. То не, че не е от полза за обикновените хора, които искат да си закупят първи дом, ама от там нататък?! Точно в темата за Казанлък вчера постнах една обява за продажба на къща в Бояна за цена от 550 000 евро! Това защо трябва да плати местенданък на данъчна оценка?! И защо се получава така, че мижава мръсна агенцийка за недвижими имоти, която в някои случаи даже ще те принуди да отидеш на оглед до хипотетично неизвестно място с градски транспорт и тя ще орибере по-голяма комисионна за нищонеправенето си в сравнение с общината?!
В България агенциите за недвижими имоти не правят нищо, освен да те рекитират да минеш през тях и прибират тлъст комисион, а общината се прави на ощипана.
Случайно онзи ден слушах от една брокерка, че тяхната фирма Адрес (беше в случая) БИЛА проверявала документите!! Хайде моля ти се ще чакам агенция за недвижими имоти да ми ги провери - тая работа я върши банката! Тоя дето дава парите и проверява обезщетението има изгода да не го излъжат, а не тоя дето се чуди как да щипне комисион.
Отделно с последните промени за кредитно посредничество фирмите са задължени да се лицензират от БНБ и понеже има такси и други глупости като бюрокрация са единици лицензираните.
Така, че според мен трябва да може само за първо жилище на семейство местния данък да е на данъчна оценка, а в останалите случаи на пазарна цена.
Освен това е много по-добре, човек да мине през банка дори за 10% финансиране, за да му проверят документите по имота качествени специалисти, които имат изгода сделката да е изрядна и освен това да се ипотекира жилището, което ще създаде тежест и ще го предпази от кражба с нотариална измама.
Помощтта за документите трябва да е от лицензирана фирма за кредитно посредничество, които са безплатни за клиента и взимат пари от банката само при успешна сделка за това, че са и закарали качествен клиент.
Така тоя парадокс "бедна община" със сделки за безбожни цени няма да има - като София-град, Варна, Пловдив.
Специално за тях и в момента се съмнявам, че са бедни.
Така ще остава само да се спасяват малките общини.
Иначе формално и в България сметките в НАП са различни и са в различни банки, обаче освен това друга разлика няма. Все тая е , че работодателя ми ги внася по друга сметка спрямо Варна, след като само за статистика служи.
Рецептите с недостига на пари са прости, ама никой не взема мерки за това.
« Last Edit: 14.06.2017, 13:25:03 by ooleg »