Author Topic: Дунав мост 2  (Read 44562 times)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11886
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост 2
« Reply #20 on: 11.04.2008, 10:11:52 »
Предполагам, че избора на Видин-Калафат е и заради ж.п. линията най-вече. Все пак до Оряхово има само теснолинейна ж.п.линия, която е закрита от поне 7 години и отчасти демонтирана, от Румънска страна до Бекет пък въобще няма ж.п.линия. Демек ще трябва да се изгражда наново към 70-80 км.релсов път от Червен Бряг, през Кнежа до Оряхово, от Румънска страна пак толкова горе-долу от Сегерцеа или Корабиа покрая Дунава.
Докато при избрания вариант и от Българска и от Румънска страна имаме вече готова действаща ж.п.линия.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline PeT

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 93
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост 2
« Reply #21 on: 11.04.2008, 11:16:32 »
Quote from: Ivo
Предполагам, че избора на Видин-Калафат е и заради ж.п. линията най-вече. Все пак до Оряхово има само теснолинейна ж.п.линия, която е закрита от поне 7 години и отчасти демонтирана, от Румънска страна до Бекет пък въобще няма ж.п.линия. Демек ще трябва да се изгражда наново към 70-80 км.релсов път от Червен Бряг, през Кнежа до Оряхово, от Румънска страна пак толкова горе-долу от Сегерцеа или Корабиа покрая Дунава.
Докато при избрания вариант и от Българска и от Румънска страна имаме вече готова действаща ж.п.линия.

Така е. Не трябва да подценяваме важността на железопътния транспорт.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6839
    • View Profile
Re: Дунав мост 2
« Reply #22 on: 11.04.2008, 11:31:37 »
За Враца-Оряхово имаше проект за нормална жп линия като част от земните работи дори са извършени. Все пак нямаше да се почне съвсем от нулата ако трябваше да имаме жп връзка при Оряхово. Проблемът е че от румънска страна няма нищо освен поле.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13402
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост 2
« Reply #23 on: 11.04.2008, 15:26:26 »
Не е ясно, дали строителството само на шосеен мост в Оряхово не би било по-бързо и лесно - примерно висяща конструкция (примери - Голдън гейт, истанбулските, Дания-Швеция и т.н. ). Висящите мостове създават по-малко проблеми на корабоплаването (а речното корабоплаване е силно зависимо от флуктуациите на речното ниво), да не говорим за естетическата страна на въпроса.  Докато нуждата от шосейна връзка е наложителна и спешна, жп-връзката не е чак с такъв приоритет. Още повече, че за товарните превози си има "син коридор" - Дунавът.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6839
    • View Profile
Re: Дунав мост 2
« Reply #24 on: 11.04.2008, 15:47:28 »
Благуне знаеш че никога не бих приел подобни твърдения. Моите уважения но това са си някакви твои представи за нещата, които хич не са актуални.

Мони

  • Guest
Re: Дунав мост 2
« Reply #25 on: 12.04.2008, 00:18:11 »
Според мен е хубаво да има повече връзки с Румъния, повече мостове, но това е много фантастчно и скъпо нещо, може би един качествен път между Видин и Русе, някоя хубава жп линия, мисля, че ще оптимален вариант.Колкото до Дунав мост 2, той със сигурност, ще отпуши трафика от Европа, защото повечето ни тираджии сега преминават през Румъния, вместо през Сърбия.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13402
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост 2
« Reply #26 on: 12.04.2008, 01:09:46 »
Quote from: Мони
Колкото до Дунав мост 2, той със сигурност, ще отпуши трафика от Европа, защото повечето ни тираджии сега преминават през Румъния, вместо през Сърбия.
Така е, по този начин те избягват опашките при митнически проверки при излизане/влизане в ЕС. По всичко личи, че Сърбия ще е още дълго на подобен режим, т.е. сръбският вариант ще остане предпочитан само за пътническия транспорт.

ЧКД, аз знам, че не са актуални, но мисля, че взетото неоптимално решение ще тежи като воденичен камък при изпълнението на целия проект. Дай Боже след 5-6 години да имаме 2 моста - и на Видин, и на Оряхово и тогава ще се види, къде е предпочитаното трасе. Какво пък, само в Будапеща има 6 моста на Дунава, защо между България и Румъния да няма също 6?

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост 2
« Reply #27 on: 12.04.2008, 04:33:55 »
Благуне ти знаеш много добре, че всеки еврокоридор включва и жп трасе. Даже еднопътното тук можем да го приемем за компромис. Но строеж на такъв транспортен коридор без жп трасе е басурден. И най-малкото няма да получи и половин евроцент. Това, че БДЖ е трагедия не е причина да се зачеркне жп транспорта.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6839
    • View Profile
Re: Дунав мост 2
« Reply #28 on: 12.04.2008, 09:44:58 »
БДЖ няма общо в случая. Всеки момент очакваме чужди оператори да возят международните си товарни влакове на българска територия. От това ще печелим много повече отколкото от тировете, а всяка една трансгранична жп връзка би била от голяма полза в случая - било с Румъния, Сърбия или Гърция.
« Last Edit: 12.04.2008, 09:45:27 by CKD »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13402
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост 2
« Reply #29 on: 12.04.2008, 22:15:19 »
Quote from: etnies
Благуне ти знаеш много добре, че всеки еврокоридор включва и жп трасе.
Никъде не е казано, че жп и шосейното трасе трябва да са плътно едно до друго. Справка - през Швейцария има чисто жп и чисто шосейни тунели, да не ги изброявам сега, в момента се изгражда най-големият жп тунел. В Румъния след Силистра има жп-мост над Дунава при Черна вода и шосеен - при Джорджени-Хърсово, В Сърбия също шосейният и жп-мостът край Нови сад са отделни и т.н.
Както и при нас в Балкана: Витиня/Искърско дефиле, Шипка/Кръстец.

Пък що се отнася до жп и шосейният транспорт, ето не "някаква си моя представа за нещата", а тази на Евростат: През 2006 г. 73 (СЕДЕМДЕСЕТ И ТРИ !) % от товарите са минали по шосета, 17% - по жп и 10% - по вътрешни водни канали+петролопроводи - чети ето тук. Единствено в Естония и Литва жп-то води.

Както се досещаш, при пътническите предимството на шосетата е много по-голямо.
За жп трасетата са се водили войни (Руско-японската 1905), изтребвали са се цели народи (индианците), но не сега.

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост 2
« Reply #30 on: 13.04.2008, 01:38:01 »
Tам се вижда, че за България има намаление на авто за сметка на жп - горе долу едното е за сметка на другото.

Offline naster1

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 183
    • View Profile
Re: Дунав мост 2
« Reply #31 on: 14.04.2008, 15:49:32 »










Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост 2
« Reply #32 on: 15.04.2008, 14:54:57 »
Quote
Възложителят промени критерии за проектиране на Дунав мост 2
Развитието на проекта беше представено на 11 април във Видин
Автор: Милена ЧЕРВЕНОВА




Министерството на транспорта върна за корекции проекта на Дунав мост 2, изпълнен от авторитетната испанска фирма "Карлос Фернандо Касадо" (от името на изпълнителя испанската FCC), като промени някои критерии за проектиране. Възложителят настоява да се намалят разстоянията между пилотните оси, за да се запази еластичността на пилотните групи. Това означава, че при диаметър на пилотите 2 м и досега прието разстояние между тях 3 пъти дължината на диаметъра, т.е. 6 м, еластичността се губи и ще се наложи да се използват лагери и демпферни устройства срещу земетръс. Това усложнява поддържането. Продължителността на живота на моста е 100 години, а колко години фирмата - производител на лагерите, ще съществува - не се знае. Предпазливостта налага намаляване на разстоянието между пилотите на 2.5 пъти дължина на диаметъра, т.е. 5 м, и отказ от използването на лагери и демпферни устройства. Консултанти на възложителя са проф. Теодор Етимов и доц. Добрин Денев (новият ректор на Университета по архитектура строителство и геодезия).
На 11 април развитието на проекта за изграждането на Дунав мост 2 беше представено и на експерти от Европейската комисия. След срещата зам.министър Весела Господинова съобщи, че нова работна програма за строителството на моста предвижда той да бъде завършен за две години, като стартът на строителството ще бъде на 15 април.
 Следващата стъпка по развитието на проекта е неговата корекция, която трябва да бъде завършена до края на април. Най-вероятно тя ще се прави паралелно с изливането на пилотите. Консултантът -  обединение "Инжероп" (Ingerope) - "Хай-пойнт Рендел" (High-Point Rendel), ще проверява и двата процеса. Първоначалната идея за подготовка на пилотите на друго място и транспортирането им до строителната площадка на Дунав мост 2 отпадна с промяна на технологията на строителния процес. Стоманобетонните елементи ще бъдат изливани на място.
За обекта са предвидени две строителни площадки. Дейностите в реката ще започнат след месец. Германската фирма "Бауер" ще излее на място бетоновите пилоти. В средата на река Дунав ще има два стълба с по 23 пилота, а в двата й края - по още 24 пилота, всеки от които на дълбочина 60 м.
В края на миналата година стана ясно, че геоложкият състав на зоната около Видин, където ще се разположи мостовото съоръжение, не позволява използването на набивни пилоти, подходящи само за твърда почва. Предвидените първоначално в проекта стоманени пилоти се заменят със стоманобетонни - изливни, много по-добри за глинестата почва край реката. Така, вместо да бъдат набити стоманени пилоти с дължина 80 м и сечение 40 см на 40 см, ще бъдат излети стоманобетонни с дължина 60 м и диаметър 2 м.  Досега в България изливни пилоти са били използвани за укрепване на свлачища, техният диаметър не е надхвърлял 1.2 м и не са поставяни на дълбочина 60 м. Промяната на технологията на фундиране наложи повторно проектиране на съ­оръжението, което пък забави строителството с около няколко месеца. В началото на март беше завършено изграждането на селището на строителите и при обектовата лаборатория.
« Last Edit: 15.04.2008, 14:55:20 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13402
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост 2
« Reply #33 on: 15.04.2008, 22:57:19 »
А дали ще има подвижна част, която се отваря при преминаване на високи кораби?

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Дунав мост 2
« Reply #34 on: 15.04.2008, 23:01:22 »
Quote from: blagun
А дали ще има подвижна част, която се отваря при преминаване на високи кораби?
не
НЕ на хейтърството!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13402
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост 2
« Reply #35 on: 16.04.2008, 12:50:21 »
Quote from: Repcho
не
Да се надяваме, че са спазени стандартите в това отношение. Защото в противен случай някоя от дунавските държави може да има възражения, а това е международен плавателен път. Русенският Дунавмост се вдига: баща ми беше речен капитан и като дете съм минавал с кораб под вдигнатия мост. При високи води (през пролетта) вдигания се налагат често.

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост 2
« Reply #36 on: 17.04.2008, 23:39:02 »
Все пак пилотите са по 60 метра. Явно е преценено.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост 2
« Reply #37 on: 18.04.2008, 09:53:45 »
Quote from: borosport
Все пак пилотите са по 60 метра. Явно е преценено.

Пилотите са на дълбочина 60 м и имат отношение към носимоспособноста на фундаментите на опорите, а не към тяхната височина.

Благун, при всички положения проектантите са се съобразили с необходимите височини за корабоплаването, заедно с габаритите на платната и геоложкиж доклад от предпроектните проучвания, това е едно от първете изходни условия за проектирането.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост 2
« Reply #38 on: 21.04.2008, 14:39:41 »
Ти да не искаш да кажеш, че пилотите ще са 60 метра под земята, защото на мен това ми се вижда невъзможно.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост 2
« Reply #39 on: 21.04.2008, 15:27:09 »
Технически е напълно е възможно!
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!