Author Topic: Трасета и обръщателни колела  (Read 57451 times)

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13361
    • View Profile
    • Email
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #20 on: 09.10.2006, 23:53:09 »
Quote from: ozzy
Сигурно вдигат много шум и пречат на читалищните дейци  
По-скоро пречат на багерите и бетон-помпите.
Ще мина утре заран оттам, за да видя усмивките на лицата на отрудените читалищни деятели!

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13361
    • View Profile
    • Email
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #21 on: 10.10.2006, 11:01:56 »
Огледът на място показа:
- първата спирка си е на старото място
- автобусите си въртят на старото място
- реално последна спирка (като спиркознак) поне за последните години е нямало - автобусите си спираха пред минимаркетчето. Всъщност с промяната просто е узаконена реалността. Не виждам, къде е експериментът.

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8141
    • View Profile
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #22 on: 11.09.2007, 14:29:36 »
Quote from: CKD
Това е Надежда-Месарницата. Там много отдавна са въртяли всички линии за Надежда преди да построят участъка по Ломско шосе. През 80-те когато депо Пенка Михайлова се е препълвало там са нощували част от вагоните. Сега се ползва като резервен кръг.
Кръгът се използваше за нощуване на вагоните от Станьо Василев .Третият коловоз беше направен именно за тази цел .След производството на 714-729 и 801-845 тясното депо Станьо Василев стана още по-тясно и на тези две места се караха вагоните .Поради малкото място в депото и невъзможността за маневри София 65 нямаха зачисления .

Quote from: conecto
Аз пък искам да питам какви са тези трамваи, които всеки ден чакат на Триъгълника- резервни коли ли са? Защото има и в двете посоки  
За 1 и 7 има дълъг вагон , за 6 и 12 има къс а за 11 има София 100.

Offline 822

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1382
    • View Profile
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #23 on: 11.09.2007, 16:25:11 »
Ами за 3 и 2 от депото ли вадят-не е зле да си има една машина на Орландовци-колелото си има място за резерва!
ЦЕНТЪРА,ЦЕНТЪРА...ОНЯ РУСИЯ И ПЛЕМЕННИКА, ПАК МИ ДИШАТ ОТ ВЪЗДУХА,ВИКАЙТЕ ПАТРУЛКИ И ЛИНЕЙНИ!!!

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17575
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #24 on: 11.09.2007, 16:26:58 »
Quote from: София 70
Кръгът се използваше за нощуване на вагоните от Станьо Василев .Третият коловоз беше направен именно за тази цел .След производството на 714-729 и 801-845 тясното депо Станьо Василев стана още по-тясно и на тези две места се караха вагоните .Поради малкото място в депото и невъзможността за маневри София 65 нямаха зачисления .
За 1 и 7 има дълъг вагон , за 6 и 12 има къс а за 11 има София 100.


Аха това за липсата на зачисления съм го чувал, но ще проверя след като първи парк мина само на карданни дали не е имало.

А на Триъгълника стоят подмените - също както на Въраждане стои подмяна за Втори парк.
мур

Offline x3m

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1654
    • ICQ Messenger - 319415660
    • View Profile
    • Спирка.org
    • Email
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #25 on: 05.12.2007, 19:42:18 »
така - малко да съживим темата...

преди година-две с Благун (може би и още някой се беше включил) имахме спор относно това дали и кога е съществувал ляв завой от В.Левски към Дондуков в посока моста Чавдар.

наскоро се сетих за това и реших да го проверя, като се допитам до водачи на 6-та линия, която до 2002 (мисля тогава беше) бе в Левски, т.к. точно те използваха този завой за вклъчване/изключване от Сточна гара. наиситна подобен завой е същуствувал до близкото минало и не съм се лъгал в спомените. още през 96-та (може би беше 95-та?) когато беше ремонт на В.Левски от Ректората до Дондуков вървеше ТБ2А от Х.Д. до Сточна гара, като минаваше изцяло по Дондуков.

та по времето на този ремонт имаше много интересни линии - ТБ7 до 4-ти КМ (половината лято - голям кеф!), част от тролейбусите мисля, че вървяха през Ректората до Кракра (или се бъркам с друг ремнт, когато беше затворено само западното платно на Левски?). ТБ11/4 (единят със сигурност, може би и двата) пък въртяха на националния стадион.

сега като се замисля да преди 10 години също си стоеше и част от ККМ-то по ул. Орион, даже имаше и два спиркознака недемонтирани зад сладкарница Миньор (за някогашния А110).

Offline bate_vanio

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 202
    • View Profile
    • http://
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #26 on: 05.12.2007, 21:30:42 »
Quote from: x3m
така - малко да съживим темата...

преди година-две с Благун (може би и още някой се беше включил) имахме спор относно това дали и кога е съществувал ляв завой от В.Левски към Дондуков в посока моста Чавдар.

наскоро се сетих за това и реших да го проверя, като се допитам до водачи на 6-та линия, която до 2002 (мисля тогава беше) бе в Левски, т.к. точно те използваха този завой за вклъчване/изключване от Сточна гара. наиситна подобен завой е същуствувал до близкото минало и не съм се лъгал в спомените. още през 96-та (може би беше 95-та?) когато беше ремонт на В.Левски от Ректората до Дондуков вървеше ТБ2А от Х.Д. до Сточна гара, като минаваше изцяло по Дондуков.

та по времето на този ремонт имаше много интересни линии - ТБ7 до 4-ти КМ (половината лято - голям кеф!), част от тролейбусите мисля, че вървяха през Ректората до Кракра (или се бъркам с друг ремнт, когато беше затворено само западното платно на Левски?). ТБ11/4 (единят със сигурност, може би и двата) пък въртяха на националния стадион.

сега като се замисля да преди 10 години също си стоеше и част от ККМ-то по ул. Орион, даже имаше и два спиркознака недемонтирани зад сладкарница Миньор (за някогашния А110).
Честно да ти кажа не си го спомням този завой въпреки, че между 93 и 99г минавах оттам всеки ден за училище. Както и ТБ2А да е вървял до Сточна гара. Единствено си спомням десния завой от Дондуков към Васил Левски посока Сточна гара. (но той май и сега си го има)

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13361
    • View Profile
    • Email
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #27 on: 05.12.2007, 23:55:25 »
Quote from: x3m
наскоро се сетих за това и реших да го проверя, като се допитам до водачи на 6-та линия, която до 2002 (мисля тогава беше) бе в Левски, т.к. точно те използваха този завой за вклъчване/изключване от Сточна гара. наиситна подобен завой е същуствувал до близкото минало и не съм се лъгал в спомените. още през 96-та (може би беше 95-та?) когато беше ремонт на В.Левски от Ректората до Дондуков вървеше ТБ2А от Х.Д. до Сточна гара, като минаваше изцяло по Дондуков.
Ааа, това не се брои. Тогава бул.Левски беше затворен от Дондуков до пам.Левски, ако не и до Оборище. Наистина имаше временно трасе с ляв завой към моста Чавдар. Но мисля, че беше след 1997-8 - то през 1996 си беше яка криза

Offline x3m

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1654
    • ICQ Messenger - 319415660
    • View Profile
    • Спирка.org
    • Email
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #28 on: 06.12.2007, 00:20:13 »
със сигуронст беше преди промените от зимата на 97-ма.
за това допускам, че може и да е било 95-та.

завоят е съществувал и след това, т.к. в този период ТБ6 е закрит и в Люлин върви само ТБ7. впоследствие завоя се използва от ТБ6, а в по-ранни години за включванията на ТБ3 (но това е през 80-те - за периода от пускането на ТБ депо Искър, съпътствано с преместване на ТБ3 в Дружба и ремонта на Левски (който беше затворен на два етап - Рекотрата-Оборище и Оборище-Дондуков) нямам надеждна информация дали завоя е съществувал или е бил ликвидиран, но е сигурно, че завоя същестував поне още едно 4-5 години след ремонта на В.Левски)

@  bate_vanio
нормално е да не го помниш - това никой не го опмни, освен мен и още не повече от 10-ина човека в цяла София. а по-дяволите - за тази линия си имаше дори табелки и вървяха май само ЗиУта по нея...

Offline alpha_adversativum

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 596
    • View Profile
    • Email
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #29 on: 11.12.2007, 18:34:30 »
Quote from: x3m
сега като се замисля да преди 10 години също си стоеше и част от ККМ-то по ул. Орион, даже имаше и два спиркознака недемонтирани зад сладкарница Миньор (за някогашния А110).
Аз не помня контактната мрежа по ул. Орион, следователно е демонтирана поне преди 15 години.
Допреди няколко години зад Миньор имаше останка от един спиркознак за А110 (само горната част на "гъбата"). Може и още да си седи, ако не е попречил на някого.

Offline x3m

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1654
    • ICQ Messenger - 319415660
    • View Profile
    • Спирка.org
    • Email
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #30 on: 11.12.2007, 18:48:54 »
парви разлика между части и същинска ККМ

до към 2000 още имаше опънит надлъжни въжета точно зад новия Атлантик

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4475
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #31 on: 12.12.2007, 22:38:08 »
А до коя година 310 минаваше в Люлин 10, покрай супера?

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1232
    • View Profile
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #32 on: 12.12.2007, 22:58:25 »
Quote from: conecto
А до коя година 310 минаваше в Люлин 10, покрай супера?
някъде до 1993г., после направиха спирката до сладкарница Миньор,там имаше клон на дск,сега незнам дали още го има...

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2336
  • Sofia Hardcore
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Български Локомотивен Форум
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #33 on: 12.12.2007, 23:01:19 »
А някой знае ли до кога се е задържало трасето около св. Александър Невски, което се е включвало на Московска?

Също забелязах, че ги няма 10те метра релса при НОИ, а за това обръщало ме навява мисълта, че е щяло да се използва докато е траела реконструкцията на трасето Дървеница-Юнак.


"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1232
    • View Profile
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #34 on: 12.12.2007, 23:13:42 »
Quote from: NiGhtPiSH
А някой знае ли до кога се е задържало трасето около св. Александър Невски, което се е включвало на Московска?

Също забелязах, че ги няма 10те метра релса при НОИ, а за това обръщало ме навява мисълта, че е щяло да се използва докато е траела реконструкцията на трасето Дървеница-Юнак.
По това призрачно трасе през НОИ и това на двайската е трябвало още 70-те години тм 10 от Стамболийски да се прехвърли директно на Пиротска да не пресича Ботев по Възраждане защото тогава са ставали там също страшни задръствания

Offline x3m

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1654
    • ICQ Messenger - 319415660
    • View Profile
    • Спирка.org
    • Email
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #35 on: 13.12.2007, 01:01:54 »
т`ва някога използвано ли е било и докъде е било строено?

не мога да намеря някой, който да ми даде еднозначен отговор на тези въпроси вече толкова години...

Offline andrez

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 133
    • View Profile
    • Email
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #36 on: 13.12.2007, 09:05:58 »
Имахме апартамент в района на НОИ през осемдесетте - никога не е било достроявано - дори не е имало стрелки, просто два завоя направиха и така го оставиха години наред.

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8141
    • View Profile
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #37 on: 13.12.2007, 16:59:22 »
Quote from: andrez
Имахме апартамент в района на НОИ през осемдесетте - никога не е било достроявано - дори не е имало стрелки, просто два завоя направиха и така го оставиха години наред.
Приятелю Андрез , стрелки и кръстовки имаше .Извадиха ги преди 10-ина години.

Offline bate_vanio

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 202
    • View Profile
    • http://
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #38 on: 13.12.2007, 19:55:06 »
Quote from: София 70
Приятелю Андрез , стрелки и кръстовки имаше .Извадиха ги преди 10-ина години.
На мен в спомените ми от началото на 90-те се е запечатало само завоите, без стрелки. И си споням как питах баща ми за къде са тези линии и той не можеше да ми отговори

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2336
  • Sofia Hardcore
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Български Локомотивен Форум
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #39 on: 13.12.2007, 22:26:06 »
Значи трасето е трябвало да бъде 1009 мм до Пиротска където става трирелсие....


"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."