Author Topic: Airport Express(AE) - наземен транспорт до Летище София  (Read 20831 times)

Offline dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1756
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Трамвайно трасе, но не в концепцията на съществуващите иначе би било еквивалентно да тръгна пеша.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15634
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Последно, предлагате и трамваи да имаме до Летището!?  :eek:

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1601
    • View Profile
    • Email
След като Т1 явно никога няма да получи метростанция, а системи тип PeopleMover са неприложими за софийското летище поради високата цена и капацитет, остава наземен релсов транспорт, или?

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1410
    • View Profile
Може и да не е релсов като за начало. Най-големият проблем в момента е, че връзката между двата терминала, което включва и връзката на Т1 с метрото, е на повече от 15 минути. Според мен най-простото решение за съкращаване на този интервал е да се пусне линия от Т2 през Т1 двупосочно, към МД3 в района на Левски. Считам, че не е необходимо чак до гарата. В бъдеще време ще е и много удобна връзка между двата диаметъра и ще довозва до тях. Да, остава проблема с индийците, но може да се измисли някакъв вариант.
« Last Edit: 06.10.2017, 13:50:16 by dan »

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15634
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Дайте да питаме Илон Мъск за ХиперЛууп... Това от което има нужда летището е от нормална совалка между терминалите на 5-10 минути през цялото време, в което има полети... Това би било най-рентабилно и евтино, дори във варианта в който е на толкова кратки интервали и работи почти денонощно. А ще бъде и достатъчно флексибилно, да се променя според нуждите (наличие или липса на пътници). Трамваи и т.н. са химери...

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4938
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Просто няма да спира никъде в Христо Ботев. Ще има спирки Т2, РВД, Александрия, Т1, Автостанция изток и от там по маршрута на 78 до Вл. Вазов / Черковна.

А иначе и на текущия шатъл между терминалите почивките му са огромни. Спокойно може да е на 15 мин., вместо на 30.
« Last Edit: 06.10.2017, 15:19:48 by Dragon »
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1601
    • View Profile
    • Email
..Илон Мъск ...ХиперЛууп... ...най-рентабилно.... флексибилно, ... химери...

Този трамвай няма да обслужва летището само, а бул. Източна тангента, който се очаква да е гъсто застроен от двете си страни. Значи говорим за далечна перспектива.

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2602
    • View Profile
Изравям темата от прахта с пресни впечатления от А84 и А184. Днес за пръв път ми се наложи да пътувам с автобус след като разделиха А84 и нещо не съм много убеден колко е адекватна услугата. Добрата новина е, че автоматът за билети в зала "Пристигащи" на Т1 работеше и ми върна ресто. Докато си купувах билет, един младеж (французин) зад мен гледаше умно какво се случва, та реших да му помогна и се заприказвахме. Упътих го към спирката на автобусите и му казах, че може да пътуваме заедно до центъра.

След като се позиционирахме на спирката с ужас установих, че А184 щеше да пристигне след 20 мин, а той се учуди, че ще трябва да чакаме толкова. Обясних, че А84 също би свършил работа и вероятно ще е след 10-на минути. Оказа се след 17, а реално двата автобуса дойдоха заедно след около 22-23 минути. Часът е 12:00 на обяд. До тук 1/3 от валидността на билета е изтекла (билетите от автомата не се дупчат и важат 60 мин). През това време мина и шатъла за Т2 и метрото, но вече имахме билети и нямаше смисъл да плащаме и за метро. Отделно спря на различна спирка, така че трябваше да тичаме, ако искахме да го хванем.

Дойде автобусът и се надявах, че е закъснял и ще навакса към центъра. Нищо подобно - обичайното влачене и неработещ климатик. В крайна сметка пристигнахме 10-на минути преди да изтече валидността на билетите, което би било предпоставка за глоба, ако има някое по солидно задръстване.

Не искам да звуча като хейтър, но за мен това не е обслужване на летище. Не случайно бяхме 5-6 души пътници. Ако знаех колко ще чакаме, щях да му предложа на момчето да си вземем легитимно такси и да си разделим по 5-6 лева. Най-вероятно щяхме да сме в центъра преди А84 да се появил. Надявам се, че това е било инцидентно нарушаване на графика и не се случва всеки ден, защото иначе е безумно. Наясно съм, че А84 и А184 са синхронизирани в общата си част, но не обслужват адекватно най-важната спирка от маршрута си, където реално няма алтернатива.

Бих предложил възстановяване на стария интервал на А84 и промяна на маршрута само до Т2, а А184 да се движи като експрес по бул. "Брюксел" до Т1 на всеки 12 минути през деня и на 20-25 минути вечер. При последваща поръчка на автобуси, няма да е лошо да се помисли за такива с обособени места за багаж, защото Ютонгите не са особено просторни.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline wiNt

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 716
  • !<9060>!
    • View Profile
Не е баш инцидентно - на летището положението не знам какво е, но прибирайки се всеки ден през Орлов мост и Цариградско въобще не е рядка гледката да са на интервал 1-2 минути един от друг. Дори се забелязват куриози пакетно тройно придвижване - 2х84 + 184 или обратно, което е тотален абсурд. А където и да се движи Ютонг влаченето ти е сигурно - така че не си ти хейтъра, а на СО хейтенето им е малко. Да не говорим за разтеглените интервали и спирането на всеки 100 метра. Тия линии са пародия и винаги са били.
« Last Edit: Today at 01:05:44 by wiNt »

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2602
    • View Profile
Тия линии са пародия и винаги са били.
Само с това изречение от поста ти не съм съгласен. Когато "Карат" обслужваха А84 с маршрут Т2>Т1, автобусите ги настъпваха яко, особено след 21 часа. Имало е случаи да стигна за 20-22 минути до Орлов мост. Отделно, че маршрутът позволяваше да се ползва метро до Т2 и после автобус до Т1, тъй като  се чакаше не повече от 10-на минути през деня. В момента това практически е невъзможно, защото на А84 е значително разреден.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Online 2828

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2087
  • 506
    • View Profile
    • Email
Като сме подхванали темата нека и аз да кажа впечатления от транспорта до летището. Наложи ми се да пътувам от центъра до Т1 през ноември и през май. През ноември беше кошмар - пристигнах безпроблемно с метрото на Т2 в 18:40. Валеше доста обилно сняг и до 19:40 не дойде 84,  шатъла дойде към 19:20 и не спря. Нито едно ОК такси не желаеше да вози до Т1 и ако не беше една копърка най-вероятно щях да си изпусна полета в 20:35.
През май като слезох от метрото 84 тръгна малко преди да стигна до спирката и добре, че беше шофьорът на 3606 по 184 да каже на мен и още двама човека, че скоро друг 84 няма да дойде(явно пак се бяха задръстили) и слезохме на Александрия и оттам пеша. Това беше към 19:30. Никъде другаде не съм срещал подобна организация на транспорта.
« Last Edit: Today at 02:50:59 by 2828 »

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1754
    • View Profile
    • Email
Тука имаме няколко простотии на едно място. Първата е, че не знам докога при сравнително малко летище, с неголям брой полети, ще продължава да има два терминала, за да има повече работни места за връзкари с хубави заплати. Крайно време е всички полети да ги прехвърлят на новия терминал, а стария да го закрият и да го ползват за администрация, офиси, музей на авиацията, място от което да се гледат самолетите или нещо от тоя род. В Будапеща и Прага имат къде-къде повече полети и въпреки това старите терминали от комунистическо време отдавна ги закриха. А втората е, че откакто се помня, от всички рейсове по бул. Цариградско шосе, 84 е най-бавен, спиращ на всички спирки и с най - яваш-явашко разписание. Сега на всичкото отгоре и с тухлите, с астрономическия разход на гориво, а  влаченето при него си е било винаги. Защо да им се не види и тиквите, закриха 284......Това, че има метро, не премахва необходимостта от бърз автобус до летището. Сега най-добре е 84 да си остане бавен, но да е само до Терминал 1, докато все още съществува, после може да го прехвърлят на Терминал 2, а да има 284, който да минава отгоре, изцяло по новия път, да спира само на Орлов Мост, Плиска и Окръжна, евентуално може да пльоснат някоя спирка малко преди летището с цел да се обслужват работещите в новите офис сгради. И съответно да е с разписание газ до тенекията. Два рейса на интервал 20-25 минути стигат. Дори няма нужда да ходи до Университета и да се вре в задръстванията, може да прави обратен завой на стадиона без пътници.
« Last Edit: Today at 04:32:28 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline hufsab

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 15
    • View Profile
И аз имам неприятни преживявания с транспортното обслужване на летището. Преди един месец ми се наложи да посрещна роднина от Т1 и да отидем до центъра. Първо, на будката за билети нямаше никого, при положение, че не беше в почивка или извън работно време. Също така, водачът нямаше билети и се наложи роднината ми да пътува гратис. Двата автобуса спират за около 1 мин. и след това потеглят и се получава дупка от 20 мин без транспорт. А да ме говорим за липсата на каквато и да е информация за пътниците на английски.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7294
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Истината е че преди единия терминал се обслужваше добре, а другия лошо. Сега и двата се обслужват еднакво лошо. На всеки един от двата минават в рамките на 3 мин и двата автобуса и после има дупка от 17 мин. Далеч по-добре щеше да е ако 384 се движи Т1 -> Т2, а 84 Т2->Т1. Интервалите на 384 са сходни с тези на 184. Още по- добре щеше да е да се възстанови 284, но само до Т1. В момента 384 не ми струва ефективен.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13360
    • View Profile
    • Email
Целта е 84 и 184 да са синхронизирани в общата им част, която е от РВД до Гурко. Нали се сещате, че ако ги синхронизирят на Т1, ще се десинхронизират по почти всички останали спирки? Както Радко отбеляза, в играта трябва да влязат други играчи - шатъла и 384
« Last Edit: Today at 17:29:48 by blagun »

Online vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4209
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
То пък защото другата част разчита само на А84 и А184 за довозване...... Спират на всяка керемидка по цялото Цариградско шосе, в Дружба има къде-къде по-бързите и редовни А604 и А204, а Цариградско - основните линии по него. В локалното платно има Тб 5, който е на 7 минути в час пик. Помоему другата част на маршрута изобщо не разчита на тях.

В Берлин Х9 и 109 са синхронизирани на летище Тегел и на Зоологическата градина - най-важните им две спирки по маршрутите. Вярно, че след Тегел минават по различни маршрути, докато стигнат до Зоо, обаче тяхната най-важна роля е да свържат Тегел с квартал Шарлотенбург и едва ли има някой, който да ги ползва за вътрешноквартален превоз, за разлика от недоразумението ТХЛ  :laugh: