Author Topic: Поморие  (Read 20101 times)

Offline fuoco

  • Писател
  • **
  • Posts: 26
    • View Profile
Поморие
« on: 20.11.2008, 11:00:04 »
Здравейте!
Според карта на Поморие на фирмата Домино в Поморие обикалят автобус номер 1 и тролей номер 2.

Според мен това е някакъв абсурд, защото, като минах с колата през Поморие, не видях нито автобус, нито тролей, но за контактна мрежа не погледнах нагоре.

Нека някой осведомен да каже имало ли е някога такова нещо, като тролей в Поморие, предполагам хората от Бургас са запознати.

Отбелязвам, че, според картата, тролеят затваря кръга си на движение в по уличките в стария и новия град, като между двата върви по главната им улица и на пръв поглед няма общо с евентуална тролейбусна мрежа в Бургас.

Offline snaker

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 727
    • View Profile
Re: Поморие
« Reply #1 on: 20.11.2008, 11:07:43 »
Поостанах в Поморие няколко дена тая година и не видях нито тролеи, нито контактна мрежа.

Offline x3m

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1654
    • ICQ Messenger - 319415660
    • View Profile
    • Спирка.org
    • Email
Re: Поморие
« Reply #2 on: 20.11.2008, 11:20:25 »
Домино не се славят с най-точните карти относно транспротната схема на градовете... Това е абсолютна глупост. Иначе кви ли не фантасмагории съществуват в шофьорския фолклор - друг бисер е тролейбусна мрежа между Несебър, Слънчев бряг и Влас... Да-да - как пък не...

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Поморие
« Reply #3 on: 20.11.2008, 11:21:34 »
Няма и не е имало тролеи. Или са объркали цвета на линията, за да прилича на тролейбус или някой е спал - типично за Домино. Те само хабят хартия за печатането на грешни карти.

В Поморие има две градски автобусни линии - № 1 и № 3, като първата е основна, а втората е допълнителна към балнеосанаториумите и стадиона. № 1 минава на всеки 30 мин., уикендите на 1 час, а № 3 пътува само три пъти на ден.

По единицата преди пътуваха Чавдари 14-20, напоследък гледам са минали на О305
Автолиния № 1
Делнично

6,00 – 6,30 на 30 мин.
6,30 – 8,30 на 20 мин.
8,30 – 11,30 на 30 мин.
11,30 – 13,30 на 20 мин.
13,30 – 20,00 на 30 мин.
20,00 – 21,45 на 60 мин.
 

Автолиния № 3 / Кални бани /
Делнично  Празнично
6,00 6,30
7,10 7,30
7,30 11,30
11,30 -


« Last Edit: 20.11.2008, 13:48:57 by etnies »

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17596
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Поморие
« Reply #4 on: 20.11.2008, 13:32:56 »
Още 2003 г. бях в Поморие и забелязах, че там се движат супер добри автобуси - Мерцедеси О305 и Манове като 2666. Имаше само един единичен Икарус.
мур

Offline west_1984

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1086
  • --==WEST_1984™==--
    • View Profile
Re: Поморие
« Reply #5 on: 20.11.2008, 13:58:52 »
Още 2003 г. бях в Поморие и забелязах, че там се движат супер добри автобуси - Мерцедеси О305 и Манове като 2666. Имаше само един единичен Икарус.
Автобусите са на фирма "Анхиало-Авто ЕООД".Автопаркът се състои от два или три МВ О305(не знам колко от тях са в движение сега);Икарус 280(също не знам дали се движи в момента);MAN SR280,който върви главно по линията Поморие-Бургас.Преди три-четири години до Бургас пускаха един О305G,но много отдавна не съм го виждал,може и да са го продали.

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6157
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: Поморие
« Reply #6 on: 20.11.2008, 17:49:51 »
Това ми напомня за проектите като тролей от Варна до Златни пясъци/Албена и трамвай между Златица и Пирдоп  :rolleyes: Аз съм бил в Поморие през 2004 година и ви уверявам, че няма нито тролеи, нито трамваи, нито хеликоптерна мрежа.
« Last Edit: 25.11.2012, 17:17:39 by west_1 »

Offline fuoco

  • Писател
  • **
  • Posts: 26
    • View Profile
Re: Поморие
« Reply #7 on: 21.11.2008, 09:23:10 »
Благодаря за информацията на всички, така и подозирах, да има грешка, а иначе стана весела тема   :)

Offline SlaFF

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 348
    • View Profile
Re: Поморие
« Reply #8 on: 24.11.2008, 12:43:41 »
Спокойно, след около 20 години когато Поморие стане квартал на Бургас може и тролей да се направи, чак тогава картата на Домино ще е вярна  :D :D
« Last Edit: 25.11.2012, 17:18:01 by west_1 »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11880
    • View Profile
    • Email
Re: Поморие
« Reply #9 on: 24.11.2008, 20:49:39 »
Или може би това е било само проект, които после е нанесен и на картата. Иначе идеята е добра, например тролейбусна линия Созопол-Бургас-Поморие-Несебър-Слънчев Бряг-Елените. Така ще има бърз и екологично чист транспорт между курортите. Подобни тролейбусни линии има на украинската ривиера. Една от линиите-Ялта-Симферопол е дълга 100км.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Bus_lover

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5417
  • Закривай!
    • View Profile
    • Email
Re: Поморие
« Reply #10 on: 24.11.2008, 23:32:44 »
Аууу, представям си с каква скорост ще пъплят тогава извън града - няма ли начин да се увеличи скоростта с някакви шини поне до 80? Щото пъплене с 60 км/ч по магистрала ми се струва доста бавно и изнервящо. Пък и тролеите не са туристически автобуси, така че и комфортно няма много да бъде. Да не говорим, че ако мрежата не се поддържа много-много, това ще отнеме от скоростта. Цялата тази мисъл за междуградски тролейбусни линии е просто утопия.
Quote from: Анонимен мераклия
искам да започна работа като проверител към Бургасбус имам више образувание!

Чакам, чакам, останах си с чакането...

Монолог, ама всички скришно го четат и обсъждат!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11880
    • View Profile
    • Email
Re: Поморие
« Reply #11 on: 24.11.2008, 23:44:14 »
Ако е добра контактната мрежа много хубаво ще бъде и много бързо. Освен това междуградски тролейбусни линии има в Русия, Украйна и Швейцария от години, не виждам какво пречи и у нас да има, проекти е имало много-Велико Търново-Горна Оряховица-Лясковец(отчасти изградена, но функционира само в района на Велико Търново, мисля че изцяло никога не е функционирала) Варна-Златни Пясъци-Албена и др. Както се вижда, не става въпрос за градове на растояние от стотици километри, ами на разтояния до 50 км, при това от голям град до близки малки градчета, села и курорти, които са много близко и има много спирки по маршрута, и предполагат малки интервали на движение между тях.
Да добавим много важен факт-евтино е и екологично чисто, и с ниска степен на аварийност.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15636
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Поморие
« Reply #12 on: 25.11.2008, 15:13:06 »
Иво, изопачаваш фактите.Ние за сега съществуващите мрежи не можем да осигурим адекватно обслужване и състав, а ти говориш, че е евтино и безаварийно.А автобусите, които се използват сега с лопата да ги ринеш по автокъщите и еинвестицията лесно се възвръща или прекратява при нужда.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13400
    • View Profile
    • Email
Re: Поморие
« Reply #13 on: 25.11.2008, 17:33:33 »
1.Велико Търново-Горна Оряховица-Лясковец(отчасти изградена, но функционира само в района на Велико Търново, мисля че изцяло никога не е функционирала) 2. Варна-Златни Пясъци-Албена
1. Не е точно така. Проектът беше Горна-Лясковец, но това не е междуградска линия, тъй като двата града практически са слети (също Долна Оряховица, гара ГО и Първомайци).
2. Няма такъв проект и не е имало. То няма и път, подходящ за тролей, няма ни най-малък опит да се продължи 4-лентовото шосе в гората над Златните.

Нашумялата линия по Женевското езеро Вевей-Монтрьо-Вилньов е екзотика - швейцарците обичат подобни неща и най-вече - могат да си ги позволят. Тайно се надявам да закрият линията и тролеите да дойдат у нас.

А за Поморие идеята е съвсем ялова, по-скоро Равда-Несебър-Сънито-Св.Влас. Пък ако е денонощен, направо ще препарира хищните бакшиши!

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Поморие
« Reply #14 on: 26.11.2008, 11:11:55 »
Колеги нека темата не се обръща в:
"неосъществени тролейни проекти - 124-ти път",
"така правят в швейцарско",
"екологичност, ефективност и туристически ползи на тролейбусния транспорт в междуградското съобщение на Р. България"

То се разбра, тролеи в Поморие няма и темата е за заключване по принцип.
Все пак може да остане - да се коментира транспортът в Поморие и като информационна.

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3457
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Поморие
« Reply #15 on: 24.05.2010, 16:36:59 »
Здравейте!
Според карта на Поморие на фирмата Домино в Поморие обикалят автобус номер 1 и тролей номер 2

Нека някой осведомен да каже имало ли е някога такова нещо, като тролей в Поморие, предполагам хората от Бургас са запознати.
В Поморие никога не е имало тролейбуси. Там фирмата обслужваща градския транспорт беше пред фалит, не знам какво се случи с нея, но от това което виждам да идва в Бургас, явно положението не се е променило в последните години.
« Last Edit: 25.11.2012, 17:18:49 by west_1 »
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1085
    • View Profile
    • Email
Re: Поморие
« Reply #16 on: 08.09.2012, 16:25:08 »
''Смесено Автостопанство – Поморие, летописът на атвостопанството започва през 1959 г., когато в Поморие е създадена автобаза към ДАП - Бургас. През 1960-а тя разполага с 24 товарни автомобила, 4 автобуса, 2 товарни и 4 пътнически таксита и обслужва Поморийската и Несебърската селищна система. Непрестанното увеличаване нуждите на автобуси и камиони, налага окрупняването на автопарка. Потребностите от подобраването на техническата им поддръжка налага изместването на автобазата през 1969 година на нов терен и едновременно с това се изгражда сервиз, оборудван с по-съвременна техника.'' – това е кратък очерк от книгата ''Автокомбинат Бургас''.
''Автостопанството'' – към 1989 г, датата, когато е писана книгата; ''– е създадено с министерско постановление Н 24 от 01.04.1979 г на базата на концентрация на ведомствения автотранспорт.''  – Още малко от нея: – ''Интересни са фактите от онези години, как с толкова автомобили се обслужва освен Поморие и околностите, и Несебър. Разбира се по онова време двата града са били много малки, не че сега са много повече, но е итересно като статистика!''

Това което аз помня, донякъде слабо е, че през 80-те редовното пребивават Чавдари Б 13-20 и 11Г5 от Бургас. В тези години вече градът се е оформил в сегашният си вид – имам предвид, че постепенно изниква и новата част наречена: – Кварталът. По този начин необходимоста от редовен транспорт е на лице.
А на някои от автобусите по това време, изпращани в началото временно, им пишеше ''Бургас'' под логото на ДАП-а и беше поначало интересно, че карат само из града и не ходят до Бургас. Останало ми е като впечатление, че някои хора се бъркаха, когато видят, че пише ''Бургас'' и си мислят, че след изпълнения градски курс, обикновенно по линия 1 и след кратък престой ще пътуват за Бургас. Да не отварям тема пак, но най-очерователно беше видът на тези В 13-20 (-та) и желанието на пътниците да се повозят на тях. Защото преминаваците автобуси от и към Бургас, и Сл.бряг, бяха все Икаруси!
От 1986 до 1991 г са в ход редица преобразувания, тогава са получени и 4 броя Чавдар В 41-20 и в началото на 90-те е създадена ДФ ''Поморие Автотранспорт''. Тя обслужва както градските линии, така и цялата Поморийска община. Към края на 90-те се появява ''Анхиало Автотранспорт'', която измества нягогашният наследник от ДАП-а. В следващите години автопаркът е заменен с употребявани МВ-та О305 и едно О305G, но постепенно междуселищните линии са измъкнати от други и успяват да запазят само градските си линии, и тази до Бургас.
Това е и последната придобивка, която става средно на 2 г. по нов автобус. 
« Last Edit: 08.09.2012, 16:35:24 by zirka »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11880
    • View Profile
    • Email
Re: Поморие
« Reply #17 on: 09.09.2012, 08:36:03 »
4 човека снимат един автобус на тази снимка :D Отзад се вижда едно съоражение, заради което беше затворен половин Бургас.

Главната градска автобусна линия в Поморие е 1-цата, от центъра от автогарата, отива до другия край на града и е доста натоварена, понеже града е дълъг и не става за ходене пеш. Разделен е на старият град и работническата част-ж.к.Свобода,"квартала" както му викат местните което е панелен квартал от рода на софийските Младост и Люлин, но по-малък разбира се, като долу е старата част, горе са хотели и южния плаж, а посредата на тесен и дълъг провлак е панелното ж.к. разположено около един булевард по дължина. Това налага нуждата от редовен ГТ. В момента автобусите, които обслужват линията са Мерцедес О 405, съчленени не видях, само единични, а таксуването е с кондуктори, като в почти всяко наше малко градче. На едната последна спирка видях резерва О 305-ца, на вид доста запазен, с оригиналните си кръгли стопове.

От Поморие до Бургас видях Сетри, от крайградските, отново само единични, както и една Бова с климатик, доста стара но запазена. В Поморие автобуса до Бургас се движи по маршрута на 1-цата и спира на всички спирки,демек също се ползва и за градски транспорт. Иначе така е, в момента ДАП-а се казва "Анхиало автотранспорт" не знам дали още си е общински, но обслужването им е на ниво.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Поморие
« Reply #18 on: 10.09.2012, 02:02:00 »
Анхиало Авто са частна фирма.

Offline golf_td

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 134
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Поморие
« Reply #19 on: 24.11.2012, 11:25:33 »
Здравейте , първо да се представя, Калоян съм.

2114 беше титуляр за Поморие, тъй като си беше към Поморийския ДАП. Ние бракувахме всички автобуси от тогава- имахме 3 Чавдара 14-20, един 13-20, един съчленен Икарус с 2 врати бял, един жълт къс с 3 врати, по едно време за кратко - Мерцедес мисля че Хюлиез се води и то съчленен, 3 Чавдара 11Г5 (градски), 5 броя 11Г3 или М3 ( не съм сигурен как се водят), разговорно ги наричаха "сини Шкодички" , но няма и помен от тях- имаме два къси Мерцедеса О405 , един къс Хюлиез (ако не бъркам модела), но и той е пред бракуване - всичко друго е заместено от микробуси.
Относно за 0504 - сивият 11М4 не съм го объркал, поне тогава това беше старият му номер! Линията ни се изпълняваше от нашия ДАП и БургасБус, като нашите имаха повече курсове, в момента е от нашия ДАП и Минибус- Експрес, по едно време имахме една луксозна Бова , но не съм я виждал отдавна. Интересното беше, че на БургасБус за Поморие имаше и титулярни кондукторки - 2 на брой, които бяха съответно или по 62 или за Поморие- така се редуваха. Неопланът 7720 беше най-разнебитената машина от всички луксозни автобуси, направо не знам как е оцелял до днес, той дори през 90-те не изпълняваше много много курсове на "Юг"  беше със счупени седалки, две пластмасови стъкла, които бяха нагрявани и напасвани, за да се хванат, през които нищо не се виждаше. Втората му врата беше вързана с верига- не се отваряше, над тоалетната беше единствения, който няма седалки, а имаше нещо като кафе-машина, не знам дали я има още, цветовете му бяха бяло, зелено, оранжево и си имаше пак тази хром- никелова лента.

Колкото до ниските Неоплани - имам предвид туристически, а не градски (крайградски), те дойдоха много по-късно, със сигурност дори след червените ДАФове. Между другото 0998 (сега 8717) беше титуляр за Созопол с Христо Колев (който разбрах, че е починал), тогава искрено им завиждах на созополлии, тъй като те винаги бяха с по-добри автобуси от нас, че и по- начесто. Сега се сещам, че и БургасБус имаше един син Икарус туристически като 2114, вашият беше 1638 сякаш, имаше и един червен малко по-дълъг и с духалки на тавана, но тези автобуси бяха основно за Нефтозавода, както и ниските Неоплани, за които писах, все пак ги пускаха и по други линии, но рядко. Винаги съм се чудил как за толкова години не пускаха автобуси от градски тип за Поморие, тъй като е кратка линия и с много спирки, особено като се връщаха от Поморие се връщаха горе-долу както 61 когато беше до "Изток". За всичките години помня само 2 пъти, в които ни пратиха съчленен автобус - единия път беше Икарусът 1400 (жълт с 4 врати, но не тип хармоника), а другият беше 1774- който беше титуляр за Сл. Бряг тогава (съчленен , но с 2 врати). Няколко пъти се возихме и на червен ДАФ, както и на Чавдар 131, но основно бяха 11М4. Предишният шофьор на 0288 се казваше Георги Скарлев, последно мисля, че го прехвърлиха на някаква туристическа Сетра от по-новите партиди. Веднъж щеше да ме изгони, тъй като се качвах по няколко пъти на ден, за да се возя на онзи лукс тогава ... спомням си, че дори вандалите тези автобуси ги пропускаха, салоните им бяха винаги супер, а имаше пътуващи , които гледаха и не вярваха на очите си, че именно този автобус е точно за Поморие  :eek: Бях един от малкото късметлии, които бяха пускани в Несебърските автобуси за София - Юнкер (до Бургас "Космос") - бяха направо като космически кораби за мен тогава - невиждан лукс, гледам, че в момента ги пускат и по съвсем обикновени маршрути...
« Last Edit: 24.11.2012, 19:42:09 by west_1 »