Author Topic: Aвтомобили  (Read 188947 times)

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1899
    • View Profile
    • Email
Re: Aвтомобили
« Reply #1960 on: 14.07.2018, 13:32:31 »
Ами ето, сам си отговори на въпроса. За САЩ не знам, но в Канада и Хонда, и Тойота все още, се внасят от Япония, за разлика от другите "японски" марки. А на дилъра на Мерцедес съвсем скоро им бяха върнали по рекламация сума ти коли заради някакъв немаловажен дефект, засегнал цяла партида.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Online я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4277
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
Re: Aвтомобили
« Reply #1961 on: 14.07.2018, 13:34:28 »
но в Канада и Хонда, и Тойота все още, се внасят от Япония

Първо провери къде имат заводи, и после пиши небивалици...............
"Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща"!
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7443
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Aвтомобили
« Reply #1962 on: 14.07.2018, 18:36:46 »
Тъй като имам Мазда 6 от 2008 да се изкажа и аз: двигателят е бензинов, "фордов". Същият е на 260 000 км и няма никакви отклонения по цилиндрите. Според ВИНа и "акта за раждане", автомобилът е произведен в Хирошима. Има доста детайли сходни с Мондео, както и с Волво.

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1899
    • View Profile
    • Email
Re: Aвтомобили
« Reply #1963 on: 14.07.2018, 20:31:34 »
Васко, не гледай какво пише в Уикипедията и други подобни източници. По вътрешна информация, от всичкото годишно производство на Тойоти в Канада, само около 2000 парчета остават тука. Всичко останало е някъде за навънка, за къде, не мога да кажа. А тука ги има под път и над път, както, между другото, и като твоята. На началника ми колата е японска, беше проверил по някакъв номер. Аз лично много бих се замислил за кола, произведена в Канада, като знам какви хора работят из автамобилните заводи, доколкото още ги има.....При нас разходите за кола и без това са огромни, всичко - сервизи, части, гуми, гражданска, каско и т.н. е направо главорезия, проблемът е, че ако в Австрия и Германия спокойно може и без кола, тук това е трудна работа. Най-вече защото не стига, че храната е скъпа, ами и евтините магазини са на майната си и е трудно да мъкнеш торби от там. Рейсът между градовете също е адски скъп и извънредно нарядко заради скъпия труд и голямата часова ставка на шофьорите,  която си остава същата дори да става въпрос за микробусче. А нискотарифни авиокомпании и евтини полети - за канадците това е научна фантастика.

И понеже съм с доста незавидни технически и чепкаджийски умения, ми е необходимо нещо като Чавдарката - просто, здраво, надеждно, на което само да се налива бензин, масло, консумативи и да върви, без да ме е страх, че ще ме остави на пътя. И просто нито имам средства, нито време, възможност и нерви, да кихам по сервизи, части, да се разправям с ремонти и т.н.
« Last Edit: 14.07.2018, 20:40:56 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1698
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #1964 on: 14.07.2018, 20:47:02 »
Точно Мазда е един от последните производители, които все още се развиват самостоятелно, а не под шапката на голям концерн, това че била Фиат не знам на кой болен мозък е хрумнало. Това, че най-известният им модел MX 5 в момента е на една платформа с Фиат 124 не ги прави Фиат. Виж при Фолксваген, нещата са други. Те с болните си амбиции да са номер 1 в света сътвориха уникални простотии и лека полека ще съсипят всички марки, до които се докопаха. Дори Шкода отдавна се измести от идеята да бъде бюджетен автомобил с добро качество. Самите Фолксвагени наистина са прехвалени и адски скъпи, а не предлагат нищо повече от преките си конкуренти.
Аз мисля, че една немалка част от акциите на Мазда са на Форд. И Мазда, и Форд пък поне до скоро използваха дизелови двигатели на Пежо, с което не са под една "шапка". А бе, кашата е пълна. И какъв Фиат 124? :eek:Това е бащата на добре познатата ни Жигула и съответните и "деривати", свален от производство в Италия през 1974  :D.
Мазда и Форд имаха парнтьорство преди години, но в момента Мазда е напълно самостоятелен производител. Разработват си сами платформите и двигателите и въпреки, че нямат бюджет за проектиране и производство на хибридни и електро технологии, автомобилите им са много по-добри от Тойота и освен това - чисто японски.
Току що намерих една статия в нета, че Форд намалява участието си в Мазда от 11 на 3,5%. Значи все пак имат някакъв дял, макар и малък. Не можах да видя от коя дата е обаче. Колкото до японското, не знам тези модели за Европа дали се сглобяват в  Япония, но до към 2010 използваха дизелови мотори на Пежо. След това си пуснаха техен дизел с работем обем 2,2.
Мазда за Европа се прави само и единствено в Япония. ;)

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13467
    • View Profile
    • Email
Re: Aвтомобили
« Reply #1965 on: 15.07.2018, 17:42:42 »
Самите Фолксвагени наистина са прехвалени и адски скъпи, а не предлагат нищо повече от преките си конкуренти.
Болни брътвежи на притежателите на мачка, пичка, борче или макаронка, които така и не вдяват, защо VW държи цена на всякаква възраст, а техните трошки - не. Да, французойките и италианките са много красиви, но не са за балканските пътища.

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1899
    • View Profile
    • Email
Re: Aвтомобили
« Reply #1966 on: 15.07.2018, 20:35:55 »
На кое му викате "мачка, пичка, борче или макаронка?". При нас има коли от Фолксваген групата, само Шкода досега не съм видял, но не толкова често, като из Европа. Колите настаро са много евтини, дори по-евтини от България и няма модел, който след години да държи "цена". Общо взето даваш 1500 долара и си "готов". Проблемът е, че ако колата не се окаже читава, после се "почва" с гореописаните разправии, а новото производство, без значение от марката, не се прави за дълговечна експлоатация. Иначе съм чувал, че една от най-здравите и дълговечни коли е ширпотребският Мерцедес 124-ка от края на 80-те и началото на 90-те (имаше 190Д, 190Е, 200, 240), но сега и Мерцедес не е това, което беше....Другото, което е характерно, че през зимата нощно време всеки, срещу малка такса, си включва с щепсел колата към сградната електромрежа, понеже иначе сутринта няма палене. А дизелът не го обичат, хич даже, дори има бензинови малки до средни камиони и жълти училищни автобуси с двигатели, чийто звук си е чисто като ГАЗ-ка или ЗИЛ.
« Last Edit: 15.07.2018, 20:53:34 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline stankos

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2545
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #1967 on: 15.07.2018, 22:03:54 »
Мачка - Пежо.
Пичка- Рено.
Елхичка - Ситроен.
Когато мирогледа на човек се свие до една точка , той казва : Това е моята гледна точка !

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11966
    • View Profile
    • Email
Re: Aвтомобили
« Reply #1968 on: 16.07.2018, 14:47:26 »
Един колега от работата има навид невзрачно и ръждясало Фолксваген Поло, от 94-та и според него е много здрава кола и освен бензин, обслужване и консумативи никога нищо друго не е искало и никога не го е оставяла на път. Друг колега с Пасат от 92-ра споделя същото, вече и двамата от миналата година са с нови коли а тия старите им ги карат децата или си возят разни неща на село, и пак нямат никакви ядове. Та кой каза че Фолсквагена не става.

Този с Полото си взе Тойота някъде от 2011-та и за 1 година каза че е имал повече ядове отколкото с полото от 94-та. Е разбира се комфорта на новата е с класи над старата, но според него Фолсквагенчето е много хубаво измислено и направено. Това вчера си говоремхме в стаята за почивка :) Същото коментираха и за прословутите масови Голф-чета 3-ки че може да ги бъзикат тези с такива коли но също били хубаво правени, здрави и безаварийни. С други думи ако не били хубави хората нямало да ги карат толкова време, но там зависи и с какъв двигател вземеш.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2462
    • View Profile
    • Email
Re: Aвтомобили
« Reply #1969 on: 21.07.2018, 23:18:13 »
Да, французойките и италианките са много красиви, но не са за балканските пътища.
Това категорично не е вярно. За близо 10 години, моето Пежо 406  (мое, защото аз последно го карах), ходеше в сервиз само за обслужване, както и за ремонт на ходовата част и то не по-често от Фолксваген Транспортер. Миналата година, след 11 години служба, се разделихме с едно Рено Меган, което за този период не е влизало в сервиз повече от 5 пъти, освен за регулярно обслужване. Относно по-новите модели, вероятно са капризни, но това е така при всички марки

ПП: И за да не бъда обвинен в пристрастие, в момента нямам досег до френски автомобили, аз шофирам японски.
« Last Edit: 21.07.2018, 23:20:01 by btr95 »
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7443
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Aвтомобили
« Reply #1970 on: 22.07.2018, 00:16:33 »
Преди Маздата 9 години и аз имах Меган първата версия. Освен лагери които вървяха като консуматив и един шарнир, по ходовата част не бях пипал нищо и си беше здрава.

Offline Стререомонокъл

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 217
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #1971 on: 22.07.2018, 11:30:36 »
Самите Фолксвагени наистина са прехвалени и адски скъпи, а не предлагат нищо повече от преките си конкуренти.
Болни брътвежи на притежателите на мачка, пичка, борче или макаронка, които така и не вдяват, защо VW държи цена на всякаква възраст, а техните трошки - не. Да, французойките и италианките са много красиви, но не са за балканските пътища.
Аз винаги съм бил предубеден спрямо ФИАТ, докато не се качих уж временно на едно Пунто от първата генерация, а си откарах с него над 5 години. Единственото слабо място е алтернатора, който направо пука корпуса. Два пъти съм го сменял, като последния го взех от италианеца в Овча Купел за 30лв. Фиата го подарих на племенника, а алтернатора работи вече трета година. Само Тойотата ми е създавала по-малко грижи, но пък тя гниеше повече, Пунтото е на 23 години, цялото в деруги, а няма корозия по него. Освен това, ангренажен ремък с ролките ми струваше 31 лв, а носача на предното окачване е 35. Едиснтвената лична "французойка", която съм имал беше Рено 21 хечбек 1,7 с 90 коня. Малък двигател с тежко купе, но вървеше много добре и харчеше сравнително малко. Обаче, сравнено с Тойотата, интериора си беше като сделян в СССР. Тежък педал на съединителя, който беше с жило, тежък волан, въпреки хидравликата, тежък скоростен лост. Предницата колкото и да я правех все се разтропваше, а от ел. уредите все нещо отказваше. Другата "французойка", която съм карал беше служебно ПЕЖО 607 2,7 hdi с две турбини. Въпреки всичките екстри, не ми изглеждаше толкова премиум, на няма и 50 000 в трансмисията се появиха някакви вибрации, харчеше прилично количество масло, за което ми казаха, че e напълно нормално за този мотор, не вървеше, колкото се очаква от такъв клас автомобил, а разхода му беше почти колкото на бензинов осмак. После четох в Auto Bild, че по принцип тоя мотор си бил несполучлив. А иначе зет ми вече сума ти време си търкаля едно 406 2.0 16V и няма грижи. Колкото до Фолксваген, аз никога не съм имал такъв и не мога да кажа, но и на мен ми направи впечатление по-високата цена. Попитах майстора си какво мисли и оправдана ли е по-високата цена. Той ми каза, че поне според неговия опит, си се чупят не по-малко от другите коли и той сам не разбира по-високите цени. Знам, че двулитровото TDI е проблемно, за разлика от 1,9. Брат му на моя шеф търкаля един ПАСАТ 3 от 1994, който е над половин милион километра, постоянно го товари до дупка, кара го по селски пътища и сменя само консумативи, а двигателя работи като часовник. Един приятел обаче пък има Пасат 4 1,8 20V без турбина и постоянно си е в бокса. Аз иначе лични наблюдения от Фолксваген нямам. Според мен нещата вече са толкова размити, че марката не е гаранция за това какво ще получиш като качество.
« Last Edit: 22.07.2018, 16:52:28 by Стререомонокъл »
Нация от лошо гледащи директори

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11966
    • View Profile
    • Email
Re: Aвтомобили
« Reply #1972 on: 22.07.2018, 11:41:25 »
Хммм, значи като извод и от това което слушам вече от доста хора най-здрави и читави са автомобилите от началото, средата на 90-те до към 2000-та година. Марки като Фолксваген, Ауди, Опел, Рено, Пежо от тия години освен консуматив и обслужване друго почти не искат. Май ще се окаже че не са съвсем митове, че съвременните и тези след 2000 и някоя година са по-проблематични.

Попитах този колега с полото на колко км. е от любопитство и каза че също е на към половин милион километра и сега го е подарил на сина си, който хич не го жали и пак нищо му няма и си работи като часовник.

Възможно ли е Пасат от 93-та и Голф от 98-ма да отговарят при тест на Евро 3, при положение че тогава не са били влезнали тия стандарти? Разказваха ми за такива случаи.

Май от екологични съображения колкото и да са хубаво правени е време да си ходят масовите коли от край на 90-те.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Стререомонокъл

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 217
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #1973 on: 22.07.2018, 11:57:26 »
но в Канада и Хонда, и Тойота все още, се внасят от Япония

Първо провери къде имат заводи, и после пиши небивалици...............
TOYOTA, NISSAN и HONDA  имат заводи в САЩ, но не съм сигурен дали всичко от моделната им гама, което се продава в САЩ се прави там. За Сивик и Акорд знам, че се правят там, то и дизайна им е по-различен. Големите SUV на Тойота Тундра/Секвоя също се правят там, за Корола и Камри не съм сигурен. От Нисаните със сигурност се правят там Алтима и Титан. Преди време четох в Ауто Билд за "американския" Пасат (който по-скоро май е мексикански). Не помня точно с колко, но си спомням, че беше по-дълъг от европейския вариант. Пишеше, че е орязан от към някои модерни асистенти, което не е болка за умиране и че в интериора има повече твърди пластмаси. Но цената беше осезаемо по-ниска. Въпреки това, от Ауто Билд казваха, че след всички разходи по транспорта, таксите, стандартизацията по европейските правила, няма смисъл да си внасяш модел от САЩ. Единствено смисъл имало за базовия модел с 2,3 литров бензинов мотор, но интереса към него в Европа е слаб. За 2.0 TDI със 140 коня казваха, че  няма смисъл от финансова гледна точка да си го внасяш от там.
« Last Edit: 22.07.2018, 12:16:12 by Стререомонокъл »
Нация от лошо гледащи директори

Offline Стререомонокъл

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 217
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #1974 on: 22.07.2018, 12:31:17 »


Възможно ли е Пасат от 93-та и Голф от 98-ма да отговарят при тест на Евро 3, при положение че тогава не са били влезнали тия стандарти? Разказваха ми за такива случаи.

Май от екологични съображения колкото и да са хубаво правени е време да си ходят масовите коли от край на 90-те.
Ами не ги разбирам, ама ако са със сменени двигатели и съответния катализатор... знам ли. В началото на деветдесетте, когато започнаха подмяна на старите Икарусови двигатели  с RABA D10, на шофьорската кабина имаше алуминиева табелка, на която пишеше, че двигателя отговаря на стандарта EURO 1. Двигателят на моята кола е фаиатов  1,9jtd, има филтър за твърди частици и отговаря на стандарт EURO 4. Евро 4 ти дава право (поне в Германия) да влизаш в центровете на големите градове. Обаче въпросния филтър е много скъп. Един приятел, който има сервиз в Лондон ми каза, че и  на много от англичаните им идва скъп и го махат след като му изтече ресурса. В България махането струва 300-400 лв. Много му е добра идеята на тоя филтър, ама е безумно скъп.
Нация от лошо гледащи директори

Offline mitakis

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3113
  • 2660
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #1975 on: 22.07.2018, 12:42:59 »
Мойта тенекия е със същия мотор с махнат DPF в Лондон, покривал си е нормите на тамошния ГТП (MOT).На последния преглед в София също беше наред.

@Иво, за пасата и голфа - ако са с газова уредба, предполагам ще са достатъчно екологични.

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2462
    • View Profile
    • Email
Re: Aвтомобили
« Reply #1976 on: 22.07.2018, 22:27:00 »
Хммм, значи като извод и от това което слушам вече от доста хора най-здрави и читави са автомобилите от началото, средата на 90-те до към 2000-та година. Марки като Фолксваген, Ауди, Опел, Рено, Пежо от тия години освен консуматив и обслужване друго почти не искат. Май ще се окаже че не са съвсем митове, че съвременните и тези след 2000 и някоя година са по-проблематични.

Пежото беше произведено 2000-та година, а Реното 1998-ма година. Реното беше и доста икономично, извън града- до 5 л./100 км., а в града над 5 л./100 км, но не повече от 6,5 л./100 км, с дизелов двигател 1,8.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline mishot

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 54
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #1977 on: 29.07.2018, 13:16:43 »
А как седят нещата с колите от кризистните години 2008-2014?
Моделите, които са били актуални тогава повече ми харесват от сега новите.

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1698
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #1978 on: 31.07.2018, 22:23:11 »
Няма никаква разлика между колите от този период и останалите.

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1143
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #1979 on: 15.08.2018, 12:13:15 »
Благодаря сърдечно на гаранционния фонд за гражданска отговорност, че показа поредното нагло лице на управляващите, прибирайки процент от задължителната застраховка, без да гарантира нищо. Браво!
Икономията е майка на мизерията!