Author Topic: Ikarus 280  (Read 648725 times)

Offline It_s_Real

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 694
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 344034812
    • View Profile
    • extrahost.BG
    • Email
Re: Ikarus 280
« Reply #5740 on: 01.02.2018, 11:35:11 »

Моето момче, прочете ли какво съм написал? Ако Икарус 280 е толкова зле, защо унгарците продължават да си го ползват и до днес?

Сантимента по една марка от миналото. Нищо повече. Ако забележиш, в нито една друга държава тази марка и модел са по пътищата. Всичко е отдавна накълцано, което е съвсем в реда на нещата.
Тук таме може да има някъде другаде да щъкат разни гробници, но то е защото за тях няма друго или просто не могат да си го позволят.
« Last Edit: 01.02.2018, 11:36:49 by It_s_Real »

Online София 100

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1557
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280
« Reply #5741 on: 18.02.2018, 21:42:00 »
Икарус 280,  заснет на обръщалото в кв. Гео Милев през 2008г. Източник:     https://www.flickr.com/photos/33201799@N08/3090436521/
"Никога нищо не изчезва! Животът е кръг. Всичко се повтаря и от всичко има нужда, когато му е време. "

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1522
    • View Profile
Re: Ikarus 280
« Reply #5742 on: 12.03.2018, 19:47:50 »
Три икаруса и два чавдара на Цариградско.

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1522
    • View Profile
Re: Ikarus 280
« Reply #5743 on: 25.03.2018, 21:48:28 »
Някой може ли да потвърди със сигурност коя година (евентуално и месец) започват да се движат първите икаруси 280 в София и с каква разцветка са?

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11932
    • View Profile
Re: Ikarus 280
« Reply #5744 on: 25.03.2018, 22:30:46 »
Февруари или март 1974г., трябва да се поровя за точната дата:
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11966
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280
« Reply #5745 on: 25.03.2018, 22:36:07 »
В статията журналистите са объркали, пише двойносъчленени, а от тях са произведни много малко бройки и у нас не сме имали такива. И аз знам за февруари 74-та, преди някъде го бяхме коментирали. Но някъде края на 73-та нали уж пускат няколко съчленени сини 2-врати Икаруса на 80.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Online IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1895
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280
« Reply #5746 on: 25.03.2018, 22:50:06 »
В другата тема за Икарус някой беше показал изрезка от газета "Новини" относно първата доставка на 20 "двойносъчленени"  :help: автобуса Икарус 280 в София на 22-ри февруари 1974 -та г., които от следващия ден ще поемат линия 76. На снимката се вижда, че автобусите са със стандартната софийска разцветка и без кабини. Тогава и дръжките са "метални", през 80-те имах възможност да видя с очите си какви кабини им бяха склепани, когато тези автобуси се подвизаваха по Панчаревските линии, както и малко по-късно на автогара Връбница, по линии 30, 31, 41 и 126 за Обеля. Ние бяхме от първите "новодомци" в Обеля и поне една година и кусур на 126 бяха два автобуса от тези, преди лятото на 87-а да ги бракуват и да пуснат чисто нови. Отделно на линия 104 имаше поне 1-2 от тях до идването на голямата партида нови през същата 87-а, от която намазаха и селските линии. Друго, характерно за тях беше, че от дясната страна вторият и предпоследният прозорец бяха неотваряеми, значи са имали оригинално заводски "кафези" - места за табели с осветление. Но да се върнем в началото, официално 74-та година у нас са внесени 107 Икаруса 280, от които 77 са дошли в София, 30 някъде другаде, вероятно в Скъпарна. Та от тези 77 в книжката, която Иван сканира, се вижда жълт автобус на Орлов мост, в съветската разцветка...Много е вероятно още същата година автобусите да почват да идват със заводски кабини, като екземплярът от Баш Майстора, който също е с метални дръжки, но вече с кабина, със сигурност е произведен през същата 74-та или най-късно 75-та. На снимките на първите в Скъпарна също се вижда, че са с кабини. Вече 76-та година идват едни от чехословашката модификация, с друг чещит червено и без черна лента, но те вече са с белите дръжки, също и с кабина, рабира се- до 75-та дръжките са метални. Някъде там идват и ония, сините с двете врати, също с бели дръжки, но отново без кабина. И на такъв съм се качвал, по-късно по кремиковските рейсове, бяха им сложили от същите трамказански кабини, като на първата партида от 74-та. Но пък тези в Скъпарна от същата модификация, си имаха заводска кабина, така че тук малко съм объркан - може да са им слагали от други автобуси...

Иво, точно това написах, че сините са от по-късно - 76/77 а, те са с белите дръжки.

Благодаря, точно този материал имах предвид.

А относно трамказанските кабини - Антон преди време беше намерил снимка на точно такъв бивш софийски автобус от първата доставка, прехвърлен в Плевен  - там много добре се вижда.
« Last Edit: 26.03.2018, 00:01:23 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1522
    • View Profile
Re: Ikarus 280
« Reply #5747 on: 26.03.2018, 09:50:27 »
Точно за "Баш майстора" става въпрос. Според различните източници филмът излиза или през 1970 г., или в 1973 г. Обаче и двете години не пасват заради икаруса там и се опитвам да локализирам точното време на снимките. Вероятно кадрите са от 1974 или 1975 (сниман е новопостроения Надлез Надежда, Цариградско е пуснато и има множество български и съветски знамена по булевардите, вероятно се чества някаква годишнина, например 30 години от преврата и окупацията (септември 1974 г. са били толкова).

Offline Стререомонокъл

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 217
    • View Profile
Re: Ikarus 280
« Reply #5748 on: 03.05.2018, 14:32:38 »
В статията журналистите са объркали, пише двойносъчленени, а от тях са произведни много малко бройки и у нас не сме имали такива. И аз знам за февруари 74-та, преди някъде го бяхме коментирали. Но някъде края на 73-та нали уж пускат няколко съчленени сини 2-врати Икаруса на 80.
Явно и тогава журналистите много не са задълбавали в материята. Е, пак не е толкова тъпо като "миеща се мечка" и "бронхопЛевмония" :D. А колкото до двойносъчленените, до колкото знам някакви бройки са изнесени за Техеран.
Нация от лошо гледащи директори

Offline Emperor

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2993
  • Mercedes O305 1969-∞
    • View Profile
Re: Ikarus 280
« Reply #5749 on: 18.05.2018, 13:04:23 »
Икарусът в гараж Дружба.


снимка: Bus Memories Bulgaria
ГИОРТ - Група Идиоти Отговорна за Разрушаванто на Транспорта

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9431
  • SOFIATRANSPORT
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Ikarus 280
« Reply #5750 on: 18.05.2018, 14:03:51 »
Брей, брей, брей, значи не били спрели реставрацията. Адмирации.

Online The Freshmaker

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2938
  • TM 303
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280
« Reply #5751 on: 18.05.2018, 14:30:33 »
2412 ли трябва да е това или 2427? :) Иначе браво, не очаквах да видя подобно нещо, приятно изненадам съм, че все пак се прави нещо по въпроса.
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на транспортен геноцид към населението на София.


Offline Стререомонокъл

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 217
    • View Profile
Re: Ikarus 280
« Reply #5753 on: 24.07.2018, 12:20:40 »
Ikarus 293 са били 2, а не един.




Аз даже мислех, че са и повече, ама съм се заблуждавал. Доколкото знам, само един е. След смяната на двигателя и другите промени, е продаден в Техеран, където работи до към края на 2005. Тази разцветка на снимката е именно иранската.
Нация от лошо гледащи директори