Author Topic: Метро в Западна Европа  (Read 43105 times)

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Метро в Западна Европа
« Reply #20 on: 18.02.2008, 20:12:55 »
Метрото в Ппариж, а и в Барселона, са много готини - да се чудиш метро ли е, мол ли е...  
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline JloKyM

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 974
    • View Profile
    • http://skyscrapercity.com
Метро в Западна Европа
« Reply #21 on: 18.02.2008, 21:35:26 »
Quote from: KRUPA
Метрото в Ппариж, а и в Барселона, са много готини - да се чудиш метро ли е, мол ли е...  
За парижкото метро имам определени резерви...Обиколил съм огромна част от станциите му и почти не видях някоя, която да е хубава. Да не говорим за елементарна липса на удобства, като ескалаторим асансьори и т.н. В много от станциите миризмата на урина е доста...силна. Истински ме кефят обаче станциите на RER , след излизане от идеалния център. Примерно по RER C има много кокетни гарички в посока Versaille  

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Метро в Западна Европа
« Reply #22 on: 18.02.2008, 21:47:08 »
Е аз на база снимките го написах това горе
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13105
    • View Profile
    • Email
Метро в Западна Европа
« Reply #23 on: 19.02.2008, 23:02:54 »
Quote from: KRUPA
Е аз на база снимките го написах това горе
Снимките са от новите разширения, които са последен писък на техниката. Но в ценралната част на Париж, както и на Лондон има доста неугледни станции - в края на краищата те са столетници!

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4097
    • View Profile
    • Email
Метро в Западна Европа
« Reply #24 on: 20.02.2008, 00:27:16 »
Ако сте гледали НЕОБРАТИМО (френски филм) там се показва една станция, издраскана с графити и с какви ли не простотии... една бозаво-зелена с плочки.. ужасна като облик, с две огромни зали, общо с 4 коловоза... ето това е пример за неогледна станция!!!

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Метро в Западна Европа
« Reply #25 on: 20.02.2008, 10:46:37 »
Недей да си правиш изводи за това как изглежда коя да е станция по някой филм. То си има декори, правени специално за това как да изглежда. Ако беше отишъл да видиш преди няколко месеца станция Сливница как изглеждаше за филна "Кодът", нямаше да я познаеш!
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4097
    • View Profile
    • Email
Метро в Западна Европа
« Reply #26 on: 20.02.2008, 12:00:37 »
Видях я как изглежда, обаче френското експериментално кино е хубаво, точно защото използва за декор реалните обекти. Пък и имам позната, която живее в Париж и потвърди, че тая станция реално изглежда така!
"Никой не ходи на кино да гледа истината, освен може би французите"      
« Last Edit: 20.02.2008, 12:01:31 by boleroto »

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2016
    • View Profile
Метро в Западна Европа
« Reply #27 on: 20.02.2008, 22:06:28 »
И аз съм на мнение , че голяма част от Парижките метростанции са ужасни - като исключиме по-новите и тези по 14-та линия !

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15593
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Метро в Западна Европа
« Reply #28 on: 17.03.2008, 16:59:29 »
Схема на коловозното развитие на Париижкото метро- според мен нещо свръх интересно  Пълното коловозно развитие( забележете разклоненията, сервизни коловози, колко колела/уши/ обратни завои има), отбелязани са депата, годините на пусковете, и неизползваните станции, опитните площадки за изпитания
http://carto.metro.free.fr/documents/Carto...aris.v2.3.1.pdf

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Метро в Западна Европа
« Reply #29 on: 18.03.2008, 16:19:38 »
Quote from: difian
Схема на коловозното развитие на Париижкото метро- според мен нещо свръх интересно  Пълното коловозно развитие( забележете разклоненията, сервизни коловози, колко колела/уши/ обратни завои има), отбелязани са депата, годините на пусковете, и неизползваните станции, опитните площадки за изпитания
http://carto.metro.free.fr/documents/Carto...aris.v2.3.1.pdf


После някои пищят, че едва ли не под всяк аулица искаме метро в София, а гледайте в европейските столици колко линии и на какво близко разстояние минават една от друга!
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4097
    • View Profile
    • Email
Метро в Западна Европа
« Reply #30 on: 18.03.2008, 16:38:35 »
Ама не можеш да сравняваш Париж със София - освен, че и двете са столици, друго общо нямат. Париж може да си позволи гъста метромрежа, защото вече там системата й работи добре, второ се строи качествено и бързо, трето гоелогическото състояние позволява множество линии, трето - влаковете там се движат на съвсем различен принцип (баш подпаважни трамваи са и могат да си позволят обратни завои и т.н.), четвърто - населението е в пъти по-голямо от това на София; пето - Париж е мегаполис, който разчита предимно на метрото, а ние тука се борим за първи диаметър.

Никой не пищи, че не трябват много диаметри - засега няма смисъл да се проектират много диаметри, по простата причина, че не се знае след 15 години как ще стоят нещата в града - може най-предпочитания райо да стане Левски, значи там трябва да се концентрират повече транспортни възли и т.н.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15593
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Метро в Западна Европа
« Reply #31 on: 18.03.2008, 23:52:43 »
Quote from: KRUPA
После някои пищят, че едва ли не под всяк аулица искаме метро в София, а гледайте в европейските столици колко линии и на какво близко разстояние минават една от друга!
Няма да се съглася на 100% с колегата Болерото.
Не се строи толкова бързо и качествено, но и са имали 100 и няколко години да го построят.Метрото не обслужва мегаполисът, а компактния град, който официално е 2 млн., колкото неофициално е София.И за сметка на това сега се строят допълнително и трамвай, като се предвиждат маршрути и от вътрешната страна на околовръстното- т.е. няма да са довозващ превоз в предградията.Трябва да кача и същата схема за трамвайните линии на града.
 И накрая да не забравяме РЕР мрежата(градската железница).В центъра линийте са почти 100% подземни- около 75км подземни линии от общо ~500 км градска железница  Наред с това има и регионални железници(Transilien и т.н.)...
« Last Edit: 18.03.2008, 23:53:25 by difian »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13105
    • View Profile
    • Email
Метро в Западна Европа
« Reply #32 on: 19.03.2008, 02:15:14 »
Quote from: difian
И за сметка на това сега се строят допълнително и трамвай, като се предвиждат маршрути и от вътрешната страна на околовръстното- т.е. няма да са довозващ превоз в предградията.Трябва да кача и същата схема за трамвайните линии на града.
Е, хайде, вие с този парижки трамвай от мухата слон правите. Това си е абсолютно спомагателен транспорт между предградия, никой няма да тръгне да товари Сен Жермен или Риволи с трамвайно трасе, те и без него са си натоварени, а и едва ли има точка на повече от 500-600 метра от метростанция.
Идеята е да се правят тангенсиални трамвайни трасета, тъй като голяма част от
RER-овете са радиални - това ясно се вижда от долната картинка, където Т1, Т2 и Т3 са трамвайните трасета (засега само Т3 е пуснато). Явно пътникопотоците по тангентите не оправдават строеж на околовръстни РЕРове или метро.

Аналог в София е трамвайният проект по южния ринг Г.М.Димитров-Каблешков-Овча купел. Само че Париж е с доста по-голямо централно ядро от София.

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 646
    • View Profile
Метро в Западна Европа
« Reply #33 on: 19.03.2008, 09:02:02 »
Quote from: KRUPA
После някои пищят, че едва ли не под всяк аулица искаме метро в София, а гледайте в европейските столици колко линии и на какво близко разстояние минават една от друга!

Естествено, че така и трябва да бъде. Но тези хора, които обясняват как само люлин и младост са достойни за метро, никога не се виждали истински град.

Quote from: boleroto
Ама не можеш да сравняваш Париж със София - освен, че и двете са столици, друго общо нямат. Париж може да си позволи гъста метромрежа, защото вече там системата й работи добре, второ се строи качествено и бързо, трето гоелогическото състояние позволява множество линии, трето - влаковете там се движат на съвсем различен принцип (баш подпаважни трамваи са и могат да си позволят обратни завои и т.н.), четвърто - населението е в пъти по-голямо от това на София; пето - Париж е мегаполис, който разчита предимно на метрото, а ние тука се борим за първи диаметър.

Никой не пищи, че не трябват много диаметри - засега няма смисъл да се проектират много диаметри, по простата причина, че не се знае след 15 години как ще стоят нещата в града - може най-предпочитания райо да стане Левски, значи там трябва да се концентрират повече транспортни възли и т.н.

1. Метрото в Париж обслужва територия с население 2 млн. души.
2. Геоложките аргументи са несъстоятелни.
3. Какво значение имат обратните завои тук?
4. Разчита не на метро, а на РЕР.
5. Строи се според устройствени планове, а не красаотата на отделните квартали.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4097
    • View Profile
    • Email
Метро в Западна Европа
« Reply #34 on: 19.03.2008, 12:00:02 »
Извинявай, че не съм обиколил Амстердам, Златине, но не подлагай познанията ми за градоустройството на съмнение, ако обичаш. Градовете, за които говориш имат метросистеми от поне 50-100 години. Ние тук още правим първата си линия, не може и да се говори за 6!!!
За сега София може преспокойно да се обслужва от 3 диаметъра, с една кръгова линия и отсечката от Люлин до Овча купел. Това е оптималният вариант за София за населението, плътнстта на населението и т.н.

И нападките, че сме некомпетентни, защото не сме обикаляли из света не са уместни и са обидни - не всеки е зарязал родината си, за да джавка по столичните форуми и да натиква гурбета си в лицата на другите...

difian, там поне като кажат довозващи трамвайни трасета, наистина са довозващи, а не като тук - ТМ1, дето последното метро пристига на Обеля и няма как да стигнеш до Надежда, защото последният трамвай е изфучал преди 2 минути по разписание...
« Last Edit: 19.03.2008, 12:00:43 by boleroto »

Offline JloKyM

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 974
    • View Profile
    • http://skyscrapercity.com
Метро в Западна Европа
« Reply #35 on: 20.03.2008, 17:54:56 »
Златине, ще се наложи да те поправя, но в Париж се разчита основно на метрото, като градски транспорт. МНого хора си живеят в банлиутата и работят пак там, но всеки които минава през центъра или работи в центъра ползва метро. Като цяло и РЕР и Метрото са взаимнообвързани, но в Centre ville метрото е транспортът, който се използва.

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 646
    • View Profile
Метро в Западна Европа
« Reply #36 on: 08.05.2008, 01:56:39 »
Quote from: etnies
Леле те не си поплюват. Имат даже станция за връзка на 4 диамертъра - това предполагам ще значи и на 4 нива  
От станцията на Халите в париж мисля че тръгват влакове за 15 различни посоки, така че дори и да направят тази в Москва, няма да е голямо чудо.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15593
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Метро в Западна Европа
« Reply #37 on: 08.05.2008, 11:42:42 »
Quote from: brego
незнам това дали сте го виждали но мен изключително много ме впечатли


http://metroblog.ru/post/1082/


но просто им се чудя на тия руснаци , как всичко трябва да им е огромно , но като имаш пространство що да не се разпрострат малко повече  
Само дето става въпрос за станция Алмеда във Валенсия, Испания. По проект на големия Калатрава- веднга се разпознава стилът му.

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2016
    • View Profile
Метро в Западна Европа
« Reply #38 on: 08.05.2008, 12:50:16 »
Quote from: brego
незнам това дали сте го виждали но мен изключително много ме впечатли


http://metroblog.ru/post/1082/


но просто им се чудя на тия руснаци , как всичко трябва да им е огромно , но като имаш пространство що да не се разпрострат малко повече  
Tова не е в Русия само да те поправя

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2016
    • View Profile
Метро в Западна Европа
« Reply #39 on: 09.05.2008, 20:57:03 »
Честити да сам им новите станции , много са хубави и съвременни !