Author Topic: Трамвайната сигнализация  (Read 20969 times)

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1677
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайната сигнализация
« Reply #100 on: 04.03.2017, 13:36:25 »

защото не се налага на "отидеш" до светофара, да спреш и да чакаш да се задейства тепърва датчикът и да те пусне,

Аз за това направих изричната уговорка "да се направи както трябва", системи за разпознаване на идващо релсово превозно средство работят обикновено с предварителен и основен датчик на известно разстояние за да не се налага да се спира изцяло. Това работи обаче разбира се стабилно само ако трасето е обособено, в противен случай всеки, който се вклини между трамвая и втория датчик прави цялата система на пух и прах.

« Last Edit: 04.03.2017, 13:41:33 by fafan »

Offline TRAMS SOFIA

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 843
  • Системата ни убива.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Трамвайната сигнализация
« Reply #101 on: 04.03.2017, 17:11:32 »
Следобяд винаги има, за сутрин Незнам.

Offline Tatra

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3407
    • ICQ Messenger - 229817817
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайната сигнализация
« Reply #102 on: 06.03.2017, 02:35:28 »
Има, не си наблюдавал достатъчно добре.
На Семинарията забавянето е минимално, имайки предвид бързото сменяне на фазите. А и там разписанието на тм 10 позволява изчакване 30-тина секунди. Най-голям проблем създават светофарите на ЦУМ и 6. РПУ, които много често, въпреки наличието на трамвай, изпускат трамвайната фаза. От светофарите с датчик, проблемен е този на Метростанция Обеля, защото много забавя трамвая при закъсняване със засичането на датчика, а разписанието е меко казано съкратено.
ТРАМВАЙНО ДЕПО "БАНИШОРА"
Трамвайна мотриса инв. ном.: 936
линия номер: 6

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 606
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: Трамвайната сигнализация
« Reply #103 on: 06.03.2017, 09:45:32 »
Като цяло "умните" светофари са порядъчно малоумни и са от най-добрите примери за гнусна гербаджийска далавера. Те възприемат сигнал от датчик или пешеходен бутон до поне 10-15 секунди преди съответната фаза. Благодарение на тази екстра пресичането на големи кръстовища е кошмар. Tatra е прав, че на Семинарията фазите се сменят бързо и изпускането на момента за заявка от трамвай не е толкова драматично. По-интересно е ако трябва да пресечеш такова кръстовище по диагонал. Докато пресечеш първото платно, вече си изпуснал съкровения момент за натискане на бутона и чакаш да мине цял цикъл, за да пресечеш следващото платно.

Offline qwerty95

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 883
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайната сигнализация
« Reply #104 on: 06.03.2017, 11:08:23 »
Абсолютно подкрепям това за гнусната гербаджийска далавера. Същият абсурд като пешеходните светофари. Трябва да чакаш по две фази, и то на кръстовища, на които винаги пресичат много хора, а не някой рядък пешеходен светофар.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9434
  • SOFIATRANSPORT Защото транспортът е нашата страст
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Трамвайната сигнализация
« Reply #105 on: 06.03.2017, 17:45:08 »
Като стана въпрос за чакане отдавна забравям да спомена за безумният пешеходен светофар с активация от бутони на „Александър Стамболийски“ и „Княз Борис I“, който преди някъде около две години замени пешеходната пътека без светофар. Автомобилната фаза е изключително дълга и често пъти трафикът се източва близо минута преди да светне зелено за пешеходците при натиснат бутон, което е безумие и много от пешеходците си пресичат на червено, но Столична община не я бива в адекватното настройване на светофарните уредби. Трябва подобен тип светофари да се програмират с изчакване в рамките на 10 до 15 декунди след натискането на бутона независимо колко скоро е имало фаза зелено за пешеходците, тъй като по принцип ако например натиснеш бутона веднага след като е приключила пешеходна фаза можеш да си чакаш 2-3 минути, а това не трябва да е така, първо защото не трябва да се позволява толкова голямо задържане на пешеходците и второ настройката трябва да е в зависимост от трафика по съответната пътна артерия. Например през 2011 г. поставиха пешеходен светофар с бутони на улица „Търново“ пред 56-то училище, където трафикът не е интензивен, но инсталираха такъв светофар от съображения за повече безопасност, която обаче не е постижима с неадекватната му настройка. Същото се отнася и за култовия пешеходен светофар на „Филип Аврамов“ пред бъдещият небостъргач.

Навлизаме в офтопик, да се премести каквото е нужно в темата в раздела за пътна инфраструктура.

Offline TIGER64

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 294
    • View Profile
Re: Трамвайната сигнализация
« Reply #106 on: 14.06.2017, 23:55:42 »
А този датчик на ул. Струга и бул. М.Луиза работи ли изобщо? Масово се минава на забранителен сигнал.

Offline bahner

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 795
    • View Profile
Re: Трамвайната сигнализация
« Reply #107 on: 15.06.2017, 23:07:35 »
Уж не работи и фазите се сменят автоматично, но понякога не се сменят май и 1-цата не получава разрешителен сигнал.
Галерия за градски транспорт - https://www.flickr.com/gp/127247218@N05/qB017P

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3157
    • View Profile
Re: Трамвайната сигнализация
« Reply #108 on: 11.05.2018, 01:33:58 »
Трамвайна линия 11 е алтернатива на задръстванията по Мушанов и бул. Овча купел. За да намалеят задръстванията, трябва да има разнообразен и бърз градски транспорт, с който да се предвижваш. Какво става обаче, когато трамваят е бавен, защото попада в задръствания при автогарата на кръстовището с "Цар Борис III". Там му трябват по три фази, за да мине. На кръстовището на Линкълн и Овча купел трамваите чакат по 180 секунди. Там се строи метростанция и има по едно платно за автомобили (в двете посоки) и линия 45. Оттам се включват автобуси на гараж Земляне и трамваи на депо Красна поляна.
Преди това кръстовище релсите на павета са в плачевно състояние. Как да накараме хората да ползват градски транспорт и да слязат от колите си, когато не сме се погрижили за състоянието на този участък, преди големия ремонт за метрото? Градският транспорт трябва да е скоростен. Нека ватманите кажат мнението си - да се слага ли датчик и да се настройва ли на 70 секунден светофарен цикъл това кръстовище. Да има ли часове от деня, в който непрекъснато да работи трамвайната фаза и такива часове от деня, в които само чрез датчик за чакащ трамвай да се пуска.
Алтернатива е движение по Цар Борис III с автобус 260 и трамваите, но и те са доста претъпкани.
████████████████████████ Епилог

Offline vaz2106

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 323
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайната сигнализация
« Reply #109 on: 11.05.2018, 06:09:49 »
По принцип всички датчици за трамваи са напълно излишни и с нищо не им помагат ,нито за бързо преминаване, нито за предимство, за нищо. Най-ненужен и безмислен е този на Мега мола в Люлин, а още по- ненужен е на Житница. Те по принцип не пропускат трамваите и им губят излишно много време ,а представете си какво става като се бутат два и първия няма пантограф опрян в мрежата.

Offline pavel75

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 247
    • View Profile
Re: Трамвайната сигнализация
« Reply #110 on: 11.05.2018, 09:07:16 »
По принцип всички датчици за трамваи са напълно излишни и с нищо не им помагат ,нито за бързо преминаване, нито за предимство, за нищо. Най-ненужен и безмислен е този на Мега мола в Люлин, а още по- ненужен е на Житница. Те по принцип не пропускат трамваите и им губят излишно много време ,а представете си какво става като се бутат два и първия няма пантограф опрян в мрежата.

Този на Мега Мол Люлин по мой наблюдения не е да пуска трамвая приоритетно, а когато няма трамвай да пусне левият завой. Но това съм го виждал да сработва само вечерно време, не е през целия ден.

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4600
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайната сигнализация
« Reply #111 on: 11.05.2018, 10:40:07 »
Най-лошото е, че тези датчици не сработват като хората и в действителност представляват същото като пешеходните бутони - пречат.
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline Трамвай 17

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 283
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайната сигнализация
« Reply #112 on: 27.05.2018, 23:47:29 »
За какво е служел този трамваен светофар,който се е намирал на кръстовищата Граф Игнатиев и Г.С.Раковски,и Граф Игнатиев,и Васил Левски?

Offline mitko08888

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 240
    • View Profile
Re: Трамвайната сигнализация
« Reply #113 on: 28.05.2018, 10:49:57 »
За колчетата.

Offline Трамвай 17

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 283
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайната сигнализация
« Reply #114 on: 14.07.2018, 13:43:35 »
Извинете, какъв е този от ККМ на София???

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8183
    • View Profile
Re: Трамвайната сигнализация
« Reply #115 on: 14.07.2018, 15:11:58 »
Тъй като си попитал нормално - ще ти отговоря - ограничение на скоростта в даденият участък - за трамваите.