Author Topic: Трамваи на основен ремонт в Трамкар  (Read 331126 times)

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4476
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Мерси за изчерпателното обяснение  

Като стана въпрос за управление, някой може ли накратко, с думи прости да обясни какви са режимите на БГ трамваите (за какво са различните степени на ръчката)  
« Last Edit: 17.09.2006, 13:50:25 by conecto »

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8008
    • View Profile
Quote from: conecto
Мерси за изчерпателното обяснение  

Като стана въпрос за управление, някой може ли накратко, с думи прости да обясни какви са режимите на БГ трамваите (за какво са различните степени на ръчката)  
Мдааа,
има 9 степени до серия , 6 до пълен паралел и 9 степени за спиране, като последните две са комбинирани с въздушни степени - първата комбинирана е за установяване на трамвая а втората за паркиране и аварийно спиране . Моделите Т8М-900М и Т8М-900 на на 7-ма спирачна степен имат монтиран превключвател , назоваван като ШАЛТБАУ , който задейства спирачните механизми на трета тележка. Предпоследния и последния спирачен кран са както на другите Бг трамваи. Мотриси 303 и 503 имат КРАН-МАШИНИСТ ,чиято ръкохватка  е разположена от дянсана страна . Въздух за задействане на спирачните механизми може да се подава независимо от положението на контролера.Мотрис 503 може да сприра без помощта на кран-машиниста , докато при 303 това е невъзможно.
Малката ръкохватка пред контролера , наричана още малък ключ, реверсьор е закрепена в горната част на т.н. малък валяк.На този вал са разположени медни палци , които контактуват с други такива .Чрез него се обръща хода - напред-назад , както и се превключвят групите . има 7 позиции .
Когато ключа сочи право напред - изключен . вляво - три позиции . Първа - включени са всички двигатели , втора - включени са двигателите на първа тележка , трета - включени са двигателите на последна тележка . Когато ключа е обърнат на дясно последователността е същата , но хода е назад.При втората и третата позиция на реверсьора електрическата спирачка е изключена .За това при изгорял един двигател пътници не се превозват.

Quote from: maniak
за сега страницата ще изглежда така: http://sgt.50webs.com/tramcar.htm  B)
готино е  :P
таблото на 802 е по-хубаво от на 804
« Last Edit: 01.12.2007, 12:33:13 by София 70 »

Offline 822

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1382
    • View Profile
А при татрите кутията зад ватмана за същото предназначение ли е?
ЦЕНТЪРА,ЦЕНТЪРА...ОНЯ РУСИЯ И ПЛЕМЕННИКА, ПАК МИ ДИШАТ ОТ ВЪЗДУХА,ВИКАЙТЕ ПАТРУЛКИ И ЛИНЕЙНИ!!!

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6824
    • View Profile
Това е статичния преобразувател.

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8008
    • View Profile
702 , 452 .рекламация 802 и 830

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4471
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
4105 беше миналата седмица
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Леле майко ми то излиза, че на ЧКД е детска игра да се управлява, докато на БГ трамваите е чудо или поне така звучи.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Само да попитам въпросния 1088 кой точно модел е? И това ли са трамваите с пантограф като на локомотив и с някакво странно ускорение от което човек може да се пребие спокойно ако не се е хванал добре?
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4471
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Quote from: borosport
Само да попитам въпросния 1088 кой точно модел е? И това ли са трамваите с пантограф като на локомотив и с някакво странно ускорение от което човек може да се пребие спокойно ако не се е хванал добре?
1088 e Т4D, а другия въпрос не го разбрах
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline 822

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1382
    • View Profile
Ами 809 къде е?И той ли е в трамкар, защото не е в движение от доста време.Последно беше в доста окаяно състояние.Титулярката и през ден взимаше резервната кола.
ЦЕНТЪРА,ЦЕНТЪРА...ОНЯ РУСИЯ И ПЛЕМЕННИКА, ПАК МИ ДИШАТ ОТ ВЪЗДУХА,ВИКАЙТЕ ПАТРУЛКИ И ЛИНЕЙНИ!!!

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8008
    • View Profile
Quote from: 822
Ами 809 къде е?И той ли е в трамкар, защото не е в движение от доста време.Последно беше в доста окаяно състояние.Титулярката и през ден взимаше резервната кола.
809 е резервен вагон .Титулярката му няма д асе върне скоро на работа .

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8008
    • View Profile
Quote from: borosport
Само да попитам въпросния 1088 кой точно модел е? И това ли са трамваите с пантограф като на локомотив и с някакво странно ускорение от което човек може да се пребие спокойно ако не се е хванал добре?
Както Маниак е написал - Т4 , известни като плякялки , плякита , пукалки , плякатарки и т.н..Пантографа е тип "Пачи крак" , ускорението не може да се каже , че е чак толкова зашеметяващо.Движат се по тм.8 Най-бързо ускоряват Т6А2-SF. Карал съм такъв за две спирки (само  )
и трябва да ви кажа , че е велико.
« Last Edit: 21.09.2006, 10:35:21 by София 70 »

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6146
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
А какво става с вагоните 454 и 902? Единия въобще не съм го виждал на линия скоро, а 902 седи полуразрушен в Банишора на първа линия.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17440
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Как така 902 ше е полуразрушен?

И какво - 452 на ОР -  е неее, тия кочини ще ги таралянкаме до 2015 г. май.
мур

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Значи може би се бъркам за модела. Въпросните Т6А2-SF да не би да са къси мотриси, които ги навързват една за друга(не ЧКД) и съм виждал по 14 такива и по 5-цата от време на време?
« Last Edit: 21.09.2006, 15:14:45 by borosport »
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4471
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Не на всички вече пантографа е "Пачи крак". Има доста, които са тип "Трамкар".
Като стана дума за пантографи, направо ми се къса душата, че инекончетата няма да са с полупантографи   . Не се ли сетиха да ги обърнат тези пантографи и да стоят на-обратно (както T6A5 в Чехия) Ама как да е. Дано пристигнат! B)
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline 822

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1382
    • View Profile
Е как титулярката няма да се върне.М.... си беше много печенаги.
Винаги срещу централни гробища караше на серия.И много работи тя ми е казвала за машините коя е в Трамкар,коя има повреда...
ЦЕНТЪРА,ЦЕНТЪРА...ОНЯ РУСИЯ И ПЛЕМЕННИКА, ПАК МИ ДИШАТ ОТ ВЪЗДУХА,ВИКАЙТЕ ПАТРУЛКИ И ЛИНЕЙНИ!!!

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6146
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Quote from: emo
Как така 902 ше е полуразрушен?

И какво - 452 на ОР -  е неее, тия кочини ще ги таралянкаме до 2015 г. май.
Всеки ден минавам по Надлеза и се взирам в коловозите на Банишора. Тогава гледам как 902 е в клетката за брак, без талиги (поне видимо), предницата забита в асфалта, а и като че ли няма предно стъкло. Може да е ударен, но факт е, че от месеци не се е мяркал на линия (както и 906).
А то само 452 да беше кочина... Единствения свестен от тия е 450, много ми харесва синия интериор  останалите, и в Красна, и в Банишора, направо по-добре за брак.

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6146
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Quote from: borosport
Значи може би се бъркам за модела. Въпросните Т6А2-SF да не би да са къси мотриси, които ги навързват една за друга(не ЧКД) и съм виждал по 14 такива и по 5-цата от време на време?
по 14 пускаха и Т4 преди 2-3 години, но сега са предимно Т6А2. По ТМ9 70% от колите са Т6А2-SF, един от тях - 2055, никога не се свързва и се движи по 14/18.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4471
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Само да внеса пояснение, че Т6А2-SF не съществува. Има трамвай Т6А2В, както и Т6В5В, защото са за България.
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.