Author Topic: Въпроси и отговори, свързани с метрото  (Read 74977 times)

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1394
    • View Profile
    • Email
При модернизацията на номерните могат да се закупят още вагони и да се направят 5 вагонни композиции. Така ще се избегне нуждата от въвеждане на подобна практика с не отваряне на врати.

Жената е чукала не по затворена врата, а от другата страна, тоест не към перона. Не можах да разбера от разказа жената с намалено зрение ли е била или просто неадекватна. Иначе полезно като информация е да се съобщава от коя страна е перонът на следващата спирка, или в аудиосъобщенията, или поне на мониторите с една стрелка наляво или надясно.

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1298
    • View Profile
Аз също съм "ЗА" съобщаването от коя страна ще се отворят вратите, но някои съфорумци смятат, че съобщенията стават прекалено много. Но със сигурност това за забравения багаж може да бъде съобщение на видно място, а не гласово такова. А по-полезно ще е от коя страна ще се отворят вратите. Дори на гарите и автогарите (където са близо) е полезно да се съобщава, че има връзка с влакове и автобуси (по образец на Лондонското метро).

Offline Thorn

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 156
    • View Profile
    • Email
При нас информационната система е различна от тази в Лондон. Тук всички стандартни съобщения са записани едно след друго и се задействат от един бутон, докато там си има един информатор, който съобщава за станциите и връзките с друг транспорт, и няколко други бутона (доколкото съм запознат са номерирани от 0 до 9), натискането на които извежда служебните съобщения като да си пазим багажа, при еди-каква си ситуация да направим еди-какво си и т.н. Съобщенията у нас е нужно да се разделят, като преди тръгване се съобщава лаконично - "Внимание! Вратите се затварят!", а вече в тунела да се съобщава коя е следващата станция и къде да се обадим при забравен багаж. Тогава ще може да се въведат и съобщенията за вратите на следващата станция, както и връзките на нея с другия ГТ. Но не знам дали паметта на информационната система позволява записването на толкова много информация. Преди време имаше проблеми поради малка памет на номерните състави и редовно информаторите "забиваха" по дългия маршрут.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9055
  • Защото транспортът е моята страст
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Кайпарсвил транспортен портал/Kipersville transport portal
    • Email
Има ли къде да разбера нещо повече относно функционирането на управлението на моделите метровлакове, които имаме в София?

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2755
    • View Profile
Прави ми впечатление, че напоследък между Стадиона и СУ влакчетата се движат по-бавно. Визуално ми се струва че не е с повече от 20-25 км/ч, като това е само в посока от Стадиона към СУ. В обратната посока се движат нормално. Някой има ли идея за какво е това поредно намаляване на скоростта на метрото?

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4414
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Напоследък много често в пиков час се настигат. Понякога се случва на Стадиона още да е червен изходният светофор, а следващият влак да се зададе. Може би е заради това.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1298
    • View Profile
Напоследък много често в пиков час се настигат. Понякога се случва на Стадиона още да е червен изходният светофор, а следващият влак да се зададе. Може би е заради това.
Едва ли. Червеният изходен светофар не пречи на задаващия се влак да влезе на станцията.

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2565
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Не пречи, но срещу червено скоростта е до 20 км/ч.
А е много вероятно, машинистът на следващия влак, предвиждайки спиране на червено в тунела да се влачи, за да не спира.

Offline pavel75

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 212
    • View Profile
Прави ми впечатление, че напоследък между Стадиона и СУ влакчетата се движат по-бавно. Визуално ми се струва че не е с повече от 20-25 км/ч, като това е само в посока от Стадиона към СУ. В обратната посока се движат нормално. Някой има ли идея за какво е това поредно намаляване на скоростта на метрото?
Правилно си забелязал.
Според познат работещ в системата малко преди Нова година са сложили намаление точно там. Нещо е свързано със строителството на третия метродиаметър, като предпазна мярка, а не че нещо се е случило.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9055
  • Защото транспортът е моята страст
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Кайпарсвил транспортен портал/Kipersville transport portal
    • Email
Как точно се командват таблата за показване на минутите до следващия влак? Изцяло ръчно или полуавтоматично и ако е второто как става?