Author Topic: Трамваите по света - обща тема  (Read 12821 times)

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4491
    • View Profile
Вместо да се произвеждат бангиите Т6М700 можеше да се закупят KT4D(T) от Чехия и да се пускат по линиите със сложен профил, все пак нямат безмоторни талиги и съотношението маса/мощност е по-добро от това на БГ бангиите. Освен това имат работещи МРС, механични спирачки с принудително освобождаване и два независими контура на електрическата спирачка. :)

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Т6А2
« Reply #1 on: 13.10.2009, 03:06:17 »
Вместо да се произвеждат бангиите Т6М700 можеше да се закупят KT4D(T) от Чехия и да се пускат по линиите със сложен профил, все пак нямат безмоторни талиги и съотношението маса/мощност е по-добро от това на БГ бангиите. Освен това имат работещи МРС, механични спирачки с принудително освобождаване и два независими контура на електрическата спирачка. :)

Не е имало избор какво да се купува. Т6Б5 идват като бартер, Т6А2 - като залежали.

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1131
    • View Profile
Re: Т6А2
« Reply #2 on: 13.10.2009, 09:09:43 »
@ V.Peichev
С интерес следя мненията ти. Може би не си запознат с КТ4D и организацията за поддръжката им. При тях подемните ремонти са изключително трудни както и безопорното съчленение. Не казвам че са по-зле от Т6М700 Ще ти е интересно, някъде в темите бях обяснявал защо се стига до проектирането на Т6 и каква е била основната идея. Виж и CKD беше пуснал една статия по въпроса от сп. Железопътен транспорт.
The Grand Tour

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6845
    • View Profile
Re: Т6А2
« Reply #3 on: 13.10.2009, 09:36:06 »
Статията от жп транспорт няма общо с конструкцията на КТ4. Освен това не съм чувал за трудности при експлоатацията и ремонта - в конструкцията на съчленението и талигите няма нищо особено.

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1131
    • View Profile
Re: Т6А2
« Reply #4 on: 13.10.2009, 12:07:18 »
За статията имах впредвид защо Т6м700 са проектирани по този начин и защо не е търсен чуждестранен вариант в часност КТ4D.
Не си чувал защото си нямал детайлни контакти. С четене по форуми работата не става.
Самият трамвай няма проблем, но обърни внимание на състоянието на неговите събратя в Белград и подобни на нас страни. Конкретно разбития релсов път и претоварването определят живота на окачването на меха което не е евтино. Между 1999 и 2002 докато част от CKD се преструктурира има проблем с доставката на части. Конкретно представителите на транспортните компании на Братислава и Берлин бяха много по-доволни от експлотационите качества на едновагонните си мотриси отколкото от КТ4D.
А и съгласи се безопорен геленг ще издържа доста по-малко на динамично натоварване отколкото от опорен такъв както и от цял кош. Важно е и да се каже че масата на секциите при КТ4 не е никак малка в сравнение със сега произвеждани трамваи.
The Grand Tour

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4610
    • View Profile
Re: Т6А2
« Reply #5 on: 13.10.2009, 12:20:33 »
Ако искаме да сме още по-прецизни ще кажем, че при разбит път съчленението се разбива независимо от това дали под него има талига или не. Това е видно от състоянието на гелензите на всички български ТМ.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6845
    • View Profile
Re: Т6А2
« Reply #6 on: 13.10.2009, 13:51:17 »
Белград и Пятигорск не може да са критерии за качествена подръжка. Въпреки това техните КТ4 на вид не се отличават особено от 425 например. Това че в Германия експлоатират трамваите и до ден днешен е достатъчно красноречив факт за техните качества.
П.С. В Братислава никога не са имали КТ4...

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1131
    • View Profile
Re: Т6А2
« Reply #7 on: 13.10.2009, 16:18:33 »
Те безспорно имат много добри качества. Просто обясних че Т6А2 е по-добър избор. А ако купят на старо такива ще породят проблеми с експлоатацията. Още повече че не всички са с тиристорно управление, има и доста с контакторно (пляки).
П.С. мислех си за К2
The Grand Tour

Online KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5241
    • View Profile
Re: Т6А2
« Reply #8 on: 13.10.2009, 16:27:14 »
Те безспорно имат много добри качества. Просто обясних че Т6А2 е по-добър избор. А ако купят на старо такива ще породят проблеми с експлоатацията. Още повече че не всички са с тиристорно управление, има и доста с контакторно (пляки).
П.С. мислех си за К2
И аз си мислех за К2! Ще е много приятно ако купят К2, но незнам как ще е с експлоатацията.

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6845
    • View Profile
Re: Т6А2
« Reply #9 on: 13.10.2009, 16:41:39 »
К2 не отговарят на нашия габарит за 1009 мм. КТ4 с ускорител са само музейни, всички останали са тиристорни/IGBT.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4491
    • View Profile
Re: Т6А2
« Reply #10 on: 13.10.2009, 16:51:59 »
K2 не стават за гората и Люлин заради безмоторната средна талига. Въпреки всичко биха били добра замяна на БГ бангиите по трасетата с по-лек профил. :)

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1131
    • View Profile
Re: Т6А2
« Reply #11 on: 13.10.2009, 16:56:17 »
леле какви сте като споменах Братислава си мислех за К2 :D
В Берлин има още доста КТ4 с ускорители които ще бъдат заменени с новите дълги Бомбардие
The Grand Tour

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6845
    • View Profile
Re: Т6А2
« Reply #12 on: 13.10.2009, 17:18:00 »
В Берлин има още доста КТ4 с ускорители които ще бъдат заменени с новите дълги Бомбардие
Aбсолютно невярно!!!
Цитирам веднага:
seit 25.05.1998 sind alle nicht-modernisierten Fahrzeuge ausgemustert
Bestand per 24.05.1998: 171 modernisierte Fahrzeuge, 10 Reservefahrzeuge (nichtmod.): 9111, 9112, 9481-9486, 9495, 9496
http://www.berliner-verkehr.de/tfkt4d.htm

Както вече казах К2 от Братислава са неприложими в София.
« Last Edit: 13.10.2009, 17:20:37 by CKD »

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1131
    • View Profile
Re: Т6А2
« Reply #13 on: 13.10.2009, 18:23:10 »
Само незнам защо ми крещиш??? :rolleyes: Мисля че ме познаваш добре и не това е добрият тон за един спор.

В Берлин има 574 КТ4D по официални данни от които доставени с ускорители КТ4D сa 475 Доставени са между 1976 и 1983 и КТ4Дt 99 с тиристорно управление доставени между 83 и 87 година.
На всички 574 бройки са им сменени вратите по време на модернизацията на накои КТ4D им е сменено управлението с тиристорно TV5, на други с IGBT, но някои остават със старото си управление.
От немският текст които си постнал става ясно, че 171 са модернизирани.(някои с по-добър немски от моя да го преведе)
Ако си ходил някога в Берлин нямаше да цитираш някакви страници на някого си. Някога ще постна един клип с може би "единствената немодернизирана "пляка" на която съм случил според теб за да ти докажа че не си ама въобще прав.
По-добре спести парички и ходи да се убедиш сам.
The Grand Tour

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6845
    • View Profile
Re: Т6А2
« Reply #14 on: 13.10.2009, 18:27:07 »
Никой не крещи.
От немския сайт - към 1998 налични са общо 181 КТ4Д (КТ4Дт не се включват в тая бройка). 10 от тях са немодернизирани и до 24.05.1998 са в резерв, след което са отчислени от парка на BVG и така остават 171 модернизирани. Доколкото знам всички те са с тиристорно или IGBT. Щом твърдиш че има и с ускорители - о.к. така да бъде...

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6845
    • View Profile
Re: Т6А2
« Reply #15 on: 13.10.2009, 23:45:15 »
И така - след обстойно проучване стигнах до съответните резултати:
последният вагон с ускорител - 4591 преустроен в Partywagen през 1994 е отчислен от BVG и предаден в Гера през декември 2002 г. От тогава досега единствените вагони с ускорител са музейните 9481 и 9482. Това еднозначно си личи от следния абзац:
Da der Partywagen als einziger KT4D mit herkömmlicher Pedalsteuerung ein Fremdkörper im Wagenpark darstellte wurde er im Dezember 2002 nach Gera abgegeben.
Im Sommer 2003 wurde mit dem Umbau des KT4D-Mod 6014 zum neuen Partywagen "BERLINERFAHRBAR" 4592 begonnen, der im August 2004 seine Premiere hatte.

Иначе това е целият материал за модернизацията на КТ4Д в Берлин
Kurz nach dem Fall der Mauer wurden Pläne geschmiedet die jüngeren Fahrzeuge des Typs KT4D einer Verjüngungskur zu unterziehen. Bereits im Mai 1991 kam Tw 9492 als erster von zwei Wagen von einer versuchsweisen Modernisierung aus dem LEW Hennigsdorf zurück. Für 500 000 DM (andere Quellen sprechen von "kostenlos als Referenzobjekte") hatte man eine AEG Choppersteuerung, eine IBIS-Anlage sowie Matrix-Anzeigen (Front, Türseite und Heck Linien- u. Zielanzeige sowie auf der türlosen Seite eine Liniennummernanzeige) eingebaut. Im Fahrgastraum wurden die Sitze gepolstert, neuer rutschfester Fußbodenbelag verlegt, druckluftgesteuerte Besandungsanlagen und Matrix-Haltestellenanzeigen installiert. Die Haltestellenansage kam hier nicht mehr direkt vom Fahrer sondern von Kassette. Im Juli 1991 folgte Tw 9491. Ein Linieneinsatz fand jedoch erst ab Ende 1992 vorzugsweise auf der Linie 4 statt.
Ein anderer Erprobungsträger war Tw 9366: Ihm wurden neue Außenschwingtüren eingebaut. Da er mit diesen Türen ein Einzelgänger war wurde er 1994 als man ein Fahrzeug suchte, welches sich für eine Partywagen eignete, ausgewählt und zu der Party-Tram 4591 umgebaut.
Im Januar 1993 ging der erste KT4Dt zum Waggonbau Bautzen um für 425 000 - 720 000 DM eine umfangreiche Modernisierung zu erhalten. Alle Wagen wurden von Grund auf überholt: Sie erhielten rutschfesten Fußbodenbelag, neue Polstersitze, Matrix-Haltestellenanzeigen, Außenschwingtüren, Klappfenster, IBIS-Anlage, Matrix-Anzeigen (Front und Türseite Linien- u. Zielanzeige sowie im Heck eine Liniennummernanzeige) und eine Handhebelschaltung anstelle der bisherigen  Pedalschaltung und eine völlig umgestaltete Fahrerkabine. Alle KT4D erhalten eine Choppersteuerung TV8 von ČKD anstelle der bisherigen PCC-Steuerung. Ihm folgten alle KT4Dt sowie 171 KT4D mit frühestem Baujahr 1980. Als letzte KT4D wurden die Wagen 9491 und 9492 in Bautzen modernisiert und damit den anderen Fahrzeugen angeglichen. Sie trafen im Mai 1997 wieder in Berlin ein.
Bis auf die beiden als historische Wagen erhaltenen KT4D 9481 und 9482 und den Partywagen 4591 wurden die über 200 nicht modernisierten KT4D nach Rumänien und Kasachstan abgegeben oder verschrottet.
Da der Partywagen als einziger KT4D mit herkömmlicher Pedalsteuerung ein Fremdkörper im Wagenpark darstellte wurde er im Dezember 2002 nach Gera abgegeben.
Im Sommer 2003 wurde mit dem Umbau des KT4D-Mod 6014 zum neuen Partywagen "BERLINERFAHRBAR" 4592 begonnen, der im August 2004 seine Premiere hatte.
Im April/Mai 2006 waren die KT4Dt 7023 und 7046 auf Probefahrt in Stettin. Da sich die Fahrzeuge bewährten, wurden ab Oktober 2006 21 KT4Dt nach Stettin abgegeben.

Източник - http://www.strassenbahn-online.de/Betriebshof/Hochflur/KT4D/index.html

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1150
    • View Profile
Re: Т6А2
« Reply #16 on: 14.10.2009, 00:15:30 »
Потвърждавам от мястото на събитието, няма немодернизирани Татри в Берлин  :D А парти-трамвая е много забавен, с Диджей и бар, трябва и за София да се помисли за такъв  :rolleyes: Иначе проблемът е, че им изтича разрешителното за движение през 2011 и за това са поръчани 100 бройки от новия Flexity на Бобардие за 13 милиона евро парчето.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15641
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Т6А2
« Reply #17 on: 17.10.2009, 19:54:38 »
Отвън  така  изглежда,  но  отвътре  изглежда  много  добре  и  много  си  прилича  с  оригинала! :)
Ето и от Будапеща някаква иMпровизация. На обурнатия вагон се виждат оригиналните врати за непосредствено сравняване.

Edit:CKD
« Last Edit: 23.10.2009, 22:45:13 by CKD »

Offline JloKyM

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 990
    • View Profile
    • http://skyscrapercity.com
Трамваите по света - обща тема
« Reply #18 on: 22.10.2009, 15:39:08 »
Понеже никой не се решава да направи една обща дискусия за трамваите въобще, ще се наложи тук да попитам- какво по дяволите е това нещо

« Last Edit: 22.10.2009, 17:17:13 by CKD »

Offline becs

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 13
    • View Profile
    • Email
Снимки на трамваите в София
« Reply #19 on: 22.10.2009, 15:48:05 »
Вероятно цистерна която полива линиите лятото когато е много жега :)