Author Topic: Описания и технически характеристики на ТМ в София (съдържание в началото)  (Read 73830 times)

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4610
    • View Profile
И защо подяволите тази тема не е важна ?

Много е интелигентна. Дори и аз имам сериозни проблеми с разбирането й.

Лошото е, че аз имам проблеми с качването на снимки. Друго си е като го напиша да го посоча ... става по-ясно.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5241
    • View Profile
И защо подяволите тази тема не е важна ?

Много е интелигентна. Дори и аз имам сериозни проблеми с разбирането й.
E - ако нещо не ти е ясно съм сигурен, че Емо ще ти го обясни - просто попитаи.

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Online IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1895
    • View Profile
    • Email
Аз бих искал да попитам за трамвай 503 - не сегашният с двете кабини, а оригиналът, представен на Пловдивския панаир през 1988-а. Преди 20 години, когато тоя екземпляр закратко работеше по петицата, имаше една статия в "Дума" относно него, ама аз нали нямам практика да чета комунистически вестници. Та ставаше дума, че почти цялата "карантия" - система за управление, електронни блокове, а също и някои елементи от вътрешното обзавеждане, са вносни. Например първоначално управлението е с педали, не с контролер - "врътка" КДЛ 60.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8176
    • View Profile
Да , така е , беше с педали и апаратът КДЛ въобще не съществуваше  .
Този трамвай е творение на инж.Гушмаков .Един уникален човек , чиито крила комунизма е отрязал . Всредата на70- те той е конструирал трамвай , който е надвишавал многократно сегашните Т8М-900 например.
Като прототип бяха направили 201 , които имаше ходов и въздушен педал а ел .спирането се осъществяваше посредством 2 ЦК ключета . с едното се възбуждаше електрическата спирачка а с другото се редяха спирачните кранове.

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4610
    • View Profile
За миналото на 503 не мога да кажа нищо ...
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Online IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1895
    • View Profile
    • Email
Интересно, поне 10 години гниеше в "Трамказан" а ти работиш в трамваите поне от 20.....няма ли документация или нещо от сорта.....
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4610
    • View Profile
Интересно, поне 10 години гниеше в "Трамказан" а ти работиш в трамваите поне от 20.....няма ли документация или нещо от сорта.....

Не съм търсил документация за старият 503 ..., но ще потърся.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4610
    • View Profile
Прикаченият файл е схема на колоос за талига Тср 81. Надявам се да отваря при всички ...

Схемата дава информация и за устройството на колелото (еластично колело). Такива въпроси имаше по-рано в темата ...


« Last Edit: 22.07.2010, 17:53:53 by emm_1968 »
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4610
    • View Profile
Прикаченият файл е схема на талига Т 81.

Има означения - мисля, че съм ги дал ясно ...
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline T1000

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2002
  • Ferrari S.p.A.
    • View Profile
    • www.diecast-utopia.com
Прекрасна информация  :fan: Моделистите вече май нямаме извинения  :D
I'll be back®

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4610
    • View Profile
Ето още малко, специално за моделистите.

И чертеж на Тср 81 за се видят разликите между двигателната и опорната талиги от един и същи тип. Сравняване от публикуваната схема на Т 81 преди няколко дни.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5241
    • View Profile
Супер! Колкото повече чертежи - толкова по-добре.  :)

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4610
    • View Profile
   Към въпроса за "еластичното колело" публикувам схема на колелото на ТМ марка CKD.

   Характерното е, че еластичният елемент представлява металогумен пакет с формата диск. В едно колело се поставят два такива елемента - на схемата са представени в разрез и са щриховани с "мрежа" - позиция 4.
   При тази конструкция колоосната гривна (бандажа) не е пръстеновиден, а има продължение като диск от вътрешната страна и достига до оста, но без да я опира - позиция 1.
   За да се получи колело бандажа и металогумените пакети се притискат от дискове (наричани в практиката "тасове") - позиции 2. и 3. Вътрешният (поз. 2.) се "набива" със стегнатост на оста. Поставят се бандажа и металогумените пакети. Тогава външният диск се поставя и притиска с определена сила докато се навива гайката - позиция 5. и осигурява чрез планка - позиция 6.
   Осигуряването против "превъртане на бандажа" се постига чрез отвори в диска на бандажа и страничните дискове, в които влизат части от металогумените пакети.
« Last Edit: 27.07.2010, 13:47:48 by emm_1968 »
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline Muslon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 533
    • View Profile
Може ли малко инфо за отбивачките? От схемата не мога да си ги представя! Как точно предават "надлъжните" сили от надресорната греда към коша без да се блокира централния лагер?

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4610
    • View Profile
Може ли малко инфо за отбивачките? От схемата не мога да си ги представя! Как точно предават "надлъжните" сили от надресорната греда към коша без да се блокира централния лагер?

Връзката между коша и талигата е само централния лагер.
Във вертикално направление силите (основно силата на тежестта) се предават и по плъзгалките. Напречните и надлъжни сили се предават чрез централния лагер.
Отбивачките предават надлъжните и напречни усилия между надресорната греда и рамата на талигата.

Ще кача снимки и ще стане по-ясно.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Аз също искам да попитам нещо. В кои модели софийски трамвайни мотриси има рекупериращи системи, на какъв принцип са и доколко са ефективни? Благодаря!
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4610
    • View Profile
Аз също искам да попитам нещо. В кои модели софийски трамвайни мотриси има рекупериращи системи, на какъв принцип са и доколко са ефективни? Благодаря!

От произведените в София ТМ рекуперация имат само реновираните T8M 700 IT (слагам ги при българските защото са на базата на Т6М 700 М).
При останалите - няма. Системата за управление на тяговото оборудване не го позволява.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline Muslon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 533
    • View Profile
Връзката между коша и талигата е само централния лагер.
...
Отбивачките предават надлъжните и напречни усилия между надресорната греда и рамата на талигата.

Пак не съм дочел, а то си е казано ясно. Съжелявам за глупавия въпрос!

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4610
    • View Profile
Понеже отбивачките само са споменати сега публикувам няколко снимки, които (мисля), че ще прояснят нещата около тях. Снимките са правени на разглобени талиги намиращи се на двора затова са ръждясали.
Снимките са "малко" големички и затова препоръчвам да се отварят в нов прозорец.
« Last Edit: 31.07.2010, 15:08:42 by emm_1968 »
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4610
    • View Profile
Ето и малко допълнителни обяснения (със снимки) за талигата Т 65.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.