Author Topic: Най-големите боклуци, обслужвали МГТ през годините  (Read 27382 times)

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15634
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Най-големите боклуци,обслужвали градския транспорт в София,а и все още го обслужват са Мерцедес Хюлиез 0 305 Г.
ЗАЩО мислиш така!?

Offline Gordon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 506
    • View Profile
    • Email
Най-големите боклуци,обслужвали градския транспорт в София,а и все още го обслужват са Мерцедес Хюлиез 0 305 Г.
ЗАЩО мислиш така!?
Това не са ли по 85 автобусите? Че нещо бъркам понякога моделите. Като пътник съм доста доволен от тях. За толкова години са ме сваляли заради авария само 2-3 пъти, няма врата отзад, така че може спокойно да се пътува на по-дълги дистанции, само с пластмасовите седалки объркаха сериозно.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17575
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Точно това са, аз се присъединявам към въпроса на дифиан.
В началото на темата Благун много добре е обяснил защо посочените от него превозни средства смята за боклуци.

П.С. Ако ще се правим на интересни аз мога да напиша Конекто LF.
« Last Edit: 29.01.2010, 13:53:11 by emo »
мур

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11829
    • View Profile
    • Email
Най-големите боклуци,обслужвали градския транспорт в София,а и все още го обслужват са Мерцедес Хюлиез 0 305 Г.
Тука грешиш! Това са може би най-здравите рейсове, които сме имали някога и мисля че едни от най-дълго ползваните автобуси в историята въобще. От 17 години са на линия в София а попринцип от над 30 години са на линия. Освен това поддържаните Мерцедес О 305 Г са много комфортни, с меки седалки, без 4-та врата което е голям плюс, защото можеш да си седнеш удобно отзад на топло без да ти духа вратата и да ти се качват хора на главата, с добро отопление и добра возия са. Хубавото е, че ги поддържат в приличен вид(Мерцедес О 305Г) и дано още дълго ги ползваме, защото са уникати(доколкото знам първите в света съчленени автобуси с задно разположен двигател) За това трябва много да ги пазим, защото напрактика от тях произлизат модерните автобуси.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1620
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Аз мисля,че автобуса е прекрасен,но не и за нашата действителност.
При нашето натоварване,липсата на 4 врата е огромен минус,което бави автобусите по спирките и предизвиква тъпчене около вратите.Местата за правостоящи може да са повече за сметка на тези за седящи,защото просто има моменти в които не може да се съберат желаещите да се приберат от работа,няма достатъчно отваряеми прозорци и проветрение фактически липсва.
Но със сигурност,там за където са били поръчани и експлоатирани първоначално са били перфектни- с автоматични скорости,сртавнително нисък под,безшумни и прочее.

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Но със сигурност,там за където са били поръчани и експлоатирани първоначално са били перфектни- с автоматични скорости,сртавнително нисък под,безшумни и прочее.

През 1967 са били супер. Върха. Само дето сега сме 2010.

305-ците са много тромави - тежки двигател и каросерия. Липсата на 4-та врата е проблем за град като София. А и то отзад е топло, но смърди на нафта. При тях лиспва адекватна възможност за проветряване.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11829
    • View Profile
    • Email
Съгласете се обаче, че тези автобуси са ценни уникати от историческа гледна точка и трябва много да се пазят. Особено най-старите, които имат метален кант на отваряемата част на стъклата. Не знам някъде въобще дали има друг такъв запазен, особено съчленен. Дано ги поддържат в приличен вид и занапред.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15634
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
За музейни нужди обикновенно се пази по един екземпляр и го изкарват 1-2 пъти годишно.

Offline Gordon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 506
    • View Profile
    • Email
Аз мисля,че автобуса е прекрасен,но не и за нашата действителност.
При нашето натоварване,липсата на 4 врата е огромен минус,което бави автобусите по спирките и предизвиква тъпчене около вратите.Местата за правостоящи може да са повече за сметка на тези за седящи,защото просто има моменти в които не може да се съберат желаещите да се приберат от работа,няма достатъчно отваряеми прозорци и проветрение фактически липсва.
Но със сигурност,там за където са били поръчани и експлоатирани първоначално са били перфектни- с автоматични скорости,сртавнително нисък под,безшумни и прочее.
Явно наистина нещо не разбирам. В Хюлиезите по 85 не мирише на нафта и няма проблем с проветряването - отварят се почти всички прозорци. И пътувам винаги отзад, топло и без бутащите се хора, които имат странния навик да се качат от една врата и да ходят до друга.
А херметически затворени са по-закръглените автобуси на Дружба (прим. по 305, 413) - те пак същия модел ли се водят?

Това пък не е никакво съображение - "Местата за правостоящи може да са повече за сметка на тези за седящи,защото просто има моменти в които не може да се съберат желаещите да се приберат от работа" - в условията на ЦГМ ако има повече правостоящи места в един автобус, те просто ще пуснат по-малко коли по линията и ще е по-голяма тъпканица. А времето на чак толкова претъпканите автобуси е редно да е минало.

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1620
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
@Gordon Ако ти беше прав,то изобщо нямаше да има нужда от места за правостоящи.Да но една кола обслужва и часове в които няма чак такъв пътникопоток и хоирата могат да пътуват по-комфортно седнали и след два часа същата тази кола да обслужва вече пик и хората да не могат да се поберат.Така че за мен е по-добре по малко седящи места,но в 6 часа да мога да се кача и да се прибера от колкото обратното. Съгласи се че не е рентабилно да има достатъчно на брой коли,така че всички да са седящи.

А иначе Хюлиезите са наистина доста по удачни за нашите стандарти,пък и някак си по-добрия вариянт на 305. С по-удобни седалки са,с тонирани прозорци,с по-голяма отваряема част,може би имат най доброто проветрние на ПС експлоатирано в София. Имат хубаво разположено място за правостоящи в ремаркето.Единствения им недостатък за нашите условия се явява липсата на 4 врата.

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
 От кога липсата на 4-та врата се води екстра?! Ама то вярно, че Иво го е писал това. Все пак неговата извратена лгика по отношение на 305 Г е ненадмината така че може да приемете въпроса ми за реторичен.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4354
    • View Profile
В сравнение с икоарусите, при които няма нито един вентилатор в салона а има само за шофьорската кабина, двигателят е преди втория мост и омирисва целия салон на нафта и изгорели газове и се чува навсякъде, няма ретардер, спирането е убийствено рязко и поддържането на скорост по наклон е кошмар, задницата е лека и се мятка насам-натам, икарусите с ръчни скорости тръгват убийствено рязко, центростремителните сили са непоносими отзад при завой - съчленението е без хидравлика, няма достатъчно седящи места нито удобна площадка за колички и обемисти багажи и т.н са пълен боклук и следва да се бракуват час по-скоро особено тези с ръчни скорости. Не е маловажно и трудното слизане и качване - правостоящите в икоаруса се разпределят по цялата дължина вместо да са близо до вратите, достъпът  до вратите е затруднен и  има постоянно бутане между пътуващите, слизащите и качващите се пътници :angry: 0305G/Heuliez са класи отгоре.  :)
« Last Edit: 01.02.2010, 22:23:01 by V.Peichev »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11829
    • View Profile
    • Email
От кога липсата на 4-та врата се води екстра?! Ама то вярно, че Иво го е писал това. Все пак неговата извратена лгика по отношение на 305 Г е ненадмината така че може да приемете въпроса ми за реторичен.
Ами като екстра си е липсата на 4-та врата, от гледна точка на комфорт. По-топло е в салона, има повече седящи места, не ти се качват хора на главата и др. Не случайно в най-развитите градове рейсовете са им с 3 врати-просто могат да си позволят тази екстра, като интервала на движение е по-малък. Обаче определено е по-удобно като си седна в някой О 305 Г най-отзад, калорифера работи и няма 4-та врата от която постоянно да ти духа и да се тъпчат хора върху теб. И като цяло в по-богатите и по-развити градове ползват автобуси с 3 врати, а в по-бедните с 4(разбира се тук-там има изключения) следва, че автобуса да ти е с 3 врати и нещо като екстра.
« Last Edit: 02.02.2010, 02:30:09 by Ivo »
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Gordon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 506
    • View Profile
    • Email
От кога липсата на 4-та врата се води екстра?! Ама то вярно, че Иво го е писал това. Все пак неговата извратена лгика по отношение на 305 Г е ненадмината така че може да приемете въпроса ми за реторичен.
Ами като екстра си е липсата на 4-та врата, от гледна точка на комфорт. По-топло е в салона, има повече седящи места, не ти се качват хора на главата и др. Не случайно в най-развитите градове рейсовете са им с 3 врати-просто могат да си позволят тази екстра, като интервала на движение е по-малък. Обаче определено е по-удобно като си седна в някой О 305 Г най-отзад, калорифера работи и няма 4-та врата от която постоянно да ти духа и да се тъпчат хора върху теб. И като цяло в по-богатите и по-развити градове ползват автобуси с 3 врати, а в по-бедните с 4(разбира се тук-там има изключения) следва, че автобуса да ти е с 3 врати и нещо като екстра.
Съгласен съм изцяло.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11883
    • View Profile
Вероятно с такава цел е направено при новите Конекто Г на Карат, последните 2 врати да се отварят само с бутон - така няма да се налага на всяка спирка да се изстудява салона.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17575
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Прекалено много се разводни тази тема.
Лично аз съм напълно съгласен с тезата, че липсата на четвърта врата е удобство. Вие още малко ще поискате да има 6 врати в един Хюлиез и да са разположени както във Фиатите.
През 1993-1995 г. много често пътувах до Младост 3 и винаги сядаха на най-задните седалки с идеята, че ще е спокойно и няма непрекъснато някой да се шматка напред-назад около мен.
мур

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15634
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Автобусите и екстрите по тях се поръчват според местните условия и възможности. Атуалният МАН Лайънс се прави в три дъжини 18, 18.75 и 20.45, като може да бъде с 3 или 4 врати...

Проблемът на обсъжданите Мерцедеси е, че те не са произведени за специфичните нужди на София. Но бяха спасение в момент, в които нямаше откъде да дойдат други автобуси. Вече са прекалено амортизирани в голямата си част и трябва да се мисли за премахването им, защото няма нищо вечно!

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
От кога липсата на 4-та врата се води екстра?! Ама то вярно, че Иво го е писал това. Все пак неговата извратена лгика по отношение на 305 Г е ненадмината така че може да приемете въпроса ми за реторичен.
Ами като екстра си е липсата на 4-та врата, от гледна точка на комфорт. По-топло е в салона, има повече седящи места, не ти се качват хора на главата и др. Не случайно в най-развитите градове рейсовете са им с 3 врати-просто могат да си позволят тази екстра, като интервала на движение е по-малък. Обаче определено е по-удобно като си седна в някой О 305 Г най-отзад, калорифера работи и няма 4-та врата от която постоянно да ти духа и да се тъпчат хора върху теб. И като цяло в по-богатите и по-развити градове ползват автобуси с 3 врати, а в по-бедните с 4(разбира се тук-там има изключения) следва, че автобуса да ти е с 3 врати и нещо като екстра.
В най-развитите градове автобусният транспорт не е основният и най-натоварен и съответно не се тъпче като в София. Тъй, че като довозващ може и да е подходящ с 3 врати, но за софийските натовавания липсата на 4-та врата е пречка.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline pepi1997

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3941
  • 9060
    • View Profile
    • Email
Ако сравним някой от Малашевските Хюлиези (2513) и някой Дружбенски (3554)
просто никаква прилика няма да намерим.Дружбенските и за Икарус ще минат, а Малашевските са си на ниво.Така, че "О 305 Хюлиез Г са лоши" е много общо понятие!

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15634
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Така можем да кажем и за землянските 0305-ици, които повечето също са на доста прилично ниво.