Author Topic: Градски и жп транспорт в Чехия  (Read 69130 times)

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3805
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Чехия
« Reply #400 on: 29.09.2017, 17:49:23 »
Уау! Това е на батерии/кондензатори, нали? Ганчев не случайно казва, че ако има възможност да купува в момента тролейбуси - ще купи такива с кондензатори като резервно захранване и ще почне да отнема линии от автотранспорта.
А къде спа Ганчев, когато се купиха 80 тролейбуса? И сега може да вземе някои линии от автотранспорта, но трябва да убеди общината да финансира изграждането на няколко километра КМ.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5158
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Чехия
« Reply #401 on: 02.10.2017, 23:15:39 »
http://www.metro-report.com/news/light-rail/single-view/view/praha-tramway-expansion-plans-approved.html

Praha tramway expansion plans approved

CZECH REPUBLIC: Praha city council has approved ambitious plans to expand the capital’s tram network with up to 30 new lines or extensions. The aim is to reduce dependency on cars and fossil fuel buses.

The programme approved on September 5 is to be implemented in three stages. The first three projects, for which planning is the furthest advanced, are scheduled for construction within five years. These are a 2·4 km extension from Divoká Šárka to Dědina costing KC893m, a 1·9 km extension from Sídliště Barrandov to Slivenec costing KC691m, and a 2·1 km extension from Modřany to Libuš costing KC500m. Loops are also to be provided at the Depo Hostivař and Zahradní Město termini.

Another 16 projects are planned by 2030, the longest being a 6·1 km line from Choceradská to Jižní Město via Chodovec, Opatov and Háje.

The final phase comprises 11 projects, for which the city intends to secure the required planning approvals by 2030. These include a Záběhlická – Bohdalec – Eden – Vršovická extension, a connection between Podbaba and Troja Zoo and a new line from Modřany to Komořany.

The Praha tram network currently totals 142 km, of which 52% is on segregated tracks, carrying more than 360 million passengers a year.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5158
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Чехия
« Reply #402 on: 10.10.2017, 14:11:19 »
http://www.cs-dopravak.cz/zpravy/2017/10/10/v-praze-vyjel-po-45-letech-trolejbus

В Прага тръгна да се движи от ново тролейбус след 45 години пауза.
 :fan:  :inlove:
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4192
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Чехия
« Reply #403 on: 11.10.2017, 00:32:54 »
В постоянна експлоатация ли е в момента? Или е нещо като първоначален пуск, а редовната линия ще последва?

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4314
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Чехия
« Reply #404 on: 11.10.2017, 11:44:07 »
В момента се провеждат изпитания. Ако са успешни вероятно ще има редовна линия следващата пролет, евентуално и разширение на мрежата през следващата година. :rolleyes:

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2416
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Чехия
« Reply #405 on: 13.10.2017, 22:28:27 »
И кой каза, че тролейбусния транспорт няма да се развива? Браво на чехите!
Забележете как минава първият тролейбус, докато се извършва ремонтът на стрелката- прикачен към ККМ, която се ползва от насрещните тролейбуси.
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=GvAwrLHqFy4" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=GvAwrLHqFy4</a>
« Last Edit: 13.10.2017, 22:36:16 by btr95 »
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline svilata

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 126
    • View Profile
    • http://trolei.pleven.bg/
Re: Градски и жп транспорт в Чехия
« Reply #406 on: 15.10.2017, 15:13:09 »
Забележете как минава първият тролейбус, докато се извършва ремонтът на стрелката- прикачен към ККМ, която се ползва от насрещните тролейбуси.


Същата схема на движение на тролейбусите се ползваше преди няколко години при ремонта на бул."Христо Ботев" в Плевен.  :fan:

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5158
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Чехия
« Reply #407 on: 20.10.2017, 15:44:37 »
http://www.skoda.cz/skoda-electric-doda-do-hradce-kralove-trolejbusy-s-bateriemi/

Храдец Кралове ще се оборудва с 9 броя тролейбуси с батерии Skoda 30 Tr (SOR). Стойността на един тролейбус е 1 милион лева.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline TheBulgarianRail

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 206
  • Начинаещ в снимането. :)
    • View Profile
    • My Website!
Re: Градски и жп транспорт в Чехия
« Reply #408 on: 22.01.2018, 22:00:50 »
http://www.skoda.cz/skoda-electric-doda-do-hradce-kralove-trolejbusy-s-bateriemi/

Храдец Кралове ще се оборудва с 9 броя тролейбуси с батерии Skoda 30 Tr (SOR). Стойността на един тролейбус е 1 милион лева.

В новата тролейбусна система в Прага се използват такива тролейбуси, за да се спестят малко кабели за строеж на контактна мрежа. Там където има спирки, тролеят  автоматично (контролиран от кабината на водача) си вдига прътите. Когато линията свърши - прътите се откачат ръчно, пак от кабината на водача. Могат да се откачат и в движение. Браво за добрата идея и за разработката на тези хубави тролеи. Skoda в повечето случаи правят качествени продукти напоследък.  :fan:

Ако сте ме разбрали погрешно, ето едно видео в YouTube, заснето от KT4Dani (Daniel Möschke):
https://www.youtube.com/watch?v=TJQnKtaQcac
В началото на видеото даже се вижда и специалното място, където тролейбусът може да нацели точно контактната мрежа и да се свърже.  :)
Всяко мнение е важно, независимо кой го изразява.

YouTube канал:
https://www.youtube.com/c/TheBulgarianRail

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2763
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Чехия
« Reply #409 on: 02.02.2018, 19:21:20 »
Няколко снимки на трамвайният транспорт в гр. Либерец, Чехия направени през м. Септември 2017 г.:
:arrow: T3 - на междурелсие 1000 мм (странно изглежда, нали :D)


:arrow: Т3 на нормално междурелсие:


:arrow: Един след друг - тесен и широк Т3:


:arrow: Изглед към трамвайното депо:


:arrow: Една интересна стрелка пред депото:


:arrow: Перфектно ремонтиран участък от трамвайно трасе, все още в процес на довършителни работи:




 :arrow: Най-интересното от трамвайният транспорт в града е линия 11. С дължина 12 км и в по-голямата си част е единичен коловоз. Свързва гр. Либерец с гр. Яблонец над Нисоу (Jablonec nad Nisou). Линията е доста живописна, на места трамвая се движи през гъста иглолистна гора. В единичния участък има няколко "удвоени" спирки, където е предвидено трамваите да се разминават. Ето няколко снимки по трасето, както и два видеоклипа - първият е на трамваи, минаващи по различни места на трасето, а на втория е заснета цялата линия, от задната част на трамвая:












<a href="http://www.youtube.com/watch?v=wJudAQ6Kaq8" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=wJudAQ6Kaq8</a>

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=v78UC4zec3g" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=v78UC4zec3g</a>

Като цяло градът не е голям, около 100 000 жители, но както и други градове в Чехия е сравнително разпръснат. Трамвайните линии са общо 5 на брой, като в момента експлоатираните трамваи са единствено различни вариации на модела Татра Т3. По информация от transphoto.ru виждам че имат и един трамвай тип EVO 2, но ние така и не го видяхме.

В следващите дни ще пусна подобен репортаж и за трамваите в Пилзен. :)
« Last Edit: 02.02.2018, 19:23:49 by Fantomas »

Offline The Freshmaker

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2866
  • TM 303
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Чехия
« Reply #410 on: 02.02.2018, 21:03:02 »
Благодаря за прекрасните снимки, наистина, за пореден път ще отбележа, че от това, което съм виждал, ти си един от най-добрите фотографи на трамваи в България, един от съвсем не многото, при които снимките имат истинска художествена стойност!!!
« Last Edit: 02.02.2018, 21:04:40 by The Freshmaker »
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на транспортен геноцид към населението на София.

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2763
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Чехия
« Reply #411 on: 04.02.2018, 13:56:19 »
Това, което забравих да спомена за Либерец е че както изглежда се цели в бъдеще цялата трамвайна мрежа да мине на нормално междурелсие (1435 мм). Ако сте обърнали внимание на видеото от задната част на трамвая по линия 11, има ремонтирани участъци от трасето с нови, Y-образни траверси, при които е предвидено едната релса да може лесно да се премести във външната част на траверсите и така без особени усилия трасето да бъде преправено от 1000 мм на 1435 мм. На доста прелези, където е положена трайна настилка, пък директно са положили третата релса. Предполагам че и талигите за 1000 мм и 1435 мм на Т3-ките са взаимно заменяеми, т.е. един трамвай ще може само със замяна на талигите да мине от едното междурелсие на другото. Това е само предположение, нека някой по-запознат да каже дали е така, но при условие че кошовете са едни и същи, не виждам причина да не може да се осъществи.

Иначе ето обещаният репортаж и от Пилзен. Градът е по-голям от Либерец, населението наброява около 160 000 жители. Трамвайният транспорт и там е на доста високо ниво, но като цяло общата дължина на трамвайната мрежа е малко по-малка от тази в Либерец (20,3 км в Пилзен срещу 21,5 км в Либерец). Трамвайните линии са само 3 на брой, но всичките са на 1435 мм. Въпреки това, в Пилзен е налице по-голямо разнообразие на модели в трамвайният парк отколкото в Либерец. Налице са отново различни модификации на модела Tatra Т3. Освен тях има и немалък брой пендели КТ8D5, Skoda 03Т (Аsтrа) и VarioLF също в няколко варианта. Най-интересен модел (поне за мен) бе Tatra K3R-NT, от който обаче има едва 4 бройки. Казвам интересен, защото доколкото знам К3 са сглобявани от 2 броя Т3, като между тях е добавена междинна секция. Ето и няколко снимки от града:
 :arrow: Двойка VarioLFR.S по линия 4:


 :arrow: Двойка Tatra T3 отново по 4-ката (обърнете внимание, че има Т3-ки с нископодова секция):


 :arrow: Skoda 03T Astra:


 :arrow: Страхотните КТ8D5:




 :arrow: Tatra K3:




 :arrow: Центъра на града впечатлява със своята архитектура:








Мисля че е излишно да споменавам, че трамваите се движат с доста прилична скорост. Направи ми впечатление също, че почти не чакат на светофари, т.е. предполагам че има някаква система, която контролира светофарите и дава приоритет на трамвайното движение. Отделно возейки се до задната кабина на КТ8Д5 ми направи впечатление, че тяхния аналог на нашия МУСАТ показва с точност до 20 секунди дали е напред или назад в разписанието водача!

Основно ползвахме линия 4, тъй като минаваше много близо до мястото, където бяхме отседнали. Ето видео, от почти целия маршрут на 4-ката заснет в Т3-ка, като накрая има и по-кратки клипчета от салона на К3-ка по линия 1 и КТ8Д5 отново по 4:
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=Wr4hbkKVeHA" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=Wr4hbkKVeHA</a>

:arrow: На обръщалото на 4-ката в другият край на града заварихме тази гледка:

Секунди преди това бяха още повече трамваите, като всичките са само по 4-ката! Още едно доказателство, че стегнати разписания с по-дълги почивки на крайните спирки е по-доброто решение за организация на транспортното обслужване.

:arrow: Ако изгледате цялото видео, ще ви направи впечатление и един участък от трасето в ремонт (7:15-8:20). Всъщност ремонтира се мостово съоръжение, като ремонта е на етапи и благодарение на тези подвижни стрелки, трамвайното движение не се спира:


:arrow: Две думи и за тролейбусният парк, съставен основно от Skoda 24Tr, 25Tr, 26Tr и 27Tr, като има и по-стари представители, отново на Шкода:










Сигурно си задавате въпроса къде е ККМ на последният фотос? Няма такава е отговора. :) Тъй като винаги търсим интересни и необичайни линии и трасета от градския транспорт, забелязахме на картата тролейбусна линия 12, някои от курсовете на която продължават до малко селце извън Пилзен. Това ни трябваше само, веднага се запътихме към спирка на въпросната линия. Когато тролейбусът достигна обичайното обръщало, явяващо се като край на повечето от курсовете на линията, прътовете автоматично се свалиха и в този момент помислихме, че тролея продължава към селото на дизел. Да, но не! Автономното захранване в случая идва не от дизелов агрегат, а от батерии. Реално този 26Тr, когато не е тролейбус е електробус. :D

Ето кратко клипче и от возенето в тролейбуса (електробуса :D) от селцето (Letkov) до големия град:
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=7YdVENB0nC0" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=7YdVENB0nC0</a>
« Last Edit: 04.02.2018, 13:58:46 by Fantomas »

Offline TheBulgarianRail

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 206
  • Начинаещ в снимането. :)
    • View Profile
    • My Website!
Re: Градски и жп транспорт в Чехия
« Reply #412 on: 07.02.2018, 09:11:41 »
Добра работа! Хубави снимки и клипове!  :fan:

В YouTube попаднах на това интересно видео, включващо новите тролейбуси в Прага (както и ретро тролейбуса Tatra T400!). В него можем да видим и електрически автобуси.

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=0bSX4Gh2Cc8" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=0bSX4Gh2Cc8</a>
Всяко мнение е важно, независимо кой го изразява.

YouTube канал:
https://www.youtube.com/c/TheBulgarianRail

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1657
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Чехия
« Reply #413 on: 22.03.2018, 15:34:44 »
Вероятно на всички ни е направило впечатление, че тежките инциденти с трамваи в Чехия (и не само там) са доста често явление. Можем само да се радваме, че у нас се случват сравнително рядко, и обикновено няма големи поражения и последствия. Ето поредният такъв, случил се в Бърно, видеото от уличната камера е доста зрелищно. Цяло чудо е, че пътниците в баничарката са останали живи, поне непосредствено след удара...

https://brnensky.denik.cz/nehody/v-udolni-po-srazce-s-autem-vykolejila-tramvaj-ridice-vyprostovali-20180322.html?photo=1

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13329
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Чехия
« Reply #414 on: 23.03.2018, 15:57:48 »
Вероятно на всички ни е направило впечатление, че тежките инциденти с трамваи в Чехия (и не само там) са доста често явление. Можем само да се радваме, че у нас се случват сравнително рядко, и обикновено няма големи поражения и последствия. Ето поредният такъв, случил се в Бърно, видеото от уличната камера е доста зрелищно. Цяло чудо е, че пътниците в баничарката са останали живи, поне непосредствено след удара...

https://brnensky.denik.cz/nehody/v-udolni-po-srazce-s-autem-vykolejila-tramvaj-ridice-vyprostovali-20180322.html?photo=1
Странно, че шофьорът на баничарката връхлетя през път с предимство с доста висока скорост и не направи опит да свие наляво. На камерата не се вижда светофар, но такъв има и шофьорът е минал на червено според материала.
« Last Edit: 23.03.2018, 16:11:00 by blagun »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4314
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Чехия
« Reply #415 on: 23.03.2018, 16:21:12 »
В София трамваите често се движат по-бавно а и обикновено ползват МРС. :rolleyes:

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1657
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Чехия
« Reply #416 on: 23.03.2018, 16:42:33 »
Вероятно на всички ни е направило впечатление, че тежките инциденти с трамваи в Чехия (и не само там) са доста често явление. Можем само да се радваме, че у нас се случват сравнително рядко, и обикновено няма големи поражения и последствия. Ето поредният такъв, случил се в Бърно, видеото от уличната камера е доста зрелищно. Цяло чудо е, че пътниците в баничарката са останали живи, поне непосредствено след удара...

https://brnensky.denik.cz/nehody/v-udolni-po-srazce-s-autem-vykolejila-tramvaj-ridice-vyprostovali-20180322.html?photo=1
Странно, че шофьорът на баничарката връхлетя през път с предимство с доста висока скорост и не направи опит да свие наляво. На камерата не се вижда светофар, но такъв има и шофьорът е минал на червено според материала.

Вероятно се е засилил, за да хване жълтото. А и като гледам "интензивния" трафик наоколо червеното е било именно заради преминаването на трамвая.

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2416
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Чехия
« Reply #417 on: 09.04.2018, 00:28:18 »
Конфигурация "дупе-дупе" на Т3 от Оломуц.
« Last Edit: 09.04.2018, 00:30:22 by btr95 »
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4