Author Topic: Градски транспорт из европейските столици  (Read 67841 times)

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1156
    • View Profile
Quote from: difian
Ето това Ситаро е много странно.Тук не би трябвало да изглежда така:
не че разбрах кое и защо е чак толкова странно, но ето и още няколко снимки, включително трамваи и влакове.

« Last Edit: 26.04.2008, 10:13:27 by greg »

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1156
    • View Profile
[attachment=5812:IMG_3568.JPG]

[attachment=5813:IMG_4051.JPG]

[attachment=5814:IMG_3904.JPG]

[attachment=5815:IMG_3511.JPG]

[attachment=5816:IMG_3905.JPG]

[attachment=5817:IMG_3516.JPG]
за съжаление успях да кача само една снимка от метрото, много място заемат
« Last Edit: 26.04.2008, 12:42:09 by greg »


Offline Beer

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1351
    • View Profile
Пристигна новата берлинска глезотийка.

http://www.flickr.com/photos/artie_ha/2875068682/
http://www.flickr.com/photos/isarsteve/2873046398/
http://www.flickr.com/photos/isarsteve/2873045982/

Какво им пречи да си търкалят татрите още 20-30 години,не ми е ясно...лигавщини... :D
Keith Keller (67018) - - (92042) Honegger

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1110
    • View Profile
Не са нископодови и не са климатизирани. Не отговарят на цената от 6,10 EUR за еднодневна карта за всички зони. Засега са само 4 в четри различни модификации. Единият е с две кабини. Въобще до 2010 КТ4Д ще са гръбнака на трамвайният транспорт в Берлин.
The Grand Tour

Online blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13324
    • View Profile
    • Email
Не са нископодови и не са климатизирани.
Притрябвали са им климатици в Берлин! То сигурно и 5 дена годишно не се събират над 30 градуса.
В далеч по-южната Виена също не съм виждал климатизирани трамваи. Нека Златин каже за Амстердам  :P

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1110
    • View Profile
Е да но факт всяко ново ПС на Берлин е с климатик. Температурите са приятни и всичко е О.К. Например вчера в TXL обслужван от съчленен Соларис беше пуснато леко парното при 12 градуса и вътрешната температура беше приятна.Малко по-късно очаквайте снимки от Берлин.
The Grand Tour

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6837
    • View Profile
Пристигна новата берлинска глезотийка.

http://www.flickr.com/photos/artie_ha/2875068682/
http://www.flickr.com/photos/isarsteve/2873046398/
http://www.flickr.com/photos/isarsteve/2873045982/

Какво им пречи да си търкалят татрите още 20-30 години,не ми е ясно...лигавщини... :D
Ужасно грозен е! С тия вагонетки е като рудничен влак.

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Ужасно грозен е! С тия вагонетки е като рудничен влак.

Трябва да призная че като дизайн новата Шкода по ми харесва. Но и това не е чак толкова лошо, със сигурност ще вози по-добре от миньорски влак. ;)
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4488
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
В галерията съм публикувал нови снимки от Мадрид. Поздрави.
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline 701

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2887
    • View Profile
В галерията съм публикувал нови снимки от Мадрид. Поздрави.
И аз ще приложа актуални снимки от Мадрид. Транспортът в града се базира на метро и автобуси. Имат 12 метролинии и поне 200 автобусни. Нощният транспорт е мисля от 1 до 6 часа и цената е същата като през деня. Метрото работи до към 2 часа някъде. В автобусите се качва от първата врата и се слиза от останалите. Направи ми впечатление, че автобусът може да не спре, ако няма хора за слизане, дори и в центъра. Мен така ме подмина един и ми вдигна ръце в знак на извинение, но след 2 мин. дойде следващият. За автобусът билетът е 1 евро. В метрото най-евтиният също е 1 евро. За да стигнеш до летището има комбиниран билет от 2 евро. За летището ти трябва някво допълнение (suplemento), което е 1 евро и без него не можеш да влезеш. Има автомати за билети на входа на станциите. Във влаковете се съобщават спирките като ти казват коя е следващата станция и с коя линия можеш да направиш връзка. Видях и жени-шофьори на автобуси (две-три). Всички шофьори и машинисти са с униформи. Има и някакво олекетено метро (Metro Ligero), което не разбрах какво е и още едно (Cercanías), което сигурно ходи до околностите (поне това означава буквално). има много туристически автобуси, с които можеш да разгледаш града (17 евро за един ден). Много красив град!
lo chupen todos a los que no les guste 701

Offline 701

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2887
    • View Profile
Още снимки:
lo chupen todos a los que no les guste 701

Offline 701

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2887
    • View Profile
:)
lo chupen todos a los que no les guste 701

Offline 701

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2887
    • View Profile
:)
lo chupen todos a los que no les guste 701

Offline lud_pi4

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6459
  • За запазване историята на ГТП
    • View Profile
    • Email
Нещо,ми прави впечатление,че няма много съчленени автобуси,или соло триврати,повечето гледам соло двуврати,май не е много използваем автобусния транспорт,поне всички имат климатици,и са с някакви яки феислитове. :fan: Браво за снимките.

Offline Bus_lover

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5417
  • Закривай!
    • View Profile
    • Email
А явно в автобусите специално са се лишили и от тапицерия за седалките. Първите два реда са направо като в някой О345  :rolleyes:
Quote from: Анонимен мераклия
искам да започна работа като проверител към Бургасбус имам више образувание!

Чакам, чакам, останах си с чакането...

Монолог, ама всички скришно го четат и обсъждат!

Offline Beer

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1351
    • View Profile
Е какво очаквате? Испанците са същите говеда като балканците,но с повече пари.
Keith Keller (67018) - - (92042) Honegger

Offline remarque

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 464
    • View Profile
С изключение на Citaro, всичко останало е произведено в Испания - основно от Hispano, Castrosua/Carsa и Noge! Испанците определят като най-добър продукт произведените в Германия Citaro. Изключително много се ценят шаситата на Scania (CN94), след тях по изпълнение и качества се нарежда механиката от MAN, DAF и накрая Irisbus/IVECO. От каросериите най-харесвани са Castrosua/Carsa City Versus. Старата Castrosua CS-40 City I, Renault Agora, Hispano Habit, MAN Lion's City се харесват значително по-малко. Добър е дизайнът на Noge Cittour, но изпълнението е некачествено.

Съчленените автобуси се произвеждат преимуществено от Castrosua/Carsa. Hispano прави съчленени, но основно за износ. Noge предлага само соло автобуси. Има и още няколко по-малко производители на каросерии! Например, Sunsundegui (Navarra).

Hispano е от Zaragoza, Noge от Catalunya, Carsa/Castrosua от Галисия!



Освен това, метро мрежата в Мадрид е изключително добре разгърната и се използва преимуществено! Шестата най-голяма в света с 293 станции и 283 километра дължина. Също е и най-бързо развиващата се в последните 20 години. Автобусите са на къси интервали, всичките са нископодови (от 2007), климатизирани, общо около 2000! Съчленени има, но преобладат соло, поради посочените по-горе причини!

С едно изключение, съм подбрал снимки от Барселона, за да ви покажа различията в каросериите!
« Last Edit: 11.08.2009, 22:06:03 by remarque »

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15625
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Мерцедес произвеждат Ситаро официално във Франция, Испания и Германия. Така че, Ситаро-тата им може също да са местно производство.

Offline remarque

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 464
    • View Profile
Това е относително и темата Citaro в Испания е доста интересна!

В Sámano, Cantabria - едно градче с две хиляди жители официално, се произвеждат шасита Mercedes Benz OC500, които са предназначение основно за износ. Произвеждат се LF (Low-Floor), LE (Low-Entry) y RF (Raised-Floor). Намират пазар в Австралия и Сингапур. Най-интересни за мен са сингапурските Mercedes-Benz OC500LE, които са с каросерии Gemilang (Малайзия) и имат предница от CapaCity (по лиценз от Mercedes) и задница от Hispano Habit.

Ето линк, който изяснява какво е производството в Испания: http://www.interempresas.net/MetalMecanica/Articulos/Articulo.asp?A=24315

1998: откриване на завод в Sámano; производство на Setra S 315 GT-HD и S 317 GT-HD (за Испания), Mercedes-Benz Integro
1999: започва производсто на Citaro
2000: произвеждат се първите шасита IBC (Intercity Bus Concept)
2001: спечелен е проекта MBC (Midi Bus Concept), шасита за Tourino.
2002: започва производство на шасита за Citaro, започва производство на шасита MBC
2003: започва производство на шасита за Cobus
2004: преустановява се производство на краен продукт и заводът се специализира в производството на шасита, като се превръща в център на световно ниво; начало на производство на шасита CKD за мексиканския пазар


Следователно, Citaro не се произвежда в Испания от 2003. Не знам колко са автобусите произведени в периода 1998 - 2003, но не са много! Citaro е скъп за Испания - разлика от 40 - 60 000 евро. Habit, Versus и Cittour са на цени 200 - 220 000 евро! Между другото, аз бих предпочел Carsa/Scania Diesel пред Irisbus Citelis CNG (като тези за Пловдив) или Tedom CNG (за Варна, Бургас и София), които имат сходни цени! Да можеше Noge, например, да отвори един завод у нас...
« Last Edit: 11.08.2009, 19:08:24 by remarque »