Author Topic: A1 Тракия  (Read 93195 times)

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #40 on: 08.10.2007, 21:32:37 »
Quote from: blagun
Да, малоумието е пълно. Бас държа, че във всички актове виновни са единствено водачите. Не че нямат вина, но не може такава радикална смяна на пътя да е небрежно означена с 1 ограничение и 1 табела. Представете си, какво чудо ще настане след един месец, когато започне сезонът на мъглите. Трябва да има редуващи се ограничения през 20 км/ч - 100, 80, 60, 40;  пътят да се стесни с ограничителни табели и даже с бетонни блокчета, светлинна сигнализация. Същата дивотия беше, когато преди 4-5 години откриха магистралната отсечка над Ябланица - първият месец имаше стотици катастрофи, докато подредят захождането по читав начин.
Да не говорим, че трябва да се мисли и за светещи променящи се знаци - през летния сезон вероятно задръстванията ще започват на няколко километра преди края на магистралата и съответно ще е необходима динамична сигнализация.

 Наистина простотията е пълна.Магистралата да се забие в кръгово и без никаква сигнализация, само мижав знак 90 км/ч.
Просто като видях какво направи оная Октавия изтръпнах.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13262
    • View Profile
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #41 on: 29.11.2007, 00:57:52 »
Quote from: LG_
A частния консорциум "Автомагистрала Тракия" който спечели (или получи) концесията за Тракия, дане би да става по-бързо??? Напротив - даже е и по-скъпо!
Получи е по-вярната дума. Не стана бързо, защото нещата се оформиха доста левашки и не могат да се стартират от юридически казуси. Отделно БСП 3 години се кле, че ще развали концесията, а сега техният министър ще трябва да я изпълнява. Оказва се всъщност, че цената не е висока, а неизбежната магистралната такса (също невисока - 2.3 цента/км) би могла да се понамали още, ако направят винетки, а не тол-кабинки.
С обществените поръчки пътищата също не са цъфнали и вързали. Достатъчно е да спомена Перник-Долна Диканя, Хаинбоаз, Предела. В интерес на истината следва да отбележим известно подобрение в сравнение с ерата "Церовски".

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13262
    • View Profile
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #42 on: 03.01.2008, 14:10:21 »
Quote
Аутобанът между София и Бургас обаче е под въпрос заради проверката на Брюксел по сделката с българо-португалския консорциум "Магистрала Тракия" АД
Значи раздувката, че Брюксел е одобрил договора, отново се оказва кьорфишек. А даже след одобрението концесионерите ще трябва да теглят кредити от банки, което не работа за ден-два.

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #43 on: 16.01.2008, 21:28:33 »
Quote
Влезе в сила концесионният договор за магистрала "Тракия"
 
16 Януари 2008 | 17:57
 
 
От днес е в сила концесионният договор за автомагистрала „Тракия”. Министърът на регионалното развитие и благоустройството Асен Гагаузов, изпълнителният директор на ”Техноекспортстрой” ЕАД Емил Коцев и Едуардо Коимбра, представител на португалската компания МСФподписаха второто допълнително споразумение към концесионния договор за автомагистрала „Тракия”.

На 20 декември м. г. правителството реши концесионният договор, сключен на 29 март 2005 г., да влезе в сила от датата на подписването на второто допълнително споразумение. Така се изпълнява препоръката на ЕВРОСТАТ за разпределение на рисковете между страните по договора за предоставянето на концесия на републиканския път Калотина-Софийски околовръстен път (Северна дъга)-Оризово-Стара Загора-Нова Загора-Ямбол-Карнобат-Бургас. С второто допълнително споразумение се осигурява и по-голяма правна сигурност на държавата.

С второто допълнително споразумение срокът, предвиден за осигуряване на финансиране от страна на концесионера, се увеличава от 90 на 120 дни.

На 29 март м. г. правителството утвърди първото допълнително споразумение към договора за автомагистрала “Тракия”, което бе подписано на 26 април от министър Гагаузов и представители на българо-португалския консорциум „Автомагистрали Тракия”. С него концесионерът се ангажира да изпълни условията, поставени от държавата, а именно:

- концесионерът да поеме изцяло строителния риск — той носи пълна отговорност за изграждането и ремонта на обекта в съответното качество, за организацията, безопасното и навременно извършване на работите;

- концесионерът поема риска от наличност на услугата — предвидени са съответни гаранции за поддръжка, съобразно конкретните стандарти за обекта на концесията;

- от договора отпадат клаузите, предвиждащи държавна гаранция под каквато и да е форма;

- първоначално договорената цена за строителство и рехабилитация на републиканския път Калотина-Софийски околовръстен път (Северна дъга)-Оризово-Стара Загора-Нова Загора-Ямбол-Карнобат-Бургас остава непроменена;

- поетапно въвеждане в експлоатация на участъци от новото трасе на автомагистралата в съответствие с графика, който е неразделна част от договора за концесия.С подписването на двете допълнителни споразумения към договора са защитени държавният и общественият интерес при отдаването на концесия на автомагистрала „Тракия”.

Дали обаче няма пак да вземат нещо да го обжалват? Бате Бойко нали им беше нещо набрал!
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13262
    • View Profile
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #44 on: 16.01.2008, 22:46:45 »
Quote from: LG_
Дали обаче няма пак да вземат нещо да го обжалват? Бате Бойко нали им беше нещо набрал!
Всички, докато са в опозиция, се правят на големи тигри срещу този договор, а като дойдат на власт, стават пухкави котета. Ами хайде поне да се почва и за 4 месеца да си намерят финансираща банка. И с тях, и без тях, от догодира АМ Тракия ще е платена май.
Вероятно първото, което португалците ще построят, са бариери и кабинки за тол-такса. Макар че винетната система в Швейцария, Австрия, Унгария, Чехия, Словакия и Румъния е по-икономична в това отношение.

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #45 on: 17.01.2008, 10:08:05 »
Quote from: blagun
Всички, докато са в опозиция, се правят на големи тигри срещу този договор, а като дойдат на власт, стават пухкави котета. Ами хайде поне да се почва и за 4 месеца да си намерят финансираща банка. И с тях, и без тях, от догодира АМ Тракия ще е платена май.
Вероятно първото, което португалците ще построят, са бариери и кабинки за тол-такса. Макар че винетната система в Швейцария, Австрия, Унгария, Чехия, Словакия и Румъния е по-икономична в това отношение.

Както каза преди време минисър Валентин Церовски: магистралата трябва да почва от точка А и да стига до точка Б. И ако да му се вярва то тя трябва да стане плтена след като се построи Ст.Загора - Карнобат - мин след 3 години.

В какъв смисъл винетната система е по-икономична - за потребителите или за икономиката като цяло?
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2334
  • Sofia Hardcore
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Български Локомотивен Форум
Re: A1 Тракия
« Reply #46 on: 23.01.2008, 19:40:57 »
АМ Тракия има много по-конкурентен безплатен път който е именно Подбалканската "Магистрала" заедно с 3та линия са най-пряката връзка между София и Бургас! Аз предпочитам пътуването по такива пътища отколкото по магистрали.

Ако въведат тол такси магистралите трябва да са перфектни! Не трябва дупка да има, а зиме да са идеално чисти!


"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11841
    • View Profile
Re: A1 Тракия
« Reply #47 on: 23.01.2008, 21:10:31 »
Проблемът е, че подбалканският път е в лошо състояние и е пълен с гадни завои...
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13262
    • View Profile
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #48 on: 24.01.2008, 00:24:54 »
Quote from: NiGhtPiSH
АМ Тракия има много по-конкурентен безплатен път който е именно Подбалканската "Магистрала"
Подбалканският път е вариант на пътуващите от София към Сливен и Бургас, но не към Пловдив. По цялото протежение ще трябва да се реновират старите пътища, не само между началната и крайната точка. Въпреки напредъка през последните години, подбалканският път все още има разбити участъци - около Пирдоп, Златица, Карлово, западният склон на Гълъбец. А за другия път - преди година Вакарел-Нови хан беше непроходим след наводненията от 2005, не знам, дали е поправен.

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #49 on: 24.01.2008, 02:03:14 »
Quote from: blagun
Подбалканският път е вариант на пътуващите от София към Сливен и Бургас, но не към Пловдив. По цялото протежение ще трябва да се реновират старите пътища, не само между началната и крайната точка. Въпреки напредъка през последните години, подбалканският път все още има разбити участъци - около Пирдоп, Златица, Карлово, западният склон на Гълъбец. А за другия път - преди година Вакарел-Нови хан беше непроходим след наводненията от 2005, не знам, дали е поправен.

Оправен е, даже отначало се зачудих защо има големи участъци с нов асфалт...

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #50 on: 24.01.2008, 09:33:31 »
Quote from: etnies
Оправен е, даже отначало се зачудих защо има големи участъци с нов асфалт...
сигурен ли си в това, което пишеш. Аз мин.година опитах да мина от Вакарел за София по стария път и на няма и 10км. се отказах и се върнах да се кача на магистралата. Освен това старият път пак излиза на магистралата (там където се стеснява с 1 лента) така че карането по магистрала за Пловдив е неизбежно
НЕ на хейтърството!

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #51 on: 24.01.2008, 09:40:45 »
Тази година ще се рехабилитира по Транзитни патища 5 два участъка с които подбалканската линия ще се завърши почти изцяло. Мисля че бяха с. Баня-Казанлък и Мъглиж-Сливен

Quote
сигурен ли си в това, което пишеш. Аз мин.година опитах да мина от Вакарел за София по стария път и на няма и 10км. се отказах и се върнах да се кача на магистралата. Освен това старият път пак излиза на магистралата (там където се стеснява с 1 лента) така че карането по магистрала за Пловдив е неизбежно

може би има предвид че подбалканкия път е оправен. Иначе АМ ТРакия и "стрия" път се разделят при гара Елин пелин на км.5, които няма да са платени.
« Last Edit: 24.01.2008, 09:44:21 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #52 on: 24.01.2008, 13:49:45 »
За Нови Хан - Вакарел говоря. Юли месец минавах от там. Не казвам, че целият път е опавен, а че има участъци с изцяло подменен асфалт, предимно в началото. Но пътя е годен за преминаване, поне до изхода за АМ Тракия. А тогава поради грешка в изчисленията преминаването беше Богров-Елин Пелин

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13262
    • View Profile
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #53 on: 25.01.2008, 00:37:42 »
Quote from: etnies
За Нови Хан - Вакарел говоря. Юли месец минавах от там. Не казвам, че целият път е опавен, а че има участъци с изцяло подменен асфалт, предимно в началото. Но пътя е годен за преминаване, поне до изхода за АМ Тракия. А тогава поради грешка в изчисленията преминаването беше Богров-Елин Пелин
Не става дума да е криво-ляво годен за междуселски път. При платена магистрала този път трябва да е с качеството и габаритите на сегашния път Сливен-Петолъчката. Доста от прихождащите в София всеки ден от ихтиманско, костенецко няма да могат да си позволят ежедневно плащане на тол такси или годишни винетки.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15622
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #54 on: 25.01.2008, 10:39:14 »
Quote from: blagun
Не става дума да е криво-ляво годен за междуселски път. При платена магистрала този път трябва да е с качеството и габаритите на сегашния път Сливен-Петолъчката. Доста от прихождащите в София всеки ден от ихтиманско, костенецко няма да могат да си позволят ежедневно плащане на тол такси или годишни винетки.
Трябва като в Италия например- и от двете страни на магистралите да направят двулентови платна и в двете посоки, които да са безплатни...  
« Last Edit: 25.01.2008, 10:39:39 by difian »

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #55 on: 25.01.2008, 16:04:32 »
Quote from: difian
Трябва като в Италия например- и от двете страни на магистралите да направят двулентови платна и в двете посоки, които да са безплатни...  

За Тракия е абсурдно, поне до Ихтиман

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13262
    • View Profile
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #56 on: 25.01.2008, 17:14:54 »
Quote from: difian
Трябва като в Италия например- и от двете страни на магистралите да направят двулентови платна и в двете посоки, които да са безплатни...
Абе не са баш успоредни в Италия, има успоредни, но малко. Там и във Франция правят друго - обикновените пътища са перфектни, но много спънати - във всяко село има по 5 светофара и 10 кръгови движения. Трудно се постига средна скорост над 50 км/ч. Даже и четирилентови улици ги спъват изкуствено - дясната лента е резервирана за паркиране, като често има напречни бордюри или саксии, които да откажат желаещите да минат транзитно.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11751
    • View Profile
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #57 on: 25.01.2008, 19:11:35 »
Quote from: blagun
Подбалканският път е вариант на пътуващите от София към Сливен и Бургас, но не към Пловдив. По цялото протежение ще трябва да се реновират старите пътища, не само между началната и крайната точка. Въпреки напредъка през последните години, подбалканският път все още има разбити участъци - около Пирдоп, Златица, Карлово, западният склон на Гълъбец. А за другия път - преди година Вакарел-Нови хан беше непроходим след наводненията от 2005, не знам, дали е поправен.
Подбалканският път може да бъде добра алтернатива и за пътуващите до Пловдив-пътуваш по него до Карлово и оттам вече до Пловдив е близо-прав път през полето почти целият само по права линия в добро състояние.
Помня, че когато бяха наводненията през 2005-та така се пътуваше до Пловдив с влак-през Карлово, пътувах няколко пъти по този начин.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13262
    • View Profile
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #58 on: 25.01.2008, 23:30:39 »
Quote from: Ivo
Подбалканският път може да бъде добра алтернатива и за пътуващите до Пловдив-пътуваш по него до Карлово и оттам вече до Пловдив е близо-прав път през полето почти целият само по права линия в добро състояние.
Да бе - кой ще е толкова луд да щурмува Гълъбец и Козница и да минава през 20 села и паланки! По-близо ще е през Боровец и Костенец.

Както и да е, от София до Пловдив си има алтернатива, София-Ботевград и Варна-Шумен - също, само трябва да се реновират. Но как ли ще е от Перник до Кулата? И дали край Дупница и Благоевград ще се ползват построените (и недостроените) съоръжения или ще правят паралелни за магистралата?
« Last Edit: 25.01.2008, 23:36:21 by blagun »

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #59 on: 26.01.2008, 01:38:00 »
Quote from: Ivo
Подбалканският път може да бъде добра алтернатива и за пътуващите до Пловдив-пътуваш по него до Карлово и оттам вече до Пловдив е близо-прав път през полето почти целият само по права линия в добро състояние.
Помня, че когато бяха наводненията през 2005-та така се пътуваше до Пловдив с влак-през Карлово, пътувах няколко пъти по този начин.


Има-няма 50км заобикаляне, което е прекалено - (една трета!) - дори и за безплатна алтернатива.