Author Topic: A2 Xeмyc  (Read 63658 times)

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
A2 Xeмyc
« on: 18.03.2006, 23:46:15 »
Автомагистрала "Хемус": София-Варна

Quote
Автомагистрала Хемус е автомагистрала в Северна България, предвидена да свързва София с Варна и дублира първокласните пътища Е70 от Варна до Шумен, Е772 от Шумен до Ябланица и Е83 от Ябланица до София. Към май 2006 г. са използваеми участъците Горни Богров - Ябланица и Варна - Шумен. За момента няма поставен краен срок за завършване на проекта.

През 2009 г. започна да се говори за изграждане и на отсечка/отклонение В. Търново - Русе. Най-вероятно участъкът София/Ябланица - В. Търново - Русе ще бъде отдаден на концесия.


История

На 5 декември 1999 г. официално е открита отсечката, заобикаляща Правец. Тя е с дължина 5,47 km и поради трудния терен включва 2 виадукта и тунел „Правешки ханове“ (871 m). Мостът на 48-ми километър е първият мост в България (към май 2006 единствен), построен по технологията на конзолно бетониране, както и масивният мост с най-голям отвор (140 m) в страната. Строителството на участъка започва през 1984 г., но в края на 80-те години е спряно поради липса на финансиране. Завършено е през 1999 г. Лентите за движение на тунелът и двата виадукта са с ширина от 3,50 м (вместо стандартните 3,75 за автомагистрала.) Също така лентата за принудително спиране липсва, поради което този участък не отговаря на изискванията за автомагистрала. Разрешената скорост на движение е 80 км/ч в тунела и 90 км/ч на виадуктите.

На 30 декември 2005 г. е открита отсечката Шумен - Каспичан с дължина 12,8 km.

Източник на информацията с малки корекции: Уикипедия
« Last Edit: 18.07.2010, 19:48:04 by LG_ »
НЕ на хейтърството!

Offline burtan

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 375
    • View Profile
Re: A2 Xeмyc
« Reply #1 on: 17.02.2007, 10:52:08 »
Quote
Пускат тунелите на АМ “Хемус” до месец
Ремонтите на двата тунела по магистрала „Хемус" ще бъдат завършени до средата на март, заяви вчера Живко Недев, зам.-изпълнителен директор на фонд „Републиканска пътна мрежа".
"Там, където е необходимо да се извършват определени ремонти, сигурно и тази година ще има магистрални участъци с двупосочно движение. Нашата нагласа е тези участъци да бъдат много по-къси.", допълни Недев.
Ремонтът се извършва на двете тръби - на Топли дол и на Витиня. В момента се изпълнява осветлението, което е по-леката част. Строителните работи в двете тръби на тунела са завършени.
Не помня някога да са работили и двата тунела, колкото и пъти да съм минавал от там, все единият не работи и движението се извършва двупосочно в другия! Дано наистина са ги оправили вече!

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: A2 Xeмyc
« Reply #2 on: 17.02.2007, 17:44:54 »
И по двата работиха.В началото по едната тръба, после по другата.Не мога да ти кажа обаче коя тръба първо ремонтираха.Иначе най-накрая да свършат.Толкова къса магистрала с толкова ремонти по нея едва ли има.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13358
    • View Profile
    • Email
Re: A2 Xeмyc
« Reply #3 on: 19.02.2007, 20:44:49 »
Quote from: borosport
В началото по едната тръба, после по другата.Не мога да ти кажа обаче коя тръба първо ремонтираха.
Това никой не знае. Докато отремонтират едната тръба, идва времето за ремонт на другата - и така - вече 25 години... През последните 3 години ремонтират тръбата от Ботевград към София, но ремонтът още не е приключил.
Да не говорим, че трасето има сериозни конструктивни дефекти:
- в посока Ботевград - след Жерково има гаден обратен вираж. Без никакъв вираж са кривите в горната част - след дългия тунел и трегера-паметник. Ненапразно там има ограничение 90 км - като нищо можеш да излетиш в нищото.
- в посока София е неприятен последният виадукт до Йорданкино (откъдето се виждат кремиковските комини).

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: A2 Xeмyc
« Reply #4 on: 19.02.2007, 21:06:12 »
Точно така абсолютно правилно.Не ми се мисли когато(ако) се завърши Хемус как ще се подържа цялата.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: A2 Xeмyc
« Reply #5 on: 19.02.2007, 21:35:02 »
Quote from: borosport
Точно така абсолютно правилно.Не ми се мисли когато(ако) се завърши Хемус как ще се подържа цялата.
Не го мисли, няма смисъл. В нашия живот едва ли ще е готова
НЕ на хейтърството!

Offline Dimitar Dragnev

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 373
    • View Profile
    • Форумът за класически езици
    • Email
Re: A2 Xeмyc
« Reply #6 on: 19.02.2007, 22:13:06 »
Като минавах по Хемус край Бебреш по Коледа, точно пред тунела на магистралата беше излезла една крава.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: A2 Xeмyc
« Reply #7 on: 19.02.2007, 22:28:17 »
Quote from: Dimitar Dragnev
Като минавах по Хемус край Бебреш по Коледа, точно пред тунела на магистралата беше излезла една крава.
сигурно животинката е отбивала движението
НЕ на хейтърството!

Offline Dimitar Dragnev

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 373
    • View Profile
    • Форумът за класически езици
    • Email
Re: A2 Xeмyc
« Reply #8 on: 20.02.2007, 15:40:26 »
Движението беше само в едната тръба на тунела (кравата беше на най-много 1 метър от него).

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: A2 Xeмyc
« Reply #9 on: 17.10.2007, 11:51:16 »
От всички Хемус освен, че ще погълне най-много средства е и най-непривлекателна за Ес от всички. Целта е там ако може между другото да изкрънкаме пари. Но Ес едва ли ще се бръкнат преди да видят готови приоритетните. Затова и Хемус е оставена последна.
« Last Edit: 17.10.2007, 13:39:06 by difian »
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4491
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: A2 Xeмyc
« Reply #10 on: 17.10.2007, 12:03:08 »
е то може европа да не иска да строи хемус, но пък поемайки финансирането на другите, държавата ще има остатък от пари, които могат да бъдат вложение именно в хемус
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: A2 Xeмyc
« Reply #11 on: 17.10.2007, 12:10:14 »
То това с "остатъка" е много разтгливо понятие. Правителстеото може да реши да го използва в съвсем друга сфера.
Ще си я концесионират и тази магистрала, при това предполагам при по-лоши условия от тази за Тракия, защото тя е и по-непривлекателна.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15634
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: A2 Xeмyc
« Reply #12 on: 17.10.2007, 16:55:45 »
Както е зададена Хемус, тя ще минава общо взето на равни разстояния от двата сегашни пътя и така ще си спестят усилията да правят отделни магистрали през Плевен и влеико Търново.Дано с оглед на общотот натоварване към Русе и Варна ускорят нещата...(хе,хе, хе- и аз си вярвам)

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: A2 Xeмyc
« Reply #13 on: 17.10.2007, 19:01:41 »
Quote from: difian
Както е зададена Хемус, тя ще минава общо взето на равни разстояния от двата сегашни пътя и така ще си спестят усилията да правят отделни магистрали през Плевен и влеико Търново.Дано с оглед на общотот натоварване към Русе и Варна ускорят нещата...(хе,хе, хе- и аз си вярвам)

Хемус не искат да я правят и по друга причина - няма да е печеливша за концесия, за разлика от Тракия(+Марица), самото трасе на магистралата минава твърде близо до сегашния "първокласен" път за Варна и, а самата Варна и Търново не генерират толкова безалтернативен автопоток, колкото Пловдив, Стара Загора и Бургас правят.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11829
    • View Profile
    • Email
Re: A2 Xeмyc
« Reply #14 on: 19.10.2007, 01:10:35 »
Quote from: etnies
Хемус не искат да я правят и по друга причина - няма да е печеливша за концесия, за разлика от Тракия(+Марица), самото трасе на магистралата минава твърде близо до сегашния "първокласен" път за Варна и, а самата Варна и Търново не генерират толкова безалтернативен автопоток, колкото Пловдив, Стара Загора и Бургас правят.
Освен това като стане готова магистрала Тракия, до Варна ще може да се пътува по нея през Пловдив, а пък като направят и автомагистрала Черно Море ще има магистрала и до Врана, само че през Пловдив.
Абе аз викам по-добре с парите за магистралата да се пригодят ж.п.линии за високи скорости до Бургас и до Варна-тогава до Бургас ще се стига за 2 часа, а до Варна за 2 и половина. Много по-удобно и бързо.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline H0lyGanGs7eR

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 117
    • View Profile
Re: A2 Xeмyc
« Reply #15 on: 02.11.2007, 19:40:23 »
Във Северна България се нуждае главно от 2 неща - АТМ Русе - В. Търново и нов проект за Хемус . в момента се търси откаде да минава Русе- Търново и мисля , че до няколко години ще влезе в ОУП на главните спирки по пътя. Също трябва да се направи нов проект за Хемус минаващ покрай Ловеч м/у Севлиево и Габрово южно на Търново и вливаща се директно в Търговище където може да се построи околовръстен път направо без пари . Пътувам често по Хемус и когато има ремонти по пътя движението е невъзможно и гледам да минавам по селска мрежа , а ако се изпълни сегашния проект и във хемус се включи трафика от русе и плевен движението ще бъде невъзможно и ефективността на магистралата ще е под съмнение.
Влязал коня в кръчмата, казал " Ко кат съм кон? " и си излязал.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13358
    • View Profile
    • Email
Re: A2 Xeмyc
« Reply #16 on: 02.11.2007, 21:28:18 »
Quote from: H0lyGanGs7eR
Също трябва да се направи нов проект за Хемус минаващ покрай Ловеч м/у Севлиево и Габрово южно на Търново и вливаща се директно в Търговище
Хей, къде отиде в Балкана? При твоето предложение магистралата се отдалечава значително от най-големите градове на севера - Русе и Плевен за сметка на позападналото Габрово.
Всъщност проект за трасето няма и от Ябланица се знае, че ще се насочи накъде между Плевен и Ловеч (най-вероятно през Боаза - пътят Тетевен-Плевен). Къде някъде - вероятно ще се решава според броя на плевенските и ловешките депутати. От Ловеч на изток са Деветашките възвишения, т.е. АМ Хемус може да мине или около Левски (на север), или около Севлиево (на юг). Тъй като все пак АМ Хемус е част от международния коридор Букурещ-София-Атина, считам северния вариант за по-удачен. По-нататък вероятно ще се цели накъде около Бяла (по средата между Русе и ВТ), Попово и северно от Търговище. Сегашното трасе Омуртаг-Търговище е в доста насечен терен, докато Попово-Лозница минава през по-лесен терен (тук вероятно ще наддават хората от ДПС от Омуртаг, Разград, Търговище).

hive

  • Guest
Re: A2 Xeмyc
« Reply #17 on: 27.11.2007, 15:47:09 »
Според мен строежа на магистрала Хемус трябва да започне час по скоро. Трафика става все по невъзможен, но и когато няма добра инфраструктура темповете на развитие се ограничава. Да наистина трябва според мен да минават близо и до Плевен, и Велико Търново. Не знам за Плевен, но Велико Търново се развива с големи темпове, със сигурност повече от Русе. Трябва да се помисли също магистрала Русе-Пловдив която да минава през Бяла и Велико Търново. Не знам дали някой е пътувал Русе - Пловдив, но пътя до там е доста тежък, така че за да се развиват постепенно всички градове трябва добра инфраструктура ( магистралите да се довършат) час по скоро. Тези които имат проекти и чакат само финансиране. Но и тези които нямат проекти да се действа бързо, защото както казах икономиката ни зависи от това накъде и как ще се развива. Няма да зле да помислят за Русе - Пловдив, не знам вие на какво мнение сте, но аз си мисля че дори и да струва скъпо е голяма алтернатива. Нека не забравяме че близо до Русе е Златната Добруджа и Румънската столица Букурещ, както и Дунав Мост Русе. Важно за икономиката на по малките градчета е и не само пътищата, а и газта. За да дойдат компании и фирми там в малките градчета, където светът не само е спрял, а и за жалост умира. А и повечето училища, де цки градини, общински предприятия или частни малки заводи там са на дизел, а по тоя начин разходите ще паднат на общините и фирмите и ще дойдат нови инвеститори. Строят в България с скоростта на ферди мравката, ако сега икономиката се развива уш добре, а за мен не е с тоя тем които трябва, то след 5 години ще спре да се развива с тоя темп. Тогава пак ще имаме един застой който няма да е много добре за нас.
« Last Edit: 28.11.2007, 01:51:38 by hive »

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: A2 Xeмyc
« Reply #18 on: 31.12.2007, 01:37:17 »
Quote
Тръгва строеж на магистрала "Хемус" с част от парите от иракския дълг. Това обяви строителният министър Асен Гагаузов в Сливен вчера. Изграждането на 2 участъка от пътя между София и Варна вероятно ще започне през лятото на 2008 г. Регионалното ведомство вече е получило уверението на премиера Сергей Станишев, че ще получи парите. През март трябва да започне строеж и на магистрала "Тракия", увери Гагаузов. Аутобанът между София и Бургас обаче е под въпрос заради проверката на Брюксел по сделката с българо-португалския консорциум "Магистрала Тракия" АД.
НЕ на хейтърството!

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: A2 Xeмyc
« Reply #19 on: 08.03.2008, 15:38:16 »
Quote from: etnies
Не. За Видин-София и пробиването на Петрохан пътя ще е четирилентов.

На мен ми  много интересно защо по АМ Струма километричните знаци започват от около  300  

Магистрала за Русе също няма проект да има - все пак Хемус ще минава по средата между Търново и Русе. Най-много и там да го направят 2х2 ленти


Няма ли да е по-яко от АМ Хемус да направят разклонение към Русе пак като магистрала? Все пак е международен път това. Същото и за Ботевград-Видин - нали вторият мост ще се строи там (дано да се случи преди да съм умрял от дълбока старост    )
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...